Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
"Hát igen, amcsi mozdony szokott szemnek ez kicsit... hmmmmmm, szóval szokatlan."
Igen, viszont nem győzték dicsérni a mozdonyvezetők, a jármű gyorsulását, vezérállásának kényelmét, és a CSÖNDET, mert náluk a 6MW teljesítmény, és a 240Km/h sebesség nem mindenapi, meg úgy általában a villamos vontatás 150-250 Literes dieselmotorok bőmbölése nélkül...
Egy pár ilyen nem réz villanymozdony van a Brumminál is. Van egy pár, ami tetszik is, de ezek esetleges gyűjtésével gondban vagyok, ugyanis "életszerű körülmények között" futtatni nem sok esély van. Na meg ott van még előtte a sorban 23-30(-40-50-60) diesel meg gőzös... :-)))))))))))))
1) A gyűjteményem nagy része (mozdonyok 2/3-ada, teherkocsik, 3/4-ede) régi jugó vagy gagyi Bachmann, Tyco stb., ezekkel nem fogok dicskedni... (Ezek ugye a 80-as évekből származnak, amikor még csak ehhez lehetett hozzájutni.) Érzésem szerint ezek egy része előbb-utóbb a Lángban végzi, egy párat feltuningolva fel lehet használni. A személykocsiknál valamivel jobb a helyzet. :-))) (20 dögös, 3 közepes, 6 gagyi)
2) A kirakatba kitehetők elég szedett-vedettek abban az értelemben, hogy ilyen vonatből van egy kevés, olyan szerelvényből van egy kicsi, azaz nincs egy úgy-ahogy komplett vonat. Én úgy képzeltem el a honlapra felrakandó fotókat, hogy egy témához vagy vonathoz tartozó dolgok legyenek együtt, pl. egy teljes személyvonat, egy konténer- vagy gabonaszállító szerelvény, 50-es évkbeli tehervonat, egy adott társaság mozdonyai stb. Ehhez viszont még sokat kell dolgozni... A célhoz legközelebb a Santa Fe Super Chief-je van, ehhez már "csak" mozdony kell, azaz 4 db F7-es (A+B+B+A), amit egy laza 700 - 800 dolcsiból 'meg lehet úszni". :-))) (Mert úgye úgy szép, ha duruzsol is.)
...de ha neked van más ötleted, esetleg más véleményen vagy, akkor szóljál!
köszönöm a Linket,nagyon jó. Lehet,hogy rá kéne állni az Amerikai Villanymozdonyok gyűjtésére. Én a Mezei István :Mozdonyok című könyvében olvastam róluk. A Mechanó GG1 re én is hallottam panaszt,hogy nem szereti az emelkedőt.
Sajnos Milwaukee villanymozdonyt modellben még nem láttam, pedig nekem is nagyon teszenek. (Kisszériás rézmodellben lehet, hogy van/volt.) Nekem a kedvencem az EP-2.
Nekem modellben van egy Pennsylvania GG1-esem (sajnos régi jugó, nem egy csúcs minőség) és egy Bachmann (nem Spectrum) Amtrak E60CP (ez kimondottan gagyi).
Itt van egy link, ahol nézegethetsz, de figyelj, mert itt nem csak amcsik vannak, és az amcsiknak is csak a töredéke. (A Milwaukee-nál ez EP a személyvonati, az EF a tehervonati és az ES a tolató, de ezt egy kis angol tudással ki lehet találni)
Lehet,hogy a porréteg adja a Patinát,mint a Téliszalámin a Nemespenész? Még azt szertném kérdezni,hogy Amerikai villanymozdonyok is vannak a gyűjteményedben? A Trainz 2006-ban láttam :Hiawata expresset ami nagyon tetszik főleg a többrészes mozdonya. Létezik ez modellben? A nevét lehet,hogy nem pontosan Írtam le.a Milwaukee Társaságé volt,vagy még az.
Én is csak kb. félévente jutok el oda, ilyenkor mindig jól esik látni a régi ismerősöket... Mármint a porhegyek alatt megbúvó mozdonyokat. :-))) Valahogy nagyon lassan fogyogatnak elfele...
Az erkelben áll a vitrinben egy Roco mozdony majdnem 140.000-ért, tiszta por,és kitudja mióta "süti a nap".
Úgy látszik ritkán jársz a Lehel útra. Ott több tucat mozdony van, amin ujjnyi vastag porréteg van. Jó, mondjuk ezek nem 140000 Ft-osak, "csak" normál Roco és Liliput mozdonyok, de így még egy 30000 Ft-os mozdonyt se vennék meg. Úgy látom, más se... (Azért áll ott évek óta.)
Meg is rendelheted valszeg, de volt egy 30% áremelés azóta, szóval mi a teendő ilyenkor?
Ez akkor különösen érdekes szitu, ha azóta már nem lehet kapni. És erre manapság igen komoly esély van.
OFF
Csak emlegetni kell őket! :-)))) Ebben a pillanatban jött tőlük a levelke az ujdonságokkal! Még nem olvastam...
Hát lehet, hogy úgy látszik neked, hogy keverem a dolgokat, de én itthon is látom, hogy mit csinál egy bolt, valamint évek óta minden gond nélkül vásárolok modelleket. Ha nem lennék tisztában azzal, hogy mit csinálok, akkor nem írnám le ezeket.
A boltban valóban kipróbálom a dolgokat, de ha előttem feszegetni az eladó a gépet, akkor nem venném meg.
Valószínűleg Te lennél a legjobban felháborodva, ha kasztni rögzítéseinél a festék le lenne pattogva egy egy barbár szétszedés miatt, és azt mondanák, hogy ez új, és fizesd ki a teljes árat.
Az erkelben áll a vitrinben egy Roco mozdony majdnem 140.000-ért, tiszta por,és kitudja mióta "süti a nap". Az az egy darab van belőle. Ebben az állapotban megvennéd 140.000-ért? A gyár dísz fa dobozban árulja. Hát én azt nem venném meg. Meg is rendelheted valszeg, de volt egy 30% áremelés azóta, szóval mi a teendő ilyenkor? Ha én ilyeneket gyűjtenék, akkor csakis fehér kesztűben nyúlnék hozzá, és megfelelően tárolnám.
Tény, hogy én a minőségibb modelleket gyűjtöm, találn ezért is állok hozzá így a modellekehez, de hadd legyen ez az én véleményem, eddig is így csináltam, eztán sem lesz másképp. Nekem ezek a modellek értékek.
Amennyiben valamit megrendelsz látatlanban, akkor valoban arrol van szo amit leirsz, jön a modell, leragasztva és a gyár állja a garanciát (amugy vigyázz, mert gyakran ingyenes a garancia, de sok dolcsit stb. kérnek kezelési költségként pl. a trainworld simán levasal 10% az árbol restocking cimen!!! plusz te fizetetd a postaköltségeket. (A Bachmannál azt hiszem most fix ár van reklamáciora).
A boltbol viszont többnyire kiprobálás után viszed el a mozdonyt, és a kereskedö állja a garancia költségeit (közvetve a gyártoval.)
èn sem tudpom, hogy Mo-n mikor hogy kezelik a dolgokat mert és is vagy 15-20 éve vettem az utolso mozdonyt.
Hát amiket rendelgettem új dolgokat, azok nagy része bizony le volt ragasztva, vagy le volt fóliázva. A garanciát pedig a gyártó állja, és hozzájuk bármilyen ürüggyel visszaküldheted a terméket, kicserélik. Vagy a kereskedő elintézi helyetted, hiszen neki érdeke, hogy legközelebb is őt válaszd, és ezért mindent meg is tesz.
Ezek nem magyar példák, itthon nem tudom hogyan kezelik ezeket a dolgokat, de egy 100.000 forintos modellnél elvárom, hogy tiszteljék a leendő tulajdonomat:)
Nálunknál fejlettebb nyugati országokban azért ez természetes.
Nem tudom honnan veszed ezt, mert egyáltalán nem az, legfeljebb ok lehet az alkudozásra, de nincs elöre garantált eredmény.
Amugy a modellek igen ritkán vannak gyárilag lezárt (leragasztott) dobozban, igy azt bárki bárhol kinyithatja...
A boltnak rendelkeznie kellene bizonyos rutinnal (ez a jobb boltokra szerte a világon jellemzö), ahol azt mindenképpen fel lehet tételezni, hogy tudják, hogyan kell egy adott mozdonyt szétszerelni (sok nagyobb gyár ezt oktatja (-tta) is ).
Utovégre a boltos adja neked a garanciát, hogy müködik a modell, azaz, ha az nem megy, akkor mindenképpen ott helyben fogják megjavitani, mégha nem is az orrod elött....
Na de azért mégis...ne szedje már szét senki előttem. A gyár az más, ott erre megvan a rutin meg a technika.
Amugy sem veszek új áron olyat aminek a doboza fel van nyitva:) Azért új, mert még senki nem babrálta, nem? Ha meg kinyitotta a bolt, akkor adja olcsóbban. Nálunknál fejlettebb nyugati országokban azért ez természetes.
A challengert se mertem széjjel szedni, pedig ki kéne benne cserélni a LED-eket. A Rivarossi Big Boyt viszont csukott szemmel is szétkapom, de most már jó, nem zárlatol többet:)
Azért ne légy ilyen háklis, hány modellt kell még a gyárban többször kinyitni, mire szállithato állapotba kerül. Ha szakszerüen teszik ettöl nem romlik el semmi a modellen.
Sajnos azonban egyre több olyan modell van amit képtelenség szétszedni (nálam is porosodik néhány hajdani réz modell, amihez nincs semilyen info, a gyárto már rég az ibolyát szagolja), én meg rágodom, hogy hogyan lehetne szétszedni, hogy megtisztitsam, vagy megnézzem mi a kinja, mert most nem megy.... Ha majd egyszer meglök a mechanika muzsája és sikerül rendbe tenni, akkor ez a modell is felkerül a pultra - mert off-topik, és nem is passzol a gyüjteménybe....lehet, hogy másnak meg már évtizedek ota erre fáj a foga.