Keresés

Részletes keresés

CHARON Creative Commons License 2003.08.17 0 0 3943
"A gerjeni komp padlót fogott
Az üzemeltető és a tulajdonos is bízik a fennmaradásban
Gerjen


Padlót fogtunk – mondja egy hét tapasztalatai alapján Molnár Sándor, a gerjeni kompot üzemeltető betéti társaság vezetője. A vállalkozó ennek ellenére sem vitatja a Duna-híd megépítésének szükségességét, sőt, maga is kipróbálta és elismeri, hogy ő sem a kompot választaná az átkeléshez.

A gerjeni komp a Duna-híd átadása után
A Gerjen és Kalocsa között közlekedő komp forgalma a Szent László-híd átadása óta ötödére esett vissza, a Domdorit és Fajszot összekötő átkelő helyzete még katasztrofálisabb – felelte kérdésünkre a Molnár és Fia Bt. ügyvezetője, Molnár Sándor. A vállalkozót nem lepte meg a forgalom visszaesése, korábban már megjósolta ezt lapunknak nyilatkozva. Pontos volt előzetes becslése. A vállalkozó másfél éve úgy fogalmazott: Európába nem lehet kompokkal menni. Most sem gondolja másképp, üzleti érdekei ellenére sem. Inkább a megoldáson gondolkodik, összhangban a rév tulajdonosával, a gerjeni önkormányzattal. A kompot mindenképpen meg kell menteni, ebben egyetértenek. A képviselő-testület pedig már korábban határozott, a híd átadását követően nem kér bérleti díjat a vállalkozótól, a forgalom adatainak összesítése és kiértékelése után beszélik meg a további feltételeket. Más lehetőségeket is keresnek, már korábban megépült, nagyrészt állami pályázati pénzekből, a Molnár Sándor által biztosított önrészből egy kishajó kikötő, amely néhány év múltán, a víziturizmus fellendülését követően jövedelmező lehet. – A dombori kompot bizonyosan meg kell szüntetni – állítja Molnár Sándor. – A gerjeni fennmaradásában viszont bízom, a falu vezetésével együtt. Hogy a híd megépítésének szükségességét nem vitatja, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy ott volt az avatáson (meghívták, mert közreműködött az építésben is). – Ki is próbáltam az átkelést a hídon – mondja. – Tíz perc sem kellett hozzá, míg Domboriból Fajszig 19 perc a komp menetideje és még fizetni is kell. Magam is a hidat választanám.

RÁKOSI GUSZTÁV"

"Komp helyett kishajó a Dunán
Gerjen-Fajsz


Az új Duna-híd megépítésével kérdésessé vált a Fajsz - Fadd-Dombori között közlekedő komp jövőbeni sorsa. Az illetékes minisztériummal folytatott tárgyalások után a helyi önkormányzat úgy döntött, hogy idén mindenképpen megpróbálja fenntartani a kompot.

A Beszédes Józsefről elnevezett dunaföldvári átkelőtől délre eddig mindössze egyetlen híd - a bajai Türr István - állt az utazóközönség rendelkezésére, ha át szeretett volna jutni az Alföldről a Dunántúlra. A két híd közti részt a géderlaki, a gerjeni, illetve a fajszi komp látta el.

Gyökeres változást hozott azonban a Szent László-híd, amelynek birtokba vétele után kérdésessé vált a fajszi, sőt a gerjeni komp jövőbeni sorsa. Mivel a forgalom gyakorlatilag teljes egészében átterelődött az új hídra, a két dunai átkelőpontot (Gerjen és Fajsz) választó járművek száma drasztikusan lecsökkent. Olyannyira, hogy ma már csak azok veszik igénybe a két kompot, akik Faddra vagy Gerjenbe járnak át napszámba, piacozni vagy a dombori üdülőtelepre nyaralni. A viszonylag magas rezsiköltség miatt a kompot bérlőként üzemeltető vállalkozó, Molnár Sándor abban bízik, hogy a két átkelő közül sikerül legalább az egyiket megtartani.

A fajszi önkormányzat már megrendelte azt a pályázati és önkormányzati pénzből vásárolt harminc személyes kishajót, melynek üzembe helyezésével sétahajózásra, illetve hosszabb dunai kirándulásokra lesz lehetőség.

Miklós Imre"

(Forrás: http://www.tolnainepujsag.hu)

Előzmény: Törölt nick (3872)
Slam1 Creative Commons License 2003.08.17 0 0 3942
Én ezt tudom róluk:Csepel D614,6hengeres,soros,4 ütemű dízel motor.Rajzom sajnos nincs róla.Rákerestem a neten,de érdemlegeset nem dobott ki.
Előzmény: MALWIN (3941)
MALWIN Creative Commons License 2003.08.17 0 0 3941
Aha.
Lehet tudni valamit ezekről a mocikról?
Típus,kivitel,stb?
Érdekelne rajz is róluk, ha van, akár háromnézeti is..
Előzmény: Slam1 (3939)
Pedrofon Creative Commons License 2003.08.17 0 0 3940
Sikeresen megtartottuk Tommal az 1. Balatoni Topictalit Zamárdiban!
Slam1 Creative Commons License 2003.08.16 0 0 3939
Nemtudom,de egy ilyen nagy cégnél van még hajó amibe belelehet tenni(pl:KH,ilyet üzemeltetnek is)De biztosan nem lenne gond eladni sem egy Csepelt,dohognak ilyen motorok még a Balatoni hajókban.
Előzmény: MALWIN (3937)
keri1 Creative Commons License 2003.08.16 0 0 3938
Üdv Mindenkinek,
egy (nagyjából) szakmába vágó kérdésem lenne hozzátok. Ausztráliába szeretnék eljutni, mégpedig hajóval. Elég sokat keresgéltem a neten, felhívtam a Mahartot meg mindenféle utazási irodát, de úgy néz ki, hogy Magyarországon senki nem foglalkozik jegyfoglalással ilyen hajójáratokra. Ez mondjuk még rendben is lenne, de sajnos még csak azt sem tudta megmondani senki, hogy merrefelé keresgéljek tovább. Ebben szeretném a segítségeteket kérni: tudja-e valaki, hogy milyen társaságok foglalkoznak ilyesmivel, hol találok menetrendet(ha van ilyen), jegyárakat, stb. Előre is köszi.

Keri1

MALWIN Creative Commons License 2003.08.16 0 0 3937
,1998-ig voltak Csepel motorjai.

Mi lett a motorokkal???

Előzmény: Slam1 (3936)
Slam1 Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3936
Bocs,elütöttem egy évszámot,1998-ig voltak Csepel motorjai.
Előzmény: Slam1 (3935)
Slam1 Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3935
Majdnem jól emlékeztem,1946-ban épült a Szikra a B.Füredi hajógyárban.Az eredeti neve "Széchenyi"volt később lett "Szikra",majd "FK 316" majd ujra "Szikra".Néhány napra megkaptam a Hajókönyvet,ha még van kérdés szívesen megnézem benne.Néhány érdekesség:1969-ig Láng motorok voltak benne,1988-ig Csepelek,most Volvo-Penta zabálja a gázolajat.
Előzmény: muggli (3906)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3934
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: A Galéria - Nagyvitorlások fejezet bővült: Lillafüred, Öszöd, Excellence, Hullám Dendi. Ugyanitt a Szaturnusz képei frissültek.
Egyéb: a Balaton 34 cm (tegnap csökkent erre a szintre).
trophy Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3933
Szuper a kép, gratulálok! Tényleg ritka pillanat. A budapest jobbra tartási kötelezettség értelmében a Margitsziget budai ága völgymenő, pesti ága a hegymenő. Csak azok a menetrend szerint közlekedő, vagy különjárati személyhajók hagyhatják figyelmen kívül az egyirányú ágat, illetve hídnyílásokat, amelyek a szigetoldal térségében saját kikötőpontonnal rendelkeznek.
A Miskolc 18dm-re terhelt bárkákat tolt, és jelen vízállásnál a budapesti gázló az Árpád-híd fölött kb. az Újpesti-öböl alatti vonalban 17dm,(érdekes, hogy sekélyebb, mint a (Budafoki-gázló) emiatt engedéllyel hajózta meg a budai ágat hegymenetben, így kikerülve azt. Bár hivatalosan a rádióbejelentkezésen kívül rendőri felvezetés is kellett volna...
Előzmény: Pedrofon (3930)
jakyg Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3932
A jobbpartiágban halad felfelé a jó öreg Miskolc. Furcsa. Korábban mindkét ágban mentek mindkét irányba, de úgy tudtam, hogy a hídnyílásokat egyirányusították.

Más: most találtam
http://dunainform.rsoe.hu/

(Valaki egyszer elárulhatná a hivatkozás beírás szintaktikáját.) :)))

Előzmény: Pedrofon (3930)
gumidani Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3931
Nem csak az árral szemben halad?
Előzmény: Pedrofon (3930)
Pedrofon Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3930

Sikerült ma is elcsípnem 1 ritka pillanatot.
De feltehetném akár azt a kérdést is, hogy mi a furcsa ezen a képen.

trophy Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3929
Szárnyasok merülése "testre helyezve" eléri akár a két métert is, míg siklás közben 1 m alatt marad. 7 éve Nyergesújfalunál Bp. 140-es víznél törtel le a szárnyát az egyik nagy Vöcsök madár.
Újpesti-öböl bejárat tegnap 12 dm.
muggli Creative Commons License 2003.08.15 0 0 3928
Szép a gyűjteményed! Gratula!
Csecse! Ez az oldal Téged is érdekelhet!
muggli©
Előzmény: egzo (3926)
DLala Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3927
Megnéztem, hát gyászos...
Egy szakmai kérdés.
Létezik, hogy a Duna vízhozama folyamatosan csökken lefelé haladva, azaz normál esetben Magyarország területén egyre fogy belőle a víz?
Még a Dunakanyartól lefelé érthető lenne (vízkivétel, párolgás), de a szlovák szakaszon is, ahol csomó folyó ömlik bele?
Előzmény: Slam1 (3924)
egzo Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3926
Sziasztok! Hosszú szünet után újraélesztettem az Osztrák-Magyar flotta galériát...
Sajnos még messze nincs fennt az egész gyűjtemény, de addig is :)
kranführer Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3925
Sziasztok!
Nekem sajnos csak a 9.-e jó akkor is csak fél három körül tudok a Szabadkikötőbe odaérni.
Üdv
k (aki most időlegesen munkanélküli a kis víz miatt :-((( )
Slam1 Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3924
Én csak ezt ismerem,de hátha tud valaki jobbat is
http://www.hydroinfo.hu/vituki/elore.htm
Előzmény: DLala (3923)
DLala Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3923
Tudtok vízállásjelentés-előrejelzést adni az elkövetkező két-három hétre? (Duna, Budapest)
Slam1 Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3922
Szia!Tom-ot kérdezted de had válaszoljak én.1943 rémlik az építés évének,de holnapra utánajárok pontosan.Én 1980-ban láttam először ezt a hajót,akkor és azóta is a KDTVIZIG tulajdona,a balatonon hajózik,néhány utja volt talán a Dunán azóta,1980-ban esett át egy felújításon,pár éve kapott Volvo motorokat.
Előzmény: muggli (3906)
Tom_ Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3921
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok:

>>> A Galéria - Személyhajók fejezet bővült a Csobánc és a Földvár hiányzó képeivel, ezzel ez a Galéria - Személyhajók rész külső képanyagai teljessé váltak, nincs hiányzó hajó.

>>> A Galéria - Érdekességek fejezet bővült a Kelén gőzgépével és a Csongor régi dízelmotorjával.

>>> Felkerült a Csobánc fedélzetéről, kormányállásáról és gépházáról készített képanyag (Adatbázis részben).

muggli Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3920
Csecse!
Ilyen vonatkozást a neten nem nagyon találtam! :-((
muggli©
Előzmény: Londonercsecse (3918)
muggli Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3919
C.!
No, akkor azért nem nyúltam nagyon mellé, csak úgy 60 évet!:-))))))))) A "Lajta"-nak jobban kiemelkedő orrára emlékeztem és felelőtlenül nem néztem meg pontosan, mielőtt írtam. Köszi a kiegészítést!
Vajon nem lehetne-e pl a Lágymányosi-öblöt legalább részben megszerezni, egy ilyen emlékhely és múzeum számára? Relatíve jól megközelíthető, és még víz is szokott benne lenni, bár a bejárat már eliszaposodott, de ez megoldható lenne, gondolom. Szépen ki lehetne alakítani, víz-villany, talán még csatorna is van az öböl mellett. Sok feltétel adott lenne erre a célra, sőt, még a Tengerész-emlékműnek is lehetne kulturált környezetet teremteni.
Urak!
Contestant által felajánlott időpontok közül kinek, melyik felelne meg? Elékeztetőül: szeptember 2-a, 3-a és 9-e a javaslat.
muggli©
Előzmény: contestant (3915)
Londonercsecse Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3918
Hi!

Ezt is koszi, az ajanlott oldalt ismerem, s latogatom is.
Talan kicsit modositanom kene, MAGYAR embereket, s regebbi konyveket keresek elsosorban, de persze minden megoldas,tanacs erdekel.

Koszonom, Csecse

Előzmény: muggli (3910)
Londonercsecse Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3917
Kosz, csak az a baj, hogy London-tol ez kicsit messze van...(Ott lakom). Azert tenyleg koszi!

Csecse

Előzmény: cavman (3909)
veterano Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3916
T.Kollegák!

Elsősorban elnézést a kontárkodásért. Két apróság:
1, A másik két Bíbic nem üzemképes.
2, Bár a szárnyashajók - szárnyon - valóban nem merülnek sokat, de gondoljatok bele abba a szituba, amikor egy madarat menet közben "le kell tenni" valamilyen probléma miatt. Igy aztán gondolom már világos is a probléma. Utasokkal ezt a rizikót a jelenlegi vízállásnál nem lehet felválalni...
További minden jót minden topic-lakónak.
üdv
Veterano

Előzmény: Pedrofon (3914)
contestant Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3915
Szia Muggli,
A hajó aknakeresőnek épült, valamikor a 40-es években, néhány társával. egyikük, talán éppen ez a 70-es, 80-as években a FOKA-nál volt rendezőhajó. Sokat boxerolt az Északi-öbölben, ahol az ún. fix-elevátorhoz hordta be a kavicsos dereglyéket. Nagyon szép formája van! Utána nézek majd az archívumomban. Mindenesetre be kellene vonni a topic körébe Hegedűs Tomiékat a Központi Közlekedési Felügyelet hajózási műszaki osztályáról. Nekik van a legtöbb technikai adatuk, hiszen irattároznak évtizedek óta minden hajódokumentációt.
Üdv: c
Pedrofon Creative Commons License 2003.08.14 0 0 3914
Az orra tényleg kiemelkedik, de a fara mélyen a vízben marad. De erről majd hallunk hamarosan szaxerűbb véleményeket szakavatottabbaktól.
Én viszont azt kérdezném, ha a bíbicek tényleg elmennek 1 vizes felmosórongyon is, akkor miért nem jár mind a 4?
Láttam ma a Bíbic I-et és a Bíbic II-t is munkában, de a másik 2 igazán dolgozhatna. Mikor, ha most nem? Pont erre az esetre találták ki őket.
Előzmény: Cheeses (3912)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!