Igen, elképzelhető (meg az 5 fős személyzet). A G járat útvonala Balatonföldvár-Badacsony, elég hosszú, nem nagyon van rá igény. Utána indul 20 perc múlva a Fonyód ms Tihanyba (L járat), ott sem tülekednek az emberek. Badacsonyból visszafele 2 napja a Gulácsról kb. 10-20 ember szállt le. Nem hiszem, hogy túl nagy titok lenne, hogy a BHRT a hajóforgalom esetében a rendezvényhajózásból él, a menetrendi hajózás nagyon gyenge. Pl. múlt héten pénteken a készültek a Balaton fordulós képei is (délben), Siófok-Füred között jár, a képeken is látható azon sem voltak többen 100-nál, egyébként meg 500 személyes. Hülye vicc: szerintem azon izgulnak a BHRT-nél, hogy a vágókorongok költsége legalább őszre összejöjjön.
A füredi hajógyárban állt sokáig felbakolva egy a leírásodnak első hallásra megfelelő csupasz hajóváz, én ezt a buszról láttam (mert az jó magas), de mivel azzal jó ideje nem közlekedtem, nem tudom ott van-e még. Majd ha legközelebb arra járok (kocsival), kicsit megállok kukkolni. Ha elküldöd az itteni címemre, talán egy fokkal okosabbak leszünk.
Siófokon a BHRT műhelyében készül egy hajó, még csak a vasváz van meg (felépítmény is), ahogy megtudtam ez egy dunai átkelő- és kompvontató hajó lesz. Kb. 30 fős utastér lesz, kb. 10-15 m hosszú, 3-4 m széles, kétcsavaros, de a hajócsavarok tengelyei és a kormányszerkezet még nincs rajta. Az orrán van egy függőleges ütközőtengely, gondolom az úszó komphoz ezzel lehet rögzíteni. Nem tudom hol fog majd üzemelni és ki lesz a tulajdonos. Készítettem néhány képet róla, ha valakit érdekel, jelezze és annak elküldöm.
Köszi az infót, át fogom írni a web-lapon. Megj: gondolkoztam, hogy a két felirat közül (KDT VI vagy Vízvédelem) melyik lehet a hajó neve, de mindegyik komolytalannak tűnt, bár a Vízvédelem volt nagyobb betűkkel írva, na szóval elbénáztam. Ha tudsz képanyagot és/vagy adatokat szerezni más balatoni VIZIG-es hajókrók, azt nagyon megköszönném.
Tom!A hajóknál az álltalad KDT VI névvel illetett hajó becsületes neve Vízvédelem,amit Te írsz az a tulajdonos neve.Ha igényled,tudnék képeket szerezni a VIZIG-es vontatókról,kotrókról,csak egy szavadba kerül.
Ma én is utánajártam,a Limnológia hajója megvan,a Vanyolai féle Balaton meg azonos az álltalam említett,régebben a Balatonon hajózó VITUKI-s kutatóhajóval,ismerősöm szerint még a neve sem változott mindig is így hívták.Egyben megegyezhetünk,egyik sem esélyes a szépségdíjra,sőt,órmótlanok,rondák.A Limnológiáé nagyon nehezen manőverezik,ezt sikerült látnom párszor.
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Újdonságok: egycsavaros nagyhajók (Balaton, Gulács) kötéllel fordulása kikötőben (képek és leírás) a "Manőver" fejezetben.
A Füred katamarán egy kicsit érdekes, tulajdonképpen 5 m-re hátrébb van a géptér, de alapjában minden ott van rajta, mint a másik katamaránokon (Siófok, Badacsony). Az a kár az egészben, hogy hátul a géptér feletti nagy területet (40-50m2) nem sétafedélzetnek használják, hanem a matrózok szállásának és a mentőfelszerelés tárolására. Nekem a régebbiek formásabbnak tűnnek, viszont a régebbiekkel az a baj, hogy nagyon farnehezek a hátul lévő gépek miatt. Ha mostani képeket megnézzük, akkor látható, hogy ferdén állnak a vízben, majdnem egy fél méterrel lejjebb kellene lenniük az orrának. Régebben ez úgy oldották meg, hogy betonsúlyok voltak a orrban, de azok sem nyomták bele kellően a vízbe a testet. A Füred egyenletesen áll vízben. A katamarán hajóforma a Balatonon valóban nem követi a klasszikus hajóformákat, dobozszerűnek tűnnek, éppen ezért nem szeretik sokan. Viszont modernnek mondhatóak és hatalmas felületű klimatizált zárt terük van az alsó szinten rendezvényekre.
A Limnológia hajója ma is megvan Tihanyban, szintén ormótlan és ronda, botrányosan vízközeli főfedélzettel, előrenyúló és nagy kormámyállással, de azért más mint a Vanyolaié.
A szépséget illetően a "régiek" elsősége kétségtelen, bár a Jókai mint tudjuk egyenes orrú volt, nekem aztán szubjektíve a 400-asok jönnek, "előkelően" hátul lehet viszont két "rövid" katamarán is, bár csinálták volna az eredeti terv szerint...
A Jókai megelőzné a Kelént és a Helkát???
Egyébként a balatoni hajók közül sokat nem lehetne bevonni a szépségversenybe a reklámok miatt (Obi, Steffl, Baccardi, Gösser, Dinner, PGSM Bee, PGSM Praktikum, Nestle Aquarel stb. motorosok), egyből vesztesek lennének. Azt hallottam, hogy ha valamilyen idegenforgalmi szervezet a BHRT mostani reklámbevételét finanszírozná, akkor minden hajó fehér lenne, talán még a kikötők is megtisztulnának a reklámoktól (pl. révek).
Erről!
És Tom_ honlapján is van kép róla jelenlegi állapotában. Szerintem nyugodtan indíthatjuk a hajószépségversenyen az utolsó helyezésért...:o)
Amúgy mit szóltok az ötlethez?
Mindenki szavazzon a legszebb és kevésbbé legszebb hajóra!
Az én jelölteim:
1.: JÓKAI
Utolsó.: Balaton
(Pont a 2 Valonyai)
Kerem aki tudja jutassa el hozzam Viking Star mobilszamat! (ma kellene talalkoznunk, de csak a helyszin a fix, az idopont nem)
Az en szamom ideiglenesen megtalalhato a
http://nagyember.homelinux.net/telszamom.txt cimen.
Koszonom elore is!
A Vanyolai féle Balaton előző tulajdonosa nem a Tihanyi Limnológiai Intézet volt?Nekik volt egy hasonló(vagy ugyanilyen állásu)hajójuk a Balatonon.Annak ismertem a hajóvezetőjét,legközelebb ha találkozok vele megkérdezem milett a hajójának a sorsa.Volt a VITUKI-nak is egy kutatóhajója a Balatonon(hasonlóan ormótlan),nem tudtok felőle valamit?Vagy ez azonos a Vanyolai féle Balatonnal?Esetleg ezek testvér hajók lennének?
Arra nem tudod a választ, hogy a Vanyolai-féle "Balaton" korábban milyen néven szerepelt?
Azt nem, viszont arra kiváncsi lennék, hogyan kapott a tóra engedélyt ezzel a kialakítással. Pár éve a BHRT kinézett a Rajnán egy 350 személyes hajót, de nem engedték nekik, mert hogy nem felel meg a tavi igényeknek.
Üdv Uraim!
Nagyon passzívak vagyunk! Sajnos a nyaralásom egyenlőre bizonytalan ideig elhalasztódott (a befizetett szállásommal együtt!:-((( ), így mivel megint lesz egy kis időm, így jövök ám! Találkozó ügyben időpont és hely javaslatokat várok!
muggli
Ui: Addig is egy kis hajós vonatkozás: egy hadihajó ágyújának betöltése:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Tegnap megérkezett a River Duchess, svájci kabinos hajó.
Ezzel 70-re emelkedett az általam Magyarországon látott kabinos hajók száma.
Amúgy 4-5-tel több volt itt.
Csak idén 11 idei építésű jött:
River Countess
River Duchess
Viking Europe
France
Bolero
Maxima
River Adagio
Prinzessin von Bora
Elegant Lady
Amadeus Symphony
A'rosa Mia