Keresés

Részletes keresés

maczilaci Creative Commons License 2001.08.02 0 0 681
A stílusomról meg csak annyit, az lehet (sőt tény), hogy kioktató.

Azért, ha elolvasod az általad említett kioktatások előzményeit, azt is megfigyelheted, hogy minden egyes alkalommal olyan személy kapta a "kioktatást", aki meglehetősen nagy hülyeséget írt, ráasásul olyan "szakértő" stílusban, amiről a laikus olvasó azt hihette, hogy amit elolvasott, az tényleg úgy is van.

Ezt nem muszály elfogadni, sőt el sem kell olvasnod a hozzászólásaimat.

De neked is csak azt tudom mondani, tessék IDÉZNI az én hozzászólásomból azt a részt, ami valótlan vagy hibás TÉNYEKET tartalmaz!!

Üdv: maczilaci

Előzmény: trophy (678)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.02 0 0 680
Elnézést kérek a tisztelt topiclakóktól, hogy ilyen csúnya módon felpaprikáztam magam.

trophynak még csak annyit, hogy bizony csúnya dolog volt ilyen hangnemet megengednem magamnak a B patentosokról.
Nem kell velem egyetérteni, de szerintem legalább_ennyire_csúnya_dolog, ha olyasmiről beszélsz szakértőként, amit te magad nem csináltál, csak konyítasz hozzá.

Egyébként az lehet, hogy Te nem láttad azt, hogy le akarták dobni a farhorgonyt, de a parancsnok mást mond, és én azért - ha megbocsátasz, ha nem - inkább hiszek annak, akit 10 éve ismerek.

Előzmény: trophy (678)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.02 0 0 679
Nem voltam pk., sőt, a Lloydnál még steuermann sem, mivel a patentomat már az után csináltam, hogy otthagytam a céget.

Ha nem volt magyar parancsnok, akkor javaslom, elsőként keresd meg Baján azt az János urat, aki a Barbara Blomberg parancsnokaként utazott vagy 20 évig, és vágd pofon!

Utána kapd el a Herr doktor... nevű urat, aki ugyanezt merte művelni, igaz csak 5 évig.

Meg azt a másik mahartost, aki magas, vékony emberként szintén.

Ez_volt a Bayor Lloyd.

Meg kell valljam őszintén, az általad említett urat nem volt szerencsém ismerni.
Igaz, ami most van, az már a nevében sem az a cég, lévén az egészet megvette Meyer.

Asztal, jogász, ha már így feldobtad.

Elnézésedet kérem, hogy több dolog is érdekel, no meg hogy esetleg több mindennel foglalkoztam életemben.

Sőt, van pofám ismét szakmát váltani...

És nincs türelmem a neten össze-vissza írogatókhoz.

Megjegyzem, ha már így feltűnt, hogy egy fél tucat témában "szakértek", az is feltűnhetett volna, hogy 9747 másikban meg nem!

Sorry.

Előzmény: trophy (678)
trophy Creative Commons License 2001.08.02 0 0 678
Szia Maczilaci! Kedves topiclakók!

Miután már néhány más topicban (Jogászok, Repülős topicok, Mig) ismerem Maczilaci támadó, vérlázító, kioktató stílusát nem szeretném folytatni ezt a felesleges vitatkozást.

Egyben szeretnék mindenkit megkövetni, akit megbántottam azon kijelentésemmel, miszerint milyen képesítésem van.
Maczilaci! Ha valóban kapitányi patented van ADNR-rel, és ehhez még vonalad is Regensburg-Mohács között teljes, akkor igen, lószar az én "A" kategóriám Dunaújváros-Komárom vonallal azoknál a nevetséges, piti szar cégeknél, ahol azokkal a ladikokkal, tákolmányokkal közlekedek.
Bocsáss meg, igérem befogom a szám, és nem fogok gyakran írogatni mindenféle baromságról, ahogy szerinted eddig is, itt a topicban.
Nem hiszem, hogy gyakorló hajós vagy, mert ilyen megalázó kijelentéseket, és ilyen stílust

>Persze az általad említett komolytalan cégeket >nem volt alkalma megismerni közelebbről.
>Mert ezek mellett csak elhúztunk százzal.
>Tudod, mint amikor a 18 kerekű a Zsuk mellett.

hajós a hajóssal nem enged meg. De nálad ez nem első alkalom.
Asszem én itt eddigi hozzászólásaimmal bizonyítottam, hogy laikus nem vagyok, de Neked itt is mint minden más topicban mindenki tudtára kell adnod, hogy Te vagy a Jani. (Mig topic 772, 774, 790-es hozzászólások, és akkor még sorolhatnám a Jogász topicban hány embert aláztál porrá, ahol persze még bútorrestaurátor is voltál.)

A személyeskedés témát ezennel lezártnak tekintem, akit megbántottam, attól elnézést kérek.

(még agy gondolat: a segédgép a Bayernen áramfejlesztésre szolgál, ugyanúgy, mint a legtöbb hajón. Tudomásom és a DVRK jegyzőkönyv szerint a segédgép folyamatosan üzemben volt és le sem állt. Farhorgony dobásával nem is kísérleteztek, mert már a Lánchíd után úgy sodródtak, hogy eleve célszerűbb volt orrhorgonyt dobni, hogy elkerüljék a bal parton lekötve álló személyhajókkal-szállodahajókkal való ütközést. Igaz, hogy én a Vigadó tér magasságából néztem az eseményt, de erre még határozottan emlékszem. Pont akkor volt kiszállításom.)

Még az jutott eszembe, hogy a Bayerischer Lloyd-nál van egy parancsnok ismerősöm, akinél tanuló kormányos voltam, Berendi Gábornak hívják, és ő említette, hogy a Lloyd-nál magyar személyzet, csak szekund, gépházi, vagy matróz-fedélzeti van. Parancsnok magyar nincs. Ő is Lotz-ként van ott. Úgyhogy duplán gratulálok Neked, mert ezek szerint Te voltál az egyetlen magyar parancsnok a Bajor teherhajózásban. Biztos sokan ismernek névről Maczilaci)

Előzmény: maczilaci (676)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 677
"Tehát a kerékállást nem műszaki hiba miatt emelték fel."

?? Ez érdekes, délutánra ez már nem így hangzott.

Tényleg neked ezt ki mondta??

Mert - mint említettem - nekem az, aki kezelte.

Előzmény: trophy (674)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 676
"Matróz"

És mindenki tudja, hogy mit hívnak kikötőnek.

Meg mit pontonnak.

Egyébként a hajós szlengben "a matróznál" járja.

Persze az általad említett komolytalan cégeket nem volt alkalma megismerni közelebbről.

Mert ezek mellett csak elhúztunk százzal.

Tudod, mint amikor a 18 kerekű a Zsuk mellett.

Sorry.

Előzmény: trophy (674)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 675
No, nézzük a tényeket.

A hajó völgymenetben jött, 2300 tonna szójaschrottal, amiből 1300 t volt a hajóban, 1000 a bárkában.

Ahogy kijöttek a Margit-hídból, elkezdte felemelni a kerékállást. A kapitány szerint a szivattyú nem állt le, felnyomta végállásig a hidraulikát.
Amikor megpróbálta a vészleeresztővel leengedni, akkor elindult lefelé, de 15-20 centi után megállt a sülyedés.
Ekkor megkezdte a lassítást, de eddigre már a Lánchídnál voltak.
Ekkorra már állt a gép.
A robotkormányt 0 állásra húzta, indította a segédgépet.
A farhorgony természetesen nem ment le.
(Már 92-93-ban sem ment le, amikor én próbáltam...)

A híd hátralökte a kerékállást a tető jobb felső sarkánál fogva.
Szerencsére a radart le volt eresztve, így az nem kapott...
Ezután vakon sodródtak lefelé, mert az ajtó összegyógyult a létra korlátjával.
A gépész meg a kormányos előrerohantak, és ledobták a hajó horgonyát.

Ekkorra azonban már besodródtak a hídba, így a bal ivóvíztartálynál felütöttek a hídlábra.
Kb 20 cm mélyen benyomódott a hajótest.
(Amit annak idején Miroslav Pazsitnyi cementezett ki Deggendorfban, amikor padlót cseréltünk...)

A technikusok szerint (Udo és Bernd Linzből) ránézésre semmi baja a szivattyúnak, de ez még semmit nem jelent, kipróbálni majd csak a kerékállás levétele után lehet.

A kerékállás fenéklemez teljesen felszakadt, a padló kvázi függőleges.
A pultok kiszakadtak, a radar tápja 3 madzagon lóg.

A kerékállás széke öszetört, csakúgy a bal oldali azstal is. A jobb oldalinak csak a lapja esett el.

Ma Csepelen a ferroportnál kirakták a szóját teherautóra, az utolsó kocsi, egy pótos IFA W60 Karcagra vitte az árut.

A hajó most az úszóműhellyel szemben a spiccen áll. Leveszik a kerékállást, berakják a raktérbe, és utána a Herzog Tassilo felviszi Linzbe, ahol a javítás lesz.

Mellesleg a hajót Dragan Germánovics vezette.
Szerencsére senki sem sebesült meg!

Ja, képek érkeznek, mihelyst holnap kifogy a film a kerékállás leemelésekor.

By, maczilaci, mellesleg 15 éves dunai hazózási praxis.
Mellesleg 1992-től 95-ig hajóztam a Bayor Lloydnál.
Igaz, csak egy Rgbrg-Mohács, meg egy Bp-Rotterdamm-Bp utat voltam a Bayernen.
Ja és nem igen hiszem, hogy te egy kapitányi patent + ADNR vizsgánál többet tudnál felmutatni. Már ha tudod mi az az ADNR. Meg ha tudod, mi a patent.
No, mi is az a te képesítésed, ami az enyémnél magasabb??
A neten nem kellene okoskodnod, mert sosem tudhatod, kivel vitatkozol.

Előzmény: trophy (674)
trophy Creative Commons License 2001.08.01 0 0 674
Még két apróság:

A Matrózcsárda attól, hogy már fizikailag nincs ott, a helye előtt álló kikötő megtartotta a Matrózcsárda nevet. Ezt még a külföldi parancsnokok is tudják. Mindenki úgy hívja aki vizen dolgozik.

A kormányvezérlés egyértelműen az ütközés után hibásodott meg, addig a hajónak műszakilag nem volt gondja. Ezt a személyzet nyilatkozta. Tehát a kerékállást nem műszaki hiba miatt emelték fel.

Azt írod az, hogy megivott egy két sört az szart sem számít?!
Hát én másképp vélekedek erről. Abban egyetértünk, hogy ezek a parancsnokok annyira pengék a hajózásban, hogy biztos nem az italtól hibáznak. Viszont egy vészhelyzetben sokat számít, hogy bepánikolsz, vagy tudod a dolgod. Jelen esetben szerintem a lehető legjobban helytállt a Bayern személyzete, és abban nagy szerepük volt rutinjuknak, még íg piásan is, hogy nem lett emberéletben kár. De azt ugyan mond meg nekem, akkor is szart sem számít, hogy piásak, ha a Moldáviába, a Donauprinzessinbe, vagy a Delphine Queen-be belerongyol és turisták halnak meg?

Előzmény: maczilaci (666)
trophy Creative Commons License 2001.08.01 0 0 673
Ezzel a hülyeséggel meg be is bizonyítottad a szakértelmed. Hegymenetben volt és a Lánchídon az Északi oldalon okozott csak sérülést. Aha. Oké.

Előzmény: maczilaci (671)
trophy Creative Commons License 2001.08.01 0 0 672
Na figyusz okostojás Maczilaci!

Magasabb hajós képesítésem van, mint itt bármelikőtöknek a topicban, úgyhogy azért mert az írasztalod mellett kiolvastál néhány könyvet és rendkívüli elméleti szakember vagy ne osszad itt az észt az én káromra, mert nem piszkáltalak én sem. póbálj meg véleményednek úgy hangot adni, hogy azzal ne bánts meg mást. Ok?

A hombárt (hadd világosítsalak fel) a mai napig használják, kezdve a Fokás bárkáktól kezdve a köves uszályokon át a szárazáru szállítókig.

A szeparált szó olyannyira elterjedt, hogy a hajózó rádióban is a bejelentkezéskor mindkét nyelven azt monják szeparált(szóló), vagy hogy hány darabbal.

Számtalan példa van arra, hogy egy tolatmányban nincs egyenletesen terhelve, megrakva az összes bárka, Pl. Bp területén áthaladáskor meg van határozva a völgymeneti és a hegymeneti maximum hossz, ezért sokszor "cugolniuk" kell a tolóknak, tehát fordulni többet a bárkáikkal. Ezt a gyakorlatban (tudod a gyakorlat az, amit az íróasztal mellett a szakköny nem mindig ír) segítenek egymásnak az azonos irányba egyidőben haladó hajósok, és ilyenkor gyakran előfordul, hogy terheletlen mellé vagy elé csatolnak terheltet, vagy fordítva.

Visszatére a Bayernre, nem tudom honnan vagy ilyen jólértesült, azt írod egyik sorodban, hogy a netről és a sajtóból összeollózott infok alapján..., másik sorban meg azt írod, hogy ezt a sok baromságot.
Azt meséld el nekünk, hogy szerinted hogy fért át a Bayern a Margit-híd alatt ha a kerékállása már fel volt emelve.
Ha a két híd között emelték fel, vagy magától emelkedett fel, akkor miért nem engedte vissza, ha műszaki hiba volt, akkor miért nem kezdett el hátrázni, még így terhelten egy darabbal is meg bír állni egy hajóhosszon a Bayern. De a szemtanúk egyébként sem ezt mondták.
A távvezérlés meg egyértelműen megsérült, úgyhogy ne hülyítsd légyszíves a topiclakókat az okosságoddal, az orrsugár kormány vezérlés, a kormányrendszer sérült, és csak gépházból hidegváltóval tudtak irányt váltani. Abban kivételesen egyetértünk, hogy orrhorgonyt dobtak és nem fart, de azért, mert pont úgy fordult a csurma, hogy ha farhorgonyt dobnak ráesik a nemzetközin álló szállodahajókra.
Próbálj előbb gondolkodni, aztán észt osztani, könyvekből nagyon okosnak lehet lenni, de hajósnak csak elméletben leszel jó.

Előzmény: maczilaci (670)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 671
Ahogy elnézem a képeket, nem lehet, hogy a hajó HEGYMENETBEN volt??? És úgy akadt meg a Lánchídon?? És aztán esett vissza a Szabadsághídig??

??

Merthogy a bárka teljesen úgy néz ki, hogy az tolóra volt véve!!

Előzmény: maczilaci (670)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 670
Te figyusz trophy! Az tisztán látszik, hogy ültél már hajósokkal egy fülkében a vonaton...

De ezeket a szlengszavakat nem elég ömlesztve leírni, a jelentésüket is tudni kell(ene), és annak megfelelően használni.

"Szeparát" nem vontat senki sem, hiszen az épp azt jelenti, hogy nincs fuvar.

A Melk nem vontat, hane tol.

A Matrózcsárdának hűlt helye van, meg van ott egy ponton, amihez kikötötték a hajót.
(Esetleg stég...)

Előzmény: trophy (658)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 669
hombár???

Ez egy nagyon szép, régi magyar szó, a Dunai hajókkal kapcsolatban Arany János használta legutóbb.

Raktár, raktér, magazin.

Mellesleg a hajó jól láthatóan meg volt rakva.
(Üresen az orra kb 2 méterrel magasabban áll ki a vízből, a fedélzet kb. 10 fokos szögben lejt hátrafelé. És jellemzően nem visz magával terhes bárkát völgymenetben...)

Előzmény: trophy (665)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 668
önjáró, képek alapján...
Előzmény: maczilaci (667)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 667
A neten fellelhető sok zagyvaságot átolvasva és megszűrve, a következő történt:

A Bayern öjáró, tolatmányában az SL 17001 bárkával, völgymenetben hajózott.
A Lánchídhoz közeledve - valószínűleg az azt mozgató rendszer meghibásodása miatt - a hajó felemelt kormányállását nem engedték le, amely így nekiütközött a híd szerkezetének.

A félig leszakadt, közel derékszögben hátradőlt fülke miatt a hajó vezetője valószínűleg nehezen tudta irányítani a hajót, vészmanőverbe kezdett, amely a jelek szerint eredménytelen volt.

A képeken alapján az biztos, hogy a hajó farhorgonyát nem kísérelték meg ledobni.
Mivel a hídnyílásban a hajó megállt, valószínű, hogy az orrán található 2 darab horgonyt közül az egyiket ledobták. Ez állíthatta meg a sodródó fuvar.
(Ha nem így történt volna, akkor a víz tovább viszi!)

A képeken láthatók alapján nehéz megítélni, hogy a hajó manöverképes volt-e a baleset után. SZVSZ nem szakadt meg az összeköttetés a kerékállás és a géptér, illetve a kormányberendezés között, de a kerékállás hátradőlése miatt minden bizonnyal nagy nehézségekbe ütközhetett bármiféle irányítási kísérlet.

Előzmény: maczilaci (666)
maczilaci Creative Commons License 2001.08.01 0 0 666
Hát kedves topictársak, nem tudom, ennyi hüjesé hogyan gyűlhet össze ilyen rövid idő alatt?!
(Ne vedd személyeskedésnek, de akárhol olvastad, rúgd őket tökön!!)

NINCS a Dunán olyan vizijármű, amelyet 2300 tonnával félig lehetne csak megrakni.

A hajó, a Bayern, amely eredetileg a Bajor Lloyd-é volt ca. 1700 tonás, a bárka, amely a DDSG-é volt, 2000 fölött, ha jól emlékszem.
(Megjegyzem, a hajót mintha meghosszabbították volna...)

MINDKETTŐ!!! rakott volt.

A Bayern le volt rakva közel loydkarikáig. (azaz majdnem tele volt)

(Megjegyzem:
Nincs a Dunán olyan hajóparancsnok, aki völgymenetben egy üres önjáróval hajlandó lenne megfogni egy 230 vagonnal megpakolt ridikült!!!
Ez egy nautikai állatság!)

Hogy a szonda elszineződött, az szart sem számít, ha a kapitány ivot is egy-két sört, NEM EZ VOLT A BALESET OKA!!
Ha annyira részeg lett volna, akkor ne tudta volna lehozni a hajót idáig sem. Már a Margit-hídban ottmaradt volna!!!

A Bayern kerékállását utólag építették át emelhetővé, valószínűleg ennek a mechanikája vagy vezérlése mondta el a szolgálatot.
MÉG HA lett volna is kormány-hiba, a kerékállást akkor is lengedte volna.
Viszont HA lett volna, akkor nem a Matróz oldalára esik ki, hanem a Gellért felőli lábra kenődik rá!!

Előzmény: trophy (665)
trophy Creative Commons License 2001.07.31 0 0 665
Az önjáró egy bárkát továbbított abban volt a szója, de ezel a 2300 tonnával is csak félig volt megpakolva. Maga a Bayern üres hombárral hajózott.
Előzmény: DLala (662)
division by zero Creative Commons License 2001.07.31 0 0 664
Uszalybaleset a Dunan topicban valaki képeket is rakott fel...
DLala Creative Commons License 2001.07.31 0 0 663
Itt az index cikk is.
Ittas volt a kapitány
DLala Creative Commons License 2001.07.31 0 0 662
Üres? Az origo szerint 2300 tonna szója volt benne. Vagy az önjáró maga mellett vitt egy bárkát és abban volt a szója?

az első cikk a balesetről
a második cikk, fotóval

Előzmény: trophy (660)
Csokis Creative Commons License 2001.07.31 0 0 661
Ez nagy otlet. Koszi!
Előzmény: trophy (660)
trophy Creative Commons License 2001.07.31 0 0 660
Ezeknek az önjáró teherhajóknak, és a modernebb, újabb tolóknak hidraulikusan emelhető a kerékállása, arra az esetre, ha rakománya, vagy bárkája olyan magas lenne, hogy nem lát a parancsnok előre.
A Bayern m/s-nak amikor keresztben sodródott a híd felé fel volt emelve a kerékállása és így esett rá a pillérre. Ezért rongálódott meg az is. (mármint a kerékállás)
Egyenlőre nem tudni miért volt felemelve.
A hajó üres, terheletlen volt.
Előzmény: Csokis (659)
Csokis Creative Commons License 2001.07.31 0 0 659
Koszi szepen. Mi az, hogy "felemelt kerekallasal raesett"?
Előzmény: trophy (658)
trophy Creative Commons License 2001.07.31 0 0 658
Most értem vissza az irodába a hídtól.

A Bayern nevű önjáró völgymenetben műszaki probléma miatt a híd előtt keresztbe fordult és felemelt kerékállással ráesett a Szabadság-híd lábára. A kerékállása megrongálódott, de nem sérült meg senki, és a híd sem. Hajnalig statikai vizsgálatok miatt le volt zárva a híd, és a Melk nevű tolóhajó szeparált vontatta le a pillérről.
Most a Matrózcsárda kikötőjébe áll délutánig. Látszik a roggyant kerékállása.
Valószínű, hogy kormányrendszeri problémák miatt történt a havaria.

Előzmény: Csokis (657)
Csokis Creative Commons License 2001.07.31 0 0 657
Mi volt ez a Szabadsag-hidnak utkozott nemet hajo? Tudtok rola reszleteket?
trophy Creative Commons License 2001.07.30 0 0 656
Tehát a tűz a Római part magasságában a Nyárfás előtt (aki ismeri a Rómait tudja hol van) keletkezett, ez nem sokkal volt az indulásuk után. Megkísérelték a tűz oltását, de mikor látták, hogy a géptér ég az 5 emberből ketten, két felnőtt a vízbe ugrott. Ekkor kezdtek beúszni a partról segíteni. A három ember, köztük a gyerek még a hajón volt, amikor az üzemanyagtartály berobbant. Ők hárman sérültek meg, ezért már nem is ugrottak. A tűzoltóhajó ért ki elsőnek, percek alatt oltott. Szemből jött az Újpesti öbölből. Ők mentették ki a három sérültet, és adták át a perton a mentőknek. Ezalatt süllyedt el a jacht. Csak ezután ért ki a vizirendészet hajója.
Előzmény: Hamster (654)
Rianna Creative Commons License 2001.07.30 0 0 655
Legyen..! Mármint topictalálkozó..:))
Valamely hétvégén.. kivéve az augusztus 24-26-i, amikoris Siófokon leszek(ünk), ha minden igaz..
Előzmény: deve24 (651)
Hamster Creative Commons License 2001.07.30 0 0 654
Hm, ennek a füstjét láttam az 1-es villamosról, elég ijesztp látvány volt a sűrű füstoszlop... De álljunk meg egy picit, jól értem, hogy a felnőttek ijedtükben a vízbe ugrottak, és a partól mentek be kihozni a gyereket?
Előzmény: eMM (650)
trophy Creative Commons License 2001.07.30 0 0 653
Bocs az elírásért természetesen nem robbantás, robbanás.
Előzmény: trophy (652)
trophy Creative Commons License 2001.07.30 0 0 652
Szeretném jelezni, hogy szó nem volt a valóságban arról, hogy a hajónak bármilyen műszaki problémája lett volna, és ezért robbant fel.

Tipikus esete történt annak, amikor valaki, aki megfelelő anyagi háttérrel rendelkezik (hú de finom voltam) kitalálja, hogy jódolgában már csak egy jacht hiányzik neki, megveszi, megvásárol hozzá egy kishajóvezetőit, elindul vele és fogalma nincs a vízről.

Jelen szomorú, de szerencsére ritka esetben az történt, hogy elindult a hajóval, és járó motor mellett elkezdett kannából benzint tölteni a motortérben lévő tankolónyílásba. Ennek lett egyenes folyománya a robbantás.

A jacht lesodródott az Óbudai sziget északi spiccéig, és ott, valóban a hajózó úton kívül süllyedt el. Keresik.

Előzmény: eMM (650)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!