az embargó miatt egy csepp olaj sem fog a föld alatt maradni
De lehet az, de nem a bojkott miatt.
tehát a drágulás azon az árszinten áll meg, ahol a csórók kiárazódnak, és mi kelet-eu alapból csórók vagyunk
Írtam ide hete körül. Reggel át kellett zizzenjek békéscsabára autóval, az egyik feleségem elaludt. )-:
Rég jártam ott abban a reggeli időpontban. Mekkora forgalom???? 3 nekifutással átjutások a piroson stb... Mondom, hogy a fene enné meg a rezsi csökkentést, mivel én keveset közlekedek mindegy lenne ha 1000 ft is de nyugalom lenne legalább. de a kiscsajnak volt igaza, azt mondta, hülyegyerek! ugyan ennyi autó lenne csak amelyik pl a pék az annyival drágábban sütné a kenyeret te meg abban fizetnéd a drága benzint. ))))-:
Hát nem tetszik a dolog a zöldkomcsinak se, mert ez a mariupoli dísszemle lehet egy álcázott csapat összevonás is. )-: Ha vérszemet kaptak, kell az odeszai is, na akkor viszont kezdődik. ))-:
az embargó miatt egy csepp olaj sem fog a föld alatt maradni
ez csak és kizárólag arról szól, hogy nem az EU kapja majd meg az olcsó orosz fosszilis energiaforrásokat, hanem majd Kína és India
és ebben egyébként van egy nagyfokú igazságosság, illetve gazdasági racionalitás is (ebből fakadóan nem fog visszajönni, ez permanens változás lesz)
mivel ebben a két országban kb 2,5 Milliárd ember él, tehát sokkal több emberen oszlik el ez az energiahordozó mennyiség, fejenként még így is kevés jut nekik, azzal szemben mint amikor az EU használja el a kb 500 milliós népességével
nekünk értelemszerűen jó nagy szívás lesz ez, minden meg fog drágulni, főleg a fűtés, autózás, közlekedés, áruszállítás
és a drágulás nem egy egyszeri lépés, hogy élhetünk úgy mint eddig, csak többet kell dolgozni, vagy lemondani másról, a fenéket, addig kell a csóróbb szereplőknek az energiáról lemondani, amíg a korlátozott kínálattal a kereslet egyensúlyba nem kerül
tehát a drágulás azon az árszinten áll meg, ahol a csórók kiárazódnak, és mi kelet-eu alapból csórók vagyunk
a gázzal az a legfőbb probléma, hogy problémás a szállítása
leginkább kiépített csővezetéken gazdaságos
ha ez nincs, akkor marad az lng terminál, lng tankhajó, ezt talán meg lehet csinálni vasúton is, de ebben nem lennék biztos, meg fel lehet tölteni vasúti kocsikra cseppfolyósítás nélkül is, de úgy csak kevés fér el
tehát rohadtul megéri saját gázforrásokat kiaknázni, már a vezeték kiépítés költsége miatt is
ha még a vezetékek mellett lng átalakítás(ok) is vannak a történetben akkor meg főleg
konkrétan a makói gáznál azt hozták fel problémának, hogy az alapkőzet ami tárolja 300-350 fokos, és a fúrógépek ezt nem tudják kezelni, a speciális eszközök ami mégis, az pedig drága
mégha a Afganisztnl kudarcot is be számisuk, 500 tank k két honap alatt, menyi prima ura páncél
a xsemlyzet is, és még messz nincs vége
De tévébe Ö a menö a huszezer doláro karorája villog. ás modja, hogy a náciurrajna meglesz semisitve, meg azok akiktámogatják. Ma nagyon rosznapja lehetett. majdnem felrobban magába
néha remeg akeze
ha egyedülvan biztos kitör magábol.elvesztette a fonalat, és tudja. enek nagyon rosz vége lesz.
Lukasenkát csak azért zavarják majd el, mert közel van Kijevhez a határ, és ne egy orosz csatlós legyen ott hatalmon, hanem egy EU ,és NATO tag szövetséges.
Igen, igazad lehet mint mindég, de szerintem ebben az évben már nem következik be semmi rákoppintás. Majd igen, majd fog. (-:
Azt a fogadást azt hiszem hosszabbítanám a jövő a 23-as évre is, hogy nem jelennek meg a nagy táblák se ami írják milyen költséggel mekkora elektromos autó töltő létesül itt ott meg amott. (-:
Europaban nem erdemes palagaz kitermelessel foglalkozni, joval melyebben van a gazt tartalmazo kozet, es masfajta is mint az amerikai, igy nemnnagyon eri meg probalkozni, es ha pl csak ketszer annyiba kerul a kitermelese mint az amerikainak, maris nem eri meg. Ennyi pezbol vidaman kiaknazhatnak tavoli hagyomanyos gaztelepeket Afrikabsn meg a Tavol keleten. A Mol se itthoni palagazt keresgel hanem tavoli orosz valodi gaz kutatasokba szallt bele.
Nekunk harom negyezer meter melyen van a palagazunk Mako kornyeken, es olyan kozetben ibol nem akar magatol kijonni. Egy kanadai alpalakitermelo ceg mar kb husz eve furkalja, de edfig csak azon nyert sokat hogy az ottani tozsden fel le viszi a reszvenyei arat.
Nem baromság, hanem a valóság, a különadók országa vagyunk, amit a NER kinéz magának, azt előbb különadókkal olcsósítja, ha a NAV-os zsarolás nem elég, lásd pl Bige műtrágyagyárát, vagy a kiskereskedelmet, ahol már drágábbra adóztatták a Tescot, mint a kisboltokat, vagy mondhattam volna a bakszektort, vagy az energiaszektort is.
Nem is értettem a történetet gázügyben, stratégiailag mindenképp meg kellett volna kezdeni a palagáz kitermelést még ha minimális mennyiségben is, hogy a technológiába beletanuljunk. Ez nem pénzkérdés, hanem ellátásbiztonság, mindenféle pénzeket elköltöttünk földgázdiverzifikációra, horvát LNG-re, erre pont nem jutott?
a második része baromság, egyébként nem tudom konkrétan levonult-e a Falcon, és eladta-e a koncesszióját, szerintem NEM, tehát most akár pénzt is tudnának belőle csinálni
a helyzet az, hogy a makói gáz nem volt versenyképes az orosz gázzal
amint az orosz gáz kikerül a képletből, és más sem tud konvencionális gázt szállítani, a makói gáz válik a legolcsóbb elérhető forrássá
és erre most sor került, a történelem fordulata
be kéne tolnia az államnak, és a mol-nak egy valag pénzt a koncessziót birtokló cégbe, és megkezdeni a kitermelést amilyen módszer rendelkezésre áll