Keresés

Részletes keresés

guberavera Creative Commons License 2003.07.24 0 0 3767


A badacsonyi kikötő előtt találkoztunk Pelso (alias Béke) hajóval. Kettő hathengeres Csepel hajtja épp. Egyébként van rajta 150m2 vitorla is.
Topictalira meg bárki jöhet akinek van kedve.
Tom_ Creative Commons License 2003.07.24 0 0 3766
Én nem rég óta fórumozok, ezért van néhány hülye kérdésem:
Ki mehet topictalira? (pl. 200 hozzászólás feletti tagok)
Hol szokott lenni? A témához hűen gőzhajón vagy hadihajón lesz a topictali?
Az esetlegesen felmerülő költségek elszámolása felosztott módon történik, vagy egyénileg?
Előzmény: muggli (3765)
muggli Creative Commons License 2003.07.24 0 0 3765
Üdv Urak!
Tali-időpont kértetek. Én ajánlom a 21-e és 27-e közötti időpontot. Azért nem tudok szeptemberit adni, mert közben sikerült Bócmannal konzultálnom és az a kérése, hogy minél hamarabb kellene találkoznunk. Gondolom, 20-ra már elég sokan hazajönnek a szabiról (többek közt én is, bár én már 10-e körül itthon leszek). Tehát például ebben a tartományban mondjatok valamit. Ki és hogy ér rá.
Üdv: muggli©
Slam1 Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3764
Valóban csak Keszthelyen van zagytér,de azt tudni kell róla,hogy ebbe dolgozik a Vízügy "Zsuzsa" nevű kotróhajója,és nincs annyi hely a zagytérben mint amennyi az idei évi kotráshoz kellene,magyarul,nem fogja tudni megcsinálni az idei tervet,mert ez az utolsó zagytér.A balatoni kikötőkből kikotort iszapot bizony csak a vízbe tudják elhelyezni.Nem értek egyet a módszerrel,ami még szomorubb,felelőst azt egy darabot sem keresnek.
Előzmény: muggli (3746)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3763
Muggli által felrakott cikkről jut eszembe, hogy tavaly is alacsony volt a Balaton vízállása és emlékszek, hogy augusztusban voltam a Badacsony katamaránon, és az alacsony vízállás miatt 400 embernél nem vett fel többet (max. 600), a maradékot egy vizibusz vitte el (Fonyód-Badacsony között). Tavaly történt szintén az az eset, amikor a fonyódi kikötőből kifelé tartott a Badacsony ms és az egyik hajtómű a kikötő kijárata előtt darabokra tört, mivel elkapott egy fekéken lévő szikladarabot, amely felett eddig elfért a hajtómű. A Balatonon sem terhelik teljesen a hajókat, de az utasforgalom sem túl nagy. Lassan érdemes lesz egy balatoni átkelő vállakozást beindítani, beszerezni tevéket, meg homokjárókat. A víz meg csak azért kellene, hogy ne porozzanak útközben. :-)
Előzmény: muggli (3746)
kismiki Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3762
Pedrofon
Ez biztoss vmi történelmi film forgatásához készült díszlethajó jamahával bélelve. :-))

muggli
Írjál be aug végi és szept eleji dátumokat, oszt had válasszon a topik népe időpontot.

Előzmény: Pedrofon (3761)
Pedrofon Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3761

Tegnap vadásztam a Lánchídról. Ki tud róla valamit? A neve Corvinus és 3 pár evezős hajtotta.
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3760
khmmm- természetesen Ínség-szikla....
Előzmény: trophy (3759)
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3759
A Szentendrei Dunaágban jártam most párszor mióta ez a nagyon kicsi víz van, és 1000-es fordulattal gyorsabban szalad a hajó, mint normál utazófordulattal, annyira nincs víz a mederben.
Ha így megy tovább még a végén megláthatjuk az Ínság-szikla csúcsát is? :)
Előzmény: gigabursch (3758)
gigabursch Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3758
"... Alacsony víznél nagy géperővel-vagy nagyobb vízhez viszonyított sebességnél pont "behúzza" magát a hajó, nagyobb elfordulást, vagy sebességet elérni nem lehet, csak a magával tolt-húzott vízoszlop mennyisége nő."

Nálunk ez kajakos-kenus berkekben úgy szólt, hogy leesett a hajó fara, ill. húzza a vizet, ill. egyszerűen csak 'ragad a víz'

Előzmény: trophy (3753)
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3757
Igen a ballasztolás azt jelenti, amit írtál.

Köszönöm szépen a gyors, kimerítő választ!

Előzmény: Tom_ (3755)
gigabursch Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3756
Nekem szeptember eleje lenne a szimpibb topictalira. Akkor tényleg ráérek. Múltkor is lemaradtam... :-(

Építéséből ítélva az apatini képeken a Miskolc van. Él még valamelyik testvérhajója?

Tom_ Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3755
trophy!
A hajóvezetőktől halottam, hogy ha kicsi a víz, akkor se Z-hajtómű, se a Voith-Schnieder nem kellően hatékony. Valószínűleg az a baj, hogy a tavon adott helyen egyenletes a fekén, és ha nincs megfelelő víz a csavar alatt, akkor nem azt csinálja, amit szeretnének vele, nem tud áromolni sehova sem a víz. Valószínűleg a hajócsavar alatti 0,5-1m mélység kevés ahhoz, hogy rendessen dolgozzon. A füredi kikötőben láttam a kormányállásból, hogy tényleg majdnem teljes gáz kellett ahhoz a katamaránnak, hogy tényleg oldalazzon. A folyami hajózáshoz nem értek.
A járók nem hosszúak, hanem meredekek. Ez azt jelenti, hogy az utasbeszálló lejjebb van a partnál, beszálláskor egyesével mennek az utasok, és minden harmadik fej koppan a hajó oldalán. A matrózok ott állnak és mindenkit figyelmeztetnek beszálláskor.
Sajnos nem tudom pontosan mi az a ballasztolás. Ha azt jelenti, hogy a hajótestbe beszívott és kipumpált vízzel a merülés szabályozható, akkor tudomásom szerint ilyen hajó nincs a Balatonon.
Előzmény: trophy (3753)
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3754
Szia muggli!

Szoktalak olvasni Titeket érdeklődve, csak elég rohanós, azért írok ritkán. Gratulálok ezúton is minden képanyaghoz amit készítetek, és kösz, hogy megosztjátok a topic-kal! Augusztusban szívesen mennék a topictalira, de az nekünk kiemelt hónap, úgyhogy nehéz lesz mgoldani. Ha van időpont már többet tudok!

Előzmény: muggli (3752)
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3753
Szia TOM!

Miért kell alacsony vízállásnál a Z hajtást magas fordulaton járatni manőverhez, az oldalazáshoz-csavaráshoz? Folyón ez szinte pont fordítva van. Alacsony víznél nagy géperővel-vagy nagyobb vízhez viszonyított sebességnél pont "behúzza" magát a hajó, nagyobb elfordulást, vagy sebességet elérni nem lehet, csak a magával tolt-húzott vízoszlop mennyisége nő.
Az utasmozgásnál a szintkülönbséget gondolom járókkal oldjátok meg. Mennyire kell hosszú járó, hogy még megmászható meredekségű legyen így közel egy méteres szintkülönbségnél?
Utolsó kérdés: Van hajó a Balatonon a motorosok közül, amelyik ballasztolható?

Előzmény: Tom_ (3726)
muggli Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3752
Szia Trophy!
De jó netközelben találni Téged!
Nem lenne kedved eljönni egy augusztus végi találkozóra?
Urak! Nem válaszol senki az időpont ajánlatomra?
muggli©
Előzmény: trophy (3751)
trophy Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3751
A Csata kompon mozi van heti 3 alkalommal esténként. Régi filmeket vetítenek, és ingyenes a látogatás. Utassal mozgásra nem kapott engedélyt, így állóhajóként működik, amíg a "Plázs" el nem kezdődik ott az Újpesti rakparton.
A Farkas motorost elbontották már sajnos.
A Gyöngy valóban él és virul Pünkösdfürdő-Megyer között pingpongozik.
Előzmény: Pedrofon (3750)
Pedrofon Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3750
Pont az MO-s miatt szűnt meg a komp, amikor beindították a 138-as buszt.
Én sokat jártam azzal a komppal. Utoljára a Gyöngy volt, de néha a Farkas is besegített.
Tudja valaki hol lehet a Farkas? A Gyöngy a 2 Megyer között jár, azt tudom.
És azt tudja valaki mit keres a mohácsi Csata a Szt István parknál pár napja?
Előzmény: MALWIN (3749)
MALWIN Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3749
Na ez izgalmas, mert csepeli Rózsa utca végében még kishajókikötő is volt(van?)Innen indul(t) a Rózsa u.-Budafok Háros átkelőhajó.Mikor a nullás hídját építettük, sokat utaztam rajta, de ez már a múlt ködébe vész...(1988)
Előzmény: kismiki (3748)
kismiki Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3748
Hétfő délben az inforádió aszonta a Rózsa u-nál találtak bombát a Dunában. A tűzszerészek hamarosan kiemelik, elszállítják és megsemmisítik.
Nemtom melyik Rózsa u-ra gondoltak, de valszeg XXI. ker, Csepel művek déli vége. A Budafoki öregek szerint Weiszmanfrédot a budafoki dombok felől érkező szövetséges gépek többször bombázták. A szórást már a Leányka u. vonalában mekkezdték a gyengébb képességű célzómesterek, így bőven jututt vastojás a Duna medrébe is. Néhány bombatölcsér a múlt század végéig megmaradt a 6-os út és a vasút közötti területen a bmx bringások nagy örömére.
Előzmény: tpuppi (3747)
tpuppi Creative Commons License 2003.07.23 0 0 3747
Szerintem ilyenkor kell végigvadászni fémkeresővel a folyókat a még meglévő meglepetéses
robbanoszerek után.
Növérem irta Olaszországból hogy ott is a Pó folyo tele van fémkereső csapatokkal, csak akkor van baj ha hozzá nem értők találnak valami veszélyes dolgot.
muggli Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3746
ITT találtam ezt a cikket:

Szüneteltethetik a hajózást a Dunán

Bohus Péter
2003. július 22., kedd 14:13

Olyan alacsony a Duna vízszintje, hogy a hajózási szakemberek szerint lassan fel kell függeszteni a hajóforgalmat, de már jelenleg is csak csökkentett terheléssel közlekedhetnek a hajók. A vízügy még legalább a jövő hét végéig nem számít kiadósabb esőre a Duna vízgyűjtő területein. A Tiszán a valaha mért legalacsonyabb vízállást jegyezhették fel a hónap első felében.

A mezőgazdaságot is sújtó szárazság miatt több magyarországi folyó vizállása is évtizedes negatív rekordon áll. Kovács Dezső, a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság szakembere az Indexnek elmondta, hogy a Dunán a százéves negatív rekordot ugyan még nem érték el, de ha még napokig nem esik az eső, előfordulhat, hogy fel kell függeszteni a hajóforgalmat a folyón.

Márpedig esőre ne számítsunk

Csapadék ugyanakkor az előrejelzések szerint leghamarabb csak egy-másfél hét múlva esik a Duna vízgyűjtő területein, az Alpoktól távolabbi területekről pedig még három-négy nap, ameddig ideér az árhullám. Dobák István, a Mahart üzemeltetési vezetője szerint még egy hónapig nem várható eső. Ezen időszak alatt csak csökkentett teheléssel szállíthatnak bármit is a hajók.

A Mahart "szárnyas" személyszálllító hajói közül a legnagyobb, a Sólyom már nem közlekedhet, és a Vöcsöknek is "meg vannak számlálva a napjai". Jelenleg biztonsággal csak a negyven centiméteres merülésű Bibicek közlekedhetnek.

Nem jobb a helyzet hazánk második legnagyobb folyóján, a Tiszán sem. A szolnoki székhelyű vízügyi igazgatóságtól kapott információk szerint július első felében a valaha mért legalacsonyabb vízállást mérték Kiskörénél. Emellett Szolnoknál is két centiméterre megközelítette a vízállás a legalacsonyabb szintet.

A jelenlegi helyzeten a szakzsargon szerint egy kis "lötty", azaz némi eső utáni árhullám változtatott. A Tisza még hajózható, noha nagyon sok helyen akadályozza a normális közlekedést egy-egy hajóútszűkület. A szolnoki helyzet sem túl rózsás, bár a szakember szerint "gyalog átkelni a Tiszán kicsit még húzós lenne".

A kikotort iszapot nem engedik vissza a vízbe

A Balatonon is az alacsony vízállás okoz mérhetetlen bosszúságot a szakembereknek, a turistáknak és a turizmusból élőknek. A strandokat, kikötőket folyamatosan kotorják - tájékoztatott Fehér Vilmos, a Közép-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság vezetője.

Nem egyszer problémát okoz azonban a kikotort iszap elhelyezése. Jelenleg csak Keszthelyen van úgynevezett "zagytér" a szárazföldön, ahova elhelyezhetik az iszapot. A kormány által nemrégen bejelentett Balaton-programban hasonló zagyterek kialakítását is tervezik. Zagytér kialakítására alkalmas város például Balatonakali. Andó János alpolgármester az Indexnek azt mondta, hogy nyolchektáros területet tudnának bérbeadni a vízügynek. Szakemberek szerint Fűzfőn és Füreden alakíthatnának még ki zagytereket a kikotort iszap elhelyezésére.

muggli©

Tom_ Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3745
A két négyszázas közül a Gulács csinálja a G járatot (Balatonföldvár-Balatonszemes-Balatonlelle-Balatonboglár-Badacsony), 16:20-kor indul Badacsonyból. A Bakony a J járatot (Balatonkenese-Balatonalmádi-Alsóörs-Csopak-Balatonfüred-Tihany) csinálja. Egész pontosan az indulások: BHRT menetrend.
Előzmény: Zoltika (3744)
Zoltika Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3744
Meg tudnád írni, melyik járatot csinálja a Bakony Badacsony és Földvár között? (Nekem az tetszene a legjobban, ha úgy 4 óra tájban indulna Badacsonyból...)
Előzmény: Tom_ (3731)
muggli Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3743
Lllllllyyóóóóóóóóóó!
Ssssssssssssssszzép!
muggli©
Előzmény: MALWIN (3742)
MALWIN Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3742
..és ő a delikvens, akiről szó volt.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
muggli Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3741
M.S.!
Ezen ne is csodálkozz. Ilyen száraz nyárra már tényleg csak az öregebbek emlékeznek! Ezért a legtöbb hajóstársaság áll, a mi hajóink viszont rendszeresen mennek javítani, mert a csigák és a kort gyűrűk sérülnek szépen. Kíváncsi leszek, mikor jön egy kis víz és az hogy fog jönni. Ha minden igaz, akkor a Balaton is alámegy a siófoki 40 cm-nek. Nézz be a képtáramba, láthatod, hogy mennyi víz hiányzik a dunából is. Több mint egy méter. Ez már nagyon sok.
Urak! Mit szólnátok egy augusztusi topictalihoz? olyan 20-a utánra gondoltam, addig csak hazajön már a sok lógós a szabiról!:-))) (Pénteken én is elmegyek és olyan 10-e körül leszek megint.)
muggli©
Előzmény: Mad Scientist (3739)
MALWIN Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3740
A homokzátony,jobbra a kikötőbejárat:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

A keresztben álló bárkák.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Az alacsony vízállást kihasználva kiemelik a régen elsüllyedt hajók maradványait.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3739
A mai Népszabadságban van egy cikk a dunai hajózásról, sajnos az online változatban nincs benne. Lényeg: több tímilliós Mahart veszteség, félig rakott uszályok, Bécs-Pozsony közt szinte megállt az élet, de Németországban is hasonló a helyzet.
Előzmény: MALWIN (3734)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.22 0 0 3738
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: felkerült a Füred katamarán kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (leírás még nincs hozzá).

Tulajdonképpen a balatoni hajók minden típusának kormányállása és gépháza így már megtekinthető (Z-hajtóműves katamarán, Voith-Schnieder-es komp, csavaros egymotoros hajó, hagyományos kétmotoros és modern kétmotoros hajó). Természetesen ettől függetlenül még lesznek újabb képek más hajókról is. A leírásokat pedig pótolni fogom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!