Keresés

Részletes keresés

Misi8903 Creative Commons License 2013.07.11 0 0 242

Az előbb lemaradt a kép

Misi8903 Creative Commons License 2013.07.11 0 0 241

Sziasztok. A képen egy 1985-ös évjáratú Czetka 125 (488) van. A motort 1992-ben kivonták a forgalomból ekkor volt utoljára beindítva. Azóta garázsban állt egészen az idei év tavaszáig, amikor is kicsit kitakarítottam és már indult is. A motor minden alkatrésze gyári 6037 km van benne. Egyeteln gondom, hogy a benzincsapban lévő tömítést megette az idő. Hozzá valót nem találtam így egy simson tömítést "faragtam" bele, de nem tökéletes nem míndíg engedi át a benzint vagy nem eleget. Ha valkinek lenne ötlete, hogy honnan tudnék belevalót szerezni azt nagyon megkköszönném.

oppo84 Creative Commons License 2013.07.11 0 0 240

Üdv Mindenkinek!

Tanácsokat szeretnék kérni egy Jawa CZ 250 (typ: 485) restaurálásával kapcsolatban. Jövőre betölti a 30 évet és szeretném levizsgáztatni veteránná. A napokban teljesen szét szedtem darabokra, hogy felszabadítsam a csupasz vázat. Kicsit meg van kopva itt-ott (általában nem látható helyeken, ülés alatt, stb.), de alapjában véve jó a váz festés (fekete). Az lenne a kérdésem, hogy érdemes újra festeni, vagy elég ha bele javítok itt-ott feketével (a rozsdásodást megállítva), illetve hogy megy át előbb a veterán vizsgán? Szeretném, ha szép lenne, de megtartaná az eredetiséget. A tankot, sárvédőket, stb bordó elemeket, meghagyom mindenképpen eredeti színükben majd. Illetve miket lehet cserélni, úgy hogy a veterán vizsgán ne bukjon meg, pl. hiányzó/rossz csavarokat pótolni mással, kábelezést ki lehet-e cserélni, stb..? Továbbá honnan tudok ilyen részlet dolgokról információt szerezni? A mavamsz honlapján nem túl bőbeszédűek ezzel kapcsolatban.

andras230 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 239

andras230 Creative Commons License 2013.07.10 0 0 238

Üdv lenne egy olyan kérésem ha valaki tudna segíteni benne mikor szét szedtem a jawat a felújításhoz minden elektronika működöt rajta lámpa vissza jelző stb. De mikor mindent szét húzgáltam én lefényképeztem mindent hogy hol volt csak utána jöttem rá hogy olyan szar lett a kép hogy nem látszik semmi így most gyújtáson és féklámpán kívül semmi sincs .és az lenne a kérésem hogy valaki megtenné ha rá ér hogy lefotózná a kilométer óra alját és a gyújtás kapcsoló alját hogy melyik kábel hova megy.

Powerslawe Creative Commons License 2013.07.04 0 0 237

Esetleg 559 hez fékkulcs valakinek eladó?

Gyula-bá Creative Commons License 2013.07.01 0 0 236

Gyújtó és egyéb elektronikák, minden JAWA és CZ típushoz, feszültség szabályozók, csak a dinamós típusokhoz. Részletek és megrendelés a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa oldalon.

Powerslawe Creative Commons License 2013.06.29 0 0 235

Elírtam 487,477 karbim és 559/02 karbim van cserébe.

Powerslawe Creative Commons License 2013.06.28 0 0 234

Van valakinek eladó karburátora 488 hoz? Jikov SBDb 2835 , akár van cserébe 487,488 vagy 559/02 höz karbim. Ha nem komplett a karbi az se baj.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.27 0 0 233

Köszönöm! :-)

Előzmény: Gyula-bá (232)
Gyula-bá Creative Commons License 2013.06.26 0 0 232

A 11 Aó tökéletesem megfelel, én is ilyet használok évek óta.

Előzmény: KPK-299 (230)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.26 0 0 231

(Vagyis másik topikba említették) :-)

Előzmény: KPK-299 (230)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.26 0 0 230

Amit előbb említettetek nekem, hogy jó lenne méretileg (tegnap) az 11Ah-s, nagyon nehezen tudok hozzájutni még ehhez is. Gondolom ez már elég lesz a motorhoz és nem lesz túl kicsi.

Előzmény: Gyula-bá (229)
Gyula-bá Creative Commons License 2013.06.26 0 0 229

"Csak a könyebb indításhoz kell az akku. Menet közben már ott a dinamó/generátor, ezért majdnem mindegy hány Ah-s ..." - nagy tévedés (motoroztál már Jawaval városban?), az alapjárat környezetében (kb. 2000 ford/perc-ig) a dinamó nem tölt semmit.

Előzmény: Powerslawe (227)
Gyula-bá Creative Commons License 2013.06.26 0 0 228

 

Ezt: "A nagykönyv szerint 6V-os 7Ah-ás aksi kell bele .." melyik nagykönyvből vetted? Én ahány Jawa-Cz nagykönyvet megnézek mindegyikben 12-14 Aó kapacitású a 6 V-os aksi. Kell is ennyi bele ha városban is akar közlekedni és nem akarja 1-3 naponta feltölteni.

Előzmény: DrBrown (226)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.26 0 0 227

Csak a könyebb indításhoz kell az akku. Menet közben már ott a dinamó/generátor, ezért majdnem mindegy hány Ah-s, azért minimum legyen akkora mint amit a könyv ír. Méretre bármi jó ami elfér. Gondozásmenteset ajánlom, nem vicces töltögetni az akkut.

DrBrown Creative Commons License 2013.06.26 0 0 226

A nagykönyv szerint 6V-os 7Ah-ás aksi kell bele, abból is a B39-6 tipus. De ha engem kérdezel teljesen mindegy, hogy mit teszel bele. Az a lényeg, hogy 6V-os legyen. Szerintem egy 10Ah-ás aksit is simán elbír még. A méret az meg aztán teljesen mindegy. A 250-esnél például sokkal nagyobb az aksitartó mint az aksi, szóval valmi rögzítőszerkezetet majd ki kell találnom. Én úgy gondolom, hogy egy zselés 6V-os aksit veszek bele 8-10Ah-t.  

Előzmény: KPK-299 (225)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.25 0 0 225

Üdv!

 

Mekkora aksi való Jawa 250-be? Van 3 féle amit mondtak nekem méretbe és rendelni tudnak: 122x62x132, 119x83x161, 91x83x161

A másik kérdésem pedig az lenne, hogy mekkora Ah-sat érdemes venni bele?

 

Powerslawe Creative Commons License 2013.06.25 0 0 224

Ha tudsz dobj fel pár képet, kíváncsi vagyok mi az ami menthetetlen. Ha úgy is kuka nem bukhatsz vele, én összeraknám, természetesen rozsdátlanítás stb. Ha mást nem pár kört csapatni csak lehet vele.

DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 223

Pár nap múlva okosabb leszek. Majd megírom a tapasztalatokat... :) 

Előzmény: KPK-299 (222)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.24 0 0 222

Biztosan nem javítható? Amúgy szerintem nincs lehetetlen, van bővel eladó szerintem. :-)

Előzmény: DrBrown (221)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 221

Az előző hozzászólásomat kijavítanám, mert nem 488, hanem 485. 250cm3. Ha valakinek van ilyen blokkja írjon, hátha megegyezünk... 

Előzmény: DrBrown (220)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 220

Hát a fő gond az, hogy 15 évet állt és összerozsdásodott belül az összes fogaskerék. Nem tudom, hogy meg lehet-e javítani, de ha nem találok ilyen blokkot, akkor kénytelen leszek kitalálni valamit. Egyelőre a fogalmam sincs mi lesz... :( 

Előzmény: KPK-299 (219)
KPK-299 Creative Commons License 2013.06.24 0 0 219

Mi az a komoly baj ami miatt kuka lett?

Előzmény: DrBrown (218)
DrBrown Creative Commons License 2013.06.24 0 0 218

Gyerekek elkeserítő hírem van. Úgy néz ki, hogy az én 488-as blokkom kuka. 

Szétnézek most, hátha tudok egyet szerezni. Valakinek ötlet esetleg? :( 

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 217

Annyira nem értek ezekhez a dolgokhoz, nagyon nem merek hozzányúlni, lehet elviszem egy profihoz a környéken, gondolom sokba fog kerülni ha van valami nagyobb cserélni való mint egy hajtókar vagy berúgótengelyt vagy primerláncot de valamit valamiért. Pár rugóbab biztos belekerül majd. 

Előzmény: Powerslawe (216)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.23 0 0 216

Attól függ milyen állapotban vannak, enyémek hibátlanok voltak, nem érte volna meg kiszedni. Ha már bontod hajtókart nézd meg, nekem azt le kellett cserélnem.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 215

Csapágyakat nem kell cserélni?

Előzmény: Powerslawe (214)
Powerslawe Creative Commons License 2013.06.23 0 0 214

Hát 488 nál voltak azért meglepik, nem volt feszítési pont kialakítva a blokkon, 559em nem szedtem szét, de azon se láttam. Van sok hülye megoldás is, de valóban nem bonyolult. Én arra vigyáztam blokk széthúzásnál hogy váltó fogosaok egyben maradjanak, hogy ne legyen velük gond, egyébként nem igazán lehet alkatrészeket felcserélni vagy rosszul felrakni, nem kell félni tőle. Szimeringet meg mindneképp cserélj, én nem tettem meg aztán most jól megszívtam, szedhetem szét megint. Csak 488 nál főtengely bal oldalán 2 csapágy közt is van szimering, amit így nem kellemes cserélni.

KPK-299 Creative Commons License 2013.06.23 0 0 213

Kicsit fosok a motortól mert sose csináltam még ilyet és ártani nem akarok.

Előzmény: DrBrown (212)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!