Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Sajnos megromlott a szlovák vasúti menetrendeket tartalmazó CD-m, úgyhogy én sem tudok segíteni. És még arrafelé nem is jártam. De ha időben felmész Plavecsre, akkor láthatod, hogy készülődik-e valami... (jó sokat segítettem :)
sajnos most nem vagyok otthon, így nem tudom megnézni, de úgy rémlik a déli kassai személyvonat után indul lefelé egy teher, de nem vagyok benne biztos. Talán RwMan benéz ide és tud pontosítani.
Lipany felett van egy jó kis magasságnyeréses szakasz. A felső része viszonylag nyitott, belátható, ívben haladó vonat fotózásához nem tűnik rossznak. A menetrend alapján viszont személyszállító vonatokkal nincs elkényeztetve a környék. Kérdésem: kb. 10...15 óra között, mondjuk egy pénteki napon, milyen teherforgalomra lehet itt számítani? Köszi.
A küllős kerék nem tipikus Skoda megoldás! Az általam említett svájci Bo'Bo'Bo' mozdonyok (az SBB Re6/6-osa és az RhB Ge6/6 II-ese) is küllős kerekűek, de szinte az összes, a 40-es évektől a 70-es évek elejéig épült mozdony szintén az volt (SBB Ae6/6, Re4/4 I-től Re4/4 IV-ig, BLS Ae4/4, Re4/4, RhB Ge4/4 I stb.).
Ez valóban nem annyi de láttam már 1968 gy.évu 240 is meg 1988 gy.é. 242.is sajna hogy nem fényképeztem le de ez a 242 valóban szemmel láthatólag is nagyon uj vol. Ha jólemlékszem, Brunbe volt állomásítva.
Lényeges dologban nem kulonbozik a két mozdony, ha az máris esetleg neme´ég lényeges amit a kulson látsz-tehát a mozdonyszekrény formái. bIZONYáRA HA JOBBAN utánnanéznénk találnánk kulonbséget más téren is hisz némeylik; 242 majd 20 évvel fiatalabb mina a 240. Ha kéred az infót utánna nézek.
Hella ! :)
Thx mindkettőtöknek a választ, de3 mivel a szlovák vasutak a topic, lenne velük kapcsolatban is néhány kérdésem :)
Tipikus Skoda megoldás amit látok h a villanygépeiknek küllös kerékpárokat építenek :)
Ez valami cégjelzés, vagy csak valami bolondéria? :)
És miben különböznek a cseh 242esek a kicsit öregebb 240esektől?
Még valami az olasz dologhoz RhBnek :)
A legjobb gép a Kajmánok közül azok amik át vannak építve toltvonati üzemre (E656N sorozat).
Ezek bődületes tempót tudnak produkálni a Milano-Genova-Ligur tenger vonalon :)
A júniusi menetrendfazonírozás után cseh 242-es "Plecháč"-ok fognak vinni egy pár gyorsvonatot Pozsony (Bratislava) és Zólyom (Zvolen), illetve egy pár esti személyvonatot Pozsony és Vágújhely (Nové Mesto nad Váhom) között.
A legutóbbi információk szerint decemberben az összes 840-es motorvonat átkerül Pozsonyba, várhatóan komáromi és dunaszerdahelyi személy és ER vonatokként fognak közlekedni. Bár ez egyenlőre szerintem még elég ingatag elképzelés...
Mindkét tulajdonságra - csuklós és Bo'Bo'Bo' - a hegyi pályákon van szükség, ez már behatárolja a felhasználási területüket. Nyilván nem olcsó megoldás, fölöslegesen nem alkalmazzák. Bo'Bo'Bo' mozdonyokat még Svájcban használnak, normál nyomtávon az Re6/6-ost, ennek első két protó példánya csuklós volt, a többi már merev kasztnis, mint az E632/E633/E652-es család az olaszoknál. Az RhB-nál (lásd a nevem!) van még Bo'Bo'Bo' mozdony, a Ge6/6 II-es (1000 mm-es nyomtáv), ennek a kasztnija nem csuklik, csak "nyaklik", azaz oldalirányban nem, csak függőlegesen tud elmozdulni a két fél. Erre azért van szükség, hogy a vizszintes-lejtő átmeneteknél is meglegyen a forgóvázak felfekvése és a jó tapadás.
A Bo'Bo'Bo' tengelyelrendezést azért használják, mert a Co'Co' mozdonyok 3-tengelyes forgóváza erőteljesen rongálja a vágányokat, viszont a hegyi pályákon kell a vonóerő, amihez nem baj, ha sok hajtott tengely van. A mai nagyteljesíményű mozdonyoknál már 4 tengelyen is le tudják adni a megfelelő vonóerőt. ( A Re6/6-os, új megjelöléssel Re620, 1972-es, a Ge6/6 II pedig 1958-as típus)
Amúgy én is csípem az olasz mozdonyokat - meg úgy általában az olasz vasutat -, az én kedvencem az E656-os.
Szervusztok !
Teljesen új felhasználó vagyok itt a fórumon, és mivel ti alapvetően nem magyar gépekről írtok, ezért tőletek kérdezem meg:
Én a mozdonyokat tekintve a csuklós gépekért vagyok oda, amik európában 1-2 nagyon kivételtől eltekintve csak a TrenItalia színeiben futnak mozdonyok.
Az lenne a kérdésem, hogy miért nem elterjedtek ezek a mozdonyok?
Bonyolult a felépítésük?
Vagy a csukló jelent nagy műszaki gondot?
Mégvalami: a Bo' Bo' Bo' tengelyelrendezés (3 forgóváz) is nagyon ritka Európában, szintén mintha csak az olaszoknál lennének.
Ti mit gondoltok?
Érdekel a véleményetek !
RWMAN : Lelekes olvasója vagyok az oldaladnak, nagyon teccenek a képeid, sok sikert hozzájuk :)
Üdv mindenkinek: Peti