Keresés

Részletes keresés

Ertet Lenke Creative Commons License 2017.12.12 0 0 92327

Ez érthetö, de milyen képzettség kell hozzà?

Régen szakszo utàni elsö tipus volt ... és ma?

 

Még egy kérdés: ha te vagy az oktato, mit mondasz a növendéknek felszàllàs elött, ha nem akarod, hogy bedugozzon?

Hogyan repülhet egyàltalàn egyedül olyan valaki, akinek az esetében egyàltalàn felmerül, hogy alacsonyan bedugozhat?

 (Nem, nem vagyok ennyire naiv, làttam fahegyi versenyen piràtot a Sorrentora dugozni ... csak arrol nem az illetönek az oktatoja tehetett - vagy mégis?)

Előzmény: Alfa Papa (92326)
Alfa Papa Creative Commons License 2017.12.12 0 0 92326

Típusvizsgát kell tenni. Elmélet+gyakorlat. Talán 3, vagy 4 felszállás.

Előzmény: Töck Jenő (92325)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.12.12 0 0 92325

 A mai szabályok szerint mit kell teljesíteni ahhoz, hogy Pirat-tal repülhessen valaki?

Előzmény: dezso (92324)
dezso Creative Commons License 2017.12.11 0 0 92324

Eleg durvan hangzik.

Előzmény: XANTIi (92323)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.11 0 0 92323
XANTIi Creative Commons License 2017.12.10 0 0 92322
XANTIi Creative Commons License 2017.12.09 0 0 92321

Erre azért kiváncsi volnék. Mi a definíciója ennek konkrétan.

Előzmény: Pufajkás Batman (92320)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.07 0 0 92320

Sajnos nem szimulátorról van szó, hanem "megfelelő minőségű tantermi képzésről"

 

Előzmény: XANTIi (92317)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 92319
XANTIi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 92318

Az EASA rendszerében is pl. a műszerrepülés tanulásába beszámítják az ez irányú szimulátort. Valamekkora arányban. Minősített szimulátorban. Az "tantermi" ?

Előzmény: XANTIi (92317)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.07 0 0 92317

Ha a tantermi óra egy szimulátoros képzést jelent, akkor nyitott kapuk. Pont olyan vészhelyzeteket gyakorolnak és tesznek készség szintűvé, amit valós repülésben életveszélyt jelentene megcsinálni. Ma is lehet típus átképzést csinálni azonos gépcsaládon belül, hogy csak "tanteremben" repült vele a pájlot.

Előzmény: Pufajkás Batman (92316)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92316

Az vajon ontopic, hogy az USA szenátusa a légitársaságok nyomására repült óraként akarja elismerni a tantermi képzés idejét?

 

Mert ha még nem is, hamarosan az lesz, tartok tőle.

Előzmény: XANTIi (92314)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92315

Nem tudom hogy álltok anyagilag, és zöld kártya van e, de egy USA pilótagyár a leggyorsabb megoldás, és akkor a munka is garantált rögtön. Persze nem olcsók.

 

Pl:

 

http://pilots.jetblue.com/gateway-select

 

Mondjuk én elvből nem repülök pilótagyárat üzemeltető légitársasággal....

 

De attól még kerülhetnek ki onnan is jó pilóták. Csak nem valószínű.

Előzmény: Viragszirom22 (92256)
XANTIi Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92314

Régen túltárgyalt és itt offtopik téma. Erre van saját topik.

Előzmény: etomcat (92312)
Qqberci Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92313

nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.

 

Így igaz...

Előzmény: etomcat (92312)
etomcat Creative Commons License 2017.12.06 -3 0 92312

> A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi

 

A vitorlázást még a tengerészek sem hagyják ki, minden flotta tart ma is klippereket a kadétok nevelésére, pedig a modern hajókat dízel vagy reaktor mozgatja. Bizonyára a repülésben ki lehet hagyni, legfeljebb majd ha megáll alatta a motor, kér telefonos segítséget... (Vitorlás megszokja a terepre leszállást, motor kihagyáskor is azt fogja csinálni és a saját lábán távozik. Akinek ez nincs benne a kezében, az reflexből visszafordulna a reptérre, de elveszti a sebességét és lezuhan.)

 

Régi időkben (horthy/mhsz) nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.

 

Fiatalnak mindenképpen vitorlán kellene kezdeni: egyrészt ha leesik, nagyobb eséllyel marad életben egy könnyű vázban, mint ha a nagy motor is húzza bele a földbe. Másrészt ha kiderül, hogy fél, akkor nem milliókat bukott, csak százezreket. (Ezt nem lehet előre megjósolni senkiről, pl. sebesség őrült ifi sportoló bepisilt, mikor megforgatták fent.) Tovább lesz szeme az időjáráshoz és nem fog belemenni ítéletidőbe a géperő mindenhatóságában bízva. Az egyből motorosra az maradjon meg a kapuzárási pánikos menedzserek ópiumának.

 

Kínában amúgy állítólag van olyan iskola, ahol egy naptári év alatt bármilyen diplomásból A320 első tiszt lesz. Nincs vitorla, nincs GA, csak elméleti képzés és nagygép szimulátoros képzés, aztán zsupsz az igazi kabinba.

Előzmény: Viragszirom22 (92247)
VéPeti Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92311

Kool...

Előzmény: Biga Cubensis (92310)
Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.06 0 1 92310

A moderátorok segítségével átmentésre került a hsz a kérdésekkel a

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9233539

topikba, akit mégis érdekelne.

Előzmény: VéPeti (92309)
VéPeti Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92309

Volt front? Basszus, tudtam. :)

Előzmény: Operator (92306)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.06 -1 0 92308

 

 

  Repülőgép balesete Debrecenben

2017.12.06. 05:00

 

 

A debreceni reptéren egy kis repülőgép balesetet szenvedett kedden.

Az eset leszállás közben történt, a gépben anyag kár keletkezett, személyi sérülés nem történt.

A Dehir információi szerint a gép egy Európai Uniós tagállamból származik.

Kisa Creative Commons License 2017.12.06 0 0 92307

Kösz és még mutatóújj sincs. :)

Előzmény: Operator (92306)
Operator Creative Commons License 2017.12.05 0 1 92306

A csetepatét kiszedtem, az egészet betudom a teliholdnak meg a frontnak.

malazs Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92305
doncike Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92276

Itt egy szerintem jó leírás arról (az oldal kb. közepén), hogy hogyan, mi alapján érdemes oktatót választani.

(Ő is egy oktató, ezen a fórumon is előfordul néha.)

 

http://setarepules.info/wp/pilotakepzes/

Előzmény: Viragszirom22 (92270)
elemes Creative Commons License 2017.12.05 0 0 92274

ne szívd mellre. sokféle ember van, és még az érdes stílusúak is többnyire inkább érted morcosak -- nem ellened.

Előzmény: Viragszirom22 (92270)
Qqberci Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92261

A repülőgépnek MINDÍG csókolomot kell köszönni, mert különben valószínüleg baj lesz.

 

Nekem ezt annak idején úgy mondta a vihornya oktatóm, hogy a repülőgépet nem szabad letegezni, mert jobb esetben is pofánrúg...

Előzmény: Töck Jenő (92251)
Roltii Creative Commons License 2017.12.04 0 2 92258

Off, majd ugyis jon az ujj...:) :A lanyod egy olyan dologba akar belekezdeni, ami sokaig tart, sok penzt es meg tobb szorgalmat kovetel. Ez a szorgalom jo praktikus lehetne kicsit informalodni. Barcsak lenne egy hely, ahol konnyen/gyorsan utana tudna nezni, ra tudna keresni az informaciokra... 

Ha ez nincs meg, akkor setarepules is eleg lehet...

(vadidegen emberektol azt varnad, hogy mondjak meg, hogy ez jo suli, az rossz, ide menj es ennyibe kerul. Ha azt mondom, hogy Kiss Pista jo oktato, keresd ot a kisspistasszuperoktato.com cimen es 15,4M az ar, akkor megfogadnad? Lanyod karrierjerol, eveirol es nagy lada penzrol van szo, nem tudom mit varsz egy forumon ami meg csak nem is errol szol...)

Előzmény: Viragszirom22 (92256)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 5 92256

Vertek mar at teged Magyarorszagon ?

Kezdtel mar bele valamibe amit elotte sohasem csinaltal ?

Kertel segitseget ?

Anyu apu tamogatott valaha valamikor ?  ( haz auto vasarlas gyerekszuletes stb )

Nem vagy te kepmutato ?

 

 

 

Semmit sem tudsz de az itelet nallad keszen van. Nem tudom hogy nem e oktato vagy , de ilyen nagy egoval szerintem biztos nem, mert ahogy te is irtad a repulogepnek a repulesnek kijar a tisztelet. Ebbol meg nallad a legminimalisabb sem latszik.

 

 

 

 

Előzmény: Töck Jenő (92252)
Viragszirom22 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92255

Koszonom a segitseged.

 

Tovabbi kellemes napot.

Előzmény: XANTIi (92250)
Biga Cubensis Creative Commons License 2017.12.04 0 0 92253

Ez év nyarán jutottak el oda a felek az MH-17 ügyében, hogy végre rendelkezésre állnak az orosz nyers radaradatok ASTERIX formátumban is.

https://www.flightglobal.com/news/articles/mh17-inquiry-receives-additional-russian-radar-data-440581/

(a kezdeti vizsgálatokkor nem kapott a DSB nyers adatokat, csak a mutogatott videóanyagot a kezelő képernyőjéről. később a DSB, majd a JIT is megkapta a nyers adatokat, de nem szabványos formában, ezért a vizsgálók nem tudták értelmezni. majd 2016-ban vita alakult ki, hogy most egyáltalán van-e szabvány az ICAO szerint, mi tekinthető nyers adatformátumnak. később az ICAO elismeri, hogy a definíció nem pontos, másképp is lehet értelmezni. 2017 elején további egymásra mutogatás megy, az oroszok szerint a hollandok nem is kértek segítséget az adatok konverziójához. 2017 nyarára végre a hollandok megkapják az adatokat ASTERIX formátumban is.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!