Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.04.15 0 0 169
Tegnapelőtt 10 - kor.
D F T Creative Commons License 2005.04.15 0 0 168
Nem volt engedélye a 160 km/h-s közlekedésre a 002-es Gorillának, ezért nem járt a nemzetközi fordában. Ma az Ex 279-est a 240-075-2-es Laminát hozta. (Holnap EC 174)
Előzmény: gw (167)
gw Creative Commons License 2005.04.14 0 0 167

Igen, ő volt.

A modernizációja után nem kapott engedélyt a cseh pályákon való közlekedésre, emiatt nem küldték máshova se külföldre (mivel csak hozzánk jöhetett volna, hozzánk meg forda szerint csak Csehországból jövő EC-t hozhatott volna). Azért járt 2001 óta Rajkán és Hidasnémetiben is és egyszer "véletlenül" Breclavban, de onnan rövid úton visszaküldték.

Március 31-én kapta meg az engedélyt a csehországi közlekedésre, és most jött el az ideje, hogy újra nemzetközi pályákon járjon.

Jelenleg az 5-ös jár belföldön hasonló okokból, reméljük rá nem kell ismét 4 évet várni.

 

Egyébként idén lesz 30 éve, hogy a Gorillák Budapestre járnak :)

Előzmény: bodecsabi (166)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.14 0 0 166
Emlekeim szerint a 002-es Gorilla a felujitasok prototipusa. Ezert nem szeretik kulfoldre kuldeni, vagy van valami mas oka?

Csabi

Előzmény: Törölt nick (163)
D F T Creative Commons License 2005.04.14 0 0 165
Ha még nem tudnátok, a nyári menetrendtől a Keletiből fognak járni a szobi EC-k Ex-ek, 6:10, 10:10 és 13:50-es indulással.
gw Creative Commons License 2005.04.14 0 0 164

Nem állnak rosszul, sőt. A múlt héten volt olyan nap, amikor csak kettő Gorilla állt a teljes meglévő állományból. Az 5-ös már nagyon rég kijött, volt is márciusban Hidasnémetiben :) Most a 19-es van bent.

 

Állvány híján az ütközőbak ajánlkozott a feladatra, a másik oldalról pedig egy szemetes.

 

 

Előzmény: Törölt nick (163)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 163

Bele kellett olvasnom a nagytopikba, hogy milyen történelmi kép is ez! A 002-es Gorilla Szlovákián kívül! Ennyire rosszul állnak? A 005 kijött már a járműjavítóból?

 

Egyébként nagyon jó a kép, állványról készült, vagy az ütközőbakról?

Előzmény: gw (161)
gw Creative Commons License 2005.04.14 0 0 162
vagyis a kép még 13-án készült :)
Előzmény: gw (161)
gw Creative Commons License 2005.04.14 0 0 161
350 002 2005.04.14.
kisvautas Creative Commons License 2005.04.10 0 0 160
Nos , 1993-ban kezdték a V63 gépeg vontatni a Panoniát Pozsonyig, Egy évvel késobb már Budapest- Kúty(Jokút) viszonylatban kozlekedtek.94-májusátol a Báthory-t vitték egészen Lipotvárig(Leopoldov) Majd a Báthory átirányítása után ismét egészen Kúty-ig kozlekedtek.
Előzmény: Vendégsín (143)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.09 0 0 159
Színek és formák.















Kicsi és sárga, de nem a mienk.
















Kicsit nagy.
































Vezető állásban.



































czzf50 Creative Commons License 2005.04.09 0 0 158
Poprádon.
Előzmény: gw (157)
gw Creative Commons License 2005.04.09 0 0 157
Hol járt tegnap Kules Úr? kép:  peto5o
gw Creative Commons License 2005.04.09 0 0 156
M131.1???M131.1??6
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 155

Akkor talán volt egy ilyen kocsi a 93-as angyalföldi parádén. Sanos nem voltam ott, viszont az albumban van egy ilyen festésű kocsiról kép.

 

Csabi

 

Előzmény: gw (154)
gw Creative Commons License 2005.04.07 0 0 154

Talán az idétlen ülések miatt emlékeztet rájuk :) Ha jól emlékszem 6 készült belőlük, A és Bc kocsik átépítéséből.

 

Előzmény: kisvautas (153)
kisvautas Creative Commons License 2005.04.07 0 0 153
Val=osyinuleg igayad van,de eddig ezt a kocsit nem ilyen kabátban láttam. Elegáns kék-fehér,s ha joltudom szurke kombinácioban járta az országot. Valami átépíítés probálkozás lehet, egészében véve nem is olyan rossz, de amikor készult talán a korulmények diktáltak, és bizony a belson látni hogy a egyes részek anyagait nem nagyon vállogatták. Ez amúgy termes 1o. kicsit bumfordira sikeredett csomagtartokkal, ulésvázakkal.stb. Nemtudom miért, nekem a magyar Ap kocsikat juttatja eszembe.
Előzmény: bodecsabi (149)
gw Creative Commons License 2005.04.07 0 0 152

Az éppen aktuális menetrendtervezet szerint lesz egy expressz vonat, amely Pozsonyból megy Kassára (és esetleg tovább Homonnára, Eperjesen át), de Zólyomon és Losoncon keresztül, mégpedig úgy, hogy Füleket elkerüli.

bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 151

Te mindent tusz...:))) Más részleteket nem tudsz?

 

Csabi

Előzmény: gw (150)
gw Creative Commons License 2005.04.07 0 0 150
De, 93-ban, vagy 94-ben készült (buszülésekkel...) :)
Előzmény: bodecsabi (149)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.07 0 0 149

Tessék megnézni ezt a kocsit:

 

19-38-002 Apee. A kocsin van egy ruttkai gyári tábla.

 

Ez nem valami átépítés?

 

Csabi

Deaf Creative Commons License 2005.04.06 0 0 148

Akad ez-az, de attól függ, mi érdekel. Elég változatos járműparkot találhatsz arrafelé.

 

Deaf

Előzmény: hkv (147)
hkv Creative Commons License 2005.04.05 0 0 147
Komarno környékén van valami vasúti érdekesség esetleg oylan vonal amit valamiért érdemes bejárni vagy stb hm?
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.05 0 0 146
Nekem nagyon úgy tűnt, hogy a szili 50 - nél fut a legrosszabbul és 100 < a legszebben.

Változó. Az szerintem egyértelmű, hogy rossz állapotú kitérőn 40 helyett 30 km/h-val menni sokkal rosszabb mozgást eredményez, mint a 40.
25 éve Józsefváros felől Kőbánya-felsőre 80 helyett 60-km/h-val bejárva az eredmény hasonló volt, 80-nál szinte nem volt ideje a moözdonynak össze-vissza ugrálni.
Előzmény: seTTebello (141)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.05 0 0 145
A szlovák 263, 363 sorozatnál a jármű szabályozása a gyorsulást tartja meghatározott értéken. Így a jármű gépmenetben, illetve a maximális vonóerejének megfelelő meghatározott vonattömegig ugyanúgy gyorsít. A Gorilla meg a soros kapcsolás miatt szeret elpörögni, vele finoman kell gyorsítani.
A V 63-nál a vonóerő az, amire a szabályozó szabályoz. Ha a mozdonyvezető a lehetséges legnagyobb vonóerőt állítja be, viszonylag kis tömegű vonattal igen jelentős gyorsulást lehet elérni. Ez a tulajdonság már a típusismereti oktatáson is tetszett a korlátozott gyorsuláshoz szokott pozsonyi kollégáknak. Mivel van köztük is olyan, aki ki meri használni a határértékeig a járművet, kissé meg is tépi a vonatot.
Előzmény: kisvautas (142)
bodecsabi Creative Commons License 2005.04.05 0 0 144

Köszönöm.

 

Csabi

Előzmény: Vendégsín (143)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.05 0 0 143
Kb. két-három menetrendi időszakban, a '90-es évek második felében (az 1993-as menetrendváltozástól volt gépcsere nélküli közlekedés) jártak a V 63-asokkal Jókútig a pozsonyi mozdonyvezetők. Meg volt egy ciklus, amikor Lipótvárra is ment V 63. Pontosan a fene tudja, mely évben volt ez. Majd utánanézek.
Előzmény: bodecsabi (139)
kisvautas Creative Commons License 2005.04.05 0 0 142
"ot friss felutést találtam az ágytokok és a forgovázkeret kozott" Ezt mi okzhatta, lennélszives részletesebben kifejteni? Nekem még 2000 májusában volt szerencsém egyszer a kora reggeli Gigant vontatta azthiszemn Pannoniával "repulni" Jokútrol Pozsonyba. Ma is emlékszem rá, 35perc késéssel érkezett Jokút-ra, ott a vámosok még újabb 20. megtoldották ezt. Amikor viszont elindult a szerelvény olyan érzésem volt, mit ha egy oriási tomegu hegy húzná a vonatot. Szinte beletapasztott az ulésbe ez az ero és ekkor nem csak nekem volt ez az érzésem, hanem a fulketársaimnak is, és gondolom másoknak is, egyik vasutas ismerosom is velem utazott és meglepodve kérdezte, mi ez ami minket vontat? két modernizált Gorilla? o ugyanis a voínaton volt, szolgállat után és talán nem is tudta hogy ott mozdonycsere volt.
Előzmény: Vendégsín (137)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.05 0 0 141
>>Arra már többször utaltak, hogy volt több próbálkozás erre. Még az átkosban Komáromon át Galántáig járt V 43

Ezt nem tudtam.

>>de előbb az állomásokon lettek 50 km/h-ra korlátozva 100-ról, majd a vonalon is 80-ra.

Nekem nagyon úgy tűnt, hogy a szili 50 - nél fut a legrosszabbul és 100 < a legszebben.


Előzmény: Vendégsín (134)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.05 0 0 140
>>A ballisztikus raketak ugye sose jartak Mo-n az uzemvalto allomason tul?

A 263 - as tömege 84,2 t, a 363 tömege 86 t. Etwg írta egyszer, hogy a MÁV - nak is el akartak adni ilyen mozdonyokat, de a magas tengelyterhelés miatt sem kellettek.
Előzmény: bodecsabi (136)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!