Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2003.07.12 0 0 3668
No. akkor fordítsuk le:
"A dunai hajóforgalom Passau fölött (Bayern) egy baleset miatt csütörtökön egy fél napig szünetelt.
Egy osztrák zászló alatt hajózó tolatmány megrongálta a Kachlet Vízierőmű egyik zsilipkapuját. A német hatóságok megtiltották a szállítmány továbbhaladását. Az eset röviddel éjfél után történt. A tolóhajó két, szójával megrakott bárkát továbbított Deggendorfból Magyarországra, amikor a kachleti zsilip kamrájába behajózott. A kamrában az egyik bárka keresztbe fordult és súlyosan megrongálta az egyik zsilipkaput (A sarokpántot, vagy csapágyat?:-)) ). A sérülés olyan mérvű volt, hogy a szerkezet nem volt tovább használható. A másik zsilipkamra éppen felújítás alatt van, ha ez nem így lett volna, ez valószínűleg nem történik meg. A hajóforgalom a Dunán megállt.
Szakértők megvizsgálták a károkat. Az egyik kapuszárny csavarjai és a betonozása károsodott az ütközéstől. A javítási költségeket 30000 EUR-ra becsülik. A végleges javításig a zsilipkaput üzemképesnek nyílvánították. A hajóforgalom 11.20-kor megindult.
A bárka az elején, egy méternyire a vízszint fölött, kb két méter hosszan felszakadt, de vízbeömlés nem történt. A kárt 10000 EUR-ra becsülik. A sérült bárka 778, míg a másik 807 tonna szóját szállított.
A német hatóságok vizsgálata szerint az 5 tagú szerb legénység nem rendelkezett 24 órás üzemű engedéllyel. A passaui vízirendőrség ezért megtiltotta a karaván továbbhaladását, a hajózási hivatal pedig a karavánt a Passau-Henning kikötőbe rendelte."

muggli©

Előzmény: muggli (3666)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.12 0 0 3667
1. sz . fedvény: a Mahart régi és új székházáról, illetve 3 még meglévő gőzhajóról lesz benne szó.
Előzmény: Mad Scientist (3665)
muggli Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3666
Itt a teljes hír. Valóban volt zárlat, de 11-én dél körül feloldották.

muggli©

""Der Schiffsverkehr auf der Donau war oberhalb von Passau in Bayern nach einem Unfall am Donnerstag für einen halben Tag lang gesperrt...



Ein unter österreichischer Flagge fahrender Schubverband hatte ein Schleusentor des Kraftwerkes Kachlet beschädigt. Die deutschen Behörden untersagten dem Frachttransport vorerst die Weiterfahrt. Der Vorfall passierte kurz nach Mitternacht. Das Schubschiff mit zwei mit Sojaschot beladenen Frachtkähnen fuhr auf seinem Weg von Deggendorf nach Ungarn in eine der beiden Schleusenkammern des Kraftwerkes Kachlet ein. Dabei geriet einer der Frachtkähne in Schräglage und beschädigte ein Lager des Schleusentores. Es wurde so stark beschädigt, dass die Konstruktion vorerst nicht mehr benützt werden konnte. Da bei der zweiten vorhandenen Kammer gerade Wartungsarbeiten durchgeführt werden, kann auch diese nicht passiert werden. Die Schifffahrt auf der Donau war deshalb in diesem Bereich vorerst unterbrochen. Eine Reihe von Schiffen musste auf die Weiterfahrt warten. Oberhalb und unterhalb war die Fahrt jedoch weiterhin möglich.
Sachverständige begutachteten den Schaden an der Kraftwerksschleuse. Die Schrauben eines Tores sowie die Betonbefestigung waren durch die Wucht der Kollision beschädigt worden. Die Kosten der Reparatur werden mit rund 30.000 Euro beziffert. Doch könne die Schleuse bis zur endgültigen Reparatur benützt werden. Um 11.20 Uhr wurde die Schifffahrt wieder frei gegeben.

Der Frachtkahn wurde etwa einen Meter über der Wasseroberfläche am Bug auf einer Länge von zwei Metern aufgerissen. Zum Wassereintritt kam es nicht. Der Schaden beträgt rund 10.000 Euro. Das beschädigte Schiff hat 778 Tonnen, der zweite Frachter 807 Tonnen Sojaschrot geladen.

Bei den Ermittlungen der deutschen Behörden nach dem Unfall stellte sich heraus, dass die aus fünf Serben bestehende Besatzung nach deutschem Recht für eine rund um die Uhr-Fahrt nicht ausreichend sei. Die Wasserschutzpolizeistation Passau untersagte deshalb die Weiterfahrt. Das Wasserschifffahrtsamt ordnete an, dass der Schiffsverband vorerst am Liegeplatz Passau-Heining verbleiben müsse. >> Mail an die Redaktion © APA 10.07.2003, 13:19 ""

Forrás: Oberosterreich.com



Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3665
Holnap 15.55 m1, Ráday Mihály műsorában a Szőke Tiszáról (is) lesz szó.
muggli Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3664
Hanseat? Info? :-)))))))))))))))))))))))))
Bocs, de nem bírtam kihagyni!:-)))))))))))))
muggli©
Bócman Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3663
Hahó!

Tud valaki valami konkrétumot a Kachletről?!
Mennyire szakadt szét, az északi kamra épp szét van dúlva, ha alaposan sikerült lerámolni, akkor télleg dugó van!

Tom_ Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3662
Slam1! Előre is köszönöm, de egyáltalán nem sürgős a dolog. Akkor foglalkozz vele, ha nagyon ráérsz. Tom
Előzmény: Slam1 (3657)
Wyfliff Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3661
meg nem ert ide :(
Előzmény: viking star (3660)
viking star Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3660
Üdvözlet mindenkinek!!!
Bf4002! Tényleg most hétvégén lesz? Kint leszünk mi is (vajszinű füredi gyártmányú vitorlás :))), de nem a versenyen, mikor lesz pontosan? A tali jó ötlet, és a krumplipucolásban is benne vagyok :) Valóban most sokan nyaralnak, nehéz megszervezni. Javasolnám, ha úgyis csak 10 hely van, hogy két részletbe menjünk, de az sem lenne jó, mert a csapatnak együtt kell lennie :)
Wyfflif! Mail megy!
Erről a balesetről van valahol bővebb info?
Előzmény: Törölt nick (3643)
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3659
És egy száz éves a balatoni gőzhajózás című képet, 1946-ból:

muggli©
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3658
Hahó!
Találtam egy orrot! :-)))

A "Zsófia" orrát!:-))))
muggli©
Slam1 Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3657
Tudok képeket,adatokat szerezni VIZIG-es kotróról,vontatóról,a Keszthelyen telephelyező halászhajókról(finn gyártásuakról is).De ehhez kérek egy kis időt Tőled,nem felejtem el majd jelentkezem az itt látható email címeden.
Előzmény: Tom_ (3634)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3656
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: A Gulács ms és a Fonyód ms kormányállásáról és gépházáról képanyag került fel ("Technika" fejezetben). A Gulács kormányállásához a szükséges leírás is megtalálható már, a többi képanyaghoz a leírás később lesz csak meg. Érdemes megnézni és összehasonlítani a régi és az új technikát.


Tom
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3655
Viking! Találtam Neked valamit! Ott bújkált sok tengeri szörny között:

muggli©
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3654
Hanseat!
Remélem nézted az esti Híradót! Még filmet is tettek hozzá, nem csak bemondásos volt a hír.
muggli©
Wyfliff Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3653
tobbsegnek OFF
Viking!

Email-edre valaszoltam, idopont, helyszin OK. A biztonsag kedveert azert elkuldhetned a mobilszamodat, hogy en is tudjalak keresni!

bocs, nem tudom melyiket olvassa inkabb.
ON

muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3652
Annyit azért megtehetnél, hogy fikázás mellett berakod a teljes hírt, mert a királyi TV-n csak ennyi van.
muggli©
Előzmény: hanseat (3650)
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3651
Ha már a Magyar Televízió kacsákat terjeszt, akkor szar van valahol!
ITT van a hír forrása, nem a saját fejemből pattant ki.
muggli©
Előzmény: hanseat (3650)
hanseat Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3650
Muggli !

Irigylésreméltóan félreinformáltnak tünsz !!
De ha már nem vagy birtokában a teljes infónak, legalább a mega-kacsáidtól kiméld meg a topicot, és ha egy mód van rá, ma már ne terjessz több rémhireket !!
üdv

Előzmény: muggli (3649)
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3649
Már megint! Csak, hogy ne legyen egészen gondtalan az idei szezon se!:-(((
Contestant! Vélemény? Kitörő öröm?:-(( (Ez nem gúny akart lenni, csak amolyan "sorsirónia")
muggli©
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3648
DUNA: LEÁLLT A FORGALOM PASSAUNÁL

Leállt a Dunán a forgalom Passaunál a hajnali teherhajóbaleset miatt. Nem sokkal éjfél után egy osztrák teherhajó nekiütközött a Kachlet-zsilipnek és súlyosan megrongálta az átkelőt.

Miután a másik zsilipen éppen karbantartási munkákat végeznek, az nem használható. A baleset miatt a Mahart két hajója is fennakadt, az egyik vasércet szállítana az osztrák linzi vasműbe, a másik szóját hozna Magyarországra.
muggli©

thenextbestthing Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3647
Sziasztok!
Nekem egy olyan gondom lenne, hogy van egy többé-kevésbé jó állapotban lévő kalózom és szeretnék rajta árbócot cserélni. Aki tud ebben segíteni, kérem írjon egy e-mailt a csdobler@freemail.hu-ra.
Köszönöm,
Dobler Csaba
Tom_ Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3646
A H-bak fél oldalára kötött kötélnél soha nem láttam még csatot, mivel a bak vékony, a kötél meg hozzá képest vastag, így nem igazán lehet a csatot rátenni. II formájú baknál a csatnak is két megoldása lehet, az egyik, amikor a nyolcasok szabályosan vannak rátéve és csak annyi látszik, hogy az egyik szál sorrendje megcserélődik. Ezt a kötések végén lezárásnak használják, hogy ne jöjjön le a kötél a bakról (nagyon ritka a Balatonon). A másik féle csat amikor a nyocason belül a bak két ága között a kötél egyszer önmagával megcsavarodik, ezt a csatot nem a lezásárnál használják, hanem a második, illetve harmadik nyolcas helyett (stabilabb). Ezeket a kötéseket általában csak a perlonkötélnél alkalmazzák, a drótkötélnek nem tesz jót az előbb említett csavarodás. A csatokat nem is muszáj alkalmazni, H-bakon három nyolcas, sőt kettő is a perlonköteleket teljesen megfogja, mivel a kicsi ívek és a saját összedörzsölődés miatt nem tud elcsúszni a bakon (kötél vastag, bak hozzá képest kicsi). Mindez természetesen nem könyvből való anyag, elképzelhető, hogy valamit rosszul tudok benne. Ha lesz egy kis időm, akkor csinálok fényképet az itt leírt kötésekről és felrakom az oldalamra, hogy látható is legyen, miről van szó.
A farkascsat - úgy tudom - csak egy darab rúd alakú baknál értelmezhető, amikor is két ugyanolyan irányú fordított hurok egymás után van téve. Ezt a sodrony is elviseli, mert nem törik a kötésben a kötél.
Előzmény: trophy (3645)
trophy Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3645
Tom!

Nagyon nagyon jó, színvonalas, és alapos a honlapod! Már van Dunai, és Balatoni is! Gratulálok!
A kötésekhez annyit hozzáfűzök, csak a pontosság kedvéért, hogy a lenyolcasozás a bakon nem elegendő, mint ahogy a képen az látható is, le is kell "csatolni" a végét. A nyolcasok fellazulhatnak, míg a csatnak (sokszor farkascsatnak is nevezik) a szerepe, hogy minél jobban feszül a kötél tartó része, annál jobban saját magát rászorítja a bakra. Gondolom, hogy ezt Te tudtad, csak kiegészítésnek szántam.

Előzmény: Tom_ (3642)
tpuppi Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3644
Hogy lehet a Dunán vitorlázni?
Segégmotor nélkül szerintem kicsit egyirányba megy a vitorlás, de a gyakorlatban tényleg érdekelne. Nem mondom azt hogy nem lehet csendes mellékágakban de a főágban nehéz lehet.
Más vannak régi képeim a Kissfaludy hajóról megpróbálom felrakni a képtáramba.
Tom_ Creative Commons License 2003.07.09 0 0 3642
Frissítettem a Balatoni hajók oldalt. Újdonságok: bővültek a képek: Dörgicse ms, a "Kötelek és kikötés" (technika) fejezet bővült a helytelen kikötési módokkal (képek és leírás). Ahogy már írtam KORMÁNYÁLLÁS és GÉPHÁZ képek lesznek a következő frissítésnél.
Tom_ Creative Commons License 2003.07.09 0 0 3641
Hiába aktívabb a balatoni szekció, kisebb iránta az érdeklődés. Ma voltam a Gulács és a Fonyód ms hajókon és készítettem több, mint 200 képet: főleg a kormányállásról és a gépházról. Ha sikerül hamar kiválogatnom őket, akkor néhány nap múlva fekerülnek a Balatoni hajók oldalra. Ez technikai jellegű anyag lesz, az iránt még kisebb az érdeklődés, de ez nem kapcsolódik annyira a tavi hajózáshoz, mert négyszázasok a Dunán is járnak. Érdekes lesz egyébként összehasonlítani a két hajót, az egyiken minden kézi és mechanikus, a másikon meg nincs olyan berendezés, ami nem elektromos vezérlésű lenne. A Fonyód kormányállását érdemes megnézni majd. Igyekszek az anyagokkal.
Előzmény: muggli (3639)
muggli Creative Commons License 2003.07.09 0 0 3640
No, itt van egy morcos görög is, hogy meg legyen az egyensúly! :-)))))))
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Azért a mellette állók közül bármelyiket szívesen elfogadnám!:-))))))))))))))
muggli©
muggli Creative Commons License 2003.07.09 0 0 3639
Egy kis hadihajós vígasztalás az Uraknak:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Tavaly fotóztam, na hol? Pireuszban! Ekkorák a japán parti vizek?:-))))))))))))
Más: Topictali? Időpontok, javaslatok? Ezzel kellene tele lenni a topicnak, bár a balatoni szekció aktivitását örömmel üdvözlöm! Urak! Ne tartsátok vissza magatokat!:-))
muggli©
Tom_ Creative Commons License 2003.07.09 0 0 3638
Igen, elképzelhető (meg az 5 fős személyzet). A G járat útvonala Balatonföldvár-Badacsony, elég hosszú, nem nagyon van rá igény. Utána indul 20 perc múlva a Fonyód ms Tihanyba (L járat), ott sem tülekednek az emberek. Badacsonyból visszafele 2 napja a Gulácsról kb. 10-20 ember szállt le. Nem hiszem, hogy túl nagy titok lenne, hogy a BHRT a hajóforgalom esetében a rendezvényhajózásból él, a menetrendi hajózás nagyon gyenge. Pl. múlt héten pénteken a készültek a Balaton fordulós képei is (délben), Siófok-Füred között jár, a képeken is látható azon sem voltak többen 100-nál, egyébként meg 500 személyes. Hülye vicc: szerintem azon izgulnak a BHRT-nél, hogy a vágókorongok költsége legalább őszre összejöjjön.
Előzmény: Mad Scientist (3637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!