"a Tisza középső szakasza gyakorlatilag hajózhatatlan a rendkívül alacsony vízállás miatt"
Tiszabő környékén három helyen is 10 dm alatti gázló van 30-40 méteres szélességben, 800-1000 méter hosszban. érezni a Tisza III. hiányát. A Zebegény viszont hétvégén is menni fog, a Tisza II.-nek köszönhetően Tiszacsege és Kisköre között 8-12 méteres a vízmélység.
üdv. pedrofon
a fonyódról nincs képem. 2 évvel ezelőtt kreifeld kikötőjében keresett éjszakázó
helyet egy tavi vizibusz.
érdekessége az volt hogy itthon készült,dolgozott a balatonon, majd szinte hihetetlen a tavoli
kambodzsa partjainal volt pilot hajó, onnan sulinán keresztül, eu.csatornán, majnán, és a rajnán,gentbe vitték ,és onnan tovább portugáliaba.a hajón vegyes személyzet volt. bulgar és német. sok sikert üdv.mindenkinek. kérdezz mit akarsz még milyen infót. medve.
Én nem bánnám, ha visszajönnének a 400-asok a Dunára, az Attila is teljes kihasználtsággal üzemel. Biztos lenne, aki kihozná itt belőlük a legtöbbet még jó pár évig. Igény lenne rájuk, ahogy látom.
A Balcsin meg legyenek tavi vizibuszok.
1 a lényeg, hajót szétszedni nem ér!!!
Valóban, a legfontosabb, hogy ne vágják szét őket. De ha jövőre selejtezésre kerülnek (márpedig ez a terv), akkor hogy kerülnek vissza a Dunára? A Sió belátható időn belül nem megnyitható, (már most június végén fél méterrel kisebb a Balaton mint kéne), ezeket közúton vinni meg nem lehet. Végül is megtehetik, hogy addig járatják őket, amíg nem elvihetők (a Haláppal is ez volt), vagy netán éveket állnak majd Siófokon, ha már egyáltalán nem kellenek. Jobban ki lehet őket használni a Dunán, ezt nem vitatom, de azért ne csak tavi vizibusz legyen a Balatonon...
Ja, és déli Híradó: a Tisza középső szakasza gyakorlatilag hajózhatatlan a rendkívül alacsony vízállás miatt
Szombat késő éjszaka az Inota jött velem szemben a Matróznál. Remélem nem csak a szemem káprázott!! :)
Az a bizonyos katamarán, amit a Tahi tolt egy időben kisérletképpen, és utasférőhely bővítés miatt építették, az nem a későbbi Titanic discohajó volt. Tudjátok, ami sokáig a Lánchíd pesti lábánál, majd a Batthiány-n állt? Az is 400 főre volt vizsgáztatva, és katamarán test.
Pénteken voltam Mohácson.
AZ állomás mellett épült egy emeletes komoly ház , az van rajta Hajózás felügyelet Baranya Megye. Mire felügyelnek biztos Eus-tagságunk határát hivatott figyelni. Nem messze töle horgonyzott az IsacceaII, és a Kapitany Gaidar.
Ez már élesbe müködik ki tud róla.
Más összeszedtem több hajóst akiknek vannak régi dokumentumjaik Baján ki ismerös illetve ráér mert nekem sajnos egyre rosszabb állapotba van a nejem és nem érek rá.
Én nem bánnám, ha visszajönnének a 400-asok a Dunára, az Attila is teljes kihasználtsággal üzemel. Biztos lenne, aki kihozná itt belőlük a legtöbbet még jó pár évig. Igény lenne rájuk, ahogy látom.
A Balcsin meg legyenek tavi vizibuszok.
1 a lényeg, hajót szétszedni nem ér!!!
A kronológiai sorrend nem helyes, mivel a kata-
marántologatásra csak a Tahi átalakítása után ke-
rült sor.A motor kis teljesítménye miatt csak
pár alkalommal tolt - kizárólag különjáratként-,
a Tahi, utána csatolták vontatóhoz szegény se-nem-hajó, se-nem-étterem 400 személyes uszóeszközt.
/az utasok nem szerették, ők igazi hajón akartak
utazni/.
Az érdekesség kedvéért:
a hatvanas évek közepén a Tahi farát átalakítot-ták / a ladik helyére bakot szereltek, a lemezre
kötélterelő nyílást vágtak/ így a személyhajózási
szezon után vontatóhajóként dolgozott.....
Nem tudom jó helyen járok e, szeretném kérdezni, hogy ismeri e valaki a Duna rapszódia nevű céget. Hajókra közvetítenek vendéglátósokat, és szeretnék náluk jelentkezni konyhai segédnek, csaképpen nem tudom, hogy egy német nyelvű hajón milyen nyelvtudást várnak el. A telefonos kisasszony elég diplomatikus választ adott rá, engem viszont közelebbről is érdekelne. Nem akarok potyára elmenni. Szóval, ha valaki már járt náluk, segíthetne hogy mire számítsak a nyelvi interjún. Köszönöm!
Egy Zebegény nevezetű most a Tiszán szolgál, a Tisza-tavi szakaszon. Ez egy nagy kirándulóhajó, sokszemélyes. Azt hiszem, a volt CSEGE és Mathias Rex utóda. T.csege és Kisköre között jár.
Fedővel??? Tény, hogy kissé ormótlan lett, de mi ez, fazék? (Gondolom a zárt teret akarták így kifejezni).
Ami a motorját illeti, nos, az tényleg a Halápé (ex Zebegény) volt, szintén lassú fordulatú, de a hangja még sokkal jobb (szerintem) mint a többi 400-asban ma szolgáló hasonló motoré, azok kissé tompábban - de ütemesen - mormognak, ez viszont kifejezetten csattog. Gyermekkorom kedvenc hajója volt pont a hangja miatt, nyaralónk kertjében ülve hallgattam, hogy jön a Zebegény... Így aztán 1995-ben nagyon szomorú lettem, mikor nem találtam sehol a Balatonon. A hajósok azt mondták, pont azért ezt vitték el, mert ez volt a legöregebb, és ebben nem lett kicserélve a Láng motor a többiekben ma is használatos (azt hiszem NDK?) gyártámnyra. Ehhez képest a hajó és a motor is élnek, igaz, test s lélek sajnos elszakadt egymástól, de lényeg, hogy ebből a szerintem nagyon szép hajótestből egy sem került (eddig?) lángvágó alá, és a hang is megmaradt a mai Hunniában.
Urak, a magyar hajózás ismét reflektorfényben! A robbanóanyagszállításról elhíresült (Baltic Sky megelőzően Sea Runner) 37 évvel ezelőtt Budapesten készült a Ganz hajógyárban. Riversea képtárában még előző nevén látható.
Üdv mindenkinek a Tisza-partról!
Ismét felbukkantam.
A múlt szombaton Badacsonyban jártam, és megkértem a haverokat, hogy álljunk meg a kikötőnél egy kicsit. Szerencsére elég jól tolerálják a hülye mániáimat. Láttam is egy hajót közeledni, de először azt hittem a Lelle az, mivel a Fonyódot két nappal korábban még a siófoki webkamera előtt láttam ácsorogni. Aztán gyanús lett, hogy a Lellének kék az oldala, és nincsenek sötétített üvegei.
Szóval kattogtatni kezdtem. Az eredmény megtekinthető:
http://kep.tar.hu/enzo
Beszélgettem a kapitánnyal is egy keveset, aki készségesen elmondta, hogy előző nap állt a hajó forgalomba. Kérdeztem a bulba orrot is, amire azt mondta, hogy azért kell, mert az nyitja szét a hajótest előtt a vizet, és nem a test. Ettől csökken a hullámverés. Nem nagyon értem ugyan, de tényleg elég minimálhullámokkal siklott tova.
Másnap Révfülöpön a Földvár vízibuszt fotóztam alaposan körbe, de az a tekercs még a gépben van. Ha kész lesz megosztom azt is a nagyérdeművel.