Keresés

Részletes keresés

RhB Creative Commons License 2006.09.07 0 0 575

Sajnos Milwaukee villanymozdonyt modellben még nem láttam, pedig nekem is nagyon teszenek. (Kisszériás rézmodellben lehet, hogy van/volt.) Nekem a kedvencem az EP-2.

 

Nekem modellben van egy Pennsylvania GG1-esem (sajnos régi jugó, nem egy csúcs minőség) és egy Bachmann (nem Spectrum) Amtrak E60CP (ez kimondottan gagyi).

 

Itt van egy link, ahol nézegethetsz, de figyelj, mert itt nem csak amcsik vannak, és az amcsiknak is csak a töredéke. (A Milwaukee-nál ez EP a személyvonati, az EF a tehervonati és az ES a tolató, de ezt egy kis angol tudással ki lehet találni)

 

 

Amcsi és nem amcsi villanymozdonyok
Előzmény: bézés (574)
bézés Creative Commons License 2006.09.07 0 0 574
Lehet,hogy a porréteg adja a Patinát,mint a Téliszalámin a Nemespenész?
Még azt szertném kérdezni,hogy Amerikai villanymozdonyok is vannak a gyűjteményedben?
A Trainz 2006-ban láttam :Hiawata expresset ami nagyon tetszik főleg a többrészes mozdonya.
Létezik ez modellben?
A nevét lehet,hogy nem pontosan Írtam le.a Milwaukee Társaságé volt,vagy még az.
Előzmény: RhB (573)
RhB Creative Commons License 2006.09.07 0 0 573
Én is csak kb. félévente jutok el oda, ilyenkor mindig jól esik látni a régi ismerősöket... Mármint a porhegyek alatt megbúvó mozdonyokat. :-))) Valahogy nagyon lassan fogyogatnak elfele...
Előzmény: zorwick (572)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 572
A Lehel út nekem messze van:)
Előzmény: RhB (571)
RhB Creative Commons License 2006.09.06 0 0 571

Az erkelben áll a vitrinben egy Roco mozdony majdnem 140.000-ért, tiszta por,és kitudja mióta "süti a nap".

 

Úgy látszik ritkán jársz a Lehel útra. Ott több tucat mozdony van, amin ujjnyi vastag porréteg van. Jó, mondjuk ezek nem 140000 Ft-osak, "csak" normál Roco és Liliput mozdonyok, de így még egy 30000 Ft-os mozdonyt se vennék meg. Úgy látom, más se... (Azért áll ott évek óta.)

 

Meg is rendelheted valszeg, de volt egy 30% áremelés azóta, szóval mi a teendő ilyenkor?

Ez akkor különösen érdekes szitu, ha azóta már nem lehet kapni. És erre manapság igen komoly esély van.

 

OFF

Csak emlegetni kell őket! :-)))) Ebben a pillanatban jött tőlük a levelke az ujdonságokkal! Még nem olvastam...

ON

 

Előzmény: zorwick (570)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 570
Hát lehet, hogy úgy látszik neked, hogy keverem a dolgokat, de én itthon is látom, hogy mit csinál egy bolt, valamint évek óta minden gond nélkül vásárolok modelleket. Ha nem lennék tisztában azzal, hogy mit csinálok, akkor nem írnám le ezeket.

A boltban valóban kipróbálom a dolgokat, de ha előttem feszegetni az eladó a gépet, akkor nem venném meg.

Valószínűleg Te lennél a legjobban felháborodva, ha kasztni rögzítéseinél a festék le lenne pattogva egy egy barbár szétszedés miatt, és azt mondanák, hogy ez új, és fizesd ki a teljes árat.

Az erkelben áll a vitrinben egy Roco mozdony majdnem 140.000-ért, tiszta por,és kitudja mióta "süti a nap". Az az egy darab van belőle. Ebben az állapotban megvennéd 140.000-ért? A gyár dísz fa dobozban árulja. Hát én azt nem venném meg. Meg is rendelheted valszeg, de volt egy 30% áremelés azóta, szóval mi a teendő ilyenkor?
Ha én ilyeneket gyűjtenék, akkor csakis fehér kesztűben nyúlnék hozzá, és megfelelően tárolnám.

Tény, hogy én a minőségibb modelleket gyűjtöm, találn ezért is állok hozzá így a modellekehez, de hadd legyen ez az én véleményem, eddig is így csináltam, eztán sem lesz másképp. Nekem ezek a modellek értékek.
Előzmény: etwg (569)
etwg Creative Commons License 2006.09.06 0 0 569

Kevered a dolgokat.

 

Amennyiben valamit megrendelsz látatlanban, akkor valoban arrol van szo amit leirsz, jön a modell, leragasztva és a gyár állja a garanciát (amugy vigyázz, mert gyakran ingyenes a garancia, de sok dolcsit stb. kérnek kezelési költségként pl. a trainworld simán levasal 10% az árbol restocking cimen!!! plusz te fizetetd a postaköltségeket. (A Bachmannál azt hiszem most fix ár van reklamáciora).

 

A boltbol viszont többnyire kiprobálás után viszed el a mozdonyt, és a kereskedö állja a garancia költségeit (közvetve a gyártoval.)

 

èn sem tudpom, hogy Mo-n mikor hogy kezelik a dolgokat mert és is vagy 15-20 éve vettem az utolso mozdonyt.

Előzmény: zorwick (568)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 568
Hát amiket rendelgettem új dolgokat, azok nagy része bizony le volt ragasztva, vagy le volt fóliázva. A garanciát pedig a gyártó állja, és hozzájuk bármilyen ürüggyel visszaküldheted a terméket, kicserélik. Vagy a kereskedő elintézi helyetted, hiszen neki érdeke, hogy legközelebb is őt válaszd, és ezért mindent meg is tesz.

Ezek nem magyar példák, itthon nem tudom hogyan kezelik ezeket a dolgokat, de egy 100.000 forintos modellnél elvárom, hogy tiszteljék a leendő tulajdonomat:)
Előzmény: etwg (567)
etwg Creative Commons License 2006.09.06 0 0 567

Nálunknál fejlettebb nyugati országokban azért ez természetes.

 

Nem tudom honnan veszed ezt, mert egyáltalán nem az, legfeljebb ok lehet az alkudozásra, de nincs elöre garantált eredmény.

Amugy a modellek igen ritkán vannak gyárilag lezárt (leragasztott) dobozban, igy azt bárki bárhol kinyithatja...

A boltnak rendelkeznie kellene bizonyos rutinnal (ez a jobb boltokra szerte a világon jellemzö), ahol azt mindenképpen fel lehet tételezni, hogy tudják, hogyan kell egy adott mozdonyt szétszerelni (sok nagyobb gyár ezt oktatja (-tta) is ).

Utovégre a boltos adja neked a garanciát, hogy müködik a modell, azaz, ha az nem megy, akkor mindenképpen ott helyben fogják megjavitani, mégha nem is az orrod elött....

Előzmény: zorwick (566)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 566
Na de azért mégis...ne szedje már szét senki előttem. A gyár az más, ott erre megvan a rutin meg a technika.

Amugy sem veszek új áron olyat aminek a doboza fel van nyitva:) Azért új, mert még senki nem babrálta, nem? Ha meg kinyitotta a bolt, akkor adja olcsóbban. Nálunknál fejlettebb nyugati országokban azért ez természetes.
Előzmény: etwg (564)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 565
A challengert se mertem széjjel szedni, pedig ki kéne benne cserélni a LED-eket. A Rivarossi Big Boyt viszont csukott szemmel is szétkapom, de most már jó, nem zárlatol többet:)
Előzmény: RhB (563)
etwg Creative Commons License 2006.09.06 0 0 564

Azt a modellt meg soha nem vettem volna már meg!

 

Azért ne légy ilyen háklis, hány modellt kell még a gyárban többször kinyitni, mire szállithato állapotba kerül. Ha szakszerüen teszik ettöl nem romlik el semmi a modellen.

Sajnos azonban egyre több olyan modell van amit képtelenség szétszedni (nálam is porosodik néhány hajdani réz modell, amihez nincs semilyen info, a gyárto már rég az ibolyát szagolja), én meg rágodom, hogy hogyan lehetne szétszedni, hogy megtisztitsam, vagy megnézzem mi a kinja, mert most nem megy.... Ha majd egyszer meglök a mechanika muzsája és sikerül rendbe tenni, akkor ez a modell is felkerül a pultra - mert off-topik, és nem is passzol a gyüjteménybe....lehet, hogy másnak meg már évtizedek ota erre fáj a foga.

Előzmény: zorwick (562)
RhB Creative Commons License 2006.09.06 0 0 563
Mééééé, ha úgyse veszed meg a Bigbojt, mutassa csak meg! :-))) Szerintem biztos megnéznéd bévülről is...
Előzmény: zorwick (562)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 562
Hát kérdeztem, hogy lehet-e rendelni, azt mondta nem. Hogy mi alapján kerül oda amerikai modell, aztat fogalmam sincs:)

A picurkát meg is járattattam velük, szép darab volt!

Az nem tetszik az Erkelben, ahogy a modellekkel bánnak! imán összetapperolják, a modelleket, pedig ilyen értékeknél én csak a fehér kesztűt engedném:)

Múltkor mikor érdeklődtem valami dekóder iránt, azt mondta valamelyik eladó, hogy megmutatja egy modellben. Erre előkapott egy európai OFF mozdonyt, meg egy csavarhúzót, simán nekiugrott, szétfeszegette a mozdonyházat, és megmutatta a belsejét! Hát lehet, hogy erre én vagyok csak háklis, de legszívesebben letörtem volna a kezét! Azt a modellt meg soha nem vettem volna már meg!

Még szerencse, hogy nem kértem meg a Big Boy részletes bemutatására:))

Előzmény: RhB (561)
RhB Creative Commons License 2006.09.06 0 0 561

Hmmmm, érdekes, én utoljára akkor láttam ott amcsi dolgot, amikor a Triksz Nagyfiú megjelent*, pedig igen gyakran járok oda. Na jó, azt a picurkát én is láttam, legalábbis a dobozát messziről. Azt lehet tudni, ezeket csak úgy magától hozza, honnan-kitől, mi alapján, stb.? Na meg hogy lehet-e tudni előre, mit fog hozni és mennyiért? Esetleg lehet-e befolyásolni? :-)))

 

*Csak azért nem vettem meg, mert az új 200000 Ft-os bankjegyből éppen nem tudott visszadni ötezret. :-)))))))))

Előzmény: zorwick (560)
zorwick Creative Commons License 2006.09.06 0 0 560
Azért az erkelben néha feltűnik egy-két dolog, multkorában volt egy Life-like Heraitage gőzős N-ben, elkelt mostanra. Volt egy TRIX Big Boy is a bejaratnál alulra eldugva, de észrevetem:)) Mikor érdeklődtem felőle vásárlási szándékkal, már elkelt az is.

Amit bánok az egy Prot2000-es kis switcher volt NYC fekete festésben, nem is adták drágán, de az is elment, mire meggondoltam.

Van ezekre a dolgokra vevő csak néha többet kell a boltnak várni.

Hál isten vannak gyűjtők kis hazánkban, viszont őket nem látod itt. Sokan már azért leszólnak embereket, mert volt pofája 100 ezret adni egy modellért...

Pedig jó lenne néha egy kis eszmecserére összejönni komolyabb gyűjteménnyel rendelkező emberekkel.

Tény hogy néha kicsit drágák, de egy MK Nohabhoz hozzájutni is lehetetlenség pedig 130000 Huf volt az ára. Nincs európai vagy magyar modellem egy darab se, de egyet szeretnék azokból a Nohabokból, meg hozzá pár MK IC kocsit.:)
RhB Creative Commons License 2006.09.06 0 0 559

Azt akarod mondani,hogy még nincs terpasztalod,ezek a gyönyörű dolgokat a vitrinben lehet megcsodállni?

Igen, azt akartam mondani - és úgy látszik sikerült is :-))) -, hogy nincs terepasztalom. :-((( Csak két dolog hiányzik hozzá: idő és hely. Ez viszont nem jelenti azt, hogy van vitrinem. :-))) Na, azért van egy üvegajtós szekrény, abban az egyik polcon van egy kupac osztrák mozdony (kb. 25 - 30 db, 90%-ban Roco). Ez kb. 15 éve változatlan, mindig mondom, hogy cserélgetni kéne, csak lusta vagyok hozzá.

 

Nem tudom Magyarországon miért nem forgalmaznak Amerikai modelleket,lehet,hogy kicsi rá az igény?Az Erkel utcában érdeklődtem egyszer,de azt monták csak néha egy-egy teherkocsi szokott lenni.

Valószínűleg tényleg kevesen keresnek amcsi modelleket Magyarországon. Az Erkelben utoljára 5-6 éve volt amcsi dolog, néhány Brawa által forgalmazott Lif-Like mozdony és teherkocsi, nameg a Roco-tól a Mallett mozdonyok és 3-féle teherkocsi szett. A Life-Like mozdonyok nagyon sokáig ott áltak, két db RDC2*-es még most van a pult alatt. (Pont a múlt héten mutatták.)

 

A másik nagy gond a kevés érdeklődő mellett az az, hogy a valóságban van több tucat mozdonytípus és több száz vasúttársaság, ezeknek nagy része modellben is. Na most ha annak a néhány érdeklőnek mindegyikének van egy-két kedvenc vasúttársasága és kedvenc korszaka, akkor elég nehéz beletrafálni abba, hogy pont ebbe passzoló modellek legyenek. Tehát lehet, hogy elfogyna 1 nap alatt, de lehet, hogy 5 évig ott állna a cucc. Szóval igazából csak a rendelés segítene, de ha ehhez még hozzávesszük a több tucat gyártót, mindegyiktől egy-két darab rendelés, nem lehetne jó árat elérni (gyakorlatilag ő is kisker áron kapná, és erre tenné rá a saját hasznát, tehát jobb, ha te rendeled meg.)

 

Szerencsére a rézmozdonyos kérdésre megadták a választ, ilyet én még csak fotón láttam.

 

*Az RDC-vel vigyázzál, ha hegyi pályát akarsz! A modell csak két tengelyt hajt és q***va nehéz (valamit nagyot elszámoltak), a múltkori próbán az 5%-os emelkedőn önmagában sem tudott felmenni! Az egész alváza tömör fém, talán az alsó dobozoknál belülről ki lehetne könnyíteni spéci maróval, de lehet, hogy még így is gyenge ehhez a motorja. (Amúgy én akkor csak egy RDC-t vettem, mert persze a 10-15 akkor kapható mozdonyból semmi sem passzolt az érdeklődési körőmbe; erről beszéltem fentebb.)

 

Előzmény: bézés (554)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.06 0 0 558

Mivel a második találós kérdésemre nem érkezett válasz, így megadom magam.

 

Mindkét mozdony remot gép!

 

A közös ős, az AMTRAK EMD F40PH mozdonya, ami 1976-tól épült, 2,2MW teljesítményű EMD645E3 motorral, és 176Km/h legnagyobb sebességgel.

http://en.wikipedia.org/wiki/EMD_F40PH 

 

A felső képen látható mozdony az NJ tulajdona, típusszáma PL42AC, és 2003-ban építette őket át az Alstom/EMD páros. A kabin, a mozdonyszekrény egyes elemei, és a futómű Alstom gyártmány, addig az új, 3,1MW-os EMD710 motor EMD gyártmányú.

http://en.wikipedia.org/wiki/PL42AC 

 

Az alsó képen látható mozdony a CalTrain tulajdona, de rendelt a járműből a Metra, is. Az átépítést a Motive Power, Inc. végezi, 2003-tól, a mozdony típusszáma MPI MP36PH3C, az új motor teljesítménye 2,8MW, a felújítás érintette a kabint, de ennél a mozdonynál az eredeti futóműveket meghagyták, és nyilvánvalóan csak a vontatómotorokat cserélték nagyobb teljesítményűre.

http://en.wikipedia.org/wiki/MPI_MP36PH-3C    

Előzmény: vaskerék (550)
etwg Creative Commons License 2006.09.06 0 0 557
Még talán annyit, hogy az amerikai modellek kereskedelme szinte mindenhol a világon (beleértve az USA-t is) a boltok köré telepedik, azaz a boltok keresik a stabil vevöket, és ameddig ez nincs, nincs is általában áru.
Előzmény: etwg (555)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.06 0 0 556

Igen.

 

A mozdony a Long Island Rail Road tulajdona, és egyes szakaszokon a vontatómotorokat harmadik sínről táplálják 750V egyenárammal, ami a város alatt átvezető alagútban nélkülőzhetetlen tulajdonság.

 

A mozdonyt a Siemens/GE gyártotta 1995-1998 között, teljesítménye 2,4MW és

a GENESIS széria tagja.

http://en.wikipedia.org/wiki/GE_GENESIS#P32AC-DM  

etwg Creative Commons License 2006.09.06 0 0 555

Hadd szoljak én is hozzá.

 

A rézmodelleket sajna ma már igen ritkán árulják ugy, hogy magadnak kell összeállitani (ez szinte lehetetlen a dolog bonyolultsága miatt, illetve a rengeteg szükséges egyébb - gyakran nagyon drága kellék nélkül.

 

Van azért még néhány cég akik erre specializálodtak, de összerakatlanul is elég drágák a modellek, mert hozzá kell csomagolni egyet s mást, amivel sikeresen lehet összeállitani (amik értelemszerüen hiányoznak a kész modellböl).

Az ujabb modellekben már nagyon jo hajtás van (jo drága is) és általában a gyártok ezeket másoktól szerzik be (lásd a linkeket). A modellek legnagyobb baja a mai napig az egyre kisebb mennyiség - igy sokat csak elörendeléssel lehet megszerezni, mert gyakorlatilag elfogy még mielött elkészülne. (sok K26 pl.).

A rézmodelleknak aránylag igen nagy a másodlagos piaca, és szinte valamennyi ilyen dolgokra specializálodott boltban láthatsz egy sereg korábbi eredetü rézmozdonyt mindenféle, de általában jo állapotban.

 

backwood

 

Gears

 

Feather

 

Old Pullman
Előzmény: bézés (554)
bézés Creative Commons License 2006.09.06 0 0 554
Azt akarod mondani,hogy még nincs terpasztalod,ezek a gyönyörű dolgokat a vitrinben lehet megcsodállni?
A rézmodellekről szeretném kérdezni,mert gyakran látok az e-bay.en,hogy ezeket neked kell összeforrasztgatni,lefesteni?
És milyen motor és hajtás van bennük?/van-e lendkerék,hány tengelyt hajt?/
Azt hiszem Hallmark Márkájúakat láttam legutóbb.
Nem tudom Magyarországon miért nem forgalmaznak Amerikai modelleket,lehet,hogy kicsi rá az igény?Az Erkel utcában érdeklődtem egyszer,de azt monták csak néha egy-egy teherkocsi szokott lenni.
Meg talán a Mechano mostanában sokat fejlődött,de még kidolgozásban nem az igazi.
Előzmény: RhB (548)
seTTebello Creative Commons License 2006.09.05 0 0 553
manhattani Creative Commons License 2006.09.05 0 0 552

Ez a szerelmem vasútján, a Long Island Rail Road-on (LIRR) járó, a Senectady Super Steel által gyártott mozdony. Dízel-villamos, nomeg villamos, bár fél év alatt egyszer sem láttam tisztán villamosan menni, inkább dízellel be az alagútba az East River alá. De annyival jobb, mint a Bz, hogy nem nagyon füstölt.

A kocsik mögötte két szintesek, és a mozdony is pont olyan magas. Valamint a szerelvény másik végén egy pont ugyanilyen vezérlőkocsi van.

Ja, és a kép alighanem télen készült...

Előzmény: vaskerék (549)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.05 0 0 551
Amúgy a képeket a  www.railpictures@net   -ről vettem.
vaskerék Creative Commons License 2006.09.05 0 0 550

Még egy találóskérdés!

 

Az alábbi két mozdonyban mi a közös?

 

 

vaskerék Creative Commons License 2006.09.05 0 0 549

Legyen akkor egy találóskérdés!

 

 

Miben különleges ez a mozdony?                                                                      (Típusszámot nem adok, mert az túl nagy segítség lenne...)

 

 

 

RhB Creative Commons License 2006.09.05 0 0 548

Majd ha van időd írjál a terepasztalodról is.

Erre sajnos 0 másodperc is elegendő. :-(((

 

Na, akkor folytassuk az amcsi részével! Mivel ezeket csak egy éve kezdtem megint gyűjteni, ezért a taktika is még csak alakulófélben van. A lehetőségek is teljesen mások a hazai beszerzési lehetőség enyhén szólva szűkös volta miatt, vagyis mindent külföldről kell beszerezni.

 

Amikor megvettem a CP mozdonyt tavaly októberben, és újból "ringbe szálltam", előszőr képbe kellett kerülnöm az amcsi modellpiaccal kapcsolatban. Mivel volt kb. 20 év kihagyás, minden új volt számomra. Még most sem vagyok képben teljesen...

 

Ami lényeges, hogy annak idején kétféle modell létezett: a játék kategória és a rézmodellek. Az Európában ismert Roco/Fleischmann kategória nem volt. Talán az Atheran súrolta a lécet alulról. A helyzet azóta gyökeresen megváltozott, kiváló minőségű (Távol-Keleten gyártott) modellek vannak az itteninél olcsóbb áron!

 

Mivel a kívánságlistám még nem teljesen kiforrott, ezért egyelőre csak a letisztázott részekre tudok koncentrálni. Leginkább a dieselmozdonyok vonzanak, de van egy pár gőzös is ami tetszik, ezért ezen a néhányon szeretnék mihamarabb túl lenni. Kettő már megvan, még kb. 3-4 kell. Vagyis itt prioritási lista elején ezek vannak, hamarosan megrendelem az N&W Y6b-t (2-8-8-2) a Precision Craft-tól (digit hanggal, postaköltséggel 600 dolcsi fölött).

 

A személyvonatok itt is a kedvencek közé tartoznak. Korábban gyakorlatilag semmit nem lehetett korrektül összeszedni, mert minden cég egy-egy kocsit festett 40 féle vasút színére, nem törődve a valóságbeli különbségekkel. Az utóbbi két évben változott a helyzet, a Walthers kihozta a Super Chief-et (Santa Fe), a Broadway pedig a California Zephyr-t (WP, Rio Grande, Burlington). Ezek már negvannak, vagyis a korábbi taktika ezek gyors begyűjtése volt. :-))) A Walthers most kezdi kihozni az Empire Builder-t (Great Northern), a Precision Craft pedig jövőre igéri a Coast Daylight-ot (Southern Pacific). Ezekből havonta egy kocsi jön ki, az első Empire Builder kocsi talán már úton is van... Szóval prioritásban ezek következnek.

 

A teherkocsiknál a taktikám úgy kezdődik, hogy kb. megpróbálom megsaccolni, milyen kocsikat szeretnék (több hónapos netezés eredményeképpen). Ezekből kiválasztom azokat, amelyekből csak gy-két darab kell, és először ezeket gyűjtöm be, ezzekkel aztán nincs többé gond. Amiből sok kell, pl. a boxcar, hopper, ott még azt sem tudtam felmérni hányféle típus létezik, azt majd később. Kicsit bekavar, hogy pl. szeretnék összeszedni egy kanadai gabonaszállító szerelvényt, ehhez kell vagy 20 kocsi. Ezekből éppen csak egy-kettő kapható, itt mindig figyelem, ha éppen megelenik egy, azt gyorsan megrendelem. Még az elején vagyok...

 

A dieseleknél még nincs taktikám, eddig csak Bécsben a Brumminál vettem ami éppen volt. Itt előszőr a már kész személyvonatokhoz szeretném a mozdonyokat beszerezni, de pl. a California Zephyr-hez most éppen nem csinálják az általam kiválasztottat. :-((( Lehet, hogy csak egy-két év múlva lesz. Szóval itt a Super Chief-hez lesz egy F7-es kvartett (A+B+B+A).

 

A beszerzés? Egyelőre egy kedves ismerősöm jóindulatán múlik, jelenleg ő rendeli meg nekem az USÁ-ból a dolgokat, remélem nem únja még. :-))))))))))))

 

Szóval a fő gondom az az, hogy nem tudom egy-egy modell meddig van gyártás alatt, mennyi ideig lehet beszerezni, mennyire kell sietni? Ezért igazából az ütemezést sem tudom megtervezni. Szíven szerint most gyorsan megrendelnék néhány ezer dollárnyi cuccot (ha lenne annyi pénzem erre a célra), de ezt jobb lenne néhány évre elnyújtani...

 

Ja, és mindehhez az is kell, hogy az európai dolgokat egy kicsit háttérbe szorítom, bár itt is van egy-két korábban megrendelt dolog.

 

Hú, ez hosszú lett és sietnem is kell...

Előzmény: bézés (547)
bézés Creative Commons License 2006.09.05 0 0 547
Kedves RhB!
Csak irigyelni tudlak,biztosan nagyon szép gyűjteményed lehet és jó munkahelyed ahol az anyagiakat előteremted.
Nekem van 2családom, feleségem,MÁV-nál jó munkahelyem/ha meg nem szüntetik a vonalat/. A Család egy nagyszerű dolog,sok előnye van,de a kereset nagyrészét oda kell invesztálnom.Én ezért szoktam a régi modelljeimet eladni és az így kapott pénzt kiegészítve tudok Újakat venni.Csak egyszer bezárul a kör mert csak olyan modellek maradnak amik tetszenek.
Majd ha van időd írjál a terepasztalodról is.
Várom a gyűjteményed Amerikai részéről a beszámolódat.
Esetleg,ha nem titok, honnan szerzed be a modelljeidet?







Előzmény: RhB (546)
RhB Creative Commons License 2006.09.05 0 0 546

A prioritási szempontok közül kimaradt:

 

x) ha valamibe igen kedvező áron botlok bele

Előzmény: RhB (545)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!