Az jó lenne, ha tényleg ő lenne....
a végén még kiderül hogy szeretett vontatóinkat nem is vágták szét, hanem elhordták a Duna különböző szakaszaira, és a mi feladatunk hogy expediciókat szervezzünk a felkutatásukra :)))))
itt a horányi sarkantyú felett van egy kis öblöcske, amit lehet hogy holnap meglátogatok, mit lehet tudni, hátha ide is elrejtettek egyet :)))
Muggli,
ha hiszed, ha nem, vezetés közben a szemem sarkából hirtelen csak a nevet tudtam olvasni-meg is lepődtem, mert olvaslak titeket, de ilyen nevű hajóról nem tettetek említést-visszafelé meg csak nagyvonalakban láttam a híd túloldaláról, de mintha tényleg vontató lett volna, legalábbis a faron lévő kötéltartó ívek vagy mik mián gondolom így..
Szia guberavera!Nagyon jonak találom amit csináltál:-))).Itt egy történelmi adat:az elsőgőzhajó a"CAROLINA"1818.Szerkesztő,üzembehelyező:Bernhard
Antal eszéki hidfelügyelő.Hordképesség 20 t.Seb.
áruval hegymenet 3.5,völgymenet 15 km/óra.Első
magyar hajózási társaság 1865-ben Győri Gőzhajózási rt.
Sajnos, ugyan volt nálam fényképezőgép, de a fényviszonyok nem tették lehetővé a fényképezést.(nameg nem tenne jót az egészségnek, ha a hídon autóval haladva nekiállnék fényképezni-mondjuk vezetés helyett..:-)
Muggli! Nálam a képek között van 1 pár vontatós, Újpesten készült, meg van a Miskolc zsilipelése a konténerekkel, meg a rajzokat is lehet használni, és ha tudok, még szkennelek, és rajzolgatok, a Kossuth mellett a Bakonyt is elkezdtem, még nemtom mikor lesz meg, de azt is feltehetitek majd.
Adjisten, jóstét mindenkinek:
Mai (2 órával ezelőtti) bajai állapot:
Hid alatt 9-10 bárka horgonyon, gabonakikötőben rajnai nagy bárka, előtte a parton kígyónyi kamion.
A kavicskikötőnél a Tatabánya állt parthoz kötve, mellette-előtte uszályokkal.
Én egy óra körül láttam a Lágymányosi hídról a Petőfi híd alatt azt a kamionszállítót, amit az újságok mutattak a "blokád" áldozataként. Most akkor a "blokád" szabadult fel, vagy az újság volt lusta hajó = hajó alapon? :-))
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Komplett leírás és képanyag található a lapon a különleges meghajtási módszerekről: a Voith-Schneider propellerről és a Z-hajtóműről.
"Duna-Túra:
Szomorúan közlöm a pár érdeklődővel, aki megkeresett e-mailben, hogy a lentebb említett Bp-Vaskapu túrán nem áll módomban részt venni, és így aki érdeklődött, annak így hiányomban a túraszervező felől az elutasítás a része."
Erről valami részletesebbet. Nagyon elszaladt a topic, én meg egyre jobban azon kapom magamat, hogy kívül rekedek az egészen. Mostanában nem követtem az eseményeket. Olyan mennyiségű anyag van itt fenn, és olyan szépen szaporodik, nagy örömömre, hogy lassan nem győzöm követni modemmel, és szabadidővel.
Szóval, mi ez az al-dunai túra?
Másik: Nem tudom már, ki írta, hogy a komp )Calafat) felé meny Görögországba. Hát, megérdemelte...
Vagy az auytópályán kell menni, Nis, Kalotina útvonalon, vagy a Vaskapunál átlépni Jugóba, ezzel átkerültél a Dunán és innen Negotin-Bregovo felé tartani. Utóbbi esetben 4 határon kell ugyan átlépni, de még így is 16-18 óra alatt Szalonikiben lehet lenni.
Nekem Csumpival kapcsolatban egy egészen más, sokkal kellemesebb élményem van.
Olyan 170 centi körüli, barna tigrissörény. A többi részletet az urak fantáziájára bízom...
:-)))
Na ja, azért nem kevés előnye volt, ha az embör Komáromban cseperedett fel!!
Elvoltam pár napot, meg még el is leszek.
Levelezésem jelenleg nincs, muggli, moderátor vagy.
Nagyon szepen koszonom.
juli 1-tol elvileg szabad vagyok el tudok menni eruk, akar Horanyba is :)
De nem emlekszem, hogy miben allapodtunk meg. Ures kazettakat vigyek helyettuk vagy a kazettek arat?
Wyfflif!
Mégegyszer elnézést kérek, de csak most jött vissza a másik video, és megvan a kábel is, úgyhogy délután elkezdtem az átvételt, és ha minden igaz, mostanra kész is vagyok. Hová küldjem, vagy jössz, vagy megyek, vagy hogy legyen?
Üdv! Jó lesz ez a honlap! Én főleg csak a kabinosokról tudnék sokat berakni, de ez a honlap a magyar hajózásról szól, az viszont jó lenne ha a topictali képei is felkerülnének, amiket Pedro, és Muggli fotózott, meg megemlítenénk ezeket a vontatóhajókat is, meg hogy mi a tervünk velük a nemes cél érdekében, stb.
Urak,
A hajóregisztert közös munkálkodásunk (hobbink, mániánk stb) gyümölcsének tekintem, azaz aki úgy érzi hozzá tud tenni, főleg tartalmi oldalon, az ne habozzon, gépelje be kedvenc hajói nevét típusát, fényképeinek elérési útját bármit amit tud róla, egy excelfileba, küldje el nekem drótpostán.
Sőt valaki írhatna egy szép lírai bevezetőt, hogy a hajómániások (ezek mi volnánk) önzetlen társadalmi munkában létrehozzák az összes valaha magyar lobogó alatt hajózott tengeri folyami, gőzös és motoros hajó regiszterét.
Szerintem ez a munka komoly alapot jelentene a továbbiakhoz. Egyébként meg összeségében mi rendelkezünk a legnagyobb adatbázissal, csak be kell gépelni.
Arra nem emlékszem hol álltam a fotózáskor, talán Zoltika melett vagy előtt a jobb oldalon.
Üdv.
Zuhatag (felfelé):
A Vaskapu, a Grében, a Dunakanyar-Visegrádi áttörés, Öreg-Duna egyes szakaszai az elterelés előtt, Dévény-Hainburg, Grein, Engelhartzell-Passau... (Bővíteni, helyesbíteni ér...)
Ezek mind-mind olyan szakaszok, ahol a víz a lentebb említettek szerint felgyorsult. Volt ahol önállóan vontattak felfelé, volt ahol segédvontatóval meghúzták a hajókaravánt (ami régen vontatmány volt, újabban meg tolatmány is).
Szép leírásokat találsz "A Duna Titkai" c. könyvben. Amit rengeteg Dunához kapcsolodó szép bélyeg is illusztrál.
Ilyen zuhatagi segédvontatást láthattál a Nagymarosi körgát idején, mikor általában a Széchenyi, ill. a Jégtörő X-XI vontatatási segítségével mentek felfelé a csökkentett karavánok.
Remélem érthető voltam...
Muggli:
Akkor ugye felraktál a levlistre.
Duna-Túra:
Szomorúan közlöm a pár érdeklődővel, aki megkeresett e-mailben, hogy a lentebb említett Bp-Vaskapu túrán nem áll módomban részt venni, és így aki érdeklődött, annak így hiányomban a túraszervező felől az elutasítás a része.
Bocs mindenkitől...