Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Felkerült a Keszthely ms kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (leírás még nincs hozzá). A "komp kormányállás" részben ("Technika" fejezetben) a felkerült képanyag mellé elkészült a leírás is.
Egyéb: tud valaki valami műszaki infót a dunai kabinos üdülőhajókról (működés, meghajtás, kormányrendszer, motorok, esetleg belső képek)?
Eduscho Szilárd a hétvégére frontot mond esővel, ha mégsem, akkor megdőlhet a 68. Mennyi egyébként a Duna megatív rekordja Pestnél? És mennyinél kerülhet bajba a hajózás? (Itt leginkább arra gondolok, hogy a kikötő pontonok egész egyszerűen nem érnek bele a vízbe, most sincsenek messze a kövektől.) Vagy áthelyezik őket?
Bocs, asszem bf barátunk nem a saját hajóján nyomult a szalagért, hanem egy másikon. A dunai vitorlás valszeg holnap du kerül vízre Hároson.
Mit szóltok a kisvízhez? Csütörtökön lesz vagy 110cm Bp-en. Néztem az archívumot, az uccsó nagyonkisvíz 1983. 11. 24-én 06 órakor 68cm volt. Emléxik erre valaki? Asszem akkor a Paksi és a Battai erőművek hűtése sok fejtörést okozott a mérnök uraknak.
De jó lenne, ha lenne magyar közönség, aki igényelné! De amíg nincs, addig miért ne keressünk az amúgy is idelátogatókon!
Ha a Fortunát, vagy a Captain Danielt működőképessé tenné valaki, tudnának olcsóbb utakat csinálni. De nem működnek sajnos...
A francia cég a CroisiEurope, akiknek 5 hajója rendszeresen jár ide, hamarosan beindítja a tiszai járatát!
Erről többet nem tudok, csak azt, hogy a legelsők lesznek a Tiszán.
Aki tud valamit erről, írjon!
Elég baj! Tisztra Zimmer Frei érzésem van! Mindent a külföldinek, a magyar le van szxrva!
Aztán csodálkozunk,ha a külföldiek a saját országuk cégeinek szervezésében jönnek és nem a magyarokéban. Más országokban megbecsülik a sajátjaikat.
De ez nem egy ilyen ország, itt ami magyar az legfeljebb szitok lehet.
Ezek után ne tessék azon siránkozni, hogy hová jutott a magyar hajózás!
Nem a magyar utasokkal kell számolni!
A kabinosok fele svájci. Nem svájciakkal van tele, hanem amerikai, japán, német utasokkal.
A németek az utóbbi pár évben megtöbbszörözték a hajóik számát.
Az ukrán, román, bolgár hajók is a nyugati turistákat viszik.
Amíg volt hajógyártásunk, sorra készültek a szovjet megrendelésű hajók, abból csupán 1 lett a miénk a Szocialista Forradalom, a cseszkóké meg a Druzba.
Szerintem a Druzba sem jár már.
Ne aggódj a topic miatt, egyrészről nyár van, és a legtöbb (általam látogatott) fórum látogatottsága jelentősen csökkent (még az állócsillag "vasútmániás"-é is), + az elmúlt hetek indexes haldoklása is gondolom sokaknak elvette a kedvét...
Megvásárolható a legújabb kiadású HSZ. A június 13-án megjelent Közlöny tartalmazza a módosított kiadást.
Annyira nincs víz a Dunában sem, hogy a Szentendrei dunaágban vannak helyek, ahol 4 dm-ek vannak a hajó alatt. Emiatt szinte alapjáraton lehet csak ketyegni, mert húzza a vizet a hajó piszkosul. Az előrejelzés szerint még apad.
(a Viking Spirit szerintem nem most volt lennt először, én már láttam)
Én hozzá tudok szólni mindig, de most épp csak Vikinget érdekelheti, hogy megérkezett ma legújabb tesója a Viking Spirit.
Ezzel 12-re növekedett az idén gyártott és Budapestre érkezett kabinosok száma.
Nem értem, ha ez ekkora bomba üzlet és szinte mind ide jön, vagy innen indul, miért nem vesszük ki a részünket belőle.
Lassan be lehet zárni a topic-ot, mert úgy látom elfogytak a témák és az érdeklődés. Ha nem ment volna "bf4002" vitorlázni és nem lett volna zsilip-baleset, akkor az utóbbi napokban senki nem szólalt volna meg. :-( Vagy "muggli" kivételével mindenki szabadságon van?
guberavera (3674):
A Balatoni hajók technikai részletei nagyon tetszenek. Csak én látom úgy, hogy a gépházban nagy rend uralkodik?
ÁÉltalában a gépházban tényleg rend van, a szerszámok a szerszámos táblán vannak sorban, a satupad (ahol van) rendezett. A kisebb sarkokban, eldugottab helyeken (pl. lépcsők alatt) vannak csak kacatok (ez a képeken nem látszik), de a közlekedési utak mindig tiszták, a motorok mindig hozzáférhetőek. Olaj sincs a földön.
Sziasztok,
Hétvégén a kékszalag közepén hajóztunk át Badacsonyból Fonyódra. A katamarán rendkívül óvatosan manőverezett a vitorlások között. Klassz volt látni. A résztvevőknek gratuláció!!!
A kikötőben Zoltikával találkoztam kicsit szomorú volt hogy nem haladnak a dolgok...
Más. A Balatoni hajók technikai részletei nagyon tetszenek. Csak én látom úgy, hogy a gépházban nagy rend uralkodik?
Valaki írt a 8 dm vízállásról a Tiszán. Gondolom mondanom sem kell, hogy ez nem azt jelenti, hogy a Tisza 8 dm mély!
Én is gratulálok a helyezéshez. Szombaton épp a kompokon voltam gépház-kormányállás fotózás céljából és beszélgettem a hajóvezetővel egy kicsit. Azt mondta, hogy elméletileg nekik van elsőbbségük az útjukat keresztezőkkel szemben, de ha úgy alakul általában elengedik a vitorlásokat. A Voith-Schneiderről csak annyit, hogy nincs olyan mozgás, amelyet a komppal nem lehet megcsinálni, egyetlen nehézség van a manőverezésében a nagy tömeg tehetelensége.
Ez az aszály a hajózásnak is betesz...
A Balaton átlag 2,5 m "mély", sérülnek a hajócsavarok, A Tiszán több helyen 10 dm alatti gázlók vannak, ott leállt a hajósélet, és már a Dunán is 21-22 dm-es gázlók vannak, és tovább apad.
(ui.: mi az, hogy 10 dm alatt? Az lehet akár 4-5-6 dm is?)
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: A kompok (SZéchenyi és Kisfaludy) kormányállásáról és gépházáról (Széchenyi) képanyag került fel ("Technika" fejezetben). A leírások később lesznek csak meg.
A Vácnál járó motoros komp is szerintem hasonló felépítésű (két motor, Voith-Schneider propellerek).
No. akkor fordítsuk le:
"A dunai hajóforgalom Passau fölött (Bayern) egy baleset miatt csütörtökön egy fél napig szünetelt.
Egy osztrák zászló alatt hajózó tolatmány megrongálta a Kachlet Vízierőmű egyik zsilipkapuját. A német hatóságok megtiltották a szállítmány továbbhaladását. Az eset röviddel éjfél után történt. A tolóhajó két, szójával megrakott bárkát továbbított Deggendorfból Magyarországra, amikor a kachleti zsilip kamrájába behajózott. A kamrában az egyik bárka keresztbe fordult és súlyosan megrongálta az egyik zsilipkaput (A sarokpántot, vagy csapágyat?:-)) ). A sérülés olyan mérvű volt, hogy a szerkezet nem volt tovább használható. A másik zsilipkamra éppen felújítás alatt van, ha ez nem így lett volna, ez valószínűleg nem történik meg. A hajóforgalom a Dunán megállt.
Szakértők megvizsgálták a károkat. Az egyik kapuszárny csavarjai és a betonozása károsodott az ütközéstől. A javítási költségeket 30000 EUR-ra becsülik. A végleges javításig a zsilipkaput üzemképesnek nyílvánították. A hajóforgalom 11.20-kor megindult.
A bárka az elején, egy méternyire a vízszint fölött, kb két méter hosszan felszakadt, de vízbeömlés nem történt. A kárt 10000 EUR-ra becsülik. A sérült bárka 778, míg a másik 807 tonna szóját szállított.
A német hatóságok vizsgálata szerint az 5 tagú szerb legénység nem rendelkezett 24 órás üzemű engedéllyel. A passaui vízirendőrség ezért megtiltotta a karaván továbbhaladását, a hajózási hivatal pedig a karavánt a Passau-Henning kikötőbe rendelte."
""Der Schiffsverkehr auf der Donau war oberhalb von Passau in Bayern nach einem Unfall am Donnerstag für einen halben Tag lang gesperrt...
Ein unter österreichischer Flagge fahrender Schubverband hatte ein Schleusentor des Kraftwerkes Kachlet beschädigt. Die deutschen Behörden untersagten dem Frachttransport vorerst die Weiterfahrt. Der Vorfall passierte kurz nach Mitternacht. Das Schubschiff mit zwei mit Sojaschot beladenen Frachtkähnen fuhr auf seinem Weg von Deggendorf nach Ungarn in eine der beiden Schleusenkammern des Kraftwerkes Kachlet ein. Dabei geriet einer der Frachtkähne in Schräglage und beschädigte ein Lager des Schleusentores. Es wurde so stark beschädigt, dass die Konstruktion vorerst nicht mehr benützt werden konnte. Da bei der zweiten vorhandenen Kammer gerade Wartungsarbeiten durchgeführt werden, kann auch diese nicht passiert werden. Die Schifffahrt auf der Donau war deshalb in diesem Bereich vorerst unterbrochen. Eine Reihe von Schiffen musste auf die Weiterfahrt warten. Oberhalb und unterhalb war die Fahrt jedoch weiterhin möglich.
Sachverständige begutachteten den Schaden an der Kraftwerksschleuse. Die Schrauben eines Tores sowie die Betonbefestigung waren durch die Wucht der Kollision beschädigt worden. Die Kosten der Reparatur werden mit rund 30.000 Euro beziffert. Doch könne die Schleuse bis zur endgültigen Reparatur benützt werden. Um 11.20 Uhr wurde die Schifffahrt wieder frei gegeben.
Der Frachtkahn wurde etwa einen Meter über der Wasseroberfläche am Bug auf einer Länge von zwei Metern aufgerissen. Zum Wassereintritt kam es nicht. Der Schaden beträgt rund 10.000 Euro. Das beschädigte Schiff hat 778 Tonnen, der zweite Frachter 807 Tonnen Sojaschrot geladen.