Tisztelt "Dunai-hajó" rajongók! Az elmúlt héten készítettem néhány képet Ausztriában hajókról. Van benne néhány toló hajó (
Zelenodolsk, Lvov, Vladimir Gusak), egyéb hajó (Weisbaden, Vindobona, Vienna), kabinos üdülőhajó (River Queen, Viking Star, Esmeralda, Dunaj, Rousse). Érdekességek: River Queen fordulása, Esmeralda és Viking Star part melleti közeli képek, Viking Star előzi Rousse-t, Vienna zsilipen áthaladása.
Ezeket a saját honlapomra (Balatoni hajók) egyenlőre nem kívánom felrakni, ezért szívesen odaadom az eredeti JPG fájlokat annak, aki kéri. A teljes anyag 45,3 MB és 74 fájl. A képek felbontása 1984x1488 pixel, átlagos méretük 620kb. Akit érdekel, jelezze felém (ha kell thumb-okat tudok belőle gyártani).
Üdv mindenkinek,Szia Noked Lee!
A Snoj Miki mb.pk volt a Kecskeméten amikor én ott
voltam.A Miskolc Laci apuja az a Laci apu akivel az Inotán utaztam valyon?Szép nagy ember volt és volt egy aktatáskája ami mindig tele volt kajával.Akkor volt ő első tiszt és akkor volt aSipőc Jenő a pk.Utána kiszálltam azInotáról mert egy kicsit megbuktam Komáromban.Ha ismeritek a Csumpillát hát Ő volt aki megfogott.
Hát, nem tudom, hogy Pedro mikor látta ideboxerolni, de, hogy nem tegnap volt, az biztos. De ezt is szépen kibelezték, látni, hogy minden fedélzeti cucc hiányzik róla!!! :-(((((((
Mi a fenének kell igy kibelezni mindent??? (lásd "Gyöngyös" és társai!) Útálom őket!
muggli
OFF Azt mondhatná az ember zsigerből, hogy "büdös balkáni banda", ha hasonlókat nem élhettünk volna meg már korábban magyar előadásban is. A "rendszerváltozás" után, persze :-((
Nem tudom, mit jelent Nálad a messze Európától, de amikor tavaly kocsival átutaztam a térségen (Görögbe mentem a családdal) még a háború által kevésbé járt részeket is hivatalnoki szinten a sötétség borította. Voltak olyan kalandjaink, hogy ihaj! (Feleségem nem magyar állampolgár, de vittük a LEFORDÍTOTT(!) házassági a.könyvi kivonatot, stb. ) Félnapokat álltunk a semmiért sorba, mire valaki felfogta, hogy ki, mit és miért, meg egyáltalán miért akarunk átutazni, stb. Emiatt, meg a bulgárok miatt két órával lekéstük a kompot, amit egyébként, mert telefonálni megtanultam, egy óra hosszat visszatartottak miattunk! Tiszta maffia az egész! Minden csak pénzért működik, az is csak számla nélkül! Ha nem muszály, soha arra mégegyszer!
muggli
Ráadásul a 38 ezer tonna "csak" a MAHART-é, összesen nem tudom mennyi lehet a tehetetlenül várakozó áru, hiszen állnak a románok, bolgárok, ukránok is. Nekünk múlt kedden (10-én) állt le az első hegymeneti konvojunk. Az elmúlt két évben nagynehezen visszeszerzett piacait az al-dunai víziszállítás, most félő, hogy elveszíti. A megbízók, akik a 9 évig tartó háborús zárlatok miatt mára kezdtek megnyugodni, most sokkolva vannak és nem valószínű, hogy a szerb országkockázatot a továbbiakban bevállalják. Az áru továbbiakban megromolhat stb. és egy sereg járulékos kárunk lehet. Ráadásul a Gradiste-nél álló hajókról a fiúkat partra sem engedik. Ez a szakasz még valóban nagyon távol van Európától. Üdv mindenkinek, c
Pedro!
Ezzel a képpel összehasonlítva nem is olyan lehetetlen, hogy valamelyik az "Esztergom" sorozatból.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]ű
Szia Pedro!
Ez egy olyan "Inota" méretű hajó. Az általad emlegettek nagyobbak, mint ez. Ha minden igaz, akkor talán megyek még arra, megpróbálom lekapni egy jobb pozícióból.
muggli
Már én is kuattam utána. Még le is fotóztam, amikor odavitte egy Prága nevezetű magyar miniboxer. Arról sem tudok semmit...
Valamelyik régi nem füredi gyártású vontató lehet.
Nem a Győr, mert az Csepelen van. Lehet az Esztergom, Vác, netán a Mohács?
Közben frissült a képtáram is. Egy barátom jóvoltából, aki felszaladt velünk Visegrádig a nagyágon, vissza pedig a kiságon. Háááááát, azért ezt a hajót én is elviselném, csak tankolni ne nekem kelljen! :-)))))))) (Egy 250 lovas Bayliner)
muggli
Itt van egy kis ízelítő és egy kérdés az első képen lévő vontató vajon mi lehetett?
Pár névvel kiegészitem a listát. Tudomásom szerint a Kecskemét ms pk-ja átépités után Burján Sándor volt . Snoj Miki meg elsötiszt volt a Miskolcon . Miskolc ms-en Laci apu volt pk. A Bányászon Liszkai úr volt a fönök .Az idöpont 1980-84
Balatoniaknak:
A Fonyód ebben a percben indult egyet próbázni Siófokról. Jól néz ki, fehér a hajótest, az ablakok pedig sötétítettek, így a hajó elegáns megjelenésű. Remélem megmarad reklámmentesnek.
Írok egy-két nevet amin ill.akikkel utaztam:
Inota hpk.Sipőc Jenő
Kaposvár/toló/Nagy Iván az egyik legjobb hpk.volt akit ismertem
Gyöngyös hpk.Folcz György,Székvári Ferenc
Szekszárd Székvári Ferenc
Na ez egy érdekes dolog volt ugyanis Székvári hpk
kb 10 évig Al-dunázott és utána kapta meg a Gyöngyöst ami köztudottan csak felfelé járt.Az Al-dunán még matróz voltam de a Gyöngyösön már hadnagy, na most Sz.hpk nagyon hajtós ember volt de a felső szakaszon szeretnek az emberek egy kicsit vásárolgatni sörözgetni stb.Igy hát friss hpk-ánk hamar rájött,hogy ez nem az a szakasz amerre Ő idáig járt.
Rákóczi Csorba Géza
Kecskemét átépités előtt Csorba Géza
Kecskemét átépités után Snoj Miklós
Kecskemét Ép.előtt Kalmár pÁl
Dorog Kapornai Miklós
Szot Szoc Forr Ficza István
Hát hirtelen ezk jutottak az eszembe
Muggli a Petőfin a gépház és a kazán körül linó volt vagy fa a boritás?Mert a Kossuthon/bocman,
Kele Sanyi/linó volt amit ultrás vízzel felmosni,sváblerral feltörölni,kézi kefével pasztázni kézi kefével/szárazzal/mint a bolond fényesiteni.Mint a rajzfilmekben.Egy héten legalább kétszer.Nem mondom,hogy néha nem volt elegem belőle.De nagy volt az elszántság mert minden áron hpk.szerettem volna lenni.Ugyanis a családunkban 2 hpk,és 1 kapitány volt.Ezért is választottam ezt a pályát amit sajnos hadnagyként abba kellett hagynom.
Helló Gumidani igazad van le voltak ponyvázva a jónások mindíg du.vettük le a séta járat előtt.
Aztán az is jó móka volt, hogy minden reggel az első matróz irányitásával fel súroltuk a fa deckeket/kettő elöl,kettő hátul/az irányitás az volt,hogy Ő huzta a vizet stranglis vödörrel a Dunából és hogy hogy nem legalább egyszer mindig sikerült nyakon öntenie, még jó hogy nyár volt.
Ez nekem is ismerős, a jó öreg "Petőfi"-ről!:-)))
Bayer Frici bácsi velem is előadta ezt! :-))) Az egész bagázs ott röhögött a felső decken, de úgy, hogy még a Lánchídról is azt nézték, mi történt a hajón!:-)))))))) Azt sem tudtam anno, hogy miért vet keresztet a hajóra az Öreg, mielőtt hazamegy. No, a jó bootsmanom, Frici bá' ezt is megmagyarázta, miután már vagy két órája nem volt az alsó szalonnal megelégedve. Mert ez azt jelentette, hogy mire visszajön, a hajó az elejétől a végéig, az árboc csúcsától a vízvonalig ragyogjon! :-))))))) Hát, igen a jó öreg békeévek!:-)))
muggli
Szervusz.
Én csak érdeklődő civil vagyok. A napokban beszélgettem a feleségemmel arról, hogy régen a Kossuth szellőző kürtői ragyogtak és ha állt a hajó akkor valamiféle huzat volt rajtuk. Ezek szerint a Te kezed munkájában is gyönyörködhettem. Aki ma látja őket el sem tudja képzelni milyen szépek voltak.
Bocs Muggli büntiből lemegyek a kazánházba a svá-bler fésüért.Amit meg ie tettem inas koromban a
Kossuth gőzösön amikor a bocmannal sváblert csináltunk a pontonon.Amikor kész lett asszonta "Na fiam hozza fel a s.fésűt a kazáházból"Én lamantem és a fűtők oda is adták a kazán salakozó vasat ami kb.4 méter hosszu volt.Mire kimanővereztem magam a pontonra az egész személyzet ott állt és szét röhögték magukat.Én nem nagyon mivel utána vissza kellett vinnem a fránya vasat.A számot majd küldöm.A legjobb az volt mikor ilyen frankó időben meg kellett pucolnom a Jónásokat/gépház szellőző/
fent a tetőn.Ezek rézből voltak ugyhogy előbb szidollal áttörölni utána száraz tiszta ronggyal
FÉNYESRE törölni.