Jelentem egy egészen friss újságom van kedves FOMA és a többiek.
Ma hajnalban két tiszai személyhajó, melyek közül az egyik pont az általad említett Óbuda m/s, Budapestre érkezett, a Mahart eladta őket.
Egy magánválalkozás vette meg, különjárati hajózás céljára. Teljes felújítást kapnak. Jelenleg az I. ker. Ybl Miklós téri kikötőben állnak.
Asszem ezzel vége is a Tiszai személyhajózásnak.
(a másik vizibusznak a nevét még nem tudtam kideríteni, de délután vizen leszek, azután megírom)
Mindkettő a Horányi építésű, osztott utasteres középkerékállásos, két MAN gépes típus, 100 főre vizsgáztatva.
Locator: A VÉRTES vontató Máj.21. ott figyel. Vasszerkezeti munkákat csinálnak hablemez és effélék.
A Főváros és egyben a térség 2001.évi eseményeinek egyik legnagyobb és leglátványosabb programja minden bizonnyal az 1.Dunai Vizikarnevál lesz, mely programként összefonódik a híd Ünnep eseményeivel. A Duna budapesti szakaszán a Margit-híd és a Petőfi-híd között.
2001.Június 23.Délután fél 2-től. Jó szórakozást!
A jelenlegi rendőrörs épületéből még a Dunára sem látni rá! Fasza nem!
Nyilván a Mahart-nak nagyon fontos az az épületrész. Szerintem konditerem, vagy szoláriumstúdió lesz ott hamarosan.
Tegnap reggel kifogták annak a matróznak a holttestét, aki a Szt. István park előtt álló hajóról esett vízbe munka közben kb. 5 nappal ezelőtt.
Tegnap a személyhajók félárbócú lobogóval közlekedtek.
Sajnos igaz a hír.
Már előző év augusztusában lehetett biztosan tudni, hogy ez az épületrész a "Sárga házból" a Belgrád rkp.-on, amit a BRFK bérelt a Maharttól vissza kell, hogy kerüljön a személyhajózáshoz, mert további hasznosítását tervezik.
Ekkor kezdett el helyet keresni a BRFK DVRK. Volt úgy, hogy az újjáépülő SZOT hajó egy szintjén lesznek, (ami most szálloda a Jászain) de ez nem sikerült.
Ekkor jött ez a kis faház a Lágymányosi-öböl mellett a Kopaszi-gáton.
Az épületet felújították, (úgy ahogy) a bútorokat, technikát év elején elkezdték áthordani, de a nagyduna felőli partot nem tudták úgy kialakítani, hogy a pontonsort, kikötőiket oda átelepítsék. Jelenleg ideiglenesen a Lágymányosi-öböl felől egy kis stégen állnak a hajóik, de az öbölbe Pesti 200-as víz alatt még motorcsónakkal sem tudnak bemenni.
Emiatt áll a Duna m/s, és néha egy-egy hajójuk a Belgrád rkp-i épület előtt.
A 24 órás szolgálatban az ún. mentős járörnek ott belterületen kell éjszakázni, hogy az esetleges mentésekhez hamar odaérjen és ne Lágymányosról induljon. Csak váltani járnak le.
Amíg tehát a pontonjaikat nem tudják levinni, addig lesznek ott még hajók.
Az épület már teljesen üres, csak egy ágy van benne.
"A Vizirendészet budapestiparancsnoksága, amely egyben az ügyelet is elköltözött a Szabadsá-híd pesti hídfőjétől a Kopaszi gátra. A Mahartnak szüksége volt arra az épületrészre, amit a BRFK DVRK bérelt"
Ez mikor volt? Ma ugyanis még mindig ott volt kikötve a Duna m/s, és egy közel vadiúj motorcsónak. Igaz, mozgás nem volt, de a rendőrbódék és kikötők még mindig ott vannak.
Szvsz totális hülyeség lenne a rendőrörsöt áthelyezni a Kopaszi gátra, nincs ott semmi érdekes. Ha kell a hely a Mahartnak, ám legyen, néhány száz méterrel lejjebb a Közraktáraknál bőven volna hely akár komoly rendőrörs kiépítésére is és kikötőhely is van elég.
deve24: Hogyhogy mit csinál? Ha nem voltál még Kecelen akkor feltétlen nézd meg egyszer a Haditechnikai magánmúzeumát. Elképesztő mi van felhalmozva, ez a fickó simán hadatüzenhetne itt Balkánhalivúdban! :)) Tudok még egy jó vasat: Csepel motoros, kitűző volt. Igazából családi-lakóhajó, valahol Győrben figyel, ha érdekekel utána szimatolok, ja és 12 személyes.
Ma reggel és délelőtt az Akadémia előtt álló Rákóczi m/s-on tűzoltási, és vízbőlmentési gyakorlatot tart a tűzoltóság, és a katasztrófavédelem. Kinnt van a tűzolthajó, és a búváregységek is.
A Sióval én dolgoztam, nem beszélnék rá senkit. 16 m-es teljesen zárt test, alacsony kerékállással. Sajnos elszúrták a hajtását és a kormányrendszerét is, ezért túl azon, hogy csigalassú, iszonyat rossz az iránytartósága is.
Az utastéri része osztott, középen a kerékállás választja el. Annyira alacsony, hogy zavaróan rossz a kilátás belőle. Sok évig a Masped üzemeltette a hajót, kb. két éve vette meg a Mahart, de semmire nem tudta használni. Én nem hallottam, hogy el akarják adni.
Mi lenne, majd szétszórják ócskavasnak.
Egy barom a HM-ben kitalálta, hogy ez nem kell, ezen lehet spórolni. Meg is vonták a pénzt azonnal.
Nem baj.
Néhány év múlva majd valaki kitalálja, hogy milyen nagy szükség is lenne valami dunai hajósegységre. Akkor majd lesz tender és veszünk jódrágán pár csicsahajót.
:(
Mit szóltok flottilla felszámolás, eladás ócskavas áron!!?? A parton van vagy 40 db aknaszedő naszád, a vízben négy db komoly hadihajó, mind eladó, mi lesz velük??!!
>Egyébként képzeld magad annak a hajóvezetőnek a helyébe, akinek útjába ugrik valaki pont a hídról, és már nem tudja elkerülni, hogy átmenjen rajta. Szar érzés<
Teljesen igazad van.
És az a vasutas mit szóljon aki öngyilkost kénytelen gázolni, mert a szerelvény féktávja több száz méter?
És ebből sokkal több van mint a hídugrásból.
Még annyi jutott eszembe, hogy azért is lehet, hogy vonult a tűzoltó hajó is, mert mivel kisgyermekről volt szó, tudták, ha ugrik hetekig téma lesz a sajtóban, ezért próbáltak minél több eshetőséget, támadási felületet kizárni.
Utánnanéztem, és az Index cikke szerint a kivonulás minimum 400.000 Ft-ba került a fővárosnak, nem beszélve a dugó okozta bosszúságokról.
Teljesen egyetértek a hídramászókkal kapcsolatban. A gyakorlat az, amiről a közvélemény, és a laikusok nem tudnak, hogy számtalan esetben riasztják a Vizirendészetet olyan esethez, ahol minden feltűnés nélkül ugranak a hídról. Ennél az esetnél leggyakoribb az Árpád-híd, második a Margit-híd. Ilyenkor tényleg öngyilkosságról van szó, és nem feltűnősködésről. A legelső intézkedés a hajóforgalom leállítása a térségben és utánna a keresés. A túlélési arány itt kb. 50%-os.
Mindezt csak arra írom, hogy ha a jelölt tényleg meg akar halni, akkor nem feltűnősködik a Turulon. A hídramászás mindig amolyan tüntetés jellegű, vagy feltűnősködés.
Van egy faszi, akit már csak keresztnéven szólítanak annyit mászott.
Sajnos a jelenlegi törvények mellett nem lehet megtenni, hogy nem vezényelnek ki egységeket a mentésre.
Egyébként képzeld magad annak a hajóvezetőnek a helyébe, akinek útjába ugrik valaki pont a hídról, és már nem tudja elkerülni, hogy átmenjen rajta. Szar érzés.
Hogy a tűzoltóság miért küldte a hajóját, mikor a DVRK már ott volt. Két dolog lehetséges: Vagy egyébként is a térségben gyakorlatoztak, mert szoktak, vagy előfordulhat, hogy a vizirendészetnek a belterületi hajóját el kell küldeni Dunkanyarba, vagy Alsó Dunaszakaszra, akkor a bp-i mentést átadják a tűzoltóságnak. Lehet, hogy infozavar volt közöttük.
Off
Nos, ez a gyerek már másodszor mászott fel két hét alatt. Valóban sikerült felhívnia magára a figyelmet.
Kétszer bénította meg teljesen a forgalmat és kétszer került egy vagyonba, meg egy csomó ember munkájába leszedni onnan.
Volt alkalmam többször ott lenni ilyen eseményeken. A közhangulat egyre inkább az ugrókkal ellenszenvez, miszerint fel vannak háborodva azon a hatalmas hajcihon, amit a hatóságok rendeznek egy-egy ilyen esetnél. Azért másznak fel a lelki sérültek újra és újra, mert cirkusz van. A túlnyomó többség simán visszajönne, ha órák múltán sem bagózna rájuk senki.
Újabban (nem fiatalkorúnál) a tömeg többször felszólította a jelöltet, hogy ugorjon, illetve a rendoröket, hogy lojék le, akkor hamarabb vége van.
Magánvéleményem szerint ezt a gyereket már az elso alkalommal úgy kellett volna szájon vágni, hogy megemlegesse. Nem hiszem és nem tudom elfogadni, hogy ilyen terrorizáló módszerrel kelljen operálni bármilyen családi probléma esetén.
Jövo héttol megint készülhetünk a következo felvonásra. :(
innentol on
A hatóságok túlreagálását vissza kellene fogni. Ha már ott volt a rendormotoros (bár én nem láttam), akkor mi a jóistennek kellett Újpestrol iderángatni a tuzoltóhajót is? Aztán sírnak, hogy nincs pénz.
Ennyi erovel állítsanak állandó ort a hídra, az kevesebbe lenne.