Keresés

Részletes keresés

gw Creative Commons License 2005.06.06 0 0 220

Hát a mi készülre valószínüleg van válasz :)

http://www.freeweb.hu/wlab/052005-02/pict010.jpg

Ez jellemző kép, láttam már délben hármat is Plavecen, meg egyet is, de egy biztos, hogy valamikor kora délután indul el Eperjes fele.

 

hmsoft, egyébként mikor mész?

Előzmény: Törölt nick (219)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.06 0 0 219
Sajnos megromlott a szlovák vasúti menetrendeket tartalmazó CD-m, úgyhogy én sem tudok segíteni. És még arrafelé nem is jártam. De ha időben felmész Plavecsre, akkor láthatod, hogy készülődik-e valami... (jó sokat segítettem :)
Előzmény: hmsoft (217)
gw Creative Commons License 2005.06.06 0 0 218

hello,

 

sajnos most nem vagyok otthon, így nem tudom megnézni, de úgy rémlik a déli kassai személyvonat után indul lefelé egy teher, de nem vagyok benne biztos. Talán RwMan benéz ide és tud pontosítani.

Előzmény: hmsoft (217)
hmsoft Creative Commons License 2005.06.06 0 0 217
gw,

Lipany felett van egy jó kis magasságnyeréses szakasz. A felső része viszonylag nyitott, belátható, ívben haladó vonat fotózásához nem tűnik rossznak.
A menetrend alapján viszont személyszállító vonatokkal nincs elkényeztetve a környék. Kérdésem: kb. 10...15 óra között, mondjuk egy pénteki napon, milyen teherforgalomra lehet itt számítani?
Köszi.

hm
gw Creative Commons License 2005.06.03 0 0 216

Képlopó vasutak (a hír egyébként nagyon ide tartozik):

http://dop.slovakrail.sk/info_tatry_obnova.html

talán hasonlít? :)

http://www.railfaneurope.net/pix/sk/narrow_gauge/425/ZS425955ns.jpg

 

 

czzf50 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 215
Elfér itt?

EC176 (CD kocsikkal) indul Drezdából.

RhB Creative Commons License 2005.06.01 0 0 214

A küllős kerék nem tipikus Skoda megoldás! Az általam említett svájci Bo'Bo'Bo' mozdonyok (az SBB Re6/6-osa és az RhB Ge6/6 II-ese) is küllős kerekűek, de szinte az összes, a 40-es évektől a 70-es évek elejéig épült mozdony szintén az volt (SBB Ae6/6, Re4/4 I-től Re4/4 IV-ig, BLS Ae4/4, Re4/4, RhB Ge4/4 I stb.).

 

Előzmény: FS E646 173 (204)
gw Creative Commons License 2005.05.31 0 0 213
Hogy pontosak melyek ezek a gépek, azt nem tudom, de egy 810-esről és egy 820-asról van szó.
Előzmény: czzf50 (212)
czzf50 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 212
Azzal a 2 motorkocsival mit csinálnak? Esetleg ezek azok a szolgálati vonatként közlekedö Bz-k ott az ukrán határnál?
Előzmény: gw (209)
gw Creative Commons License 2005.05.31 0 0 211
Az ZSSK állománya:
140 - 3
162 - 8
163 - 37
199 - 1
240 - 45
263 - 10
350 - 18
362 - 15
363 - 13
405.9 - 3
411.9 - 3
420.9 - 4
425.9 - 14
460 - 32
560 - 16
701.9 - 2
702.9 - 1
706.9 - 2
750 - 30
754 - 25
810 - 88
811 - 27
812 - 50
830 - 9
840 - 6
850 - 11
851 - 9
Előzmény: gw (209)
kisvautas Creative Commons License 2005.05.31 0 0 210
Igaz-igaz, bocsi én a gyártrási számmal kevertem az illetékes mozdonyt, ott volt akét utolsó szám 88.
Előzmény: gw (208)
gw Creative Commons License 2005.05.30 0 0 209

A felosztás darabszám szerint:

ZSSK:            482 darab

ZSSK Cargo:  838 darab (ebből 2 db motorkocsi)

Előzmény: Törölt nick (196)
gw Creative Commons License 2005.05.30 0 0 208

Az utolsó 242-es ami elkészült a 286-os volt (nem meglepő módon a 86.-ik), 1981.11.30-án kezdte pályafutását a CSD-nél.

1984-től pedig már a 263-as kezdődött a Skodánál.

Előzmény: kisvautas (207)
kisvautas Creative Commons License 2005.05.30 0 0 207
Ez valóban nem annyi de láttam már 1968 gy.évu 240 is meg 1988 gy.é. 242.is sajna hogy nem fényképeztem le de ez a 242 valóban szemmel láthatólag is nagyon uj vol. Ha jólemlékszem, Brunbe volt állomásítva.
Előzmény: gw (206)
gw Creative Commons License 2005.05.30 0 0 206

S499.0 (240) - 1968

S499.02 (242) - 1975

 

Ez azért még nem húsz év :))

Előzmény: kisvautas (205)
kisvautas Creative Commons License 2005.05.30 0 0 205
Lényeges dologban nem kulonbozik a két mozdony, ha az máris esetleg neme´ég lényeges amit a kulson látsz-tehát a mozdonyszekrény formái. bIZONYáRA HA JOBBAN utánnanéznénk találnánk kulonbséget más téren is hisz némeylik; 242 majd 20 évvel fiatalabb mina a 240. Ha kéred az infót utánna nézek.
Előzmény: FS E646 173 (204)
FS E646 173 Creative Commons License 2005.05.30 0 0 204
Hella ! :) Thx mindkettőtöknek a választ, de3 mivel a szlovák vasutak a topic, lenne velük kapcsolatban is néhány kérdésem :) Tipikus Skoda megoldás amit látok h a villanygépeiknek küllös kerékpárokat építenek :) Ez valami cégjelzés, vagy csak valami bolondéria? :) És miben különböznek a cseh 242esek a kicsit öregebb 240esektől? Még valami az olasz dologhoz RhBnek :) A legjobb gép a Kajmánok közül azok amik át vannak építve toltvonati üzemre (E656N sorozat). Ezek bődületes tempót tudnak produkálni a Milano-Genova-Ligur tenger vonalon :)
gw Creative Commons License 2005.05.30 0 0 203

A júniusi menetrendfazonírozás után cseh 242-es "Plecháč"-ok fognak vinni egy pár gyorsvonatot  Pozsony (Bratislava) és Zólyom (Zvolen), illetve egy pár esti személyvonatot Pozsony és Vágújhely (Nové Mesto nad Váhom) között.

gw Creative Commons License 2005.05.29 0 0 202
A legutóbbi információk szerint decemberben az összes 840-es motorvonat átkerül Pozsonyba, várhatóan komáromi és dunaszerdahelyi személy és ER vonatokként fognak közlekedni. Bár ez egyenlőre szerintem még elég ingatag elképzelés...Zsolna 2005.05.14.
RhB Creative Commons License 2005.05.25 0 0 201

Mindkét tulajdonságra - csuklós és Bo'Bo'Bo' - a hegyi pályákon van szükség, ez már behatárolja a felhasználási területüket. Nyilván nem olcsó megoldás, fölöslegesen nem alkalmazzák. Bo'Bo'Bo' mozdonyokat még Svájcban használnak, normál nyomtávon az Re6/6-ost, ennek első két protó példánya csuklós volt, a többi már merev kasztnis, mint az E632/E633/E652-es család az olaszoknál. Az RhB-nál (lásd a nevem!) van még Bo'Bo'Bo' mozdony, a Ge6/6 II-es (1000 mm-es nyomtáv), ennek a kasztnija nem csuklik, csak "nyaklik", azaz oldalirányban nem, csak függőlegesen tud elmozdulni a két fél. Erre azért van szükség, hogy a vizszintes-lejtő átmeneteknél is meglegyen a forgóvázak felfekvése és a jó tapadás.

 

A Bo'Bo'Bo' tengelyelrendezést azért használják, mert a Co'Co' mozdonyok 3-tengelyes forgóváza erőteljesen rongálja a vágányokat, viszont a hegyi pályákon kell a vonóerő, amihez nem baj, ha sok hajtott tengely van. A mai nagyteljesíményű mozdonyoknál már 4 tengelyen is le tudják adni a megfelelő vonóerőt. ( A Re6/6-os, új megjelöléssel Re620, 1972-es, a Ge6/6 II pedig 1958-as típus)

 

Amúgy én is csípem az olasz mozdonyokat - meg úgy általában az olasz vasutat -, az én kedvencem az E656-os.

 

Előzmény: FS E646 173 (194)
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.24 0 0 200
Örülök neki, akkor biztos láttad a szicíliai sorozatot.
Előzmény: FS E646 173 (194)
gw Creative Commons License 2005.05.22 0 0 199
ha ilyened van, kellene nekem is, még csak két fütőházé van meg, de megint bonyolódni fog a dolog, a ruttkai fütőház megszünésével.
Előzmény: Törölt nick (196)
gw Creative Commons License 2005.05.22 0 0 198

Hétköznap: 5 személy Csatára (szóló 810-es, kivéve péntek, olyankor mellék is van), 1 tolatós teher Csatára, 1 tolatós teher Zólyomba.

Szombat: 4 személy Csatára, tolatós teher Zólyomba

Vasárnap: 5 személy Csatára (810+mellék)

Előzmény: Törölt nick (197)
HTomi Creative Commons License 2005.05.22 0 0 195
Rajka:
http://users.atw.hu/msts-ht/240_140_4.jpg

http://users.atw.hu/msts-ht/362vez.jpg
FS E646 173 Creative Commons License 2005.05.21 0 0 194
Szervusztok ! Teljesen új felhasználó vagyok itt a fórumon, és mivel ti alapvetően nem magyar gépekről írtok, ezért tőletek kérdezem meg: Én a mozdonyokat tekintve a csuklós gépekért vagyok oda, amik európában 1-2 nagyon kivételtől eltekintve csak a TrenItalia színeiben futnak mozdonyok. Az lenne a kérdésem, hogy miért nem elterjedtek ezek a mozdonyok? Bonyolult a felépítésük? Vagy a csukló jelent nagy műszaki gondot? Mégvalami: a Bo' Bo' Bo' tengelyelrendezés (3 forgóváz) is nagyon ritka Európában, szintén mintha csak az olaszoknál lennének. Ti mit gondoltok? Érdekel a véleményetek ! RWMAN : Lelekes olvasója vagyok az oldaladnak, nagyon teccenek a képeid, sok sikert hozzájuk :) Üdv mindenkinek: Peti
konszolid Creative Commons License 2005.05.20 0 0 193
Ezer Köszönet!!!
gw Creative Commons License 2005.05.20 0 0 192
Előzmény: konszolid (191)
konszolid Creative Commons License 2005.05.20 0 0 191

Ahoi Poklacki!

 

 

Van vkinek vmilyen kimutatása a ZSR hálózat pályasebességeiről....???? Megköszönném..:)

 

felucca Creative Commons License 2005.05.20 0 0 190

Emlékezésül az Ipolyság-Zólyom vonalra. A kép 1997 késő őszén készült egy váraljai kirándulásról visszatérve.

 

Podzamcok
gw Creative Commons License 2005.05.18 0 0 189

Ha azt mondják így is van. 33 56 418 5 002-9 (sajna nem lett az igazi a kép...)

 

Előzmény: czzf50 (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!