Keresés

Részletes keresés

jakyg Creative Commons License 2003.08.12 0 0 3882
Úgy látom elmentetek egész Gombosig, s ott megvártátok alegszebb kabinost, az Oltenita-t. Ez valami rendszeres kiránduló járat, vagy alkalmi út volt?
Előzmény: mdbz (3876)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.12 0 0 3881
A Balatonon van egy Sió nevű vontatóhajó. Tudja-e valaki, hogy ki a tulajdonosa (BHRT vagy KDT VI), és esetleg mik a főbb műszaki adatai?
Pedrofon Creative Commons License 2003.08.12 0 0 3880
Szia, mdbz!
Nagyon jó képek! A Bendegúzzal voltál?
Előzmény: mdbz (3876)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3879
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Frissültek a Badacsony ms, Almádi ms, Szárszó ms és a kompokról készített fotók a Galériában (az eddigiek gyenge minőségűek voltak), újak is kerültek fel. Bővültek a képek a Technika-Voith részben és a Technika-Kötelek részben. Felkerült a Badacsony ms fedélzetéről, kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (Adatbázis részben).

A balatoni nagyhajók (400-nál több utas) belső képei közül már csak a Bakony hiányzik, a közepesek közül a Hévíz, Lelle, Kelén, a kis nosztalgiahajók (csongor, Tünde, Csobánc), meg a kisebb hajók (pl. vizibuszok). Igyekszek ezeket is pótolni.

Slam1 Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3878
Szívesen!Most küldöm a képeket Tom!
Előzmény: Tom_ (3877)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3877
Köszi szépen a linket, meg fogom nézni.
Előzmény: Slam1 (3873)
mdbz Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3876
Szevasztok!

Szombaton Mohács környékén hajókáztam. Készítettem pár képet:


mdbz

DLala Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3875
ezt is megértük, hajópótló autóbusz...

Szünetel a belföldi szárnyashajózás
2003. augusztus 11. 21:00
MNO

A Mahart PassNave Személyhajózási Kft. értesíti az utazóközönséget, hogy a Duna rendkívül alacsony vízállása miatt - további intézkedésig - szünetelteti a belföldi szárnyashajó-járatát – áll a Mahart-közleményben.

A nemzetközi szárnyashajó-járatot részben kis befogadóképességű hajóival, illetve hajópótló autóbuszokkal látja el.
A 9 órakor induló menetrendi járat a szentendrei Duna-ágban csak Szentendréig, a váci Duna-ágban Visegrádig közlekedik – közölte Dobák István üzemeltetési vezető.

Slam1 Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3874
Bocsi!Az oszlopok nem is látszanak csak a korlát.
Előzmény: Slam1 (3873)
Slam1 Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3873
Tom!

A http://www.kdtvizig.hu/ -n vannak árvízi képek az árvízkaputérségéről,sajnos tetőzéskor készültek a képek,de azért valami látszik belőle.Az oszlopok a vezetőművet sejtetik.Értelemszerűen a Fényképek alatt találhatók.Ha ráérek ma,küldöm az ígért hajók egyrészének a képeit,ha nem,akkor holnap.

Előzmény: Tom_ (3871)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3872
jakyg!
Sajnos ez a komp tényleg leáll, de a révészek elmondása szerint egy kisebb komp talá működni fog. Én tegnap utaztam vele utoljára, a híd megnyitása óta már többedik alkalommal egyedüli autós voltam. Gondolom a gázolaj sem térült meg.
Nekem a híd nem gyorsított semmit, Baja-Dombori komp nélkül + 25km, de ha nem akarom Bogyiszlón az autót szétrázatni akkor + 40km.

Attila

Tom_ Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3871
Van valakinek képe a Sió torkolatról meg az említett kikötőpartról?
Előzmény: jakyg (3870)
jakyg Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3870
Tegnap a 6-os úton járva odakanyarodtunk a Fadd-fajsz révhez. A túloldali Gyöngyvirág csárdát mindig kedveltem, többször táboroztam a révnél. S itt könnyített anno faddi kormányosunk is bárkáink betonvas rakományán. :))
A fajszi kompnak különös jelentőséget ad, hogy katonai, stratégiai átkelőhely, ezért profi módon vannak kiépítve a rampák. A komp is jól terhelhető, az e célraépült Gemenc motoros a nagy kompok (a balatoniak, a váci, mohácsi) kicsinyített mása. Kiváncsi voltam, működik-e, hiszen pár km-el lejjebb készült el a szekszárdi híd. Azt mondták ritkított menetrenddel, kis forgalom mellett működik. Ennek ellenére frissen felszerelt sorompók voltak a rampán, s kiírva: a kompforgalom szünetel. A hajó szokásosan a túloldalon állt.
Nagyon sajnálom, ha megszűnik.

A Sió torkolati műnél elég nagy a vízi élet. Még sétahajójárat is indul (régebben egy vízibusz volt ott, most egy a régi PRHV-s hajókra emlékeztető kis jószág). A víz kicsi, a zsilipnél a felvíz fűzöld a sok algától. Szomorú látványt nyújt a hatalmas beton kikötő. A zsilip két oldalán legalább 10 hajónak való "partfal" van. Irányító torony, lámpák is jelzik a hely komolyságát. Kb. ötéve egyetlen hajó sem haladt át itt....

zoo.zoo Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3869
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyen járok, de talán Ti tudtok segíteni nekem.
Elkapott a hajómodellezési láz. Gyerekkori vonzódásom újraéledt és most érzek magamban kellő türelmet és odaadást, hogy fából hajómodelleket készítsek.
Ehhez szükséges a legalapvetőbb kritérium: hajókról pontos, méretarányos terv, vagy vetületirajzok. Ebben kérném a segítségeteket.
Keresgélek az interneten oldalakat, de sajnos egyre sem akadtam még rá, ami ezzel a témával foglalkozik.
Érdekelne az ókortól kezdve a vikingeken át (szívem csücske :) a középkor vitorlásaikig minden.
Ha tudnátok linket ajánlani a netről, amely oldal ilyen részletességig belemerül a témába, vagy esetleg Nektek van tulajdonotokban és megosztható formában ilyen típusú rajz, akkor rettenetesen hálás lennék.
Előre is köszönöm a válaszokat :)

Zoli

rezgaras Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3868
Tom_ írta:

> Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak

Jártam ilyennel még a 80-as évek elején Ogyesszai kikötô-látogatáson. Az eredeti kivitelnek vízmentesen zárható ajtajai voltak - ennek megfelelôen meglehetôsen ronda volt a belsô kialakítása.

Tavaly mentem a Lellével (Tihany-Lelle) és nagyon kellemesen meglepett, hogy milyen kultúráltan újították fel. Semmi sem maradt a régebbi "szovjet-barokk" berendezésbôl, nagyon pozitív benyomást keltett.

Előzmény: Tom_ (3867)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.11 0 0 3867
Állítólag meg is vette a 3. orosz tengerparti kishajóját (Lelle-típus) a BHRT. Jó állpotban van, nem is kell rajta sok mindent felújítani. Motorcsere nem lesz benne. A Fonyód Caterpillar motort kapott, és ez kemény költség volt a felújítás költségvetésében. Nem tudom milyen motor lehet benne, valószínűleg valami orosz. A Lellében egyébként először orosz harckocsimotor volt, meg valami olajos (nem levegős, mint a vizibuszokban) irányváltó, aminek elég nagy volt a késleltetése (3-4 másodperc alatt kapcsolt). Ez a hajótípus eredetileg a Fekete-tengerre készült tengerparti személyhajónak (mint a Keszthely és a Hévíz).

Azt, hogy konkrétan milyen beruházásokat, felújításokat és selejtezéseket végez a cég, csak a vezérigazgató meg a pénzügyi igazgató tudja, de ők is csak rövidtávon. Szerintem sok múlik az üzleti tervek teljesülésén is. A kinyilatkoztatott szándékok csak elképzelések, pénzügyileg döntési alternatívák. Szerintem ezt mindenki tudja, ebből csak azt akarom kihozni, hogy a BHRT-s dolgozók információi ilyen szempontból nem tekinthetők biztos forrásnak. Egy biztos, hogy tömeges beszerzés vagy selejtezés biztos nem lesz, évente max. 1-1.

Hétvégén voltam Fonyódon a Badacsony katamaránon. Elég kritkus a helyzet a vízállás miatt. A fonyódi kikötő bejáratánál már csak a jobb oldali moló mellett lehet bejönni egész kis géperővel, mert a hajóvezető elmondása alapján 15-20 cm (!) víz van a hajtómű alatt és márgás az alja, tehát ki sem tudja dolgozni a csavar az iszapot. A kikötőben már mélyebb a víz. Nyár elején kotorva volt a bejárat is, de egy idő után feltelítődik. Azt mondta a parancsnok, hogy az idei nyarat még valahogy kihúzzák, de ha télen nem lesz csapadék, akkor nagy baj lesz. A Badacsony ms már most sem vesz fel 400-nál több embert, mert nem lehet nagyobb a merülése. Egyébként a Badacsony és a Siófok ms. üresen egy kicsit ferdén áll a vízben, mert ki lettek belőle véve a tonnányi betonsúlyok is, hogy még kisebb legyen a merülése. Ez elől 12, hátul 8 cm emelkedést jelentett. Főleg az orrba kellene súlyt tenni, mert a hajó a felépítménye és a gépház helyzete miatt farnehéz.

Megjegyzés: vasárnap sikerült elérni a Balatonon a 36 cm-t, ami a tavalyi legkisebb vízállás alatt van már.

Előzmény: Mad Scientist (3863)
muggli Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3866
Júúúújjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj! Ez igen ronda!
muggli©
Előzmény: Pedrofon (3865)
Pedrofon Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3865
Előzmény: viking star (3845)
muggli Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3864
Na, Üdv Mindenkinek!
Megjöttem Törökországból. Hoztam egy pár képet a Boszporuszról és az áthaladó hajók némelyikéről, meg egy-két egyéb hajóról, de mivel sajnos a digitális gépemet a kocsi tetején felejtve vettem repülőrajtot, így a hagyományossal kellett fényképeznem, azokat meg szkennelnem kell még. Mindent összevetve szép út volt. Végig autóztam a tengerpartot, Antalya-tól egészen a Dardanellákig. Amikor átkompoztam Canakkale-ból a másik oldalra, Eceabat-ba, kb méteres-másfélméteres hullámokon táncikáltunk. Azt mondták a helyiek, ez ott a jó idő! Milyen lehet ott rossz időben hajózni?! A szél fújt ezerrel, a szorosba beszorult levegő igyekezett kifelé onnan. Egy tankernek ez nem kis gondot okozott, füstölt is rendesen a kéménye!:-)) A víz viszont mindenütt nagyon tiszta! A Boszporuszon még vizi "utcaseprő" hajót is láttam! Ha kész leszek a szkenneléssel, beteszem a képeket.
Más: Urak! Nem látom, hogy született volna valami megegyezés a topictali időpontjáról!!! Ne töprengjünk sokat, csináljuk meg! Sok és fontos megbeszélnivalónk lenne!!!! Húzzunk bele egy kicsit, szépen kérlek Benneteket!
Üdv: muggli©
Mad Scientist Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3863
Üdv!

További "Lelle" (Lellék?) vásárlása valóban folyamatban, néhány napja beszélegettünk itt erről, hogy Pesten is megjelent egy, lehet, hogy pont ő lenne az (?). (Szállítás nyilván közúton.)
Tény, hogy a vízibuszok középmotoros elrendezése, utazási komfortja ma már nem felel meg az utazók igényeinek. Dr. Horváth Gyula (vez.ig) nyilatkozta tavasszal, hogy a vízibuszok mindegyike cserére vár, de olyat is nyilatkozott valamikor, hogy a hajók felét le akarják a következő x évben cserélni (jelenleg ugye 10 vb van a tavon).
Ugyanakkor a Balaton, a Gulács, és Bakony selejtezése is napirenden van, (bát Tom szerint utóbbi új fekália tartálya garancia még a maradására :-)) így nem világos számomra, hogy most
- 13 "Lellét" vesznek a közeljövőben (nyilván nem)
- jóval kevesebb hajójuk lesz (sajnos el tudom képzelni)
- maguk építenek hajót (ez is felmerült)
- nem eszik olyan forrón a kását, és a selejtezések kitolódnak időben jó messzire.
Ugyanakkor figyelembe kell venni a mostani vízviszonyokat is, melyek szerint:
- a nagyobb merülésű hajók keményen küzdenek a kikötőkben
- a Sióban nincs víz, tehát venni csak olyat lehet, ami közúton hozható, elvinni viszont a fentieket jelenleg nem lehet (csak nejlonszatyorban, de vágni nem ér!)
Tehát kíváncsian várom hogy alakul a BH Rt hajóparkja a következő 1-5-10 évben.

Előzmény: Bokika (3862)
Bokika Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3862
Üdv Mindenkinek !

A múlt 7végén jártam lent Balatonon és a Fonyóddal mentünk Bföldvárról Tihanyba.
Beszélgettem Tihanyban S.Lajossal a Balaton ms /ex Beloiannisz/ vezetőjével, aki azt mondta hogy tervben van az összes előregedett vizibusz lecserélése Lelle típusokra. Két héten belül újabb hajót vesz a BH Rt. Tudtok erről valami konkrétumot mondani???

Előzmény: Tom_ (3860)
Bokika Creative Commons License 2003.08.10 0 0 3861
Szia Tom!

Érdeklődnék mert lehet, hogy ismerjük egymást.
Tuidsz mondani egy pár dolgot erről a nagy Balatoni Hajók szeretetéről?
Én is nagyon szeretem a balatoni hajókat, csak sajnos Bpestem dolgozok és mostanában már kevés időm marad balaton mellett lenni.
Sokat dolgoztam a Lellén. 1985-től kezdve ismerem a hajósokat.

Előre is köszönöm:
Bokor Tamás

Ha gondolod, akkor

bokor.tamas@bkv.hu

címre írhatsz.

Előzmény: Tom_ (3860)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3860
Frissítettem a BALATONI HAJÓKoldalt. Újdonságok: Felkerültek a Helka, a Siófok és a Keszthely ms fedélzeti és belső képei (Adatbázis részben). A kompok kivételével minden kormányállás és gépház képhez van már fedélzeti kép is.
Tom_ Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3859
Hoppá, a Keszthely fedélzeti képeit még nem raktam fel. :-) Ha minden jól megy, akkor ma este már meglesz.
Előzmény: Tom_ (3858)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3858
A Gulács utasterének padlója tényleg szépen néz ki, szinte tükröződik (a képeken is látszik). Amelyik hajókon eddig jártam, azoknak mindegyike frissen festett volt. Rozsdanyomok és kosz nincs. A Keszthelyen érződik csak a régi szoci idők berendezése, a műbőr ülés és a műanyag lambéria burkolat, ezekkel nem nagyon lehet mit csinálni, de a külső fedélzet ott is szép frissen festett.
Egyébként meglepő, de a gépházak is rendkívül tiszták, padlón olaj nincs, rend van, a motorok és a csövek is szépen le vannak festve. Rendetlenség csak a kormányállásokban szokott lenni, pl. hamutartók és egyéb személyes cuccok a műszerfalon, stb.
Előzmény: Mad Scientist (3857)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3857
"önnállósodott" -> "önállósodott".
... aztán lehet, hogy csak a képek sikerültek túl jól ? :-)
Előzmény: Mad Scientist (3856)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3856
Szégyen gyalázat, de én idén még csak egyszer utaztam hajón, amíg tart a főszezon, igyekszem valamennyit pótolni. Fedélzeti képeid alapján kellemes meglepetésnek tűnik, hogy olyan rendezettnek, törődöttnek tűnnek a hajók - még az életük alkonyán járók is -, szerintem a BHRT-nél jobban törődnek velük, mióta önnállósodott a cég. De aztán lehet, hogy csak egyszerűen nincs utas aki lestrapálja őket.
Előzmény: Tom_ (3854)
Zoltika Creative Commons License 2003.08.08 0 0 3855
Mi tegnap és ma a Szentenderei-sziget felső csúcsánál fürödtünk. A víz tisztaságával nagyjából elégedetettek voltunk, bőrpanaszunk sincsen. Egy ismerősöm a fürdésre alkalmas vizek egyik főKÖJÁLosa (most már nem így hívják). Véleménye szerint a vizek minősége jobb, mint 20 éve, amikor még aggályok nélkül fürödtünk mindenféle vizekben. A nagy szennyezést kibocsátó üzemek zöme ugyanis tönkrement a 90-es években, és a technológia is megszűnt; és van némi előrelépés a kommunális szennyvíztisztítás terén is. Az érzékenység persze ma már jóval nagyobb. 20 éve Makónál megfürödtem a Marosban; ma annak a víznek csak az emlékétől is rosszul vagyok!

Valószínűleg a Lvov-ot láthattuk ma, amint fentről érkezve befordul a Nagymaros előtt megkötött bárkák mögé. Kb. 1 km-re volt, nappal szemben; a vízről csak a kontúrokat láthattam. Tegnap egy román tolót láttunk küzdeni felfelé a "zuhatagon". Vác fölött egyet kikötött a tolatmány bárkáiból; de még így is csak nagyon lassan volt képes haladni. Kb. egyszerre indultunk Vác felettről; mi a parti bozótosban bicikliztünk meg fürödtünk egyszer vagy 3/4 órát, de a szigetcsúcshoz így is egyszerre értünk.

A sziget csúcsa felett elképesztő távolságra be lehet gyalogolni a vízbe úgy, hogy a víz legfeljebb derékig ér. A visegrádi part közelebb volt, mint a sziget, amikor megfordultam, de a víz ott is csak hasig ért.

Előzmény: MALWIN (3843)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.07 0 0 3854
Frissítettem a BALATONI HAJÓK
oldalt. Újdonságok: a kormányállás és gépház képek után felkerültek - kevésbé technikai - fedélzeti és belső képek is a hajókról (Balaton, Gulács, Fonyód, Füred), összesen 56 fotó (Adatbázis részben).
trophy Creative Commons License 2003.08.07 0 0 3853
A jó öreg forgó vendéglő Bogdányban.... :)

Érkezett egy újabb "Lelle" tíusú ukrán csoda. Szent István parknál áll pontonon. Egész jó állapotú, eladásra szánják.
A Dunaj tegnap éjszaka indult tovább dél felé. A nemzetköziről felment a Parlament elé fordulni, de a rundó közben valami gondja lehetett, mert egész a Lánchídig esett keresztbe fordulva, és csak a pillér előtt nem sokkal tette szálába.

Remélem nem lesznek narancssárgák a Bíbicek, tegnap amit láttam, az nagyon durva volt.

Előzmény: vizivaros (3847)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!