Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Frissültek a Badacsony ms, Almádi ms, Szárszó ms és a kompokról készített fotók a Galériában (az eddigiek gyenge minőségűek voltak), újak is kerültek fel. Bővültek a képek a Technika-Voith részben és a Technika-Kötelek részben. Felkerült a Badacsony ms fedélzetéről, kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (Adatbázis részben).
A balatoni nagyhajók (400-nál több utas) belső képei közül már csak a Bakony hiányzik, a közepesek közül a Hévíz, Lelle, Kelén, a kis nosztalgiahajók (csongor, Tünde, Csobánc), meg a kisebb hajók (pl. vizibuszok). Igyekszek ezeket is pótolni.
Szünetel a belföldi szárnyashajózás
2003. augusztus 11. 21:00
MNO
A Mahart PassNave Személyhajózási Kft. értesíti az utazóközönséget, hogy a Duna rendkívül alacsony vízállása miatt - további intézkedésig - szünetelteti a belföldi szárnyashajó-járatát – áll a Mahart-közleményben.
A nemzetközi szárnyashajó-járatot részben kis befogadóképességű hajóival, illetve hajópótló autóbuszokkal látja el.
A 9 órakor induló menetrendi járat a szentendrei Duna-ágban csak Szentendréig, a váci Duna-ágban Visegrádig közlekedik – közölte Dobák István üzemeltetési vezető.
A http://www.kdtvizig.hu/ -n vannak árvízi képek az árvízkaputérségéről,sajnos tetőzéskor készültek a képek,de azért valami látszik belőle.Az oszlopok a vezetőművet sejtetik.Értelemszerűen a Fényképek alatt találhatók.Ha ráérek ma,küldöm az ígért hajók egyrészének a képeit,ha nem,akkor holnap.
jakyg!
Sajnos ez a komp tényleg leáll, de a révészek elmondása szerint egy kisebb komp talá működni fog. Én tegnap utaztam vele utoljára, a híd megnyitása óta már többedik alkalommal egyedüli autós voltam. Gondolom a gázolaj sem térült meg.
Nekem a híd nem gyorsított semmit, Baja-Dombori komp nélkül + 25km, de ha nem akarom Bogyiszlón az autót szétrázatni akkor + 40km.
Tegnap a 6-os úton járva odakanyarodtunk a Fadd-fajsz révhez. A túloldali Gyöngyvirág csárdát mindig kedveltem, többször táboroztam a révnél. S itt könnyített anno faddi kormányosunk is bárkáink betonvas rakományán. :))
A fajszi kompnak különös jelentőséget ad, hogy katonai, stratégiai átkelőhely, ezért profi módon vannak kiépítve a rampák. A komp is jól terhelhető, az e célraépült Gemenc motoros a nagy kompok (a balatoniak, a váci, mohácsi) kicsinyített mása. Kiváncsi voltam, működik-e, hiszen pár km-el lejjebb készült el a szekszárdi híd. Azt mondták ritkított menetrenddel, kis forgalom mellett működik. Ennek ellenére frissen felszerelt sorompók voltak a rampán, s kiírva: a kompforgalom szünetel. A hajó szokásosan a túloldalon állt.
Nagyon sajnálom, ha megszűnik.
A Sió torkolati műnél elég nagy a vízi élet. Még sétahajójárat is indul (régebben egy vízibusz volt ott, most egy a régi PRHV-s hajókra emlékeztető kis jószág). A víz kicsi, a zsilipnél a felvíz fűzöld a sok algától. Szomorú látványt nyújt a hatalmas beton kikötő. A zsilip két oldalán legalább 10 hajónak való "partfal" van. Irányító torony, lámpák is jelzik a hely komolyságát. Kb. ötéve egyetlen hajó sem haladt át itt....
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen járok, de talán Ti tudtok segíteni nekem.
Elkapott a hajómodellezési láz. Gyerekkori vonzódásom újraéledt és most érzek magamban kellő türelmet és odaadást, hogy fából hajómodelleket készítsek.
Ehhez szükséges a legalapvetőbb kritérium: hajókról pontos, méretarányos terv, vagy vetületirajzok. Ebben kérném a segítségeteket.
Keresgélek az interneten oldalakat, de sajnos egyre sem akadtam még rá, ami ezzel a témával foglalkozik.
Érdekelne az ókortól kezdve a vikingeken át (szívem csücske :) a középkor vitorlásaikig minden.
Ha tudnátok linket ajánlani a netről, amely oldal ilyen részletességig belemerül a témába, vagy esetleg Nektek van tulajdonotokban és megosztható formában ilyen típusú rajz, akkor rettenetesen hálás lennék.
Előre is köszönöm a válaszokat :)
> Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak
Jártam ilyennel még a 80-as évek elején Ogyesszai kikötô-látogatáson. Az eredeti kivitelnek vízmentesen zárható ajtajai voltak - ennek megfelelôen meglehetôsen ronda volt a belsô kialakítása.
Tavaly mentem a Lellével (Tihany-Lelle) és nagyon kellemesen meglepett, hogy milyen kultúráltan újították fel. Semmi sem maradt a régebbi "szovjet-barokk" berendezésbôl, nagyon pozitív benyomást keltett.
Állítólag meg is vette a 3. orosz tengerparti kishajóját (Lelle-típus) a BHRT. Jó állpotban van, nem is kell rajta sok mindent felújítani. Motorcsere nem lesz benne. A Fonyód Caterpillar motort kapott, és ez kemény költség volt a felújítás költségvetésében. Nem tudom milyen motor lehet benne, valószínűleg valami orosz. A Lellében egyébként először orosz harckocsimotor volt, meg valami olajos (nem levegős, mint a vizibuszokban) irányváltó, aminek elég nagy volt a késleltetése (3-4 másodperc alatt kapcsolt). Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak (mint a Keszthely és a Hévíz).
Azt, hogy konkrétan milyen beruházásokat, felújításokat és selejtezéseket végez a cég, csak a vezérigazgató meg a pénzügyi igazgató tudja, de ők is csak rövidtávon. Szerintem sok múlik az üzleti tervek teljesülésén is. A kinyilatkoztatott szándékok csak elképzelések, pénzügyileg döntési alternatívák. Szerintem ezt mindenki tudja, ebből csak azt akarom kihozni, hogy a BHRT-s dolgozók információi ilyen szempontból nem tekinthetők biztos forrásnak. Egy biztos, hogy tömeges beszerzés vagy selejtezés biztos nem lesz, évente max. 1-1.
Hétvégén voltam Fonyódon a Badacsony katamaránon. Elég kritkus a helyzet a vízállás miatt. A fonyódi kikötő bejáratánál már csak a jobb oldali moló mellett lehet bejönni egész kis géperővel, mert a hajóvezető elmondása alapján 15-20 cm (!) víz van a hajtómű alatt és márgás az alja, tehát ki sem tudja dolgozni a csavar az iszapot. A kikötőben már mélyebb a víz. Nyár elején kotorva volt a bejárat is, de egy idő után feltelítődik. Azt mondta a parancsnok, hogy az idei nyarat még valahogy kihúzzák, de ha télen nem lesz csapadék, akkor nagy baj lesz. A Badacsony ms már most sem vesz fel 400-nál több embert, mert nem lehet nagyobb a merülése. Egyébként a Badacsony és a Siófok ms. üresen egy kicsit ferdén áll a vízben, mert ki lettek belőle véve a tonnányi betonsúlyok is, hogy még kisebb legyen a merülése. Ez elől 12, hátul 8 cm emelkedést jelentett. Főleg az orrba kellene súlyt tenni, mert a hajó a felépítménye és a gépház helyzete miatt farnehéz.
Megjegyzés: vasárnap sikerült elérni a Balatonon a 36 cm-t, ami a tavalyi legkisebb vízállás alatt van már.
További "Lelle" (Lellék?) vásárlása valóban folyamatban, néhány napja beszélegettünk itt erről, hogy Pesten is megjelent egy, lehet, hogy pont ő lenne az (?). (Szállítás nyilván közúton.)
Tény, hogy a vízibuszok középmotoros elrendezése, utazási komfortja ma már nem felel meg az utazók igényeinek. Dr. Horváth Gyula (vez.ig) nyilatkozta tavasszal, hogy a vízibuszok mindegyike cserére vár, de olyat is nyilatkozott valamikor, hogy a hajók felét le akarják a következő x évben cserélni (jelenleg ugye 10 vb van a tavon).
Ugyanakkor a Balaton, a Gulács, és Bakony selejtezése is napirenden van, (bát Tom szerint utóbbi új fekália tartálya garancia még a maradására :-)) így nem világos számomra, hogy most
- 13 "Lellét" vesznek a közeljövőben (nyilván nem)
- jóval kevesebb hajójuk lesz (sajnos el tudom képzelni)
- maguk építenek hajót (ez is felmerült)
- nem eszik olyan forrón a kását, és a selejtezések kitolódnak időben jó messzire.
Ugyanakkor figyelembe kell venni a mostani vízviszonyokat is, melyek szerint:
- a nagyobb merülésű hajók keményen küzdenek a kikötőkben
- a Sióban nincs víz, tehát venni csak olyat lehet, ami közúton hozható, elvinni viszont a fentieket jelenleg nem lehet (csak nejlonszatyorban, de vágni nem ér!)
Tehát kíváncsian várom hogy alakul a BH Rt hajóparkja a következő 1-5-10 évben.
A múlt 7végén jártam lent Balatonon és a Fonyóddal mentünk Bföldvárról Tihanyba.
Beszélgettem Tihanyban S.Lajossal a Balaton ms /ex Beloiannisz/ vezetőjével, aki azt mondta hogy tervben van az összes előregedett vizibusz lecserélése Lelle típusokra. Két héten belül újabb hajót vesz a BH Rt. Tudtok erről valami konkrétumot mondani???
Érdeklődnék mert lehet, hogy ismerjük egymást.
Tuidsz mondani egy pár dolgot erről a nagy Balatoni Hajók szeretetéről?
Én is nagyon szeretem a balatoni hajókat, csak sajnos Bpestem dolgozok és mostanában már kevés időm marad balaton mellett lenni.
Sokat dolgoztam a Lellén. 1985-től kezdve ismerem a hajósokat.
Frissítettem a BALATONI HAJÓKoldalt. Újdonságok: Felkerültek a Helka, a Siófok és a Keszthely ms fedélzeti és belső képei (Adatbázis részben). A kompok kivételével minden kormányállás és gépház képhez van már fedélzeti kép is.
A Gulács utasterének padlója tényleg szépen néz ki, szinte tükröződik (a képeken is látszik). Amelyik hajókon eddig jártam, azoknak mindegyike frissen festett volt. Rozsdanyomok és kosz nincs. A Keszthelyen érződik csak a régi szoci idők berendezése, a műbőr ülés és a műanyag lambéria burkolat, ezekkel nem nagyon lehet mit csinálni, de a külső fedélzet ott is szép frissen festett.
Egyébként meglepő, de a gépházak is rendkívül tiszták, padlón olaj nincs, rend van, a motorok és a csövek is szépen le vannak festve. Rendetlenség csak a kormányállásokban szokott lenni, pl. hamutartók és egyéb személyes cuccok a műszerfalon, stb.
Szégyen gyalázat, de én idén még csak egyszer utaztam hajón, amíg tart a főszezon, igyekszem valamennyit pótolni. Fedélzeti képeid alapján kellemes meglepetésnek tűnik, hogy olyan rendezettnek, törődöttnek tűnnek a hajók - még az életük alkonyán járók is -, szerintem a BHRT-nél jobban törődnek velük, mióta önnállósodott a cég. De aztán lehet, hogy csak egyszerűen nincs utas aki lestrapálja őket.
Mi tegnap és ma a Szentenderei-sziget felső csúcsánál fürödtünk. A víz tisztaságával nagyjából elégedetettek voltunk, bőrpanaszunk sincsen. Egy ismerősöm a fürdésre alkalmas vizek egyik főKÖJÁLosa (most már nem így hívják). Véleménye szerint a vizek minősége jobb, mint 20 éve, amikor még aggályok nélkül fürödtünk mindenféle vizekben. A nagy szennyezést kibocsátó üzemek zöme ugyanis tönkrement a 90-es években, és a technológia is megszűnt; és van némi előrelépés a kommunális szennyvíztisztítás terén is. Az érzékenység persze ma már jóval nagyobb. 20 éve Makónál megfürödtem a Marosban; ma annak a víznek csak az emlékétől is rosszul vagyok!
Valószínűleg a Lvov-ot láthattuk ma, amint fentről érkezve befordul a Nagymaros előtt megkötött bárkák mögé. Kb. 1 km-re volt, nappal szemben; a vízről csak a kontúrokat láthattam. Tegnap egy román tolót láttunk küzdeni felfelé a "zuhatagon". Vác fölött egyet kikötött a tolatmány bárkáiból; de még így is csak nagyon lassan volt képes haladni. Kb. egyszerre indultunk Vác felettről; mi a parti bozótosban bicikliztünk meg fürödtünk egyszer vagy 3/4 órát, de a szigetcsúcshoz így is egyszerre értünk.
A sziget csúcsa felett elképesztő távolságra be lehet gyalogolni a vízbe úgy, hogy a víz legfeljebb derékig ér. A visegrádi part közelebb volt, mint a sziget, amikor megfordultam, de a víz ott is csak hasig ért.
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: a kormányállás és gépház képek után felkerültek - kevésbé technikai - fedélzeti és belső képek is a hajókról (Balaton, Gulács, Fonyód, Füred), összesen 56 fotó (Adatbázis részben).
Érkezett egy újabb "Lelle" tíusú ukrán csoda. Szent István parknál áll pontonon. Egész jó állapotú, eladásra szánják.
A Dunaj tegnap éjszaka indult tovább dél felé. A nemzetköziről felment a Parlament elé fordulni, de a rundó közben valami gondja lehetett, mert egész a Lánchídig esett keresztbe fordulva, és csak a pillér előtt nem sokkal tette szálába.
Remélem nem lesznek narancssárgák a Bíbicek, tegnap amit láttam, az nagyon durva volt.