Keresés

Részletes keresés

ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3429
Sziasztok mára ennyi 5-kor húzok haza
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3428
Írok egy-két nevet amin ill.akikkel utaztam:
Inota hpk.Sipőc Jenő
Kaposvár/toló/Nagy Iván az egyik legjobb hpk.volt akit ismertem
Gyöngyös hpk.Folcz György,Székvári Ferenc
Szekszárd Székvári Ferenc
Na ez egy érdekes dolog volt ugyanis Székvári hpk
kb 10 évig Al-dunázott és utána kapta meg a Gyöngyöst ami köztudottan csak felfelé járt.Az Al-dunán még matróz voltam de a Gyöngyösön már hadnagy, na most Sz.hpk nagyon hajtós ember volt de a felső szakaszon szeretnek az emberek egy kicsit vásárolgatni sörözgetni stb.Igy hát friss hpk-ánk hamar rájött,hogy ez nem az a szakasz amerre Ő idáig járt.
Rákóczi Csorba Géza
Kecskemét átépités előtt Csorba Géza
Kecskemét átépités után Snoj Miklós
Kecskemét Ép.előtt Kalmár pÁl
Dorog Kapornai Miklós
Szot Szoc Forr Ficza István
Hát hirtelen ezk jutottak az eszembe
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3427
Muggli a Petőfin a gépház és a kazán körül linó volt vagy fa a boritás?Mert a Kossuthon/bocman,
Kele Sanyi/linó volt amit ultrás vízzel felmosni,sváblerral feltörölni,kézi kefével pasztázni kézi kefével/szárazzal/mint a bolond fényesiteni.Mint a rajzfilmekben.Egy héten legalább kétszer.Nem mondom,hogy néha nem volt elegem belőle.De nagy volt az elszántság mert minden áron hpk.szerettem volna lenni.Ugyanis a családunkban 2 hpk,és 1 kapitány volt.Ezért is választottam ezt a pályát amit sajnos hadnagyként abba kellett hagynom.
Előzmény: muggli (3425)
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3426
Helló Gumidani igazad van le voltak ponyvázva a jónások mindíg du.vettük le a séta járat előtt.
Aztán az is jó móka volt, hogy minden reggel az első matróz irányitásával fel súroltuk a fa deckeket/kettő elöl,kettő hátul/az irányitás az volt,hogy Ő huzta a vizet stranglis vödörrel a Dunából és hogy hogy nem legalább egyszer mindig sikerült nyakon öntenie, még jó hogy nyár volt.
Előzmény: gumidani (3424)
muggli Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3425
Ez nekem is ismerős, a jó öreg "Petőfi"-ről!:-)))
Bayer Frici bácsi velem is előadta ezt! :-))) Az egész bagázs ott röhögött a felső decken, de úgy, hogy még a Lánchídról is azt nézték, mi történt a hajón!:-)))))))) Azt sem tudtam anno, hogy miért vet keresztet a hajóra az Öreg, mielőtt hazamegy. No, a jó bootsmanom, Frici bá' ezt is megmagyarázta, miután már vagy két órája nem volt az alsó szalonnal megelégedve. Mert ez azt jelentette, hogy mire visszajön, a hajó az elejétől a végéig, az árboc csúcsától a vízvonalig ragyogjon! :-))))))) Hát, igen a jó öreg békeévek!:-)))
muggli
Előzmény: ustbojt (3423)
gumidani Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3424
Szervusz.
Én csak érdeklődő civil vagyok. A napokban beszélgettem a feleségemmel arról, hogy régen a Kossuth szellőző kürtői ragyogtak és ha állt a hajó akkor valamiféle huzat volt rajtuk. Ezek szerint a Te kezed munkájában is gyönyörködhettem. Aki ma látja őket el sem tudja képzelni milyen szépek voltak.
Előzmény: ustbojt (3423)
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3423
Bocs Muggli büntiből lemegyek a kazánházba a svá-bler fésüért.Amit meg ie tettem inas koromban a
Kossuth gőzösön amikor a bocmannal sváblert csináltunk a pontonon.Amikor kész lett asszonta "Na fiam hozza fel a s.fésűt a kazáházból"Én lamantem és a fűtők oda is adták a kazán salakozó vasat ami kb.4 méter hosszu volt.Mire kimanővereztem magam a pontonra az egész személyzet ott állt és szét röhögték magukat.Én nem nagyon mivel utána vissza kellett vinnem a fránya vasat.A számot majd küldöm.A legjobb az volt mikor ilyen frankó időben meg kellett pucolnom a Jónásokat/gépház szellőző/
fent a tetőn.Ezek rézből voltak ugyhogy előbb szidollal áttörölni utána száraz tiszta ronggyal
FÉNYESRE törölni.
Előzmény: muggli (3422)
muggli Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3422
Szia Ustbojt!
Hát ez így nem pontos. Van, aki még mindig, de legtöbbünk már nem, vagy soha, legfeljebb utasként. Van olyan is, aki ma is a cégnél van, de már nem hajózik. Van köztünk volt fehérflottás, hegyesorrús, stb. Vegyes a banda, de jó kis csapat vagyunk. Írj egy telószámot a mailemre, felhívlak, aztán beszélhetünk a szkennelésről.
muggli (ha lehet, akkor kettő darab 'g'-vel! Tudod, ez a harrypotteres nemesi hét fűszál!:-)))))))))) )
Előzmény: ustbojt (3420)
muggli Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3421
off
Trophy!
Nyugta, később még írok egyet.
on
muggli
Előzmény: trophy (3419)
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3420
Szia mugli igen vannak fotóim de szkennerem nincs.
Aztán meg többnyire napközben jutok hozzá a nethez.Viszont arra kiváncsi lennék, hogy Ti még aktivan hajóztok-e,és ha igen melyik hajón?Bár ugy veszem ki szavaitkból, hogy a személy/operett/
:)))))))))) ez persze vicccc hajón dolgoztok.Én is dolgoztam annak idején pl.a Szoc.Foron a Rákoczin Passauban a HUnyadin a Szot.Bpesten a Tahin még a Szot Visegrádon is a Margit szigeten.
De sok vonal hajón is megfordultam Sulinától
Regensburgig bejártam a Dunát.
Előzmény: muggli (3417)
trophy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3419
Off

Muggli! Válaszoltam mailedre!

On

trophy Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3418
Viking! Nem én voltam. Jóska bá vitte. Moszkváztam a hétvégén.
Előzmény: viking star (3415)
muggli Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3417
Üdv a fedélzeten!
Ez tetszett! :-))) "Ha valakit érdekel ... " :-))) Ugyan, hagyd, nem érdekes, mi itt az Antarktisz pillangófajtáiról értekezünk! :-))))))))))))))))))))))))))))))) Már hogyne éredkelne minket! Fényképeid vannak? Szkennelni segítünk, ha kell! Olvasgasd vissza az itt írtakat, ha van ötleted, véleményed, szívesen vesszük, hisz mi vagyunk ugyan a nagyszerűek, de nem hibátlanok! :-))))))))))))) (Bár megjegyzem, jobban jártál, mint egy 15000 hozzászólásos topickal, mi csak a 3400-at haladtuk még meg!:-))) )
Alapértelmezett a szmájli és nem politizálunk. Ami a vízen van, az jöhet. Sok mindent elkezdtünk az elmúlt néhány hónapban, ha bárhova van valami javaslatod, írd meg. Várjuk az írásaidat!:-))
muggli
Előzmény: ustbojt (3416)
ustbojt Creative Commons License 2003.06.11 0 0 3416
Sok szeretettel és nagy örömmel üdvözlök mindenkit a hajós topicban.Én még soha nem irtam sehova de ennek nem tudok ellenállni.Magamról annyit,hogy 1983-ban hagytam el a mahart kötelékeit.Mivel most először irkálok topicba előre is bocs ha valamit bénázok.Valószinű sok ismerősöm van köztetek /az idősebbek közül/.Akit érdekelnek a hajózással kapcsolatos dolgaim élményeim,volt kollegáim hajóim/amiken utaztam/kérdezzen ,nagy örömmel válaszolok amire tudok.
Előzmény: Bócman (3404)
viking star Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3415
Üdv! 101 hajó jött össze Horánynál, napi 25 átlaggal, nem rossz :) szobaton a szárnyasok csak úgy nyüzsögtek! 4-szer húzott el a Bíbic, 3-szor a Sólyom, és ment mind a három Vöcsök! Ilyet még nem láttam :)
Trophy! Egészen véletlenül nem Te vitted a Rákóczit a Pünkösd hétfői különúton? :))))))
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3414
Szia Puppi!
Igen, létezik egy tervezet, ami a régi emlékmű elemeit felhasználva létesülne,
-a : Ha lenne rá elég pénz
-b : ha lenne egy olyan hely, ami rendezett és méltó egy ilyen emlékműhöz.
megvan a mekettje is, impozáns, még kicsiben is. A hajóorr eredetileg a "Novara" fregatt orra volt, az új meketten meghagyva a stílust, nem annyira karakteres a hadihajó jelleg. A világítótorony viszont maradt a Fiumei mása.
Más:
Weblapügyben javaslatok és ötletek jöhetnek a levlistára! Már üzemel a Bócman féle lista. Aki még nem jelentkezett és szeretne, küldjön egy mailt, hogy regisztrálhassam.
muggli
Előzmény: tpuppi (3413)
tpuppi Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3413
A MAHART-nál mikor kifelé jöttem láttam egy ujságot, egy hölgy odaadta a korábbi számokat is, hazafelé ezt olvasgattam. Az egyikk ujságban egy emlékü terve volt benne, majdnem hasonló a régi világitó toronyéhoz ehez keresnek mecénásokat. Ha lesz elég pénz akkor ujra megépűl a szép világitótórony.
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3412
Trophy!
A második e-mailt megkaptad?
muggli
Előzmény: trophy (3410)
muggli Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3411
Annakidején, amikor átszálltam a fehérflottától a kereskedelmihez, nekem is mindig odarakták a srácok a fehér kesztyűt, meg az ing-nyakkendőt az ágyamra. Igaz, csak addig (mivel nem az én cuccom volt!), amíg egyszer abban dolgoztam végig egy napot, aztán visszaadtam, hogy nem találom a mosodát! :-)))))))))
Többet nem kockáztatta senki az ingét! :-)))))
muggli
Előzmény: trophy (3410)
trophy Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3410
:))
Tipikus, örök, ki nem mondott szakmai nézetkülönbség a teher, és a személyhajósok között.

más a kettő az biztos....

Előzmény: muggli (3407)
gigabursch Creative Commons License 2003.06.10 0 0 3409
Ezt a tengerész emlékművet mikor bontották le? A szobrokat beolvasztották vagy valahol elfekszenek? Tud róla valaki érdemben többet?
Egyébként most hallottam róla először, s a'szzem nem vagyok egyedül.
gumidani Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3408
"fél lekötöt letarolta"
Ezt leírnád a kiváncsiskodó laikusok szintjén ís?
Milyen személyi következményei voltak a hajókon keletkezett kisebb-nagyobb ütközési nyomoknak? Nem tudom, hogy megvan-e még pl. a Táncsics orrán az a horpadás?
Előzmény: Noked Lee (3405)
muggli Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3407
A fehér és a kereskedelmi flotta ősi szeretetteljes együttélésének hangjai! :-))))))))
Amikor valaki átkerült a személyhajózáshoz és napok alatt gödrösre verte a szép fehér hajó oldalát! :-)))))))))))
Na, ja! Cipész és az ő kaptafája!:-))))))))))))))
muggli
Előzmény: Noked Lee (3405)
Bócman Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3406
Hát, én ebben nem láttam volna élvezetet - sajnáltam volna a hajókat. :-))
Előzmény: Noked Lee (3405)
Noked Lee Creative Commons License 2003.06.09 0 0 3405
Sziasztok !

Hát igen ! Szép dolog a vontatás a Dunán. Nagy szivás volt mikor rossz pozicióba lett átadva a vontatókötél. A kötél behuzását majdnem mindig kézzel kellett megcsinálni. Hamar megtanulta az ember , hogy melyik oldalon vannak a zsilipek .A fordulok meg nagy odafigyelést igényeltek . Volt szerencsém látni mikor az Inota ms Passaunál völgymeneti fordulonál a fél lekötöt letarolta . A fed.mester és a pk . operett hajón / Rákoczi ms / szolgáltak elötte . Nagy élvezet volt látni az egészet.

Előzmény: Bócman (3404)
Bócman Creative Commons License 2003.06.08 0 0 3404
A nippert (vontatócsörlő) a bócman, illetve gyakorlottabb matróz kezelte.
A kötelet menet közben nem birizgálták, max akkor, ha induláskor nem lett egyforma hosszú.

A kötéllel való manőverezés közben azonban mindig levették a géperőt.

A farkoszorú bizony azért volt olyan ütött-kopott, mert az 1300-as uszályok alaposan elintézték.

De ne úgy képzeld el, hogy csatt, oszt recseg-ropog minden.
Meglassítottak, és a csörlő erejével, a kötelekkel húzták be a hajót. Ha a manőverezés közben az öreg/szekund, meg a kormányos odafigyelt, és jól kérte az erőket, akkor gyakorlatilag döccenés nélkül értek össze.

Persze azért balont szokás volt belógatni, ha nem a farkoszorú feküdt fel, hanem a fartükör.

Az utolsó pár évben már beköszöntött a nagyvilág a Maharthoz is, ugyanis végre minden hajó gumi farkoszorút kapott a régi fa helyett.
Ez óriási előrelépés volt, ugyanis a fát 1-2 nagy csattanás is képes volt teljesen leamortizálni.
Főleg, ha a jól megrakott ezresek horgonya volt az ellenfél.
Ráadásul a fa egyáltalán nem volt képes elnyelni az ütközés erejét, azaz gyűrte-csavarta a lemezt is.

Előzmény: Zoltika (3403)
Zoltika Creative Commons License 2003.06.08 0 0 3403
Bócman 3381
Köszönöm, ez nagyon érdekes és szemléletes!
Akkor a vontatók fara azért olyan, amilyen, mert fékezéskor itt ütköztetik fel a vontatmányt? Nyilván hasonlóképpen manöverezhettek völgymenetben a rövid kötelekkel, majd a folytatásból kiderül! A vontatókötelet (sleppszál) ezek szerint menet közben is behúzták és eresztették. Ezt ki kezelte: a kapitány munkájának része, vagy a bócmané?

matilaci 3395
Éppen azon gondolkodtam, hogy lerajzolom és beszkennelem, de a te anyagod alighanem jobb lehet annál!

Előzmény: Bócman (3385)
MALWIN Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3402
Gumidani!
Mail ment!
Előzmény: gumidani (3401)
gumidani Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3401
Az nekem új. A BKV 1976.XII.31-i állományában 3 db. Mohács 130 típusú hajó szerepel. A képmellékleten a Piroska látszik. Kérdésemre az Iluskát és a János vitézt nevezték itten meg azok, akik jobban emlékeztek.
Avagy nem a BKV-é volt a Háry János? Netán már korábban selejtezték, vagy később vették át valahonnan?
Előzmény: MALWIN (3397)
Bócman Creative Commons License 2003.06.07 0 0 3400
Na, erre nem emlékeztem :-))
Előzmény: Törölt nick (3398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!