Muggli! Nálam a képek között van 1 pár vontatós, Újpesten készült, meg van a Miskolc zsilipelése a konténerekkel, meg a rajzokat is lehet használni, és ha tudok, még szkennelek, és rajzolgatok, a Kossuth mellett a Bakonyt is elkezdtem, még nemtom mikor lesz meg, de azt is feltehetitek majd.
Adjisten, jóstét mindenkinek:
Mai (2 órával ezelőtti) bajai állapot:
Hid alatt 9-10 bárka horgonyon, gabonakikötőben rajnai nagy bárka, előtte a parton kígyónyi kamion.
A kavicskikötőnél a Tatabánya állt parthoz kötve, mellette-előtte uszályokkal.
Én egy óra körül láttam a Lágymányosi hídról a Petőfi híd alatt azt a kamionszállítót, amit az újságok mutattak a "blokád" áldozataként. Most akkor a "blokád" szabadult fel, vagy az újság volt lusta hajó = hajó alapon? :-))
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Komplett leírás és képanyag található a lapon a különleges meghajtási módszerekről: a Voith-Schneider propellerről és a Z-hajtóműről.
"Duna-Túra:
Szomorúan közlöm a pár érdeklődővel, aki megkeresett e-mailben, hogy a lentebb említett Bp-Vaskapu túrán nem áll módomban részt venni, és így aki érdeklődött, annak így hiányomban a túraszervező felől az elutasítás a része."
Erről valami részletesebbet. Nagyon elszaladt a topic, én meg egyre jobban azon kapom magamat, hogy kívül rekedek az egészen. Mostanában nem követtem az eseményeket. Olyan mennyiségű anyag van itt fenn, és olyan szépen szaporodik, nagy örömömre, hogy lassan nem győzöm követni modemmel, és szabadidővel.
Szóval, mi ez az al-dunai túra?
Másik: Nem tudom már, ki írta, hogy a komp )Calafat) felé meny Görögországba. Hát, megérdemelte...
Vagy az auytópályán kell menni, Nis, Kalotina útvonalon, vagy a Vaskapunál átlépni Jugóba, ezzel átkerültél a Dunán és innen Negotin-Bregovo felé tartani. Utóbbi esetben 4 határon kell ugyan átlépni, de még így is 16-18 óra alatt Szalonikiben lehet lenni.
Nekem Csumpival kapcsolatban egy egészen más, sokkal kellemesebb élményem van.
Olyan 170 centi körüli, barna tigrissörény. A többi részletet az urak fantáziájára bízom...
:-)))
Na ja, azért nem kevés előnye volt, ha az embör Komáromban cseperedett fel!!
Elvoltam pár napot, meg még el is leszek.
Levelezésem jelenleg nincs, muggli, moderátor vagy.
Nagyon szepen koszonom.
juli 1-tol elvileg szabad vagyok el tudok menni eruk, akar Horanyba is :)
De nem emlekszem, hogy miben allapodtunk meg. Ures kazettakat vigyek helyettuk vagy a kazettek arat?
Wyfflif!
Mégegyszer elnézést kérek, de csak most jött vissza a másik video, és megvan a kábel is, úgyhogy délután elkezdtem az átvételt, és ha minden igaz, mostanra kész is vagyok. Hová küldjem, vagy jössz, vagy megyek, vagy hogy legyen?
Üdv! Jó lesz ez a honlap! Én főleg csak a kabinosokról tudnék sokat berakni, de ez a honlap a magyar hajózásról szól, az viszont jó lenne ha a topictali képei is felkerülnének, amiket Pedro, és Muggli fotózott, meg megemlítenénk ezeket a vontatóhajókat is, meg hogy mi a tervünk velük a nemes cél érdekében, stb.
Urak,
A hajóregisztert közös munkálkodásunk (hobbink, mániánk stb) gyümölcsének tekintem, azaz aki úgy érzi hozzá tud tenni, főleg tartalmi oldalon, az ne habozzon, gépelje be kedvenc hajói nevét típusát, fényképeinek elérési útját bármit amit tud róla, egy excelfileba, küldje el nekem drótpostán.
Sőt valaki írhatna egy szép lírai bevezetőt, hogy a hajómániások (ezek mi volnánk) önzetlen társadalmi munkában létrehozzák az összes valaha magyar lobogó alatt hajózott tengeri folyami, gőzös és motoros hajó regiszterét.
Szerintem ez a munka komoly alapot jelentene a továbbiakhoz. Egyébként meg összeségében mi rendelkezünk a legnagyobb adatbázissal, csak be kell gépelni.
Arra nem emlékszem hol álltam a fotózáskor, talán Zoltika melett vagy előtt a jobb oldalon.
Üdv.
Zuhatag (felfelé):
A Vaskapu, a Grében, a Dunakanyar-Visegrádi áttörés, Öreg-Duna egyes szakaszai az elterelés előtt, Dévény-Hainburg, Grein, Engelhartzell-Passau... (Bővíteni, helyesbíteni ér...)
Ezek mind-mind olyan szakaszok, ahol a víz a lentebb említettek szerint felgyorsult. Volt ahol önállóan vontattak felfelé, volt ahol segédvontatóval meghúzták a hajókaravánt (ami régen vontatmány volt, újabban meg tolatmány is).
Szép leírásokat találsz "A Duna Titkai" c. könyvben. Amit rengeteg Dunához kapcsolodó szép bélyeg is illusztrál.
Ilyen zuhatagi segédvontatást láthattál a Nagymarosi körgát idején, mikor általában a Széchenyi, ill. a Jégtörő X-XI vontatatási segítségével mentek felfelé a csökkentett karavánok.
Remélem érthető voltam...
Muggli:
Akkor ugye felraktál a levlistre.
Duna-Túra:
Szomorúan közlöm a pár érdeklődővel, aki megkeresett e-mailben, hogy a lentebb említett Bp-Vaskapu túrán nem áll módomban részt venni, és így aki érdeklődött, annak így hiányomban a túraszervező felől az elutasítás a része.
Bocs mindenkitől...
TISZTELT GUBERAVERA.
Szerintem alakul a regiszter, de én mint régi hajóimádó, a volt hajóknak is lesz valami regiszterük.
Már nem emlékszem rád a csepeli képen hol helyezkedsz el?
Az adatokat honnan veszed mert nekem megvan a Várfalvi féle könyv 1978-ból abban sok adat van szivesen kölcsön adom másolásra, ha éredekel.
Zoltika
Mielőtt megépült a Turnu Severini közös Román-Yugó
zsilip a Vaskapun mentél be a Kazán-szorosba ezt a
rész hivták zuhatagnak.Régen itt lovakkal később
mozdonyokkal adtak előfogatot a partról a hajóknak.Természetesen a hegymenőknek.Sőt kalauzok is voltak/már hajókalauzok/Ezek olyanok mint a révk.pl Orsován beszállt Severinben kiszállt.És valóban voltak a zuhatagi vontatók még plusz.Egyébként a Felső-dunán is volt sok olyan hely ahol pl.Passauban a Kchlet-i zsilip előtt sokszor az EGER adta az előfogatot.Úgy is hivtá hogy" a passaui tigris"
Urak,
elkészült a hajóregiszter váza. Kérlek véleményezzétek, minden javaslatot szívesen fogadok. Lehetséges alternatívák:
1. érdektelenségbe fullad ...
2. folytatásra érdemes (ez jobb)
2.a. struktúra módosítások javaslatok alapján
2.b. adatok feltöltése, ha excel-be bepötyögitek akkor akár azonnal betöltöm.
2.c. képhivatkozások folyamatos bővítése. Zoltika által feljánlott tárhelyet optimálisan ki lehet használni. a szkennelést kell megoldani.
Üdv
gv.
A "zuhatagi" előtag a víz folyási sebességére, a kilométerenkénti tengerszint feletti magasság csökkenésének mértékére utal. A hajótípus neve előtti előtagként a magasabb teljesítményre, kedvezőbb hajótest kiképzésre utal. A zuhatag jelen esetben természetesen nem egy szakadékba zúduló vízesést jelent, bár egy jó zuhatagi vontató, egy jó előfogattal akár 6 darabbal is megmászná a Niagarát! :))
Kérem, magyarázza meg valaki, mit jelent a magyar dunai hajózásban a "zuhatagi" előtag! (Zuhatagi normák, zuhatagi vontató, stb. Ez utóbbi 2 uszállyal felmenne a Niagarán is? :-))
OFF
muggli 3458
Te mikor voltál az említett műintézmény lakója?
Jó reggelt utazók:-)))) helló muggli
Én meg tegnap keresgéltem otthon és találtam többek között egy 1940-ben kiadott /wien/kilometer
zeigert amiben hpk.ősöm kézi bejegyzései vannak.Pl:Zuhatagi normák:Drenkovai mérce+140=
a zuhatagi normával,Visegrádi kőbányánál Bp.200-
nál 12 dm viz van.Van benne egy rakás régi hid név
Pl:Horthy Miklós, Ferenc József/1645,300 fkm/stb.
Aztán 1959-ből ált.szolg.uasitás ,gyakorlati km.mutató ULM-GÖNYÜ között.Ez utóbbit kiadta 1940-ben aM.F.T.R. Hajós tisztek társasköre.Szóval jól elvoltam tegnap.Fogok szólni a családomnak, hogy szedjenek össze minden ilyen régi dolgot és megpróbálok lehetőséget keresni arra, hogy megtudjam mutatni nektek is.Persze csak ha érdekesnek találjátok.