Hallott, vagy ismeri valaki a Jókai motorost?
Állítólag a Tiszán volt (van), meg a Balatonon is volt, és most kaptam az infot, hogy ma délelőtt elindult Bp.-re. Itt fogják felújítani, és a Széchenyi filmnek lesz komoly szereplője.
Azután Bp-en marad, és sétajárat lesz.
Van infoja valakinek erről a hajóról?
(még annyit tudok, hogy SKL gépjét Caterpillar-ra cserélték)
"Aztán nem tudom milyen meggondolásból, de elkerült Szegedre, és a Tiszán járt. Képzelem ott mit rendezett. Átalakította itt-ott a partfalat. Na meg a hangja.... "
Gondolom, ezért járt inkább Szeged alatt. Egyszer találkoztam Csongrádon a Siklóval, de ott "lábujjhegyen" ment.
A Sikló I. emlékeim szerint a 90-es évek elején a Dunán kezdett el dolgozni. Vízsugárhajtásával különlegességnek számított, de mindenki utálta iszonyatos hangja miatt, meg elég tisztességes hullámokat is húzott.
Aztán nem tudom milyen meggondolásból, de elkerült Szegedre, és a Tiszán járt. Képzelem ott mit rendezett. Átalakította itt-ott a partfalat. Na meg a hangja....
(volt régen a vizirendészetnek Zsiguli motoros vízsugárhajtású csónakjai, azok úgy sípoltak, hogy a Soroksári Dunaágban már Ráckevén hallották az éppen átzsilipelő rocsót. Nem is tudtak egy orvhorgászt sem elkapni)
Köszönöm előre is. Egyébként én annyira nem voltam oda ezekért a hajókért, tiszai nyarakon nem ártott volna legalább egy félig nyitott fedelzét. Nekem a Csege a kedvencem, mert ott legalább a tat felé félig nyitott az utastér.
Összességében a szegedi hajózásért vérzik a szívem. Néhány éve még három hajó volt (Óbuda, Odessza, Sikló-I.) mára már egy sem maradt.
Talán nem kellett volna pénteken "jó szelet" kívánnom, mert bejött. :)))))))))
Péntek este és éjszaka le nem álltunk a melóval. Mindent felborított, el, és leszakított a szél, alig lehetett közlekedni. (jobban ment a hajó oldalra mint előre). Kettőnek a fedélzeti ponyváját le is tépte.
Ahogy Kopasszas is írta, az Újpesti öbölben elszabadult a Titanic állóhajó, de nem a nyolcas oldódott el, hanem a hátsó egyik drótkötél el is pattant.
A flottila-öbölnél a vihar elől hazafele tartó, gyerekekból álló kajakoscsoport 8 csónakját borította fel a szél, onnan kellett 22 gyereket menteni. Szerencsére csak egy csónak tűnt el, de a tűzoltóhajót is kellett hívni segíteni.
FOMA! Meg akartam nézni közelebbről a Hegyalját, meg az Óbudát, de sajnos nem volt időm fölmenni rájuk. Köszi az újabb képeket, ha megtudok valamit, mi a szándék a hajókkal itt Pesten mindenképp megírom.
Hölgyek, urak! Ismerősöm a velence tavi hajózás egyik tulajdonosa, beszéltem vele, ha akartok hajózni: külön külön egy ingyen út vagy csoportosan egy szabad óra az internetezőknek. Ha élni akartok vele, emil jöjjön, megadom koordinátákat és jelszót!
trophy: Jó szelet! Na az volt gazdagon az Újpesti öbölben elszabadult a Titanic nevű műintézmény megpróbáltuk megzabolázni a drágát nem sok sikerrel, most keresztben áll az öbölben. Csak finoman megjegyzem két nyócassal vót rögzítve ölég hanyagság szagú a téma!:((
Hajóátadás Esztergomban
2001. május 18. péntek 16:34
Szépszámú közönség jelenlétében, az épülő Mária-Terézia híd közvetlen közelében adott át jelképesen tíz darab járőrhajót a határőrségnek Pintér Sándor belügyminiszter. A PHARE-program keretében 239 ezer euróért vásárolt hajók a leendő külső határaink ellenőrzésére, őrizetére álltak szolgálatba.
Egyelőre a Dunán, a Felső-Tiszán illetve a Tisza déli kifolyásánál Szegeden, a Maroson és a Dráván teljesítenek feladatot. Ma Esztergomban kettő darab 50 lóerős és két 120 lóerős hajót mutattak be a meghívott vendégeknek és újságíróknak, amelyek mindegyik típusa Mercury motorral készült és a spanyol Norcross cég szállította.
A vizirendészetre is ráférne már néhány működőképes hajó, amit még mentésre is lehet használni.
Kopaszsas!
Egymás mellett áll a kettő, azért nem láttad az Óbudát.
Elvontatták a Hotel Dunapart szállodahajót a Batthyány térről, 12 év után. Komárnoba vitték felújítani, és átépíteni. Ez volt korábban az ETELE nevű vontatóhajó. A Táncsics vitte fel.
Szóval a Hegyalja m/s Tokajban állomásozott és általában Sárospatakra járt a Bodrogon kvázi "menetrendszerinti" járatokkal. A 80-as években Szegeden volt, akkor még az eredeti nevén.
Remélem, hogy a Szentes és a Csege marad a Tiszán. Azt tudja valaki, hogy tavaly óta hova tünt Szegedről az Odessza?
A Hegyalja m/s-t nem ismertem. Tud valaki valamit róla? Hol volt, mit csinált? FOMA! Tudsz valamit?
Kopaszsas!
Tehát a hely, ahol a két hajó egymás mellett összekötve áll:
Budai rakpart, Ybl Miklós tér (Lánchíd Erzsébet híd között) a Várkert casino dokkja.
Jelentem egy egészen friss újságom van kedves FOMA és a többiek.
Ma hajnalban két tiszai személyhajó, melyek közül az egyik pont az általad említett Óbuda m/s, Budapestre érkezett, a Mahart eladta őket.
Egy magánválalkozás vette meg, különjárati hajózás céljára. Teljes felújítást kapnak. Jelenleg az I. ker. Ybl Miklós téri kikötőben állnak.
Asszem ezzel vége is a Tiszai személyhajózásnak.
(a másik vizibusznak a nevét még nem tudtam kideríteni, de délután vizen leszek, azután megírom)
Mindkettő a Horányi építésű, osztott utasteres középkerékállásos, két MAN gépes típus, 100 főre vizsgáztatva.
Locator: A VÉRTES vontató Máj.21. ott figyel. Vasszerkezeti munkákat csinálnak hablemez és effélék.
A Főváros és egyben a térség 2001.évi eseményeinek egyik legnagyobb és leglátványosabb programja minden bizonnyal az 1.Dunai Vizikarnevál lesz, mely programként összefonódik a híd Ünnep eseményeivel. A Duna budapesti szakaszán a Margit-híd és a Petőfi-híd között.
2001.Június 23.Délután fél 2-től. Jó szórakozást!