Hát akkor üdvözlet minden hajómániásnak. Itt a topicgazda egy kicsit off dologgal.
Horgászni járok, elsősorban aTisza-tóra, csónakból. Az évek tapasztalata alapján, minden szempontot figyelembbe véve, keresek egy csónaktipust, szeretnék egy ilyet vásárolni, ha valaki tud valamit, ne kíméljen e-maillel.
Bocs, egy ékezettelen levelet kopiztam be, nem akartam javítgatni.
En azon a neven ismerem, hogy "arvizi rocso" vagy kis rocso, vagy "vaci merevfalu" arrol a tipusu alucsonakrol lenne szo, amit a dunai es tiszai hajok mentocsonakkent visznek magukkal, csak nem a "banan alaku" emelt faru, evezos valtozat, hanem a fartukros, motoros kivitel. (Kerekedo. ives orr, ellentetben a rocsoval, mas neven "nagy rocso" aminek hegyes orra van, ives, ellipszoid kialakitas, es a hatuljaban ket, hossztengely iranyu ulespad, ami egyben legtartaly is.) Ez a tipus kisebb, mint a rocso, a rocso kb. 6m hosszu, es majd 2 m szeles. Ez csak olyan 4,5-5 m hosszu, es kb. masfel m szeles. Kulonos ismerteto jele meg, hogy az orran, ami legkamra is, hossziranyu parhuzamos lecezes van, mely leporacskent funkcional.
Biztos raismersz a tipusra ebbol a leirasbol. Az erdekelne, hogy -van-e ennek a csonaktipusnak
valamilyen, hajosok altal altalaban hasznalt neve, amirol raismernek, es tudjak, hogy errol van szo. Ezenkivul, hogyan, honnan lehetne szerezni egy ilyen csonakot, minel olcsobban, lehet kicsit romos de javithato is. Ugy tudom, ezt a tipust hasznalja-hasznalta az arvizvedelem a Wartburg motorokbol gyartott "seprus" motorokkal.
Honnan lehetne egy ilyet szerezni?
Momentán nem tudok fotót mellékelni, de ha Tiszafüred környékén látok egy ilyet, még ha nem is eladó, lefotózom, és felteszem.
Úgy tudom, hogy a hajó tulajdonosa minden évben hosszú egyeztetéseket folytatott vízügyesekkel, hogy emeljék meg pár centit a vízszintet. Nem engedték, így szívás van.
Köszi az infokat Foma!
Ha megjött Bp-re, és megtudok valamit majd mesélek.
Tegnap este megint hídramászott egy érettségiző fiú, mert elszúrta az érettségijét.
Azt mondta miután leszedték, nem akart ugrani, csak fel akarta hívni a figyelmet.
Gratulálok. 35 percet álltunk utasokkal a híd előtt, mert áthaladási tilalom volt a híd alatt a hajóknak.
Valóban a Balatonon volt, majd a 80-as évek második felében leselejtezték, és valaki megvette 1, azaz egy forintért. Átvontatták a Dunán és a Tiszán át Szanazugba, ahol éttermethajót akartak belőle csinálni, de a vállalkozó pénze elfogyott. Egy tavasűzi áradás kitette a partra a hajót, félig felborult. Később Tiszalökre került és sokmillióért felújították. Ekkor egy balatoni vállakozó tulajdonába került, de már nem tudott vele átjutni, mert 1999. tavaszán közbeszólt a jugoszlv háború, így hónapokig Szegeden ragadt a Jókai a MAHART hajóállomásán. Később át tudott menni a Duna-Tisza csatornán (nagyon nehezen adtak a jugók engedélyt), utána a Sió-toroknál vesztegelt. Valszeg a Balaton tartós alacsony vízállása tett be neki, mert a pénz csak feküdt benne, de nem jött vissza.
Hallott, vagy ismeri valaki a Jókai motorost?
Állítólag a Tiszán volt (van), meg a Balatonon is volt, és most kaptam az infot, hogy ma délelőtt elindult Bp.-re. Itt fogják felújítani, és a Széchenyi filmnek lesz komoly szereplője.
Azután Bp-en marad, és sétajárat lesz.
Van infoja valakinek erről a hajóról?
(még annyit tudok, hogy SKL gépjét Caterpillar-ra cserélték)
"Aztán nem tudom milyen meggondolásból, de elkerült Szegedre, és a Tiszán járt. Képzelem ott mit rendezett. Átalakította itt-ott a partfalat. Na meg a hangja.... "
Gondolom, ezért járt inkább Szeged alatt. Egyszer találkoztam Csongrádon a Siklóval, de ott "lábujjhegyen" ment.
A Sikló I. emlékeim szerint a 90-es évek elején a Dunán kezdett el dolgozni. Vízsugárhajtásával különlegességnek számított, de mindenki utálta iszonyatos hangja miatt, meg elég tisztességes hullámokat is húzott.
Aztán nem tudom milyen meggondolásból, de elkerült Szegedre, és a Tiszán járt. Képzelem ott mit rendezett. Átalakította itt-ott a partfalat. Na meg a hangja....
(volt régen a vizirendészetnek Zsiguli motoros vízsugárhajtású csónakjai, azok úgy sípoltak, hogy a Soroksári Dunaágban már Ráckevén hallották az éppen átzsilipelő rocsót. Nem is tudtak egy orvhorgászt sem elkapni)
Köszönöm előre is. Egyébként én annyira nem voltam oda ezekért a hajókért, tiszai nyarakon nem ártott volna legalább egy félig nyitott fedelzét. Nekem a Csege a kedvencem, mert ott legalább a tat felé félig nyitott az utastér.
Összességében a szegedi hajózásért vérzik a szívem. Néhány éve még három hajó volt (Óbuda, Odessza, Sikló-I.) mára már egy sem maradt.
Talán nem kellett volna pénteken "jó szelet" kívánnom, mert bejött. :)))))))))
Péntek este és éjszaka le nem álltunk a melóval. Mindent felborított, el, és leszakított a szél, alig lehetett közlekedni. (jobban ment a hajó oldalra mint előre). Kettőnek a fedélzeti ponyváját le is tépte.
Ahogy Kopasszas is írta, az Újpesti öbölben elszabadult a Titanic állóhajó, de nem a nyolcas oldódott el, hanem a hátsó egyik drótkötél el is pattant.
A flottila-öbölnél a vihar elől hazafele tartó, gyerekekból álló kajakoscsoport 8 csónakját borította fel a szél, onnan kellett 22 gyereket menteni. Szerencsére csak egy csónak tűnt el, de a tűzoltóhajót is kellett hívni segíteni.
FOMA! Meg akartam nézni közelebbről a Hegyalját, meg az Óbudát, de sajnos nem volt időm fölmenni rájuk. Köszi az újabb képeket, ha megtudok valamit, mi a szándék a hajókkal itt Pesten mindenképp megírom.
Hölgyek, urak! Ismerősöm a velence tavi hajózás egyik tulajdonosa, beszéltem vele, ha akartok hajózni: külön külön egy ingyen út vagy csoportosan egy szabad óra az internetezőknek. Ha élni akartok vele, emil jöjjön, megadom koordinátákat és jelszót!
trophy: Jó szelet! Na az volt gazdagon az Újpesti öbölben elszabadult a Titanic nevű műintézmény megpróbáltuk megzabolázni a drágát nem sok sikerrel, most keresztben áll az öbölben. Csak finoman megjegyzem két nyócassal vót rögzítve ölég hanyagság szagú a téma!:((
Hajóátadás Esztergomban
2001. május 18. péntek 16:34
Szépszámú közönség jelenlétében, az épülő Mária-Terézia híd közvetlen közelében adott át jelképesen tíz darab járőrhajót a határőrségnek Pintér Sándor belügyminiszter. A PHARE-program keretében 239 ezer euróért vásárolt hajók a leendő külső határaink ellenőrzésére, őrizetére álltak szolgálatba.
Egyelőre a Dunán, a Felső-Tiszán illetve a Tisza déli kifolyásánál Szegeden, a Maroson és a Dráván teljesítenek feladatot. Ma Esztergomban kettő darab 50 lóerős és két 120 lóerős hajót mutattak be a meghívott vendégeknek és újságíróknak, amelyek mindegyik típusa Mercury motorral készült és a spanyol Norcross cég szállította.
A vizirendészetre is ráférne már néhány működőképes hajó, amit még mentésre is lehet használni.
Kopaszsas!
Egymás mellett áll a kettő, azért nem láttad az Óbudát.
Elvontatták a Hotel Dunapart szállodahajót a Batthyány térről, 12 év után. Komárnoba vitték felújítani, és átépíteni. Ez volt korábban az ETELE nevű vontatóhajó. A Táncsics vitte fel.
Szóval a Hegyalja m/s Tokajban állomásozott és általában Sárospatakra járt a Bodrogon kvázi "menetrendszerinti" járatokkal. A 80-as években Szegeden volt, akkor még az eredeti nevén.
Remélem, hogy a Szentes és a Csege marad a Tiszán. Azt tudja valaki, hogy tavaly óta hova tünt Szegedről az Odessza?