Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Szép estét mindenkinek! Már jó ideje nem írtam a fórumon de szinte minden nap olvasom az "értekezéseket". Talán emlékeztek az egyedi, formabontó kormányzású egytengelyes traktoromra. Még tavaj írtam,hogy nem csak ez az egyetlen alkotásom és jeleztem,hogy az Autó-Motor-ban megjelent egy cikk munkáimról. Akkor többen írták,hogy szívesen elolvasnák
de az újság eladhatósága miatt csak most érhető el az interneten is. Ha a keresőbe beírjáták,hogy- feneketlen kútfőből- kiadja az AM- cikket. További jó munkát és sok sikerélmény kívánok minden alkotó társamnak! Üdvözlettel: Császár József
Nem nem, a voltot kell megmérni egyenáramra állitva amultit, és ha jó a töltés akkor 14-14,5 a feszültség járó motornál ugy félfordulaton. Beköttöt akumlátornál és az aku sarkain kell mérned.
a donor trabibol vettem ki a gyujtáskapcsolot is annyit változtatam, hogy 6v-os volt a generátor kicseréltem 12re meg a gyujtótrafokat is. na holnap melo hétvégén majd megnézetem egy ismerösel hogy mit szurtam el
A generátor rákapcsolása a gyújtótekercsre nem a legjobb megoldás , mert nem lehet leállítani a gépet , mivel hiába lenne kikapcsolva a gy.tekercs a 12 voltról , a generátor tovább termelné neki az áramot (leállítás után a motor lendülete tovább forgatná ) , s a tekercs továbbra is állítaná elő a szikrát , és így a motor tovább működne .
Egyes gyújtáskapcsolók (de lehet , hogy az összes ) , a kulcs visszafordítása után (leállításkor) a testre kapcsolják a gyújtótekercset , ezzel biztosítva , hogy a motort ne lehessen beindítani a kulcs elfordítása nélkül . Ha a generátor egyenesen hozzá van kapcsolva a gyújtótekercshez , akkor leállításkor gyakorlatilag a generátor rövidre záródik , ami sem a generátor , sema gyújtáskapcsoló szemontjából nem egészséges .
Üdv mindenkinek : Volna egy kérdésem sikerültvennem egy szarvkormányos kistraktort Tatran motor van ráépítve! Nagyon patent kis gép! Legalább 10 éve nem volt inditva de sikerült életet lehelni bele! Problémám nincs meg a fesszabályzoja és nemtudom milyen illik hozzá!12V-os öninditos tud valaki segíteni a bekötésbe? Elöre is kösz!
Sziasztok! Jó hogy előjött ez a villanyos téma, holnap én is ezt tervezem bekötni, a kérdésem az lenne, hogy a generátorhoz menő pozitív, ami a gerjesztéshez kell, azt állandóan kapja amíg rajta van a gyújtás? Mert a gyújtás kapcsolót úgy szeretném megoldani, hogy egy billenő kapcsolóval ráadom a gyújtást, az az pozitív a két gyújtótekercsre meg a generátorba, majd egy egyszerű nyomógombbal indítózok. Ja igen és hogy tudom megnézni hogy tölt e rendesen a generátor, és a feszabályzó jó e? Egy trabi generátorról van szó, amire rá van rakva a feszszab.
Általában van a generátoron egy 6-os csavar, ez az áramtermelő szál, a másik 5-ös csavar vagy csuszó saru, ez a gerjesztő szál meg kell eszt szakitani, máskép ha állandoan grjed nem áll le soha hisz mindig amig forog, termeli az áramot , hameg leált és rajta az áram lemeriti az akut, vagy leég a generátor. De eszt könnyü ellenőrizni leveszed az ékszijat, és ha a gerjesztés áramot kap, a generátort nehéz forgatni szinte kattogva forog csak .
Aszt kéne beírnod a keresőbe hogy fékes kerékagy , valahol a főváros környékén gyártják őket, de elég húzós összegbe kerülnek én inkább vennék zsukk vagy uaz hátsó tengelyt jóval olcsóbb , a két tengely között az a különbség, hogy a zsukkét nem lehet szétvágni kidobva a bolygómü házat, mert a másikvégére csapágyat kell a féltengely végére kokányolni. Az uazét féltengely ki, és a bolygómüháznál le lehet vágni és igy cuggpánttal tetszöleges szélességet lehet épiteni belőle.
Mégpedig belekötve a pozitiv szálba egy elsőlámpa izzó, és aszt is megmutatja hogy a pl logó vezeték pozitiv vagy negativ és nem szikrázik, nincs zárlat .
beépitett fesz. szabájzos a generátor a kapcsolo jo mértem, de olyan mintha a generátor ha jol tudom gerjesztötekercsnek hivják szoval az termelne az áramot, és az ugyebár össze van kötve a gyujtásal mert az csak akkor kell áram alat leni mikor gyujtásra teszem elméletileg.
segítséget szeretnék kérni, hogy hol lehet kapálógép utánfutójára szerelhető, fékezhető ( szalagfék ? ) járókereket beszerezni, vagy a meglévö járókerékre, hogy hol tudok fékszerkezetet beszerezni? üdv: tibi
Még egy dolog . A gyujtáskapcsoló háza a helyes működésért kapcsolatban áll a testtel . Ha ez a kapcsolat nem jön létre , akkor produkálja a gép ezeket a tüneteket .
Helló! Vegyél valahonnan egy multimétert és szereld ki a gyujtáskapcsolót és mérd ki hogy melyik szálárol kapcsolja le az áramot az a gyujtásé , vagy nincs e tönkre menve a kapcsolód. Feszültség mentes állapotban om állásban kell használnod.
sziasztok egy kis segitség kénne, elektronikusan valamit elkötöttem. az van hogy indul rendesen csak mikor leálitanám (elforditom a kulcsot) nem áll le jár tovább.Teszek fel egy röktönzöt rajzot hogy most hogy van bekötve .
Szoval a generátor az önindíton keresztül az akura megy (+) plusz a gyujtáskapcsolora, a kapcsolotol megy egy a generátorhoz vissza (egy kis sarura nem tudom milyen pontnak hivják) ugyan innen megy a gyujtotrafokhoz meg a biztositéktáblához, a kapcsolo másik kivezetése az öninditohoz (egy kis sarura)
Érdeklődnék,hogy használtatok-e már gyári toli vetőgépet?Ha igen akkor mi a tapasztalatotok és véleményetek rólla!?Én most vettem eggyet 5000Ft ért,egyszer használták,itt nállunk az agrokerben az új ára 12500Ft!Van hozzá 3db külömböző magokhoz való tárcsa!2db vas körmös kerék van rajta!Hát maga az anyag elkészítés nagyon ramaty,a laposvasak sarkai nincsennek legömböjítve olyan hegyesek hogy a bicikli gumit simán ki lehetne velük szúrni!Akkor a szép zöld festék a magtartájon kívül,belül nagyon ocsmányan megfolyva....Hát nem akarok senkit megbäntani,de én nem adnák ki ilyen munkát a kezem közül!Na mindeggy ezek ellenére remélem majd jól fog működni és nincsennek rossz tapasztalatok ezzel kapcsolatban!