Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3381
muggli írta:

> Igazán nem értem mi szükség van erre a Balatonon.

Úgy tudom, a bulba a hajó menetellenállását és a hullámképzést is csökkenti. (a legnagyobb tankhajókon is van ilyen, pedig azoknak nem igazán van szükségük a hossz-stabilitás miatt)

Előzmény: muggli (3376)
Zoltika Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3380
Ilyesmire mintha én is emlékeznék! Persze lehet, hogy én is rosszul:-)
Előzmény: gumidani (3374)
tpuppi Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3379
köszönöm az infókat Pedrofon és Muggli. Ez a hajó amit Bfüredröl hoztak a Podvinye nevet viselte,és 1976 körül hozták akkor még jugoszlávia számára.
A hajós valójában magyar ember, igért több infót és képeket is, csak a Dunáról nem tudtam elcipeni haza mert nagyba keszegezett. Fogott is jópárat a batinai hid mellett mármint keszeget.
Én csak nappal tudok irni mivel otthon nem érek rá.
A topictaliban benne vagyok csak tudnom kell elötte egy -két nappal az időpontról és helyről.
Előzmény: Pedrofon (3359)
Zero4 Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3378
Sziasztok!
Tudtok róla, hogy megjelent egy interjúkötet a Honvéd Folyami Flottilláról? Martinkó Károly 2001-es, "Rekviem a Flottilláért" c. könyvére gondolok.
Ha valakit érdekel a beszerezhetősége, az lapozza fel a tavalyi Haditechnika újságokat. Valamelyikben reklámozzák.
Pedrofon Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3377
http://www.sanu.ac.yu/ciril/brodogradnja/Tema5.htm

Jugoszláv gőzös.

muggli Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3376
Az a kúpos vízalatti orr az un. bulba, ami a hajó hosszstabilitását lenne hivatott javítani. Ebbe elméletileg lehet vizet szivattyúzni, így nem dobálják a hullámok, ha jön a haddelhad. Igazán nem értem mi szükség van erre a Balatonon. Ha olyan az idő, akkor úgy sem lehet kimenni a vízre, legalábbis nem sok értelme van, a tó sekély mivolta miatt (és itt mindegy, hogy 63 cm, vagy 110 a siófoki mérce) akár az is előfordulhat helyenként, hogy a szél és az erős hullámzás kiveszi a vizet a hajó alól, bár a hajózóutak állítólag kotorva vannak, de egy 12 decis merülésű hajó egy 2-2,5 m-es vízen simán foghat feneket, ha igazán leszakad a szél a Bakonyból.
muggli
Előzmény: Mad Scientist (3375)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.06.05 0 1 3375
Sziasztok!

Tegnap értem haza egy 2 hetes balatoni tartózkodásról, és bár ott is nap mint nap neteztem, az Index valamiért nem engeett onnan hozzászólni, vertem is a fejem a falba, hogy pont most számomra is "hazai" vizeken hajózunk...

Tehát akkor elnézést, hogy így utólag, hosszan és ömlesztve:

Balaton (Beloiannisz): Idén valóban az utolsó szezonját kezdi. Oka: elhasználódás, katasztrofális fenéklemez, illetve kihasználatlanság, és konferencia- és egyéb rendezvénykre való alkalmatlanság. Ma vonaljárattal, vagy kirándulókkal lehetetlen megtölteni egy 650 személyes hajót, ez akkor volt jó, mikor egész iskolákat, meg Szot üdülőket tudott sétahajózni vinni. Ma a kisebb, de komfortosabb hajóké a jövő (a Balatonon legalábbis) + a rendezvényekre jó katamaránoké.

Apropó katamaránok. Nem tudom tudtátok-e, hogy az eredeti tervek szerint a Siófok és a Badacsony is olyan lett volna mint a Füred, csak aztán a hozzáértő illetékes elvtárs egy tollvonással levágta a hátuljukat, minek ide ekkora hajó... Eredmény: seggreeső farnehéz hajó, ami húzza a vizet maga mögött, így e kettő lassabb is a többinél.
Vissza a Balatonhoz, szerencsére a lángvágó szóba sem került, hajózástörténeti múzeumhajó lesz belőle Siófokon a Sió torkolatában, torkolatánál (?), azt hiszem felbakolják valahova.

Bakony (Ercsi), Gulács (Szentendre): sorsuk sajnos véges, az okok hasonlóak a Balatonéhoz. Már a nyolcvanas évek végén tervben volt selejtezésük, ebből egyelőre csak a Halápot (Zebegény) vitték el 1994 őszén (itt több helyen tévesen 1997 szerepelt). Amiért mégis maradtak (egyelőre), az nagyon egyszerű: iszonyú igénytelenek, az éves karbantartás hajós mércével mérve a nullához konvergál, szinte néhány liter Trinát zománcfestékben merül ki... A motorjuk - az a bizonyos szenzációs hangú lassú fordulatú - már 80-100 körül is meg lehet tartani, csak tudni kell őket állítólag vezetni! - egyébként jó állapotú, ráadásul (ez nekem új volt és meglepő) mindenféle EU előírásnak is megfelel. Jelenlegi terv: kapnak az idei után még egy szezont, utána vége. Sorsuk nem biztosított, a lángvágó elvileg benne van a pakliban, nagyon sajnálnám őket, nekem is ez a típus (volt?) a kedvencem.

A jövő tehát a kisebb és komfortosabb hajóké, mint például a Lelle, vagy a Fonyód. Ez utóbbi szinte kész, jövő héten már próbafutást terveznek. Erre kisérleti jelleggel (itt most egy szakkifejezésnek kéne jönni, de képtelen vagyok megjegyezni), ...szóval olyan kúpos víz alatti orrot szerelnek, + hátul is kb. 80 cm-rel túlnyúlik a fenéklemez a hajón, hogy ne üljön le annyira haladáskor. Ha minden oké, főszezonban az L járatot veszi át, ezt vitte 1994-ig a Lelle, mígnem át nem vette a Haláp helyét.
Sőt állítólag szinte biztos, hogy lesz Lelle III.-is, már ki is nézték valahol Oroszhonban.

Hévíz, Keszthely: valaki írta, hogy nem tudja őket megkülönböztetni. Nos a Héviz beszálló ajtajai (2 db oldalanként) a hajó színére festett fehér színű, nyitható teli fém anyagból vannak, míg a Keszthelyé eltolható sárga "szellős" rudazatszerű. A Keszthelyen oldalán a mentőöv a hátsó zárt kabin ablakaival egy vonalban, a Hévizen egy sorral feljebb van. Mindkét különbség távolról is jól látható.

Kelén, Helka: megvannak szépek, járnak. Valóban a Helkában már modern csendes irányváltós motor van (sajnos), a Kelénben viszont ua. mint a 400-asokban és a Balatonban. Állítólag a Kelénben a vízvonal és a főfedélzet közt az anyag még nagytészt az eredeti 112 éves fém, a Helkában már alig van, de van valamennyi évszázados vas.

Ja és még valami.
Készülnek a tervek a kompkikötők súlyos milliókért való vízálláskövető pontonszerű átalakítására, mert 30 cm vízállás alatt igencsak nagy bajban lesznek, és úgy látszik nem bíznak semmit Esőistenre. Ez persze csak jövőre realizálódhat, addig majd folyamatosan vésnek le a partból, ahogy tavaly is tették 37 cm környékén.

Bocs még 1x a hosszért, talán volt benne új valakinek.

M.S.

gumidani Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3374
Lehetett olyan eset, hogy völgymenetben két sor uszályt vontattak? Vagy rosszul emlékszem?
Előzmény: Törölt nick (3372)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3373
Esetleg szenes uszály?
Előzmény: Törölt nick (3372)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3372
Azt nem tudom, hogy hogyan lehetett normálisan a gőzös mellé kötni (bár van elképzelésem), de az tuti, hogy a jég miatt van ott az uszály vagy pedig az előírások miatt. (Négyet vontathat + egy mellette.)
Előzmény: gumidani (3371)
gumidani Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3371
http://kep.tar.hu/gumidani/images/pic2403144.jpg
Ezen a képen látható mellékötésnek mi lehetett az értelme? Továbbá, hogyan lehetett a kerekesgőzös oldalához normálisan hozzákötni?
Végül: rakosgattam fel újabb képeket, nézzétek meg őket!
viking star Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3370
Upsz, tényleg, azt nem is néztem, hogy tolót látott :))) nade utána mondta hogy olyan volt, mintha a Sopront látta volna feléledni, és ő nemkülönben vontató :))))))))))
Hát, többször láttam Pestnél, 1x követtük kocsival Horányig :), utoljára kb. két hete...
Előzmény: muggli (3369)
muggli Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3369
És az nem toló. Merre szoktad látni? Nekem még nem sikerült itt Pesten kibökni!
muggli
Előzmény: viking star (3367)
muggli Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3368
De, jó lenne. Időpont javaslat? Vélemények?
muggli
Előzmény: jakyg (3361)
viking star Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3367
De nyugottan lehetett akár az Inota is ám :))
mostanában egyre többet látom mászkálni! Bár igaz, nem a sétahajók sebességével :)
Előzmény: trophy (3365)
DLala Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3366
Nem biztos, hogy ezért nevezték át. Van egy régi bábfilmsorozat, mostanában adják újra. Abban van egy nyugdíjas hajóskapitány, meg a kutyája és a csónakjuk, melynek neve ANDALGÓ. Szerintem a gyerekek ezt innen vették...
Előzmény: guberavera (3362)
trophy Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3365
Természetesen! Összekevertem. De az is ment tegnap "fönek". A Lvov volt, ami szeparát ment ugyanúgy késő este.
Előzmény: jakyg (3353)
Zoltika Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3364
Az újabb topictalálkozó jó ötlet!

guberavera 3352
Mindjárt felkeres egy emailben a webmasterünk, egyeztessétek a weblap felrakását!

Előzmény: jakyg (3361)
guberavera Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3363
guberavera Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3362
Hát igen, nincs mentségem.
Megjegyzem, nem mindíg vagyok ilyen. A hétvégi vitorlázáson pl. a gyerekek átkeresztelték az öreg amfórát ANDALGÓnak. Nyílván a tempóra utalva, persze az amfórában nincs 125LE ...
Amúgy szivesen topiktalizok, a weblapról sokat kéne csevegni, ahajómentés nem tudom hol tart, talán Bócman ...
Előzmény: jakyg (3361)
jakyg Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3361
Szép a kép. Az avatáson ott volt az összes őrnaszád is.
Nem kéne egy topictali, amelynek napirendje:
1. weblap
2. hajómentő akció aktuális helyzete.
(Amúgy guberavera topictárs nem kell ám elütni a vad száguldás közben a többi topicolót Fitipaldi módjára keresztezve az Attila utat :))))
Előzmény: guberavera (3356)
gumidani Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3360
A Tengerész emlékműből maradt-e meg valami?
Előzmény: guberavera (3356)
Pedrofon Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3359
Az FK 701-718 tolóönjárók is Füreden készültek, valamint a jugóknak épült jópár hasonló, valamivel nagyobb hajó.
A Dunav Tisa Dunav hajói jönnek is rendszeresen hozzánk. Különös ismertetőjük a kék felépítmény.
B. Monostor, Mostonga I., Surjan, Srem, Bezdan, de van még ezeken kívül is és van szürke felépítményű is.
Előzmény: tpuppi (3355)
guberavera Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3358
Igen a 60 években készültek tolóönjárók egyiptomi megrendelésre, van róla fényképem és szerepel a hajóregiszterben is. (lassú a szkennelő ..)

muggli Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3357
GVera!
Csodaszép kép!
Puppi!
A Sió méretei miatt nem igazán hiszem, hogy nagyobb méretű önjáró készülhetett volna Bfüreden, szerintem legfeljebb 400-asok, de akkoriban a Z-k voltak nálunk divatban.
Az "Ipoly", "Sajó", "Bodrog", "Maros", "Rábca" ötösfogatból egyedül a Csepelen félreállított "Rábca" maradt vontatóboxer, a többi tolósítva lett.
Üdv: muggli
Előzmény: tpuppi (3355)
guberavera Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3356
EGy régebbi tartozásomat egyenlítem ki ezzel a képpel, a topiktalin szóbakerült tengerészemlékmű eredetije látható rajta (Petőfi híd budai hídfő).
-
A Magyar Hajóregiszter weblap szépen alakul, a működtetése a következő lenne:
Táblazatos formában kitöltendő a regisztrálni kívánt hajók legfontosabb adatai + a képek hivatkozásai. A táblázat emailben megérkezik a webmasternek (egyelőre nekem) aki rövid határidővel importálja az adatokat és felteszi a weblapra. Ezt a folyamatot később automatizálhatjuk. Új hajótipusok ill. hajóosztályok létrehozása hasonló elven működne. Ja és minden regisztrált hajónál megőrizzük az utókornak a regisztrálót is, aki akarja fényképpel aki akarja csak nicknévvel.
Üdv gv
tpuppi Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3355
Azt szeretném megkérdezni csináltak-e vontatókon kivül pl önjárókat Bfüreden is? Mivel tegnap Batinán beszéltem egy öreg horvát hajóssal és Ő azt állitotta hogy a hetvenes években Bfüredről hoztak ilyent, ha valai tud róla érdekelne.
Tegnap Mohácson volt a Kalocsa,Csongrád,Ipoly az utóbbi is tolóra let átalakitva?
Mostanában egy hajósnál a pocak számit nem a szakál kinézetre, mert oriási hasú urak voltak a hajón.
guberavera Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3354
jakyg Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3353
A Kapitan Gayday nem korneuburgi önjáró?
Előzmény: trophy (3352)
trophy Creative Commons License 2003.06.05 0 0 3352
A Kapitan Gayday ment hegymenetben, és valóban cúgolt!(Ukrán, Óbudai építésű)
Előzmény: Zoltika (3347)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!