Pedro!
Ezzel a képpel összehasonlítva nem is olyan lehetetlen, hogy valamelyik az "Esztergom" sorozatból.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]ű
Szia Pedro!
Ez egy olyan "Inota" méretű hajó. Az általad emlegettek nagyobbak, mint ez. Ha minden igaz, akkor talán megyek még arra, megpróbálom lekapni egy jobb pozícióból.
muggli
Már én is kuattam utána. Még le is fotóztam, amikor odavitte egy Prága nevezetű magyar miniboxer. Arról sem tudok semmit...
Valamelyik régi nem füredi gyártású vontató lehet.
Nem a Győr, mert az Csepelen van. Lehet az Esztergom, Vác, netán a Mohács?
Közben frissült a képtáram is. Egy barátom jóvoltából, aki felszaladt velünk Visegrádig a nagyágon, vissza pedig a kiságon. Háááááát, azért ezt a hajót én is elviselném, csak tankolni ne nekem kelljen! :-)))))))) (Egy 250 lovas Bayliner)
muggli
Itt van egy kis ízelítő és egy kérdés az első képen lévő vontató vajon mi lehetett?
Pár névvel kiegészitem a listát. Tudomásom szerint a Kecskemét ms pk-ja átépités után Burján Sándor volt . Snoj Miki meg elsötiszt volt a Miskolcon . Miskolc ms-en Laci apu volt pk. A Bányászon Liszkai úr volt a fönök .Az idöpont 1980-84
Balatoniaknak:
A Fonyód ebben a percben indult egyet próbázni Siófokról. Jól néz ki, fehér a hajótest, az ablakok pedig sötétítettek, így a hajó elegáns megjelenésű. Remélem megmarad reklámmentesnek.
Írok egy-két nevet amin ill.akikkel utaztam:
Inota hpk.Sipőc Jenő
Kaposvár/toló/Nagy Iván az egyik legjobb hpk.volt akit ismertem
Gyöngyös hpk.Folcz György,Székvári Ferenc
Szekszárd Székvári Ferenc
Na ez egy érdekes dolog volt ugyanis Székvári hpk
kb 10 évig Al-dunázott és utána kapta meg a Gyöngyöst ami köztudottan csak felfelé járt.Az Al-dunán még matróz voltam de a Gyöngyösön már hadnagy, na most Sz.hpk nagyon hajtós ember volt de a felső szakaszon szeretnek az emberek egy kicsit vásárolgatni sörözgetni stb.Igy hát friss hpk-ánk hamar rájött,hogy ez nem az a szakasz amerre Ő idáig járt.
Rákóczi Csorba Géza
Kecskemét átépités előtt Csorba Géza
Kecskemét átépités után Snoj Miklós
Kecskemét Ép.előtt Kalmár pÁl
Dorog Kapornai Miklós
Szot Szoc Forr Ficza István
Hát hirtelen ezk jutottak az eszembe
Muggli a Petőfin a gépház és a kazán körül linó volt vagy fa a boritás?Mert a Kossuthon/bocman,
Kele Sanyi/linó volt amit ultrás vízzel felmosni,sváblerral feltörölni,kézi kefével pasztázni kézi kefével/szárazzal/mint a bolond fényesiteni.Mint a rajzfilmekben.Egy héten legalább kétszer.Nem mondom,hogy néha nem volt elegem belőle.De nagy volt az elszántság mert minden áron hpk.szerettem volna lenni.Ugyanis a családunkban 2 hpk,és 1 kapitány volt.Ezért is választottam ezt a pályát amit sajnos hadnagyként abba kellett hagynom.
Helló Gumidani igazad van le voltak ponyvázva a jónások mindíg du.vettük le a séta járat előtt.
Aztán az is jó móka volt, hogy minden reggel az első matróz irányitásával fel súroltuk a fa deckeket/kettő elöl,kettő hátul/az irányitás az volt,hogy Ő huzta a vizet stranglis vödörrel a Dunából és hogy hogy nem legalább egyszer mindig sikerült nyakon öntenie, még jó hogy nyár volt.
Ez nekem is ismerős, a jó öreg "Petőfi"-ről!:-)))
Bayer Frici bácsi velem is előadta ezt! :-))) Az egész bagázs ott röhögött a felső decken, de úgy, hogy még a Lánchídról is azt nézték, mi történt a hajón!:-)))))))) Azt sem tudtam anno, hogy miért vet keresztet a hajóra az Öreg, mielőtt hazamegy. No, a jó bootsmanom, Frici bá' ezt is megmagyarázta, miután már vagy két órája nem volt az alsó szalonnal megelégedve. Mert ez azt jelentette, hogy mire visszajön, a hajó az elejétől a végéig, az árboc csúcsától a vízvonalig ragyogjon! :-))))))) Hát, igen a jó öreg békeévek!:-)))
muggli
Szervusz.
Én csak érdeklődő civil vagyok. A napokban beszélgettem a feleségemmel arról, hogy régen a Kossuth szellőző kürtői ragyogtak és ha állt a hajó akkor valamiféle huzat volt rajtuk. Ezek szerint a Te kezed munkájában is gyönyörködhettem. Aki ma látja őket el sem tudja képzelni milyen szépek voltak.
Bocs Muggli büntiből lemegyek a kazánházba a svá-bler fésüért.Amit meg ie tettem inas koromban a
Kossuth gőzösön amikor a bocmannal sváblert csináltunk a pontonon.Amikor kész lett asszonta "Na fiam hozza fel a s.fésűt a kazáházból"Én lamantem és a fűtők oda is adták a kazán salakozó vasat ami kb.4 méter hosszu volt.Mire kimanővereztem magam a pontonra az egész személyzet ott állt és szét röhögték magukat.Én nem nagyon mivel utána vissza kellett vinnem a fránya vasat.A számot majd küldöm.A legjobb az volt mikor ilyen frankó időben meg kellett pucolnom a Jónásokat/gépház szellőző/
fent a tetőn.Ezek rézből voltak ugyhogy előbb szidollal áttörölni utána száraz tiszta ronggyal
FÉNYESRE törölni.
Szia Ustbojt!
Hát ez így nem pontos. Van, aki még mindig, de legtöbbünk már nem, vagy soha, legfeljebb utasként. Van olyan is, aki ma is a cégnél van, de már nem hajózik. Van köztünk volt fehérflottás, hegyesorrús, stb. Vegyes a banda, de jó kis csapat vagyunk. Írj egy telószámot a mailemre, felhívlak, aztán beszélhetünk a szkennelésről.
muggli (ha lehet, akkor kettő darab 'g'-vel! Tudod, ez a harrypotteres nemesi hét fűszál!:-)))))))))) )
Szia mugli igen vannak fotóim de szkennerem nincs.
Aztán meg többnyire napközben jutok hozzá a nethez.Viszont arra kiváncsi lennék, hogy Ti még aktivan hajóztok-e,és ha igen melyik hajón?Bár ugy veszem ki szavaitkból, hogy a személy/operett/
:)))))))))) ez persze vicccc hajón dolgoztok.Én is dolgoztam annak idején pl.a Szoc.Foron a Rákoczin Passauban a HUnyadin a Szot.Bpesten a Tahin még a Szot Visegrádon is a Margit szigeten.
De sok vonal hajón is megfordultam Sulinától
Regensburgig bejártam a Dunát.
Üdv a fedélzeten!
Ez tetszett! :-))) "Ha valakit érdekel ... " :-))) Ugyan, hagyd, nem érdekes, mi itt az Antarktisz pillangófajtáiról értekezünk! :-))))))))))))))))))))))))))))))) Már hogyne éredkelne minket! Fényképeid vannak? Szkennelni segítünk, ha kell! Olvasgasd vissza az itt írtakat, ha van ötleted, véleményed, szívesen vesszük, hisz mi vagyunk ugyan a nagyszerűek, de nem hibátlanok! :-))))))))))))) (Bár megjegyzem, jobban jártál, mint egy 15000 hozzászólásos topickal, mi csak a 3400-at haladtuk még meg!:-))) )
Alapértelmezett a szmájli és nem politizálunk. Ami a vízen van, az jöhet. Sok mindent elkezdtünk az elmúlt néhány hónapban, ha bárhova van valami javaslatod, írd meg. Várjuk az írásaidat!:-))
muggli
Sok szeretettel és nagy örömmel üdvözlök mindenkit a hajós topicban.Én még soha nem irtam sehova de ennek nem tudok ellenállni.Magamról annyit,hogy 1983-ban hagytam el a mahart kötelékeit.Mivel most először irkálok topicba előre is bocs ha valamit bénázok.Valószinű sok ismerősöm van köztetek /az idősebbek közül/.Akit érdekelnek a hajózással kapcsolatos dolgaim élményeim,volt kollegáim hajóim/amiken utaztam/kérdezzen ,nagy örömmel válaszolok amire tudok.
Üdv! 101 hajó jött össze Horánynál, napi 25 átlaggal, nem rossz :) szobaton a szárnyasok csak úgy nyüzsögtek! 4-szer húzott el a Bíbic, 3-szor a Sólyom, és ment mind a három Vöcsök! Ilyet még nem láttam :)
Trophy! Egészen véletlenül nem Te vitted a Rákóczit a Pünkösd hétfői különúton? :))))))
Szia Puppi!
Igen, létezik egy tervezet, ami a régi emlékmű elemeit felhasználva létesülne,
-a : Ha lenne rá elég pénz
-b : ha lenne egy olyan hely, ami rendezett és méltó egy ilyen emlékműhöz.
megvan a mekettje is, impozáns, még kicsiben is. A hajóorr eredetileg a "Novara" fregatt orra volt, az új meketten meghagyva a stílust, nem annyira karakteres a hadihajó jelleg. A világítótorony viszont maradt a Fiumei mása.
Más:
Weblapügyben javaslatok és ötletek jöhetnek a levlistára! Már üzemel a Bócman féle lista. Aki még nem jelentkezett és szeretne, küldjön egy mailt, hogy regisztrálhassam.
muggli
A MAHART-nál mikor kifelé jöttem láttam egy ujságot, egy hölgy odaadta a korábbi számokat is, hazafelé ezt olvasgattam. Az egyikk ujságban egy emlékü terve volt benne, majdnem hasonló a régi világitó toronyéhoz ehez keresnek mecénásokat. Ha lesz elég pénz akkor ujra megépűl a szép világitótórony.