Keresés

Részletes keresés

ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3420
Szia mugli igen vannak fotóim de szkennerem nincs.
Aztán meg többnyire napközben jutok hozzá a nethez.Viszont arra kiváncsi lennék, hogy Ti még aktivan hajóztok-e,és ha igen melyik hajón?Bár ugy veszem ki szavaitkból, hogy a személy/operett/
:)))))))))) ez persze vicccc hajón dolgoztok.Én is dolgoztam annak idején pl.a Szoc.Foron a Rákoczin Passauban a HUnyadin a Szot.Bpesten a Tahin még a Szot Visegrádon is a Margit szigeten.
De sok vonal hajón is megfordultam Sulinától
Regensburgig bejártam a Dunát.
Előzmény: muggli (3417)
trophy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3419
Off

Muggli! Válaszoltam mailedre!

On

trophy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3418
Viking! Nem én voltam. Jóska bá vitte. Moszkváztam a hétvégén.
Előzmény: viking star (3415)
muggli Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3417
Üdv a fedélzeten!
Ez tetszett! :-))) "Ha valakit érdekel ... " :-))) Ugyan, hagyd, nem érdekes, mi itt az Antarktisz pillangófajtáiról értekezünk! :-))))))))))))))))))))))))))))))) Már hogyne éredkelne minket! Fényképeid vannak? Szkennelni segítünk, ha kell! Olvasgasd vissza az itt írtakat, ha van ötleted, véleményed, szívesen vesszük, hisz mi vagyunk ugyan a nagyszerűek, de nem hibátlanok! :-))))))))))))) (Bár megjegyzem, jobban jártál, mint egy 15000 hozzászólásos topickal, mi csak a 3400-at haladtuk még meg!:-))) )
Alapértelmezett a szmájli és nem politizálunk. Ami a vízen van, az jöhet. Sok mindent elkezdtünk az elmúlt néhány hónapban, ha bárhova van valami javaslatod, írd meg. Várjuk az írásaidat!:-))
muggli
Előzmény: ustbojt (3416)
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3416
Sok szeretettel és nagy örömmel üdvözlök mindenkit a hajós topicban.Én még soha nem irtam sehova de ennek nem tudok ellenállni.Magamról annyit,hogy 1983-ban hagytam el a mahart kötelékeit.Mivel most először irkálok topicba előre is bocs ha valamit bénázok.Valószinű sok ismerősöm van köztetek /az idősebbek közül/.Akit érdekelnek a hajózással kapcsolatos dolgaim élményeim,volt kollegáim hajóim/amiken utaztam/kérdezzen ,nagy örömmel válaszolok amire tudok.
Előzmény: Bócman (3404)
viking star Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3415
Üdv! 101 hajó jött össze Horánynál, napi 25 átlaggal, nem rossz :) szobaton a szárnyasok csak úgy nyüzsögtek! 4-szer húzott el a Bíbic, 3-szor a Sólyom, és ment mind a három Vöcsök! Ilyet még nem láttam :)
Trophy! Egészen véletlenül nem Te vitted a Rákóczit a Pünkösd hétfői különúton? :))))))
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3414
Szia Puppi!
Igen, létezik egy tervezet, ami a régi emlékmű elemeit felhasználva létesülne,
-a : Ha lenne rá elég pénz
-b : ha lenne egy olyan hely, ami rendezett és méltó egy ilyen emlékműhöz.
megvan a mekettje is, impozáns, még kicsiben is. A hajóorr eredetileg a "Novara" fregatt orra volt, az új meketten meghagyva a stílust, nem annyira karakteres a hadihajó jelleg. A világítótorony viszont maradt a Fiumei mása.
Más:
Weblapügyben javaslatok és ötletek jöhetnek a levlistára! Már üzemel a Bócman féle lista. Aki még nem jelentkezett és szeretne, küldjön egy mailt, hogy regisztrálhassam.
muggli
Előzmény: tpuppi (3413)
tpuppi Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3413
A MAHART-nál mikor kifelé jöttem láttam egy ujságot, egy hölgy odaadta a korábbi számokat is, hazafelé ezt olvasgattam. Az egyikk ujságban egy emlékü terve volt benne, majdnem hasonló a régi világitó toronyéhoz ehez keresnek mecénásokat. Ha lesz elég pénz akkor ujra megépűl a szép világitótórony.
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3412
Trophy!
A második e-mailt megkaptad?
muggli
Előzmény: trophy (3410)
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3411
Annakidején, amikor átszálltam a fehérflottától a kereskedelmihez, nekem is mindig odarakták a srácok a fehér kesztyűt, meg az ing-nyakkendőt az ágyamra. Igaz, csak addig (mivel nem az én cuccom volt!), amíg egyszer abban dolgoztam végig egy napot, aztán visszaadtam, hogy nem találom a mosodát! :-)))))))))
Többet nem kockáztatta senki az ingét! :-)))))
muggli
Előzmény: trophy (3410)
trophy Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3410
:))
Tipikus, örök, ki nem mondott szakmai nézetkülönbség a teher, és a személyhajósok között.

más a kettő az biztos....

Előzmény: muggli (3407)
gigabursch Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3409
Ezt a tengerész emlékművet mikor bontották le? A szobrokat beolvasztották vagy valahol elfekszenek? Tud róla valaki érdemben többet?
Egyébként most hallottam róla először, s a'szzem nem vagyok egyedül.
gumidani Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3408
"fél lekötöt letarolta"
Ezt leírnád a kiváncsiskodó laikusok szintjén ís?
Milyen személyi következményei voltak a hajókon keletkezett kisebb-nagyobb ütközési nyomoknak? Nem tudom, hogy megvan-e még pl. a Táncsics orrán az a horpadás?
Előzmény: Noked Lee (3405)
muggli Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3407
A fehér és a kereskedelmi flotta ősi szeretetteljes együttélésének hangjai! :-))))))))
Amikor valaki átkerült a személyhajózáshoz és napok alatt gödrösre verte a szép fehér hajó oldalát! :-)))))))))))
Na, ja! Cipész és az ő kaptafája!:-))))))))))))))
muggli
Előzmény: Noked Lee (3405)
Bócman Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3406
Hát, én ebben nem láttam volna élvezetet - sajnáltam volna a hajókat. :-))
Előzmény: Noked Lee (3405)
Noked Lee Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3405
Sziasztok !

Hát igen ! Szép dolog a vontatás a Dunán. Nagy szivás volt mikor rossz pozicióba lett átadva a vontatókötél. A kötél behuzását majdnem mindig kézzel kellett megcsinálni. Hamar megtanulta az ember , hogy melyik oldalon vannak a zsilipek .A fordulok meg nagy odafigyelést igényeltek . Volt szerencsém látni mikor az Inota ms Passaunál völgymeneti fordulonál a fél lekötöt letarolta . A fed.mester és a pk . operett hajón / Rákoczi ms / szolgáltak elötte . Nagy élvezet volt látni az egészet.

Előzmény: Bócman (3404)
Bócman Creative Commons License 2003.06.08 0 0 3404
A nippert (vontatócsörlő) a bócman, illetve gyakorlottabb matróz kezelte.
A kötelet menet közben nem birizgálták, max akkor, ha induláskor nem lett egyforma hosszú.

A kötéllel való manőverezés közben azonban mindig levették a géperőt.

A farkoszorú bizony azért volt olyan ütött-kopott, mert az 1300-as uszályok alaposan elintézték.

De ne úgy képzeld el, hogy csatt, oszt recseg-ropog minden.
Meglassítottak, és a csörlő erejével, a kötelekkel húzták be a hajót. Ha a manőverezés közben az öreg/szekund, meg a kormányos odafigyelt, és jól kérte az erőket, akkor gyakorlatilag döccenés nélkül értek össze.

Persze azért balont szokás volt belógatni, ha nem a farkoszorú feküdt fel, hanem a fartükör.

Az utolsó pár évben már beköszöntött a nagyvilág a Maharthoz is, ugyanis végre minden hajó gumi farkoszorút kapott a régi fa helyett.
Ez óriási előrelépés volt, ugyanis a fát 1-2 nagy csattanás is képes volt teljesen leamortizálni.
Főleg, ha a jól megrakott ezresek horgonya volt az ellenfél.
Ráadásul a fa egyáltalán nem volt képes elnyelni az ütközés erejét, azaz gyűrte-csavarta a lemezt is.

Előzmény: Zoltika (3403)
Zoltika Creative Commons License 2003.06.08 0 0 3403
Bócman 3381
Köszönöm, ez nagyon érdekes és szemléletes!
Akkor a vontatók fara azért olyan, amilyen, mert fékezéskor itt ütköztetik fel a vontatmányt? Nyilván hasonlóképpen manöverezhettek völgymenetben a rövid kötelekkel, majd a folytatásból kiderül! A vontatókötelet (sleppszál) ezek szerint menet közben is behúzták és eresztették. Ezt ki kezelte: a kapitány munkájának része, vagy a bócmané?

matilaci 3395
Éppen azon gondolkodtam, hogy lerajzolom és beszkennelem, de a te anyagod alighanem jobb lehet annál!

Előzmény: Bócman (3385)
MALWIN Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3402
Gumidani!
Mail ment!
Előzmény: gumidani (3401)
gumidani Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3401
Az nekem új. A BKV 1976.XII.31-i állományában 3 db. Mohács 130 típusú hajó szerepel. A képmellékleten a Piroska látszik. Kérdésemre az Iluskát és a János vitézt nevezték itten meg azok, akik jobban emlékeztek.
Avagy nem a BKV-é volt a Háry János? Netán már korábban selejtezték, vagy később vették át valahonnan?
Előzmény: MALWIN (3397)
Bócman Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3400
Na, erre nem emlékeztem :-))
Előzmény: Törölt nick (3398)
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3399
Valahol még vannak jó kis rajzaim a csatolásokról, majd megkeresem és beszkennelem őket. (Előbb vagy utóbb. :))
Törölt nick Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3398

...Őszintén szólva így kapásból nem is emlékszem olyan esetre, amikor fordítva csatoltunk volna....
Wachau, mindig balról.
Előzmény: Bócman (3385)
MALWIN Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3397
..Piroska, Iluska, János vitéz egyike?

Kihagytad a Háry Jánost...:-DDD

Előzmény: gumidani (3396)
gumidani Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3396
A Sellő nem a Mohács 130 típus egyik darabja? Netán a BKV-s Piroska, Iluska, János vitéz egyike?
Előzmény: MALWIN (3389)
muggli Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3395
Valóban és megfelelően méltóságteljes is egy olyan komoly hagyományokkal rendelkező hivatáshoz, mint a hajózás és a tengerészet.
muggli
Előzmény: hírtelevízió (3392)
muggli Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3394
Rézgaras!
A tankereknél pont azért kell, hogy a "hajotgató" hatást minél jobban csökkenteni lehessen, ezzel növelik a szerkezeti élettartamot.
Zoltika!
Bócman et manővereit még nem olvastam végig, lehet, hogy ő is leírta, de a hegy- és völgymeneti sleppszár hosszak a karaván irányíthatóságát biztosítják. Fölfelé hosszú a kötél, hogy a gépes ne nehezítse a saját dolgát a csigák által hátranyomott vízzel, de irányítani így is tudja a vontát, mert a folyás is segíti a kormányzást. Lefelé rövid a szár, mert a vízfolyása nyomja lefelé a vontát, így a géphajónak kell azt irányítani, ezt rövid száron jobban meg tudja tenni. Láttam már olyat, nem is egyszer, hogy a bárka orra a vontató fara fölé esett.
MALWIN!
Júúúúúúúúúújjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!
Ez súlyos! :-))))))))))))))))((((((
HírTV!
Igen esztétizálunk, nosztalgiázunk, hajózunk(-nánk), fondorkodunk, hogy mit lehetne megmenteni a múlt szép (és ezt hangsúlyozottan nonpolitikusan mondva) és hasznos tárgyi és eszmei emlékeiből, időnként tanácsokat adunk a MAHART-nak, időnként ledorongoljuk, de mindezt szigorúan valós, vagy vélt szakmai alapon és nem jobb vagy baloldalról. Van köztünk ilyen is, meg olyan is, néha ki- kiérződik egy-két hozzászólából, de pont azért írunk még mindig egymásnak és azért szeretnénk találkozni, mert nem politizálunk.
Üdv mindenkinek: a muggli
Előzmény: rezgaras (3381)
MALWIN Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3393
Hogy egész pontosan látni lehessen, hol készült:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: MALWIN (3391)
hírtelevízió Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3392
Esztétikai mellékzöngéket lehet?

Csak mert szép a tengerészemlékmű:-)

Előzmény: Bócman (3388)
MALWIN Creative Commons License 2003.06.06 0 0 3391
Bocs, elfelejtettem.Szegeden készült, egy hete.
Az előző nevéről nincs infóm, engem a felépítmény stílusa fogott meg..
Előzmény: jakyg (3390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!