Vettem egy 2006-os évjáratú Jazz-t és a kormányán a honda embléma "krómos" színe lekopott, csak sárgás műanyag színe van. Tudnátok segíteni, hogy ez ki lehet esetleg cserélni?
Vettem szőnyeget 2012-es Jazz-hez az autofelszerelések.hu -tól, 6mm-es textil, csak a 2 első, összesen 4990 Ft-ért. A minősége egész jónak tűnik, a méret is kb. jó (a vezetőoldali lehetne 1cm-rel szélesebb, de nem zavaró).
A 4 rögzítő patentból viszont 3 nem jó helyre esett - legalábbis nem ugyanoda, mint az eredetileg a Honda szalonban betett szőnyegé. Szerintük az okozza a problémát, hogy a Jazz-nél (Civicnél, stb.) többféle elrendezés is van, mutattak kész gumiszőnyeget, ami egyezett az általuk készített szőnyeggel.
Végül arra a megoldásra jutottunk, hogy legegyszerűbb az alsó rögzítőket átrakni (ezeket csak az alsó szőnyeg tartja). Így aztán az egyik vezetőoldali patentet átraktam, az utasoldaliakat viszont kivettem, mert oda úgyis felesleges (a jazz1-ben nincs is).
Egyébként segítőkészek voltak, adtak alsó patentokat is.
Tanulság, hogy célszerű a megrendeléskor személyesen odamenni, bepróbálni, és akkor úgy készítik el a szőnyeget.
Skacok a Hungária és a Thököly kereszteződésénél, ha én jövök a Stadionok felől és vissza akarok fordulni a Hungárián az szabályos, ha ezt a kereszteződésben teszem meg, ugye ott van a sáv, hogy balra lehet kanyarodni, de ezt használhatom arra is, hogy ráforduljak a Hungáriára, vagy csak a Thökölyre lehet, mert én nem láttok ott megfordulni tilos táblát. https://www.google.hu/maps/@47.5114937,19.0990155,3a,75y,132.9h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s23QvvMKTT3r-M2GKOJCkIg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 erről a részről van szó, csak ez olyan régi térkép, hogy akkor a villamosvonal felújítása miatt még balra se lehetett kanyarodni a Thökölyre!
..bar szerintem hybridben azert Toyota jobb, sokkal több tapasztalata van (Priusbol is nem keves ev alatt nem keves fogyott mar), es - nem nagyon utanajarva, csak erdeklödeskent nezegetve - ugy emlekszem ott igen hosszu (talan 8 ev) garancia van akkucsomagra
1km-es tavokon ? tenyleg erdekelne, hogy hideginditas utan az elsö km atlagfogyira mit ir a gep ? mondjuk legalabb 10 eset atlaga, oktoberben mar vannak hüvös reggelek.
csodalkonzek erösen, ha az 6 l/100km lenne - ha csak nem vegig lejtö az 1km es gurul az auto, motorbeinditas nelkül csak gyujtast raadva.
nekem 129e km atlaga 4.45 l/100 km alatt van. de ezek nem rövid varosi utak. ezt csak zert irtam be, mert van valamennyi tapasztalatom Jazz-zel is, es persez elözö autoimmal is fogyasztasra menve vzettem.
az eredeti beirasban ez allt:
"az esetek többségében nem megy többet 1 km-nél" na remelem itt nem allitod, hogy az 1.4-es Jazz ennyit fogyasztana ! 5 km-es tavokon mar igen. marmint a 6 l/100km-t.
aki nem hiszi menjen 100 x hideginditassal 1 km-t es elötte nullazza le a szamlalot. lesznek csodalkozasok annal, aki azt hiszi, hogy 1km-en lehet Jazz-zel keveset fogyasztani.
Nem tudom milyen évjárat, de az első generáció (2002-) gyenge pontja a rádió. Bontóban nincs, javítani tudtommal nem tudják/nem érdemes. Nekem a CD része kakukk, nem adja ki.
Sziasztok! Olyanban kérném a segitségeteket, hogy vettünk egy Jazz-t és a rádió ki van akadva, semmi gombra nem reagál, 87,5-ön áll. Sem a hullámsáv váltora, sem a keresöre nem reagál. Ha beteszek egy cd-t müködik, de a rádio kakukk. Mit tegyek vele, kérek egy kis segitséget! :D Köszi
Namost azért tegyünk valahol különbséget. Mert ott, ahol a 100 lovas 1.4-es Jazz 5,5-öt eszik városban, ott nyilván egy hibrid sem fog lényegesen kevesebbet enni. Sőt, autópályán sem. De ott, ahol egy ismerősöm CVT-t Jazze (1.gen) a városi rövid távú dugókban 10-12-t evett, ott igen. De egy ilyen IMA-s Honda sem képes csodákra, nyilván valóan.
Hát nekem nincs közvetlen tapasztalatom hybriddel, (hál istennek...) de beszéltem egy ex Jazz hybrid tulajjal, aki a városi 5-6 literrel teljesen meg volt elégedve, aztán egyre többet kezdett fogyasztani hosszabb távon, mesélte, hogy volt valami 200km oda-200km vissza útjuk, aholis kijött egy 8l-es átlagfogyi. Bevitte egy Honda szervízbe, ahol közölték vele, hogy akku-csomag csere kell. úgy 600E ft-ből kijön. ....azonnal el is adta. Ha ő nem mondott igazat, akkor most én sem, ismétlem, csak továbbadtam a sztorit, nem velem fordult elő.
Hát nála a 6 is megvan, de az esetek többségében nem megy többet 1 km-nél. Ha többet megy, akkor azt is dugóban. Teljesen elégedett a fogyival. Városon kívül 4 körül.
Édesapámnak Insightja van. Tudom, nem Jazz, de csont ugyanaz a hajtáslánc. Az övé 7 éves, kutya baja. De beszélgettem már el Honda szervizesekkel, nem jellemző az akku probléma, de úgy semmilyen probléma :). A 12 mp-es 0-100 nem aszfaltszaggató, de nem is arra készült. Autópálya tempónak a 110-120-at szereti.
Egy próbát megér. nekem bejött. Ez gyújtás hiba valahol ezért mondták, hogy kísérleteznek. Nem tudom nálam mi volt a pontos kiolvasott kód, de annyit mondott az olvasó ember (1500-ért), hogy gyújtáskihagyás. Cseréljek gyertyát, ha még tovább fennáll akkor trafókat és így tovább. Belemásztam a fórumba és többen írták, hogy az EGR is ilyen kódot dob ki. Találtam egy leírást a gemkapcsos kivillogtatásról. Megcsináltam (kb 5 perc) és egyértelműen EGR hibát jelzett. Utána levettem a szelepet, mert az könnyű volt, de annak a tisztítása kevés volt (írták is a fórumon). Elvittem szakihoz, 2 óra alatt megcsinálta a teljes járat tisztítást és megvolt egyben a szelephézag állítás is. Utána nincs hiba.
Ha ez rendben van mozog a fordulatszámmérő, akkor a gázpedálnál felnyúlsz a műszerfal alá és mindjárt ott van a box mellett a csatlakozó. Lehúzod a csatlakozót, rövidre zárod, gyújtás ráad és számolsz. Utána megnézed a linken, hogy mit mutat. http://bmd-car.hu/hasznos-adatok/hibakodok/ Ha le akarod nullázni, hogy vajon egyszeri jelenség, vagy csinálja máskor is, akkor akku saru le, nyomogatni a gáz és fékpedált többször, utána vissza a saru és nincs sárga. Ha gond van akkor 20-30 km-en belül újra kigyullad. Remélem nem vettem el W szaktárs kenyerét, de ezt itt a fórumon tanultam én is és működött.
Bont valaki Jazz-t? 2002-eshez kellene utastérbe anyós ülés rögzítőcsavarokat elfedő kis műanyag burkolatból a bal oldai. Szegeden van az autó, van valakinek a közelben? Köszi!
probald meg összekötni valami mással. en mindig igy teszek, 1 okért nem megyek, hanem összeszedem öket (az ingyenes legzsakpatroncseret ezert inkabb csak nehany hete csinaltattam, mert elötte nem volt ms ok, hogy menjek arrafele)
pl. gyerek/feleseg az allatkertbe; stb. keress mas haszos/ertelmes bp.-i programot es mindjart maskepp nez ki
Sziasztok, 2006-os 1.4 check engine P0339 hibakóddal. Tudnátok segíteni abban, hogy mit cseréltessek? A szervíz az én költségemre szívesen kísérletezne. Nincs folyamatosan hibajelzés, menet közben nem múlik, de leállítás után néha igen.
Ezabeszéd aki tudja csinálja aki meg nem az igénybe veszi a neki megfelelő szakit.
Nekem is rá kellett jönnöm, hogy jobb ha a festő fest, burkoló burkol, az asztalos fúr farag ... pedig nem vagyok kétbalkezes, de sem időben sem pedig minőségben nem tudom felvenni a kesztyűt a mesterurakkal.
@wastegate: esetleg majd ha jazz vásárláshoz végre eljutok van arra lehetőség, hogy hozzád elvigyem az autót, hogy megmond érdemes -e megvenni? Mennyi lenne ennek a díja? Jöhet pm-be, ha nem publikus! Köszönöm, az elérhetőségeddel együtt!
Aki szeretné egy hozzáértő szerelőhöz vinni a Jazz-t (is), annak jó szívvel ajánlom Atit.
Volt olyan eset, hogy egy másik gyakorlott autószerelő nem tudta megoldani az adott Jazz karbantartási feladatot, akkor vittem Atihoz, és gond nélkül megcsinálta.
Lehet spórolgatni, "barkácsolni", de nem biztos hogy hosszútávon megéri.
(Leszögezem nem kapok Atitól az ajánlásért semmilyen jutalékot !) :)
De az biztos-e, hogy pont a szükséges érék, pl.: 17Nm?
Akkora a szórása, aminél egy gyakorlott kéz is jobb mert függ: légkulcs típusa, kompresszor és a légtartály kapacitása, szállított légmennyiség (tömlő belső átmérője), nyomásérzékelési automatika (egyik csavart még a nagyobb nyomással, míg a másikat már csökkenővel húzod +), ..... - én így gondolom :(
Ha végezettség nélkül, saját célra végzel munkát (az lehet természetesen magas színvonalú), azt az egyszerűség kedvéért hívom barkácsolásnak. Ha ugyan azt műveletet napi szinten végzed ellentételezésért, van róla papírod, így a felelősséged is, az szakmunka, szolgáltatás. Szerinte a barkácsolás egyáltalán nem pejoratív.
Az autószerelés "szépsége" egyébként pont az általad is említett baki a szerelő részéről. Hát olyan bizony van, hogy nagyon megszívatja a szakit is egy beragadt csavar. De, ha az be is törik, akkor van bajban az otthoni barkácsoló, míg a szakember valahogy majdcsak megoldja.
Természetesen az autószerelő választás is bizalomra épül. Ha eleve bizalmatlan vagyok, hogy berakta-e, illetve kellett-e bele, vagy az volt-e a baja dologban, akkor inkább keresek másikat. Általában minden munkafázisnak van egy elméleti munkaideje, ezért a hozzáértő meg tudja mondani, hogy mi mennyibe fog kerülni hozzávetőleg. Ha ügyes kevesebb idő alatt, ha tapasztalatlan hosszabb idő alatt készül el, ez legyen az ő kockázata.
Ha te biztos vagy magadban, nem sajnálod az időt és megcsinálod, akkor két dolgot nyersz. 1. Pénzt spórolsz. 2. Sikerélményben lesz részed. Szerintem az utóbbi a legjobb. Mivel a Jazzt életében nem sokszor kell javítani, így nem biztos, hogy érdemes megtanulni nehezebb fogásokat, inkább megcsináltatni, mert 5 év múlva megint kezdheted elölről a fogásokat kitapasztalni.
A fórumot én is nagyra értékelem, egy csomó dolgot tanultam itt. Tegnap pl azt, hogy a kanyarban a kerékcsapágy tud annyit engedni, hogy egy passzentos nem jó ET méretű alufelni küllőbe beleérjen a féknyereg. Eddig azt gondoltam, ha elforog, akkor az rendben van. Mondtam is az asszonynak, hogy képzeld mit olvastam...erre ő, miért a gyárban felrakott is beleérhet? Mondtam, hogy nem. Akkor miért tennél fel olyant ami nem gyári, vagy nem olyan méretű, hogy beleérjen? Ez pl legyen a "barkácsolók" egyik alapszabálya! Női logika, de van benne igazság.
ha tényleg ért valaki hozzá, és vannak megfelelő célszerszámai, akkor nem barkácsolás. de ha valaki pld wastegate topiktárs tudásából akar táplálkozni, hogy aztán majd maga valahogy megcsinálja, na az szerintem, hangsúlyozom szerintem, barkácsolás. .
Ha nem is barkácsolás, de egy olaj és szűrőcserén kívül a még az egyszerűbb dolgokoz is kellenek rendes/célszerszámok. Ráadásul (én legalább is ) csak akkor tudom megcsinálni, ha megmutatják, megcsinálják előttem.
Mondjuk a Jazzen csináltak elöttem egy kerékcsapágycserét, a profi szerelő eléggé szívott vele, mire kiszedte a régit ill berakta az újat (fodrítva:D) és az ABS jeladó is közben tönkrement.... Szóval láttam, de biztos nem fogom soha megcsinálni.
Pár hónapja olvasgatlak benneteket és hálás köszönet pár hasznos infóért.
De sajnos ezt nem tudtam megállni hogy ne kérdezzem meg hogy miért barkácsolás az ha valaki eltud végezni otthon egy komplett szervizet,vagy akár fékbetétet-tárcsa,csapágyak,és egyéb kopó alkatrészek cseréjét?
Ha én teszem bele tudom mi van benne. Persze csak ha nem akarom jól átbaszni magam.
Most ott tartunk hogy küld egy szett megfelelő tehermentesitőt meglátjuk mennyire lesz megfelelö. Nem értem én sem miért kérdezte a gumit. Szerinted 24 óra es max 20 km megtétele alatt ez okozhatott bármiféle kárt a kocsiban? Futómű, fék, motornak?
Réges-régen az autókat mindig pozitív legördülési sugárral készítették, a negatívot úgy 30-40 évvel ezelőtt vezette be a Mercedes. A fő indok éppen ez volt, hogy defekt esetén nem tépi ki a kezedből a kormányt. Akkor úgy gondolták, ezentúl minden autót negatívval fognak készíteni - persze szabadalmaztatva volt, fizetni kellett érte. Nem tudom, hogy áll most ez a meccs.
stabilitasi elönye van, nem szimmetrikus üzemben, mert ha az egyik kereknel nagyobb az ellenallas (defekt miatt nem akar oly könnyen gurulni, tapadas mas, utfelület mas), akkor a fellepö erök epp stabilizalo iranyban lepnek fel, pozitiv legördülesi sugarnal a ezetöre nagyobb feladat harul, mert amelyik kerek (pl. defekt miatt) lassabban menne, az auto arra kitörne/kanyarodna, es meg a fellepö erök a kormanyt is arra tekerik
Én is ez alapján próbáltam féktárcsát, és betétet cserélni. Vettem hozá mindent, elmentem barátomhoz aki autószerelő. Neki elmondtam, hogy láttam neten hogyan kell, azt mondta akkor álljak neki. Még a csavart sem tudtam meglazítani. Jót nevetett rajtam, aztán megcsinálta. :) Most júliusban vettünk egy Jazzt. 1.2-es 2006-os, pécsi kereskedő kintről hozta be. Így teljesült régi vágyam, ismét japán az autó. Sokat olvastam a fórumot, rengeteg jó tanácsot olvashattam.
Még annyi, hogy a féknyeregnek nincs köze a kanyarodáshoz. Azon vagy elforog, vagy nem. Gondold át még egyszer a problémád. Mi az autó pontos gyártási éve és mi a GD száma? Minek ér neki és mi? Ha van rajta gumi, annak mi a pontos mérete? A gyári méretet kell hasonlítani a kalkulátorokkal.
Igen gyári alufelni, kétségtelen ha papíron jo de valahol hozzaer akkor nem jo.. nem tudom mi lesz a következő lépés, érdemes e foglalkozni nyomtávszelesitessel
A gyári(!!!) Honda felni, gondolom alufelniről beszélgetünk, lehet, hogy nem erre a típusra volt gyártva, hanem a Civicre (2001-2006), ami elvileg jó rá. Szerintem lehet, hogy papíron jó rá, de ha a gyakorlat alapján beleér valahová, akkor az meg tény, azzal nem tudsz mit kezdeni. A nagyobb ET "beljebb" viszi a kereket, értelem szerűen ez kanyarban korlátos, mert belül elérhet valamit. A kisebb "kintebb", ez meg a csapágyakat terheli jobban. A legjobb megoldás a gyári méretek és olyan számok használata, ami másnál bevált. Minden más vételnél benne van a nem biztos, hogy jó rá rizikó. Amúgy arra készülj, hogy ez nem lesz egy finoman futó autó ilyen alacsony gumival, ha véletlenül el is forog majd.
2006 os jazz re tettem gyari Honda 6x16 et53 felnit es befelé érinti a műanyagot 195/45 r16 gumival, elvileg semmi nem indokolja hogy hozzaérjen mi lehet a probléma? Patent megereszkedhetett? Nem volt elvileg törve se..
Nem. Lemondtam róla. Nem adok érte több mint 1,7 milliót. Használt motorokkal kapcsolatban fenntartásaim vannak. Néztem egy igen jónak ígérkező használtat, és jó áron Tápén, de nekem nem tetszett, (kormányzási, fordulékonysági problémák miatt) bár elvitték 3 nap alatt. Úgy vagyok vele, motorkerékpárral (robogó) nagyon vigyázni kell, U váz, egyszer buknak vele, könnyen deformálódik, csavarodik, aminek a stabilitás, fordulékonyság, manőverezési képesség, azaz biztonság látja kárát, és két kerék. Az utóbbi 3 motorom csak új vásárlás volt. Helyette vettem egy burkolt, téliesített "motorkerékpárt". :-) Daihatsu Coure 2004-es évjárat 97.000 km-rel szervizkönyv, jó állapot, 1000 ccm-es Toyota blokk, 58 LE, 720 kg, megfelelően dinamikus. Új 50 ccm-es Honda robogót nem kapnék az árán. A 125-ös Honda robogót meg kihasználom, így is előzésnél bele, bele szaladok a 90-be, mit tennék a 300-assal? Jobban van ez így. :-) Országútra Meg a Jazz-t vagy az A2-t használom.
:-)) Ebből látszik, hogy nem csináltál hülyeséget. Más kérdés az, hogy az autószerelők többsége "érzésre" húzza meg a gyertyákat, nem nyomaték kulccsal.
Láncos a motor, nem kell cserélni. A széles bordás szíjat be lehet szerezni, lassan cserés lesz. Az is lehet, hogy a feszítőnél is kell cserélni, hallani fogod, ha szükséges.
Szerintem nem kellene besértődnöd. W. szaktárs szaki, aki ebből él. A Te hibádra ő tudja a megoldást, más nem itt fórumon. Felajánlotta, hogy megcsinálja. Gondolom, ha dobtál volna egy mailt, azt is megírta volna, hogy ez mennyibe fog fájni. Kisebb barkácsolásban itt mindig segítettek, de cvt-t talán tényleg nem kellene internetes tanácsok alapján otthon barkácsolni.
Én spórolós vagyok és valamikor az elmúlt században még aktívan szerelgettem a Ladámat. Az utolsó csavarig szétszedtem, összeraktam. Az Opelemen is ment a barkács, mert elég volt hozzá a szokásos szerszámkészletem és gyakorlatom.
A 2006-os Jazznél jöttem rá, hogy pl. a hátsó gyertyák kiszerelésénél kell olyan szár, ami nincs. Az EGR tisztításnak nekiálltam, de rájöttem, hogy kár kínlódni, mert kell hozzá pont oda való szerszám. Az első betétek cseréje simán ment, de hátul elakadtam a kézifékállítóval és nem tudtam megcsinálni. Jobban jártam, ha elvittem egy megbízható szakihoz akinek volt szerszáma, tudása és összesítve sokkal jobban jártam.
A fórumtársak sokat segítettek, ha valami kisebb gondom volt és legalább azt tudtam, hogy ettől még mehetek-e, vagy, hogy kb. mennyibe fog fájni. Abban is, hogy mi a normális fogyasztása egy ilyen gépnek, mi az a mi elvárható tőle.
Tehát, ha valaki azt mondja a problémámra, hogy tudom rá a megoldást és meg is csinálom az szerintem már egy komoly előrelépés a megoldás érdekében.
Felnicsavarokat 12,5 Mkp - ra állított nyomaték értékkel húzom meg.
Gyertyakulcson két kis rövid kar van, amibe belekapaszkodva lehet megszorítani a gyertyákat. Azzal átlagos erőt kifejtve nem lesz agyonhúzva a gyertya az alu öntvényben. :-)
Tényleg sokat fogyaszt az autó rövid távon. De ezt egyszerűen meg is lehet mérni, hogy ne a levegőbe beszéljünk:
indulás előtt (hidegen) ki kell nullázni a számlálót és 500/1000 méterenként felírni, hogy mennyit mutat fogyasztásra. Különösen fagypont alatt izgalmas értékek jönnek ki.
Nem akarok beleszólni, de az autó kezelési könyvében is le van írva, hogy a gyertyákat milyen nyomatékkal kell meghúzni.... Egészen pontosan 18 N m.-el....
Mivel nem vagyok autószerelő jobbnak láttam az előírt értékkel meghúzni, mellesleg a kerékcsavarokat is nyomatékkulccsal szoktam meghúzni. Gondolom számodra ez is röhejes.
de mint tudjuk, egy "modernebb" reszecskeszürös diesel rövidtavon ....nem müködik. vagy kiirja, hogy menj a palyara - hogy elerjen kipuf.gaz hömersekleteket, stb. - , vagy reszecskeszürövel igen komoly szopas all elö.
en sem Jazz egyedinek gondolom ezt, regi autokhoz kepest igen, de benzinenel is ma az emisszios elöirasok es KAT bemelegitese miatt ilyen az applikacio: legyen hamar meleg a kipufogogaz - ez pedig benzinbe kerèl, ami nem az auto menesere forditodik.
...ilyen 1-2 km-es tavon egy ösregi tipus kevesebbet fogyasztana
Én személy szerint gyertyát cseréltem nyomatékkulccsal meghúzva.( Ez szerintem nem barkácsolás ) A többi hibáról elméletben beszéltünk volna,hogy Jazz GD2 is képbe kerüljön, kb milyen hiba okozhatja. Itt mindenki ilyen kedves vagy csak a veteránok?:(
"Ezt nem tudom megállni, bocs. Én 5.5 km-et tekerek bringával munkába, naponta."
Értelek benneteket. Szeretek kerékpározni, de nehéz laptopommal a hátamon, városban nem vállalom a kockázatot. Okkal megyek ilyen rövid távra és még lehetünk egy páran így.
vidi313 írta:
"1,3 km távolságokkal, gyakori hidegindítások közepette brutális fogyasztási érték adódik. Olyan 10 liter/100 km körüli... Hiába mondják, hogy ilyen üzemmódra a benzines a megfelelő, a fogyasztás ezt egyáltalán nem igazolja. Ilyen körülmények között egy hasonló kategóriájú dízel nem megy 5,5 liter/100 km fölé."
Egyetértek.
Korábban C Corsa-m volt (12 évig), ugyanezen az útvonalon nem volt ilyen jelentős a fogyasztásnövekedés!
Nem, nem sírom vissza! :-) A kocsimmal (1.2 S Cool 2007-es) ezen kívül elégedett vagyok!
Korábban írt egy hölgy ide, hogy kis fogyasztású kocsit keres oviba, vásárolni, rövid távra. Mikor megvette, csalódott volt, mert az elvártnál magasabb volt a fogyasztása (engem is mellbe vágtak a fogyasztási értékeim). Kedvükért le kell szögezni, hogy a Jazz 2002-2008 sorozat rövid távon, brutálisan sokat fogyaszt még a többi benzineshez képest is!!
Ha már bemelegedett, akkor csodálatos a fogyasztása (múltkor 3,5 l/100 km-t tartottam 50 km-en keresztül!).
nyilvan van (altalaban nem örömteli vagy sajnalatos nehezseget ado) körülmeny, amikor igen rövid tavra is autot kell használni, de aki csak teheti, ilyen rövidre ne hasznalja, az autonak sem jo, a levegönek sem, es önmaganak is valoszinü jobb, ha mozog (seta-menes-biciklizes)
1,3 km távolságokkal, gyakori hidegindítások közepette brutális fogyasztási érték adódik. Olyan 10 liter/100 km körüli. Ugyanez az autó országúti tempóval 5 liter alatt fogyaszt.
Hiába mondják, hogy ilyen üzemmódra a benzines a megfelelő, a fogyasztás ezt egyáltalán nem igazolja. Ilyen körülmények között egy hasonló kategóriájú dízel nem megy 5,5 liter/100 km fölé.
A 2006-os és a 2012-es Jazz-hez is adott a szalon Standard besorolású textil szőnyeget (értelemszerűen nem ugyanolyat), de míg a 2006-os most is használható (igaz, az évek során kellett rajta kicsit javítani), a 2012-es viszont kilyukadt a sarkamnál. Gyengébb minőségű, vékony az anyag és a megerősítés sem ott van, ahol kellene. Tudom, nem a Honda gyártja ezeket, de a hivatalos tartozékaik között szerepel.
A feleségemmel ketten használjuk az autót, de ő sem hord magassarkút (és én sem).
a 2008-2015 közötti Jazz-ednel, gondolom - igaz ? ugy vetted eszre, hogy az kevesbe birja a strapat, mint a 2008 elötti Jazzben ? - nekem 12 ev es 129e km alatt nem lukadt abban ki a gyari textilszönyeg, igaz, nem magassarkuban vezetek :-) ..de beirasaid alapjan meglepödnek, ha Te igen :-)
Nem kellett volna levenni az elejét. A sárvédő ívnél elég levenni három patentot. Nyúlj be és tapogass. Keress lógó vezetéket, de előtte bizti ellenőrzés.
Hétvégén H4-es izzókat cseréltem a kedvenc járgányomban (JAZZ 1.2 2006) a lökhárító leszedős, lámpabura kibillentős megoldást választva. Minden rendben ment pár lestrapált műanyag rögzítő patentet leszámítva (pótoltam őket újakkal), viszont amikor a világítást próbálgattam észrevettem, hogy a fényszóró magasság állító nem működik a bal oldali fényszórónál. Motorhangot sem hallok zümmögni a bal oldal felől. Jobb oldal rendesen működik, az összes fokozat állítható a tekerős kapcsolóval.
Kérdésem az lenne, hogy hozzá lehet esetleg férni valahogy ehhez a magasság állító egységhez vagy megint boríthatom szét a kocsi elejét?
Nekünk ugyenez a rángatásos téma jött elő nemrég. Egyelőre gyertyacsere megoldotta,de hallottam ,hogy a hátsó sori gyújtótrafók hajlamosak elromlani és szerintem ez is okozhatja.
B-s corsanal volt hasonló kellemetlen élményem, ott a gyújtáselosztó jeladó hagyott ki néha, csere után elmúlt, de gondolom a hondánál más a tematika! veszélyes volt, amikor egy kereszteződésbe behajtva rándult/kihagyott/...
Többnyire csak olvasom a fórumot, de most adódott egy kis probléma szeretett jazzünkkel. Korábban, mintha másnak is lett volna hasonló élménye, de nem emlékszem, hogy végül is, mi lett az esete megoldása ( talán orvoslás Wastegate -nél ... ).
Tehát Jazz 2006 CVT. Most ~120e km. Probléma: 1500 - 2000/min fordulat közt egyre gyakrabban érezni olyat, mintha kihagyna a motor, vagy mintha kéziváltósnál hirtelen kidobnám a kuplungot. Szóval ilyesmihez tudnám hasonlítani. 1 pillanatig tart csupán, ~3-4 tized másodperc. Egy rántás szerű élmény. Tehát nem dadog (lehet, hogy még nem ... ). Töltés nem megy el, a műszeregységen folyamatosan rendben világít minden, hibát jelző piktogram nem világít. 1500 környékén akkor jelentkezik, amikor erről a fordulatról kellene gyorsulni (mondjuk 40-ről 50-re) 1/3 gázpedál állással. 2000 -hez közel akkor, amikor éppen fordítva - elveszem finoman a gázt, hogy az 50, vagy 60 -at, síkúton tartsam.
Egyébként a járgány szépen indul (keményebb gázzal is) nincs remegés, és 2000 felett sem tapasztaltunk hasonlót, és szépen finoman változtatja az áttételt. A kézi programokat is gyorsan, finoman kapcsolja. Fogyasztás rendben. Használat, havi 600km pesten, 250-300km főút, pálya. Motorerőt megfelelőnek érzem, de ez lehet csalóka, mert, esetleg, folyamatában hozzászokhattam valami nem teljesen egészhez...
Olaj, és szűrők nemrég voltak cserélve. Gyertyák, CVT olaj 100e nél. Szelephézag állításra most nem emlékszem, EGR +csatorna tisztítás valamivel 80e előtt volt. Az utóbbi 6e km-t már spuri használatával tettük bele. 2 hete volt műszakin (ott is minden rendben volt).
Én ökör,mikor megvettem ezt a mostanra pénznyelővé vált kombi BMW-t (E91)
Ma pakoltam az enyémbe a babakocsit és szégyenére a nagy kombi bömbiben kisebb a hely a csomagtartóban mint a Jazz-ben.Nem hazudok!!!
Jazz-be,ABC 6s turbo babakocsi összecsuk és mellé állítva egy hatalmas méretű utazóbőrönd állítva simán befér,biztonsággal gond nélkül.
Bmw-be ugyanez a babakocsi,de bőrönd sehogy sem fér már el,szerintem.
Már csak azért is rápróbálok és majd teszek fel képet.
Legszívesebben visszamennék az időben és jól pofán verném magam.
Jó kis tanulópénz lesz ez nekem!!Ezek után,ha ezt a kis Jazzt pár év múlva kidobjuk,akkor sem vesztek annyit mint ezen a lomon.Soha többet drága autót!!!!
autofelszerelesek.hu Én most hoztam el tőlük gumiszőnyeg garnitúrát, teljesen rendben van a minőség is és a méret is. Rendelhető 8mm-es pluss garnitúra is, szegéllyel, rögzítőpatent-helyekkel, jónak néz ki. Az ára is ok. Nézz rájuk. A Carcarpit-nál jobb minőség (tapasztalat...)
Egyébként a neten én ezeket a cégeket találtam, ahol Jazz szőnyeggel foglalkoznak:
Főnix,
CarCarpit,
RiGum.
Gyárit is lehetne venni, de ezekhez képest min. dupla áron és nekem a jazz2-höz adott standard szőnyeg nem volt túl tartós. Amit 2006-ban adtak az előző Jazz-hez, az sokkal jobb volt.
Ilyet még nem láttam, de a leírásból az jött le, hogy a sima hangszórkimenetből (magas szintű jel) csinál alacsinyszintűt. Ami ugye az RCA amit tud kezelni az erősítő. Amúgy azzal le lehet egyszerűsíteni a dolgot (ha már megoldott, hogy megy hátra alacsonyszintű jel), hogy aktív mélyládát raksz be, és akkor abban benne van az erősítő és a láda is. Nekem is az van.
Ha hátul is lesz hangszoró azzal csak annyit érek el hogy a kölykök nem nyavajognak h hangosabban , pedig nekem ott elől már elég . :) de attól még a mély nem jön elő .
Legalább nem hallanám a csörgést 2000 körül terhelés alatt :)
komplett jó zeném van ha kifüstölném a rádiót :)
Jól ki van találva ez az autó,szeretem is,meg is vagyok elégedve, de van egy pár bosszantó dolog amivel nehezen barátkozok.
Viszont ezek egy részét kárpótolja a csendes motor,az hogy nem remeg a kaszni, a váltó,a fogyi,mindenfelé kilehet látni normálisan,a nagy hely,formája még ma is megálja a helyét,stb
Köszi! :) Igen, nagyon megkedveltem már a próbakör alatt! Csapágyat ők ingyen kicserélik nekem, így egyeztünk meg, de azért leellenőrzöm, hogy megtörtént-e a valóságban is! Egyelőre téli gumit veszek a lemez felnikre, alu-t meg majd tavasszal. Messze még a hétvége, mire átvehetem... :(
Talán egyszerűbb lenne pl. a meglevő két hátsó hangszóró vezetékére rákötni a hangszóróidat (a gyári helyett). Halláskárosodást nem fog okozni, de talán jobban szólhat, mint a gyári. Ha nem lesz jó, még mindig vehetsz bele drága cuccokat.
Üdv a klubban! Ez gyors volt. Gyanítom szerelem első látásra. A Csapágy csere ~30 ezer -névre papírozás ~80 ezer friss műszaki ezek mind előnyök. A költséged utána-a roló ~20-30 ezer - szűrők és motorolajcsere 25 ezer - téligumi 50 ezer alufelni 50 ezer.
Ez árban jó vételnek tűnik. Figyeld a fogyasztási ciklusokat különböző vezetési stílus mellett és válaszd ki a neked legjobb kompromisszumot. Normál használat mellet főleg hosszabb távokon 6 alatti fogyasztással számolhatsz. Jó utakat!
Köszönöm, már kigugliztam,csak hamarabb írtam mint gondolkodtam :)
Hogy őszinte legyek nem nagyon értek a zenéhez. Ha kell akár két fél autóból is csinálok egyet,de az elektronika soha nem érdekelt. Ezért is kérdeztem h van e kimenet mert azt még csakcsak rávarázsolom, de most guglizás közben jött annyi kábel hogy itt ültem 1 órát és nem sokkal lettem okosabb.
Viszont találtam valamit amit nem biztos hogy jól értelmezek, mert ( egyszerűen hülye vagyok hozzá :) )
Nem minden kereskedő maga az ördög.De kérdem én miért legyen köztem és a leendő autó közt még egy költség,amit a kereskedőnek hívnak,ha meg tudom oldani magam is.
Bár így hogy én,könnyen beszélek,mert Németben élünk (sajnos),meg saját hibámból okulva én nem veszek többet otthon használt autót.De ez az én véleményem.Egyébként pont ez a kis kategória amit azért lehet szép számmal találni jót idekint.Az is igaz ezek nem olcsók,de megéri kijönni érte.kellemetlenség meg idő jól tudom,meg kell egy kis megérzés nyelvtudás hozzá,hogy melyiket érdemes megnézni.Mi is nemrég vettünk a miénket idekint és a kevés km-nek köszönhetően,mondhatom azt hogy szinte szalon állapotú kívül belül.Talán ki is merem jelenteni,hogy otthon nálunk ennyi idős ilyen állapotú,talán egy sincs.Ez is egy jó példa,hogy megérte nekem itt megvenni nem otthon.Mindenesetre ebbe most nagyon beletrafáltam,remélem így is marad.Egyszerű kis igénytelen autó ez nem sok hibalehetőséggel,olyan mint anno a wagonr-em.
Ha a tiltó kapcsolót megnyomtam volna, akkor az utas nem tudta volna használni az ablakemelőt csak én. Ezzel szemben pont fordítva volt. Ő tudta használni és én nem. Én is értetlenül állok, ha lesz fejlemény, akkor jelzem.
Új vagyok még itt a fórumon, de megosztanék veletek egy kis tapasztalatot:
Két hónapja nézegettük az autókat amikor eldöntöttük, hogy Jazz akarunk venni, mivel Szegediek vagyunk először itt nézelődtünk, aztán volt pár napunk Pesten ott is megnéztük a kínálatot. Eredmény 10 autóból 8 kintről behozott, túlárazott, lelakott. Aztán két hete elkezdtük kimerészkedni Budapest határain, első úti cél Vác volt, ahonnan már nem volt messze Veresegyház, ahol egy kereskedő udvarában 4 Jazz is találtunk, persze mindegyik kintről volt. Azt mondta ezt viszik most az emberek ezt kell hozni. Nem próbált rábeszélni egyikre sem, kezünkbe adta a kulcsokat és elment telefonálni, mi kedvünkre nézegethettük őket....
Végül megalkudtunk és egy külföldről behozott 2005 1.2 Cool Jazz tulajdonosai lettünk az autónak újkora óta 1 tulajdonosa volt, minden számla, szervizkönyv és a régi forgalmi megvolt hozzá(Tudom, hogy mindent lehet hamisítani). Az autó órájában jelenleg 65e km van és az utastérben még új szag. Az eddig megtett 1000km alatt szépen tette a dolgát a fogyasztás is kielégítő, főleg pályán használva 5,75. Miután megvettük kicseréltem minden szűrőt és a motor olajat és jöhetnek a gondtalan Hondás évek :)
Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, csak azért írtam le, hogy azért kintről is jönnek be jó autók, persze nem olcsón, de inkább a magasabb vételár mint a hibák javítása.
Végül a kérdések
Ti szereltettek bele váltózárat? Milyen fajtát?
Esetleg Szeged környékén nem tudtok ajánlani vkit?
Köszi! "Megvettem" az autót, sikerült szereznem vastagság mérőt is, így át tudtam nézni minden elemet 90-100 körüli értékeket mértem! Törve nem volt szerintem, ill a kereskedő is ezt mondta. Rozsdát nem találtam, legalábbis látható helyen nem, aláfeküdtem amennyire lehetett!Bal hátsó kerékcsapágyat cserélni kell, de megcsinálják!Elektromos cuccokat kipróbáltam, működött minden! Amikor kinyitottam az ajtót, éreztem, hogy cigiztek benne, de a kárpit, ülések szépek, nincs kiégetve! Pénzt nem vittem magammal csak kártyát, így el kellett menni egy automatához az előleg miatt, legalább megvolt a próbaút is! Nagyon jó volt vezetni, B corsa után egy álom a váltója, ami kicsit fura számomra, hogy nem látom az autó elejét, kicsit szokni kell! Azért idézőjelesen vettem meg, mert még csak előleget fizettem, német papírjai vannak ők intézik az adót ezt-azt, átírási költség az árban van!Jövő hét végén mehetek érte! :)
Persze mindenképpen átnézem rendesen, sajna festékvastagság mérőm nincs, és nem is tudok szerezni! Évente 3-4 ezer km lesz beletéve sztem, előző autónk sem ment többet! Többnyire város, pár alkalommal 2-300km-es táv! Rolót néztem én is, hogy hiányzik/legalább alkuképes lesz/, biztosan be lehet szerezni utólag! Mindjárt indulok megnézni, kiderül mi a valós helyzet... :)
Azért kérdezz rá, hogy volt-e karosszéria javítva, vagy vigyél magaddal festékvastagság-mérőt! Én amikor az enyémet kerestem, szinte mind törött-javított volt,, amit persze csak a konkrét rákérdezésre mondtak el. A hirdetésben mind úgy szerepelt, hogy újszerű, gyönyörű, szalonállapot. Mind hazudik!!
Nincs benne a csomagtér roló. A km reális lehet, ha első magyar üzembe helyezésű. Az ára is rendben, ha benne van a nevedre írás is. Azért egy százast még számolj rá, ha megveszed, mert ajánlott egy teljes átvizsgálás és szerviz. Lehet, hogy nem kerül majd ennyibe. A kereskedő is keres rajta, tehát a bekerülési ára 1 millió alatt volt. A teljes polir + festékjavítás +pucera egy 50-es minimum. Nagy valószínűséggel kinti gép, de attól még lehet jó vétel. Szerintem két műszakival még nyugodtan számolhatsz úgy, hogy van egy stabil autód (5 év), persze attól függ mire és mennyit használod.
Nekünk 2006-s volt, amely még Japánban készült. 5 év mulva adtuk el, addig csak az ablaktörlőlapátot cseréltük. Szinte naponta látom a 3. tulajdonosánál és úgy tudom nincs rá panasz.
Ugyan nálunk nem használt funkció, max egyszer kipróbáltam, de nem úgy van, hogy ha tiltasz a gombbal, akkor max az UTAS nem tudja használni az emelőt, de attól még a sofőr ugyanúgy tudja emelni-süllyeszteni? Mert ha igen, akkor mind1, hogy hogy volt a gomb. Vagy ez is változott az újabb jazzeknél?
Én el tudom hinni, hogy létezhet(ett) ilyen hiba a kapcsolónál és akár meg is szűnhetett. A lényeg az, hogy reprodukálni lehessen a jelenséget és akkor garanciában ki kell cseréltetni a panelt.
annak mennyi szerinted az eselye, hogy a közel levö tilto gombot is nyomtad veletlenül ? ...esetleg a gombot nem is, hanem a panelt a környeken. (csak te tudod, hogy ujjheggyel vagy egesz kezfejet rateve probaltad)
Sziasztok! A Jazzem 2007-es 107000 Km van benne. Kell cserélni vezérműszíjat vagy láncot vagy bármit is ami benne van? :) Sajnos nem néztem utána,pontosan mi van benne.Mert a szervízkönyv írja,hogy csere x évnél vagy x km-nél csak azért kérdezem.Szóval Wastegate hozzá kell nyúlni? :)Tavaly volt első-hátsó tárcsafék betétekkel csere,üzemanyagszűrő csere,váltóolaj csere,fékolajcsere,8 db gyertyacsere,első szilent+csapágy csere+motorolaj pollenszűrő,légszűrő :) Elvileg a gép hibátlanul megy,nem vettem észre semmi problémát.
Nyomogasd szorgalmasan amíg garis. A nyomogatások számának függvényében jöhet megint elő a nullánál szerintem néhány tized százalékkal több az esély. A bal oldali nem megy nyöszörgősebben, mint a többi?
Jimmy kérésed a képről már előzőleg teljesült. Ahogy én tapasztaltam az 5,5-6 nem releváns eltérés a 15 colosnál. Az ET az én kereséseim alapján 45, de mások is 50-est találtak. Ezzel kicsit beljebb kerül a széle, de nem fog elérni semmit. Én német fan (precíz népség) is vagyok a japó autók mellett ezért ennek az oldalnak hiszek. http://www.dezent-wheels.com/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=v86byqxns&lng=DE
A sok számra rákerestem, Toyota jött fel.
Télre felesleges 16"-os felni ezért lemeznél 15" a javasolt. Amiket láttam a neten 15 ezer körül azokkal nem lesz gond. A téli guminál én inkább a nedves paramétereket néztem, mert víz több van télen, mint hó, a jégen meg tök mindegy, ha elsokaltál. Meg kell nézni a teszteket és pénztárca barát alapon választani. Én Nokiant vettem, kitűnően viselkedett a rövid télen (februártól).
A téli acélfelni, amit vettem: 5.5Jx15 4x100-as osztás, 56-os furat, 50-es ET szám. Még ugyan nem jártam vele, de felpróbáltam, illik, gond nélkül elforog. A középvonal az 50-es ET miatt 3 mm-rel esik kijjebb, mint a gyári alufelni esetében, de mivel a gyári felni 6jx16-os, a felni széle beljebb lesz.. Nem prémium, de jó minőségű téli-gumival (pl: F...stone) kb. 120 ezerből kijön egy garnitúra.
A jazz3-hoz nincs kapcsolási rajzom, az előzőeknél az utasablakokat egyszerű váltókapcsolókkal lehetett mozgatni, talán most is így van.
A motor árama a vezető kapcsolóján és az utas kapcsolóján is keresztül megy. Ha valamelyik vezetéknél vagy kontaktusnál lenne hiba, akkor nem működne egyik kapcsolóról sem vagy csak egyik irányba. Ha az utas kapcsolójáról mindkét irányban működik, de a vezetőéről nem, akkor a vezető kapcsolójában lehet pl. olyan hiba, hogy az érintkezők nem mozdulnak el a kapcsoláskor.
Mit lehet azon elnézni, vagy rosszul emlékezni, hogy nem tudom leengedni az utasom ablakát?? Nyomtam/emeltem a gombot, az ablak nem reagált. Se föl, se le. Az utas viszont tudta mozgatni a saját gombjával. A tiltó gombról tudom, hogy ott van, de ahhoz nem nyúltam. Különben az utas nem is tudta volna működtetni az ablakot. Gondoltam valami érintkezési hibára, ami akkor fennállt, de aztán elmúlt. Csak nem tudom, hogy mekkora lehet ennek a valószínűsége??
A 3 évente 17E Ft.-ért cserélendő defektjavító folyadékkal kapcsolatban: ma voltam a Conrad-nál (elektronikai alkatrészek, autós kütyük, stb...) 3000 Ft körül láttam a defektjav. flakont. Ha valaki épp venni készül, megfontolandó. Német kereskedő cég, normális árút kínál.
Annyira nem titkos, hogy gumikereskedő oldalakon lehet kapni utángyártott felnit 14-15 ezerért, elég ha beírod a keresőjükbe, hogy Honda Jazz 2015-höz kell.
Részben módosítom az előbb leírtakat. A Honda Szallerbeck nagy nehezen kinyomozta és vissza is hívott. Köszönet nekik. Szóval akkor még sem olyan titkosak azok az adatok. Az ő közlésük szerint, Honda Jazz Elegance:
Középfurat 56
Osztókör 4x100
ET szám 50
Valószínűleg a Comfort és Trend kivitelben is ezek a helyesek. Hátha valakinek hasznára lesz.
Az új Jazzre szeretnék téli gumi szettet, külön acélfelnire szerelve, hogy a komplett kerekeket kelljen majd cserélni. Nos a Honda hivatalos ajánlata brutálisan drága:
- 4 db 15”-os acélfelni, GT Radial Champiro Winterpro gumikkal 238 000 Ft
(üzemanyag "E", tapadás "E", zaj 72 db)
- 4 db 15”-os acélfelni, Yokohama V905 gumikkal 254 000 Ft
(üzemanyag "F", tapadás "C", zaj 70 db)
- 4db 15”-os acélfelni, Bridgestone LM001 gumikkal 271 000 Ft
(üzemanyag "E", tapadás "C", zaj 72 db)
Acélfelni esetén csak ebből lehet választani és ebbe természetesen a szerelés még nincs is benne. Szóval úgy döntöttem, inkább veszek a kismillió netes kínálatból a kocsira való lemezfelnit és arra való gumiabroncsot. Csakhogy a helyzet nem ilyen egyszerű. A felni vásárláshoz tudni kellene a Jazz műszaki adatai közül a következőket:
-középfurat
-osztókör
-ET szám
Azonban a márkakereskedők ezeket az adatokat nem tudják. Felhívtam az összes budapestit. Az egyik azt is elárulta, hogy a Honda ezeket az adatokat nem adja ki, afféle "titkos információ". Ezzel kényszerítve a vevőt a méregdrága Honda kerékszett megvásárlására. Márpedig ezen adatok nélkül nem lehet az autóra kompatibilis felnit vásárolni. Van-e valakinek ezekre az adatokra nézve biztos információja? Szedte-e már le valaki az új Jazz kerekét, hogy mi van a felnire írva?
Nagy nehezen találtam egy autógumi/felni kereskedést ahol már az új Jazzre is kínálnak felnit. (Mindenhol máshol csak a régebbi típusokra kínálnak) Az ő adataik alapján:
A középfurat 56 (ez jónak tűnik, mert a kocsi kerekén a Honda embléma pont ekkora).
A körosztó 4x100 (a saját mérésem alapján ez is jónak tűnik)
ET szám 50 (erre nézve nem tudtam infót szerezni, akárhogy is néztem a kerekeimet)
sosem volt Civic-em - igy erröl csak altalanossagot tudnek. Jazz-em van 2004 ota.
szerintem a Jazz némileg alacsonyabb fenntarthatosagu, kisebb fogyasztasu - ha ez szamit.
neha 800km-es utra szerintem teljesen jo (en is mentem vele sokszor - biztos 50 fölött - megallas nelkül 300+km-eket), masok 800+ km-eket is, "panasz" nelkül, de ez egyedi is lehet: ülesforma es egeszsegügyi allapot, gerinc stb. kompatibilitasa.
szerintem ilyen koru autoknal egyedi merlegeles dönt, hogy milyen allapotu. akarmelyik is a kiszemelt, nezesd meg hozzaertövel vetel elött. en nem is szükitenem, hogy melyiket, amelyik szerinted jo allapotu, arra vadássz.
..esetleg Civic inkabb volt "boyracer" tulajdonosnal, Jazz-t azert "hajtani, mint allat" szerintem keveset vettek.
Egy érdekes tapasztalat. 2 hetes nyaraláson voltam az új Jazzel. Nagyjából az út 7.-8. napján megadta magát az egyik ablakemelő gomb. Jelesül a sofőr oldalon lévő, az utasablakot emelő gomb. Maga az ablakemelő működött, mert az utas a saját gombjával tudta működtetni az ablakot. Kikapcsoltam-bekapcsoltam a gyújtást. Semmi. Másnap sem működött az a gomb. Nem is foglalkoztam vele tovább, gondoltam majd megjavíttatom gariban ha hazaérek. (Az autó 4 hónapos.) Otthon mutatom a család többi tagjának, hogy na tessék, mi történt az új Jazzel pedig japán. A hibás gombot megnyomva az ablakemelő csodák csodája működni kezdett. Azóta is jól működik, semmi baja. Noha nem csináltam, vele semmit. Meg tudja ezt valaki magyarázni??