Még egy kérdés: ha te vagy az oktato, mit mondasz a növendéknek felszàllàs elött, ha nem akarod, hogy bedugozzon?
Hogyan repülhet egyàltalàn egyedül olyan valaki, akinek az esetében egyàltalàn felmerül, hogy alacsonyan bedugozhat?
(Nem, nem vagyok ennyire naiv, làttam fahegyi versenyen piràtot a Sorrentora dugozni ... csak arrol nem az illetönek az oktatoja tehetett - vagy mégis?)
Az EASA rendszerében is pl. a műszerrepülés tanulásába beszámítják az ez irányú szimulátort. Valamekkora arányban. Minősített szimulátorban. Az "tantermi" ?
Ha a tantermi óra egy szimulátoros képzést jelent, akkor nyitott kapuk. Pont olyan vészhelyzeteket gyakorolnak és tesznek készség szintűvé, amit valós repülésben életveszélyt jelentene megcsinálni. Ma is lehet típus átképzést csinálni azonos gépcsaládon belül, hogy csak "tanteremben" repült vele a pájlot.
Nem tudom hogy álltok anyagilag, és zöld kártya van e, de egy USA pilótagyár a leggyorsabb megoldás, és akkor a munka is garantált rögtön. Persze nem olcsók.
nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.
> A vitorlaast valoszinuleg kihagynank es rogton a PPL re mennenk majd a CPL es a tobbi
A vitorlázást még a tengerészek sem hagyják ki, minden flotta tart ma is klippereket a kadétok nevelésére, pedig a modern hajókat dízel vagy reaktor mozgatja. Bizonyára a repülésben ki lehet hagyni, legfeljebb majd ha megáll alatta a motor, kér telefonos segítséget... (Vitorlás megszokja a terepre leszállást, motor kihagyáskor is azt fogja csinálni és a saját lábán távozik. Akinek ez nincs benne a kezében, az reflexből visszafordulna a reptérre, de elveszti a sebességét és lezuhan.)
Régi időkben (horthy/mhsz) nem is vitorlázással kezdték a növendékek, hanem vitorlák tologatásával, meg a birkalegelő-reptér füvén rájuk ragadt gané lekaparásával és akin látták, hogy elhivatott, azt vitték tovább.
Fiatalnak mindenképpen vitorlán kellene kezdeni: egyrészt ha leesik, nagyobb eséllyel marad életben egy könnyű vázban, mint ha a nagy motor is húzza bele a földbe. Másrészt ha kiderül, hogy fél, akkor nem milliókat bukott, csak százezreket. (Ezt nem lehet előre megjósolni senkiről, pl. sebesség őrült ifi sportoló bepisilt, mikor megforgatták fent.) Tovább lesz szeme az időjáráshoz és nem fog belemenni ítéletidőbe a géperő mindenhatóságában bízva. Az egyből motorosra az maradjon meg a kapuzárási pánikos menedzserek ópiumának.
Kínában amúgy állítólag van olyan iskola, ahol egy naptári év alatt bármilyen diplomásból A320 első tiszt lesz. Nincs vitorla, nincs GA, csak elméleti képzés és nagygép szimulátoros képzés, aztán zsupsz az igazi kabinba.
Off, majd ugyis jon az ujj...:) :A lanyod egy olyan dologba akar belekezdeni, ami sokaig tart, sok penzt es meg tobb szorgalmat kovetel. Ez a szorgalom jo praktikus lehetne kicsit informalodni. Barcsak lenne egy hely, ahol konnyen/gyorsan utana tudna nezni, ra tudna keresni az informaciokra...
Ha ez nincs meg, akkor setarepules is eleg lehet...
(vadidegen emberektol azt varnad, hogy mondjak meg, hogy ez jo suli, az rossz, ide menj es ennyibe kerul. Ha azt mondom, hogy Kiss Pista jo oktato, keresd ot a kisspistasszuperoktato.com cimen es 15,4M az ar, akkor megfogadnad? Lanyod karrierjerol, eveirol es nagy lada penzrol van szo, nem tudom mit varsz egy forumon ami meg csak nem is errol szol...)
Kezdtel mar bele valamibe amit elotte sohasem csinaltal ?
Kertel segitseget ?
Anyu apu tamogatott valaha valamikor ? ( haz auto vasarlas gyerekszuletes stb )
Nem vagy te kepmutato ?
Semmit sem tudsz de az itelet nallad keszen van. Nem tudom hogy nem e oktato vagy , de ilyen nagy egoval szerintem biztos nem, mert ahogy te is irtad a repulogepnek a repulesnek kijar a tisztelet. Ebbol meg nallad a legminimalisabb sem latszik.
(a kezdeti vizsgálatokkor nem kapott a DSB nyers adatokat, csak a mutogatott videóanyagot a kezelő képernyőjéről. később a DSB, majd a JIT is megkapta a nyers adatokat, de nem szabványos formában, ezért a vizsgálók nem tudták értelmezni. majd 2016-ban vita alakult ki, hogy most egyáltalán van-e szabvány az ICAO szerint, mi tekinthető nyers adatformátumnak. később az ICAO elismeri, hogy a definíció nem pontos, másképp is lehet értelmezni. 2017 elején további egymásra mutogatás megy, az oroszok szerint a hollandok nem is kértek segítséget az adatok konverziójához. 2017 nyarára végre a hollandok megkapják az adatokat ASTERIX formátumban is.)