Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Nem volt engedélye a 160 km/h-s közlekedésre a 002-es Gorillának, ezért nem járt a nemzetközi fordában. Ma az Ex 279-est a 240-075-2-es Laminát hozta. (Holnap EC 174)
A modernizációja után nem kapott engedélyt a cseh pályákon való közlekedésre, emiatt nem küldték máshova se külföldre (mivel csak hozzánk jöhetett volna, hozzánk meg forda szerint csak Csehországból jövő EC-t hozhatott volna). Azért járt 2001 óta Rajkán és Hidasnémetiben is és egyszer "véletlenül" Breclavban, de onnan rövid úton visszaküldték.
Március 31-én kapta meg az engedélyt a csehországi közlekedésre, és most jött el az ideje, hogy újra nemzetközi pályákon járjon.
Jelenleg az 5-ös jár belföldön hasonló okokból, reméljük rá nem kell ismét 4 évet várni.
Egyébként idén lesz 30 éve, hogy a Gorillák Budapestre járnak :)
Nem állnak rosszul, sőt. A múlt héten volt olyan nap, amikor csak kettő Gorilla állt a teljes meglévő állományból. Az 5-ös már nagyon rég kijött, volt is márciusban Hidasnémetiben :) Most a 19-es van bent.
Állvány híján az ütközőbak ajánlkozott a feladatra, a másik oldalról pedig egy szemetes.
Bele kellett olvasnom a nagytopikba, hogy milyen történelmi kép is ez! A 002-es Gorilla Szlovákián kívül! Ennyire rosszul állnak? A 005 kijött már a járműjavítóból?
Egyébként nagyon jó a kép, állványról készült, vagy az ütközőbakról?
Nos , 1993-ban kezdték a V63 gépeg vontatni a Panoniát Pozsonyig, Egy évvel késobb már Budapest- Kúty(Jokút) viszonylatban kozlekedtek.94-májusátol a Báthory-t vitték egészen Lipotvárig(Leopoldov) Majd a Báthory átirányítása után ismét egészen Kúty-ig kozlekedtek.
Val=osyinuleg igayad van,de eddig ezt a kocsit nem ilyen kabátban láttam. Elegáns kék-fehér,s ha joltudom szurke kombinácioban járta az országot. Valami átépíítés probálkozás lehet, egészében véve nem is olyan rossz, de amikor készult talán a korulmények diktáltak, és bizony a belson látni hogy a egyes részek anyagait nem nagyon vállogatták. Ez amúgy termes 1o. kicsit bumfordira sikeredett csomagtartokkal, ulésvázakkal.stb. Nemtudom miért, nekem a magyar Ap kocsikat juttatja eszembe.
Az éppen aktuális menetrendtervezet szerint lesz egy expressz vonat, amely Pozsonyból megy Kassára (és esetleg tovább Homonnára, Eperjesen át), de Zólyomon és Losoncon keresztül, mégpedig úgy, hogy Füleket elkerüli.
Nekem nagyon úgy tűnt, hogy a szili 50 - nél fut a legrosszabbul és 100 < a legszebben.
Változó. Az szerintem egyértelmű, hogy rossz állapotú kitérőn 40 helyett 30 km/h-val menni sokkal rosszabb mozgást eredményez, mint a 40. 25 éve Józsefváros felől Kőbánya-felsőre 80 helyett 60-km/h-val bejárva az eredmény hasonló volt, 80-nál szinte nem volt ideje a moözdonynak össze-vissza ugrálni.
A szlovák 263, 363 sorozatnál a jármű szabályozása a gyorsulást tartja meghatározott értéken. Így a jármű gépmenetben, illetve a maximális vonóerejének megfelelő meghatározott vonattömegig ugyanúgy gyorsít. A Gorilla meg a soros kapcsolás miatt szeret elpörögni, vele finoman kell gyorsítani. A V 63-nál a vonóerő az, amire a szabályozó szabályoz. Ha a mozdonyvezető a lehetséges legnagyobb vonóerőt állítja be, viszonylag kis tömegű vonattal igen jelentős gyorsulást lehet elérni. Ez a tulajdonság már a típusismereti oktatáson is tetszett a korlátozott gyorsuláshoz szokott pozsonyi kollégáknak. Mivel van köztük is olyan, aki ki meri használni a határértékeig a járművet, kissé meg is tépi a vonatot.
Kb. két-három menetrendi időszakban, a '90-es évek második felében (az 1993-as menetrendváltozástól volt gépcsere nélküli közlekedés) jártak a V 63-asokkal Jókútig a pozsonyi mozdonyvezetők. Meg volt egy ciklus, amikor Lipótvárra is ment V 63. Pontosan a fene tudja, mely évben volt ez. Majd utánanézek.
"ot friss felutést találtam az ágytokok és a forgovázkeret kozott" Ezt mi okzhatta, lennélszives részletesebben kifejteni? Nekem még 2000 májusában volt szerencsém egyszer a kora reggeli Gigant vontatta azthiszemn Pannoniával "repulni" Jokútrol Pozsonyba. Ma is emlékszem rá, 35perc késéssel érkezett Jokút-ra, ott a vámosok még újabb 20. megtoldották ezt. Amikor viszont elindult a szerelvény olyan érzésem volt, mit ha egy oriási tomegu hegy húzná a vonatot. Szinte beletapasztott az ulésbe ez az ero és ekkor nem csak nekem volt ez az érzésem, hanem a fulketársaimnak is, és gondolom másoknak is, egyik vasutas ismerosom is velem utazott és meglepodve kérdezte, mi ez ami minket vontat? két modernizált Gorilla? o ugyanis a voínaton volt, szolgállat után és talán nem is tudta hogy ott mozdonycsere volt.
A 263 - as tömege 84,2 t, a 363 tömege 86 t. Etwg írta egyszer, hogy a MÁV - nak is el akartak adni ilyen mozdonyokat, de a magas tengelyterhelés miatt sem kellettek.