Keresés

Részletes keresés

rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33730

Értem, ez logikus. Köszönöm. A kazán (azaz egyben a tágulási tartály) és a fűtésrendszer legmagasabb pontja ( (padlástéri légtelenítő)  között kb 3m van.

Előzmény: Sony Black (33729)
Sony Black Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33729

Ha 2 bárra töltöd kevesebb hely marad a tágulásnak. Ha 1 bár a tartály nyomása, akkor a vizet 1,2-re told fel. 

Természetesen ez hideg rendszerre érvényes. Ennél több nem kell bele. (Hacsak nincs 10m-es épületed ahol a pincében van a kazán.)

Előzmény: rfamp2 (33725)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33728

Ok, köszönöm Nagyuram. Megcsinálom és majd jelentkezem az eredménnyel.

 

Még egyszer köszönöm a fejtágítót mindenkinek.

Előzmény: Apaxp (33727)
Apaxp Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33727

Szerezz pumpát. :)

Előzmény: rfamp2 (33726)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33726

Ok, köszönöm az instrukciót. Megcsinálom és tesztelgetem. Itt voltam mikor a kazánt felrakták, és a beüzemelésnél is jelen voltam. De ezt a műveletet amit leírsz nem végezték el és nem is ellenőrizték az tuti, láttam volna. Nyomás mérő van ezen a tartályon vagy szerezzek egy nyomásmérős autópumpát? 

Előzmény: Apaxp (33724)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33725

Az hogy ne kelljen sűrűn töltögetni... 2bar ról több idő alatt esik le a nyomás, legalábbis laikusként így gondolkodtam. 

Előzmény: C20NE (33722)
Apaxp Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33724

Ha felmászol és a kazán tetején az égéstermék kivezetés mögött a hátuljába benézel, akkor látni fogsz egy pumpaszelepet. Na azon keresztül kell felpumpálni a tartályt levegővel. Zárd el a kazán alján a bemenő és elmenő csapokat. A kazán vízoldali nyomását ereszd le. Kell lenni a kazán alján egy leürítő csapnak.

Ha leengedted a nyomást akkor pumpáld fel a tágulásit 1 bar-ra. ha ez kész akkor vízzel töltsd fel a kazánt 1,3-1,5 bar-ra.

Jelenleg szerintem  nincs nyomás a tágtartály levegőoldali részén.

Előzmény: rfamp2 (33721)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33723

Szóval összefoglalva, egyértelműen át akarnak verni. A nyomáscsökkenés pedig a tágulási tartály nem megfelelő méretezése miatt is lehet. Ehhez viszont szakember kell, én  max a "hibakód" törlését tudom elvégezni a készülék programozási táblázata szerint.

 

Esetleg van valaki itt a fórumon valaki Gyál környékén aki elvállalná? Ha Ariston szervizes és nem átverős az még jobb... Mert ezt a céget természetesen elfelejtjük. Gondolom nem vagyok köteles azzal karbantartatni gar időn belül sem aki beüzemelte. Keresünk másik Ariston szervízt.  

 

Köszönöm a segítséget mindenkinek.

C20NE Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33722

Mi indokolta a 2bar alapnyomást?

Előzmény: rfamp2 (33721)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33721

Ahha... Ez logikusan hangzik. Kezd összeállni a kép, köszi. Erről a belső szelepről nem tudtam. De ha nálam is 2,5 bar on nyit ki akkor megvan hová tűnik el a nyomás. Mert ha én 2 bar ra töltöm fel hidegen akkor simán felmegy 2,5 bar fölé ha fűti a vizet, még 50 fokos előre menőnél is. Jelenleg 1bar felett van kicsivel,akkor hagyom így. De biztos hogy megy el a nyomás mert már előfordult hogy a kis nyomás miatt a kazán kiállt hibára és el sem indult.

Előzmény: C20NE (33719)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33720

Hmmm... Én csak szimplán megnyitottam a töltőcsapot és feltöltöttem a készüléket. Nem nyomtam semmiféle gombot mint ahogy azt a kezelési leírásban olvastam. Mondjuk ettől még nem kéne elmennie újra a nyomásnak. Mindenesetre köszi az infót. 

Előzmény: peterch (33711)
C20NE Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33719

Nekem a kazánon belül is van egy biztonsági szelep ami a kondenz szifonba csatlakozik és 2,5 bar a nyitó nyomása. Lehet, hogy ezért nem látsz folyás nyomokat a kintre épített szelepnél.

Előzmény: rfamp2 (33718)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33718

50 fokon járatom a kazánt, hidegebb időben feltettem 55 - 60 ra max.  Abból gondlom hogy kell legyen csatlakozása a radiátoroknak alul mivel a padlóból nem a műanyag barbie cső csatlakozik a radiátorhoz hanem két krómozott fém cső. Ezt valahogy illesztették a műanyag csőhöz azaz toldásnak kell lennie minden radiátornál. Vagy rosszul gondolom? 

 

Ha kicsi a tágulási tartály akkor a víz har melegszik és megnő a nyomás, a vészleeresztőn kívül hol tud elmenni a nyomás? Mert az a 3 bar os leeresztő tuti nem nyit ki.  A tágulási tartály gondolom csak a kazánban lehet mert máshol nincsen. Az eredeti nyílt égésterű kazánban is benne volt. Viszont most hogy említed, az eredeti állapothoz képest én bővítettem a fűtésrendszert mert plusz 3 radiátort raktam a beépített padlástérbe. 1db 800*600 ast, 1 db 1000*600 ast és 1db 50x600 ast.  A tágulási tartályra nem is gondoltam, nem vagyok szaki, azt se tudom hogy ellenőrizték e a tágulási tartályban a nyomást mikor felrakták a kazánt.  

Előzmény: Sony Black (33715)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33717

Köszönöm a választ, ilyesmire gondoltam én is hogy ez a karbantartási igény jelzése lehet. Amit persze nulláz a szervizes amikor elvégzi a műveletet és onnantől ketyeg az ideje. Sőt még az intervalluma is állítható, tehát ha megetet azzal hogy ez a "hiba" veszélyes akkor akár fél havonta is kitalálhat valamit amiért garon kívül mókol a készülékkel... Jól sejtettem hogy átb@szás szaga van a dolognak.  Köszi a hasznos infót.

Előzmény: Apaxp (33716)
Apaxp Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33716

 

 Azért a beüzemelő nem kicsit akar átverni. Ha a kazán menüt megnézed akkor ezt láthatod. Itt az első részben be van állítva hogy a beüzemeléstől hány hónap múlva jelezze a karbantartási igényt.

A második kép eleje, hogy engedélyezi vagy tiltja a figyelmeztetést. A második kép alján pedig hogy hogyan lehet törölni a meglévő figyelmeztetést.

A vízfogyásod pedig te tudod kiszűrni, de én a tágulási tartályod előfeszítési nyomását ellenőrizném elsődlegesen.

Előzmény: rfamp2 (33706)
Sony Black Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33715

"Felhívtam az embert aki beüzemelte a készüléket, és első kérdése az volt hogy csapvízzel töltöttük e fel a rendszert? Mert ha nem, úgy be sem szabadott volna üzemelni. (Ő üzemelte be, no komment...) Nos, igen. Csapvízzel lett feltöltve mivel az átalakításkor erre más alternatívát fel sem kínáltak!  Erre a válasz, 100%  levízkövesedett a hőcserélő "

 

Mert ha nem? :) Most akkor az a jó ha nem, vagy ha igen?

 

Lényeg, minden kazánt csapvízzel töltünk fel, ez a normális ettől ne ijedj meg.

Inhibitort szoktunk bele rakni ez nem vitás, de a egy kondis kazánnál ami alacsony hőfokon üzemel,

(gondolom nem járattad 70 fokon) szinte semmit nem vízkövesedik. Ha folyton rá van töltögetve az mondjuk nem tesz jót ez tény. De véleményem szerint, kb max 50 fokos előremenővel 1 év alatt nem tud úgy elkövesedni, hogy az jelentős legyen. Úgyhogy nem életszerű az állítása a szerelőnek.

A rendszer víz mennyiségét meg kell határozni és ahhoz ki kell számolni a tágulási tartály méretét, mert lehet hogy kicsi az ami a kazánban van. Ez lehet az egyik oka az után töltögetésnek...

 

"Hacsak a radiátorok bekötésénél nem, mivel alsó bekötésűen és a felágazások csatlakozásai gondolom  a szerelőbetonban vannak." 

 

Miből gondolod, hogy van ott csatlakozása? Tudsz róla?

A csövet fel szoktuk hajítani direktbe, pont azért hogy ne legyen csatlakozás a betonba. 

Előzmény: rfamp2 (33706)
t.zsolti Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33714

Sajnos a tologetesnek lehet ilyen kovetkezmenye  a vizkovesedes.

A beuzemelesrol csak van papirod? Jelezd a beuzemelonek a problemat.

Letezik inhibitor az ujj rendszer tisztitasara. Es van amit benne kell hagyni uzem kozben a vizko kivalas akadalyozasara.

 

Előzmény: rfamp2 (33706)
t.zsolti Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33713

Vagy vizzel nyomatja meg . A radiatorok alltalaban 10 bart ki mell hogy birjanak ujjonnan. Ami nem birja eht a nyomast le kell zarni es nyomni.  A viz meg fog jelenni.

 

Előzmény: janijani (33707)
nixon70 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33712

A tágtartály előfeszítéshez:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133009063&t=9054448

 

Ha ezt megcsináltad és még mindig mégy el a nyomás, tovább lehet gondolkodni.......

Előzmény: rfamp2 (33710)
peterch Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33711

A gyártó 0,6-1,5 bár közé írja a nyomást feltöltéskor . Szerintem a 8literes tágulási is ehhez van elöfeszítve . Ez is lehet a probléma okozója .

""

0,6 és 1,5 bar között kell, hogy legyen a kazán

kikapcsolt állapotában. "" Innen ollózva :  https://szbolt.shoprenter.hu/custom/szbolt/image/data/pdf/Ariston%20Clas%20One%20felhasznaloi%20kezikonyv.pdf

Előzmény: rfamp2 (33710)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33710

Köszi én is laikus vagyok így minden ötletet szivesen fogadok. :) Ez jó kérdés, a tágulási azt se tudom hol van. Szerintem benne a kazánban lehet. A padlófűtésé a gardróbe ban van azt vágom, de az teljesen külön kör mert az a rendszer független hőcserélős nem háromjáratú szelepes.

 

Most hogy szivárog, kb 2 bar ra töltöm a rendszert (így később megy el a nyomás annyira hogy hanem figyelem akkor annyira leesik hogy a kazán kiáll hibára) Nem megy fel 3 bar ig melegen se, mert 45 -50 fokon járatom a kazánt, így a 3bar os vészleeresztő szelep nem nyit ki.  De ha kicsi lenne a tágulási és nyitna a leeresztőszelep azt hallanám és nem utolsó sorban látnám is. Folyna vagy minimum csöpögne és azt látnám a kazán alatt, de nem.

 

Most néztem 2 baron volt 1,5 hónapja, most jelenleg 1 bar felett van a nyomás kicsivel. Mindkét érték hidegen chekkolva.

Előzmény: peterch (33708)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33709

Köszi az ötletet, egy próbát megér. Hasonló jutott már az eszembe csak én azt találtam ki hogy nyomok bele pár liter szappanos vizet és úgy nyomatom a kompresszorral. Úgy még habzik is ahol ereszt nem csak sziszeg. De ha a padlóban ereszt valamelyik radiátor alsó bekötésénél azt se nem hallom se nem látom. Bár van UH os szivárgás jelzőm, a klimások és a mechatronikusok használják pneumatikus rendszereknél. A füllel nem hallható sziszegést is jól detektálja 40 KHz ig méterekről. Talán ezzel a fegyverzettel sikerül megoldani.

 

Illetve még ezt találtam ki kínomban, hogy felteszek egy 3 - 4 bar nyomás alá helyezett + tartályt feltöltve ezzel a fűtőfolyadékkal, amit egy csappal rá tudok nyitni majd a rendszerre ha fogy belőle a nyomás. Így rögtön a folyadékkal tudom után tölteni a rendszer nyomást. De ez csak tűzoltás, a fűtéskör az teljesen tömörnek kéne legyen, nem ereszthetne sehol. Inkább azt kéne valahogy befoltozni. 

Előzmény: janijani (33707)
peterch Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33708

Szia !

 

Mint laikus kérdezem , elég nagy a tágulási a rendszerben ?  Mert az is lehet , hogy minden ok. Nyomásmérö milyen nyomást mutat hideg állapotban és milyet üzem közben ?  Lehet kicsi a tágulási és amikor felmelegedik a víz , tágul és a töbletet a szelep leereszti . Így bizonyos idö után addig csökken a nyomás , míg egyszer csak leáll alacsony nyomást jelezve a rendszerben .

Előzmény: rfamp2 (33706)
janijani Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33707

Talán úgy lehetne megtalálni a szivárgás helyét, hogy leengedni a rendszerből az összes vizet, az automata légtelenítőket lezárni és megnyomatni kompresszorral levegővel. Ha szerencséd van meghallod hol sziszeg.

Előzmény: rfamp2 (33706)
rfamp2 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33706

Sziasztok!

 

Kérdezni szeretném, tavaly lecseréltettük a kazánunkat egy kondenzációsra, ARISTON CLASS ONE 24 tipusra. Csak fűtőkazán, egy 150l - es indirekt tároló van rákötve, nem átfolyós a HMV oldala.   kb 1 hónapja megjelent rajta egy villogó villáskulcs szimbólum, amiről semmi bővebb infót nem találok. A leírása szerint ha ez megjelenik : "szervizbeavatkozás szükséges". Ok, de ez elég tág fogalomkör lehet. Gondoltam mivel kb. egy éve telt el a beüzemelés óta, ez az időszakos szervízt is jelentheti. (mint az "INSP" az OPEL autóknál pl...)  Felhívtam az embert aki beüzemelte a készüléket, és első kérdése az volt hogy csapvízzel töltöttük e fel a rendszert? Mert ha nem, úgy be sem szabadott volna üzemelni. (Ő üzemelte be, no komment...) Nos, igen. Csapvízzel lett feltöltve mivel az átalakításkor erre más alternatívát fel sem kínáltak!  Erre a válasz, 100%  levízkövesedett a hőcserélő (nem egész egy év alatt?) minimum savazni kell ha nem cserélni, ez nem garanciális probléma. + fel kell tölteni a rendszert valami spéci folyadékkal. Egyébként a készülék egyelőre hibátlanul üzemel, illetve annyi baja volt télen hogy begyújtáskor kiirt valami hibát ami azt jelenti hogy elsőre nem sikerült a begyújtás. (INS1(?) talán...)

 

Kérdezném   mennyire életszerű amit a szervizes állít? Nem szeretném ha átvernének. Ha valós a probléma, kb milyen költséggel lehet számolni? (savazás, rendszer tisztítás és feltöltés ezzel a fűtőfolyadékkal)

 

A másik gondom ami szintén ehhez kapcsolódik, hogy egy fűtés szezon alatt kb 2 - 3 x utána kell tölteni a fűtéskört mert elmegy a nyomás valahol. kb. 2 - 3 havonta megy el 1bar. Télen és nyáron is.  Ez a jelenség már az előző kazánnál is megvolt, tehát nem az új beszerelésénél van valami szivárgás. Látható helye nincs szivárgásnak pl. a radiátoroknál, légtelenítőknél és a csöveknél. Egyébként a padlóban és a falban mennek a csövek rejtve, de remélhetőleg ott nincs toldás. Hacsak a radiátorok bekötésénél nem, mivel alsó bekötésűen és a felágazások csatlakozásai gondolom  a szerelőbetonban vannak.  (Az egész víz / fűtésrendszer azzal a szar narancssárga Barbie(?) csővel lett szerelve 13 éve, amihez semmilyen idomot se nyomó szerszámot sehol nem kapok egyébként.) Ilyen kis mértékű szivárgást hogy a bánatban lehet felderíteni? Esetleg megszüntetni valami olyan szerrel a fűtővízbe töltve (mint az autókba tölthető "radiátorstop")  ami eltömi a szivárgás helyét? 

 

Az aggályom hogy így hiába cseréltetem le a fűtővizet speciális adalékos fűtőfolyadékra mert ha elszivárog hogyan töltöm utána?  Tehát ezt a szivárgást az új feltöltés előtt  mindenképpen valahogy meg kéne keresni és megszüntetni. Kérdés hogyan?

 

Bocs a kisregényért és köszi a válaszokat előre is.

janijani Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33705

Tele van a jófogás 10 éves leharcolt kazánokkal.

Aki pénzt akar kiárulni belőle szétszedi és alkatrészenként árulja, aki gyorsan meg akar szabadulni tőle leadja a vastelepen, vagy egyben árulja max 20 000 Ft-ért. Én is most vettem egy ilyet alkatrésznek 10 000 Ft-ért, de találtam hirdetést 5 000 Ft-ért is, csak az messze lett volna (200km)

Előzmény: DMA (33704)
DMA Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33704

Sziasztok!

Van egy Thermomax Inka 24-es, 10 éves kazán használaton kívül. Működik, nem folyik sehol, annyi a baj, hogy nem modulál feljebb. Szerintem de ez erősen laikus vélemény a hőcserélő láng felőli oldala lehet eltömődve, hála a 10 év karbantartatlanságnak. Elektronika működik, kerámiák épek.

Mit érhet egy ilyen?

 

Előzmény: ssssi (33703)
ssssi Creative Commons License 2019.06.23 0 0 33703

köszi, már azt is kicseréltem újra... helyzet nem változott kb. 50%-ban műxik rendesen :-(

Előzmény: Gyurco78 (33702)
Gyurco78 Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33702

Én a drága vezérlőpanel helyett inkább az ionizációs elektródát kapirgálnám/cserélném először. Már ha tényleg szikrázik is és van gáz.

Előzmény: janijani (33699)
ssssi Creative Commons License 2019.06.21 0 0 33701

Szia, köszi, az enyém gyullad, indul, majd leáll... 3x próbálkozik, majd dob egy hibakódot...

Előzmény: janijani (33699)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!