Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Duwa Creative Commons License 2016.10.03 0 0 54247

Köszi a gyors választ!

 

Le is tettem róla! :)

Előzmény: wastegate (54246)
wastegate Creative Commons License 2016.10.03 0 0 54246

Szerintem nem ... mélyen bele van ültetve a lufi közepébe.

Műanyag xar csak darabokban jön ki ... 

Újat honnan veszel ...?

 

Kormány középpel /lufival/ lehet kapni, de az annyit szerintem nem ér.

 

w

Előzmény: Duwa (54245)
Duwa Creative Commons License 2016.10.03 0 0 54245

Sziasztok!

 

Vettem egy 2006-os évjáratú Jazz-t és a kormányán a honda embléma "krómos" színe lekopott, csak sárgás műanyag színe van. Tudnátok segíteni, hogy ez ki lehet esetleg cserélni? 

 

Köszönöm a segítséget!

kóboráram Creative Commons License 2016.10.03 0 1 54244

Vettem szőnyeget 2012-es Jazz-hez az autofelszerelések.hu -tól, 6mm-es textil, csak a 2 első, összesen 4990 Ft-ért. A minősége egész jónak tűnik, a méret is kb. jó (a vezetőoldali lehetne 1cm-rel szélesebb, de nem zavaró).

A 4 rögzítő patentból viszont 3 nem jó helyre esett - legalábbis nem ugyanoda, mint az eredetileg a Honda szalonban betett szőnyegé. Szerintük az okozza a problémát, hogy a Jazz-nél (Civicnél, stb.) többféle elrendezés is van, mutattak kész gumiszőnyeget, ami egyezett az általuk készített szőnyeggel.

Végül arra a megoldásra jutottunk, hogy legegyszerűbb az alsó rögzítőket átrakni (ezeket csak az alsó szőnyeg tartja). Így aztán az egyik vezetőoldali patentet átraktam, az utasoldaliakat viszont kivettem, mert oda úgyis felesleges (a jazz1-ben nincs is).

Egyébként segítőkészek voltak, adtak alsó patentokat is.

Tanulság, hogy célszerű a megrendeléskor személyesen odamenni, bepróbálni, és akkor úgy készítik el a szőnyeget.

Előzmény: opi064 (54107)
csubika1980 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 54243

 

Off téma:

 

Skacok a Hungária és a Thököly kereszteződésénél, ha én jövök a Stadionok felől és vissza akarok fordulni a Hungárián az szabályos, ha ezt a kereszteződésben teszem meg, ugye ott van a sáv, hogy balra lehet kanyarodni, de ezt használhatom arra is, hogy ráforduljak a Hungáriára, vagy csak a Thökölyre lehet, mert én nem láttok ott megfordulni tilos táblát. https://www.google.hu/maps/@47.5114937,19.0990155,3a,75y,132.9h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1s23QvvMKTT3r-M2GKOJCkIg!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1 erről a részről van szó, csak ez olyan régi térkép, hogy akkor a villamosvonal felújítása miatt még balra se lehetett kanyarodni a Thökölyre!

 

Válaszokat előre is köszönöm!

uborka77 Creative Commons License 2016.10.03 0 0 54242

Köszönöm a segitséget, megrendelem az alkatrészt és remélem, hogy sikerül a javitás!

Tibi47 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54241
Előzmény: uborka77 (54230)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54240

persze, meg mozgatták a szalonon belül.

Előzmény: kóboráram (54238)
wastegate Creative Commons License 2016.10.02 0 1 54239

5 év garit ad a Honda az akkupakkra ... ezért sok a 2012 körüli hírdetés.

 

w

Előzmény: kisfo (54237)
kóboráram Creative Commons License 2016.10.02 0 1 54238

Sokat járt a motor állóhelyben...

Előzmény: jazzcool1,2 (54235)
kisfo Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54237

nincsen akkura igen hosszu garancia ?

 

..bar szerintem hybridben azert Toyota jobb, sokkal több tapasztalata van (Priusbol is nem keves ev alatt nem keves fogyott mar), es - nem nagyon utanajarva, csak erdeklödeskent nezegetve - ugy emlekszem ott igen hosszu (talan 8 ev) garancia van akkucsomagra

Előzmény: opi064 (54223)
kisfo Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54236

1km-es tavokon ?  tenyleg erdekelne, hogy hideginditas utan az elsö km atlagfogyira mit ir a gep ?  mondjuk legalabb 10 eset atlaga, oktoberben mar vannak hüvös reggelek.

csodalkonzek erösen, ha az 6 l/100km lenne - ha csak nem vegig lejtö az 1km es gurul az auto, motorbeinditas nelkül csak gyujtast raadva.

Előzmény: endugu41 (54225)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54235

amikor átvettem az autó, talán 6km volt benne, 81, azaz nyolcvanegy literes fogyival :-) ezt überelje valaki :-) 

Előzmény: kisfo (54234)
kisfo Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54234

nekem 129e km atlaga 4.45 l/100 km alatt van.  de ezek nem rövid varosi utak.  ezt csak zert irtam be, mert van valamennyi tapasztalatom Jazz-zel is, es persez elözö autoimmal is fogyasztasra menve vzettem.

 

az eredeti beirasban ez allt:

"az esetek többségében nem megy többet 1 km-nél"  na remelem itt nem allitod, hogy az 1.4-es Jazz ennyit fogyasztana !  5 km-es tavokon mar igen.  marmint a 6 l/100km-t.

 

aki nem hiszi menjen 100 x hideginditassal 1 km-t es elötte nullazza le a szamlalot. lesznek csodalkozasok annal, aki azt hiszi, hogy 1km-en lehet Jazz-zel keveset fogyasztani.

Előzmény: Törölt nick (54224)
Cubaiszivar Creative Commons License 2016.10.02 0 1 54233

Nézz körül, az #51797 , #51801 , #51802 -es hozzászólások környékén.

Előzmény: uborka77 (54230)
Jazz GD2 Creative Commons License 2016.10.02 0 1 54232

Korábban valaki írta már, hogy lehet javítani. Vissza kell keresni. Emlékeim szerint, 1db nem is olyan drága chip cseréje a megoldás...

Előzmény: sequelguru (54231)
sequelguru Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54231

Nem tudom milyen évjárat, de az első generáció (2002-) gyenge pontja a rádió. Bontóban nincs, javítani tudtommal nem tudják/nem érdemes. Nekem a CD része kakukk, nem adja ki. 

Előzmény: uborka77 (54230)
uborka77 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54230

Sziasztok! Olyanban kérném a segitségeteket, hogy vettünk egy Jazz-t és a rádió ki van akadva, semmi gombra nem reagál, 87,5-ön áll. Sem a hullámsáv váltora, sem a keresöre nem reagál. Ha beteszek egy cd-t müködik, de a rádio kakukk. Mit tegyek vele, kérek egy kis segitséget! :D Köszi

Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54229

Nem is arra fogtam, hiszen a hibrid is CVT-s, csak leírtam a pontos típust :)

Előzmény: wastegate (54227)
wastegate Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54228
wastegate Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54227

Az nem a CVT hibája hanem a felhasználóé ... másrészt a kéziváltós is képes ilyen adatokat produkálni.

 

w

Előzmény: Wicked Belzebub (54226)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.10.02 0 1 54226

Namost azért tegyünk valahol különbséget. Mert ott, ahol a 100 lovas 1.4-es Jazz 5,5-öt eszik városban, ott nyilván egy hibrid sem fog lényegesen kevesebbet enni. Sőt, autópályán sem. De ott, ahol egy ismerősöm CVT-t Jazze (1.gen) a városi rövid távú dugókban 10-12-t evett, ott igen. De egy ilyen IMA-s Honda sem képes csodákra, nyilván valóan. 

Előzmény: Törölt nick (54224)
endugu41 Creative Commons License 2016.10.02 0 0 54225

és az 1.3-mas új se megy ez fölé, sőt.

Előzmény: Törölt nick (54224)
opi064 Creative Commons License 2016.10.01 0 0 54223

Hát nekem nincs közvetlen tapasztalatom hybriddel, (hál istennek...) de beszéltem egy ex Jazz hybrid tulajjal, aki a városi 5-6 literrel teljesen meg volt elégedve, aztán egyre többet kezdett fogyasztani hosszabb távon, mesélte, hogy volt valami 200km oda-200km  vissza útjuk, aholis kijött egy 8l-es átlagfogyi. Bevitte egy Honda szervízbe, ahol közölték vele, hogy akku-csomag csere kell. úgy 600E ft-ből kijön. ....azonnal el is adta. Ha ő nem mondott igazat, akkor most én sem, ismétlem, csak továbbadtam a sztorit, nem velem fordult elő.

Előzmény: StakkaBoo (54218)
kisfo Creative Commons License 2016.10.01 0 0 54222

annyira rövid utakra a 6l/100km rendkivül kivalo.

fogyasztas miatt engem is erdekelt az Insight es Jazz hybrid is

Előzmény: Wicked Belzebub (54221)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.10.01 0 1 54221

Hát nála a 6 is megvan, de az esetek többségében nem megy többet 1 km-nél. Ha többet megy, akkor azt is dugóban. Teljesen elégedett a fogyival. Városon kívül 4 körül. 

Előzmény: StakkaBoo (54220)
StakkaBoo Creative Commons License 2016.10.01 0 0 54220

Fogyasztás 5 körül?

Előzmény: Wicked Belzebub (54219)
Wicked Belzebub Creative Commons License 2016.10.01 0 1 54219

Édesapámnak Insightja van. Tudom, nem Jazz, de csont ugyanaz a hajtáslánc. Az övé 7 éves, kutya baja. De beszélgettem már el Honda szervizesekkel, nem jellemző az akku probléma, de úgy semmilyen probléma :).  A 12 mp-es 0-100 nem aszfaltszaggató, de nem is arra készült. Autópálya tempónak a 110-120-at szereti. 

Előzmény: StakkaBoo (54218)
StakkaBoo Creative Commons License 2016.10.01 0 0 54218

Sziasztok 

 

Van vkinek tapasztalata hibrid jazz-el kapcsolatban?

 

fogyasztás,akku megbízhatöság,menetteljesitmény viszonylatban a sima 99 lovas bemzineshez képest?

 

koöszi

Venus73 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54217

OK elviszem másik szervízbe. Lehet így vele menni? Nem fog otthagyni az országúton, nem lesz nagyobb baja?

Előzmény: wastegate (54216)
wastegate Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54216

Főtengely forgás szenzor hibát ír be, de nem az a baja ...

OBD stekker babrálását nem ajánlanám, főként nem a "gemkapcsos" mókolást.

 

Szenzor ... 28.000.-Ft

Trafó ... 17.000.-ft/db

 

Nagykanizsán van HONDA szervíz ... csak tudja valaki ott is, hogy mit kell csinálni !?

 

w

 

 

Előzmény: mike55 (54215)
mike55 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54215

Egy próbát megér. nekem bejött.
Ez gyújtás hiba valahol ezért mondták, hogy kísérleteznek. Nem tudom nálam mi volt a pontos kiolvasott kód, de annyit mondott az olvasó ember (1500-ért), hogy gyújtáskihagyás. Cseréljek gyertyát, ha még tovább fennáll akkor trafókat és így tovább.
Belemásztam a fórumba és többen írták, hogy az EGR is ilyen kódot dob ki.
Találtam egy leírást a gemkapcsos kivillogtatásról. Megcsináltam (kb 5 perc) és egyértelműen EGR hibát jelzett. Utána levettem a szelepet, mert az könnyű volt, de annak a tisztítása kevés volt (írták is a fórumon). Elvittem szakihoz, 2 óra alatt megcsinálta a teljes járat tisztítást és megvolt egyben a szelephézag állítás is. Utána nincs hiba.


Ha ez rendben van mozog a fordulatszámmérő, akkor a gázpedálnál felnyúlsz a műszerfal alá és mindjárt ott van a box mellett a csatlakozó. Lehúzod a csatlakozót, rövidre zárod, gyújtás ráad és számolsz. Utána megnézed a linken, hogy mit mutat.
http://bmd-car.hu/hasznos-adatok/hibakodok/
Ha le akarod nullázni, hogy vajon egyszeri jelenség, vagy csinálja máskor is, akkor akku saru le, nyomogatni a gáz és fékpedált többször, utána vissza a saru és nincs sárga. Ha gond van akkor 20-30 km-en belül újra kigyullad.
Remélem nem vettem el W szaktárs kenyerét, de ezt itt a fórumon tanultam én is és működött.

Előzmény: Venus73 (54208)
Gaborfelicia Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54214

Bont valaki Jazz-t? 2002-eshez kellene utastérbe anyós ülés rögzítőcsavarokat elfedő kis műanyag burkolatból a bal oldai. Szegeden van az autó, van valakinek a közelben? Köszi!

kisfo Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54213

probald meg összekötni valami mással.   en mindig igy teszek, 1 okért nem megyek, hanem összeszedem öket  (az ingyenes legzsakpatroncseret ezert inkabb csak nehany hete csinaltattam, mert elötte nem volt ms ok, hogy menjek arrafele)

 

pl. gyerek/feleseg az allatkertbe; stb. keress mas haszos/ertelmes bp.-i programot es mindjart maskepp nez ki

Előzmény: Venus73 (54211)
opi064 Creative Commons License 2016.09.30 0 0 54212

Nem biztos, hogy nem érné meg, feltételezvén, ha tévesen cserélgetnének mindenféle alkatrészeket a helyi mesterek... 

Előzmény: Venus73 (54211)
Venus73 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54211

Bp-n vagy? Mert én Zalaegerszegen..elég drága egy forduló.

Előzmény: wastegate (54210)
wastegate Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54210

Semmit, gyere el és megcsinálom ...

 

w

Előzmény: Venus73 (54208)
Tibi47 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54209
Előzmény: Venus73 (54208)
Venus73 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54208

Sziasztok, 2006-os 1.4 check engine P0339 hibakóddal. Tudnátok segíteni abban, hogy mit cseréltessek? A szervíz az én költségemre szívesen kísérletezne. Nincs folyamatosan hibajelzés, menet közben nem múlik, de leállítás után néha igen.

wastegate Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54207

Ezabeszéd aki tudja csinálja aki meg nem az igénybe veszi a neki megfelelő szakit.

 

Nekem is rá kellett jönnöm, hogy jobb ha a festő fest, burkoló burkol, az asztalos fúr farag ... pedig nem vagyok kétbalkezes, de sem időben sem pedig minőségben nem tudom felvenni a kesztyűt a mesterurakkal.

 

w

Előzmény: robertgida111 (54204)
wastegate Creative Commons License 2016.09.29 0 2 54206

Ez természetes, bevett szokás vásárlás előtt felderíteni mire kell költeni és mennyi az annyi.

Kereskedőkkel nem szívesen vitázom mert nem azonos oldalon állunk és én nem kajolom be a nepperdumát.

Megbontás nélküli átvizsgálás emelőn ... ismerve és felderítve a tipusra jellemző esetleges hibalehetőségeket 5 ezres pénz.

 

w

 

 

Előzmény: csubika1980 (54205)
csubika1980 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54205

@wastegate: esetleg majd ha jazz vásárláshoz végre eljutok van arra lehetőség, hogy hozzád elvigyem az autót, hogy megmond érdemes -e megvenni? Mennyi lenne ennek a díja? Jöhet pm-be, ha nem publikus! Köszönöm, az elérhetőségeddel együtt!

robertgida111 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54204

Nem akartam én ezzel senkit sem megbántani. 

Az én munkámban is mint nagyon sok mindenkiében ( szerelők,is...)  a tudást kell megfizetni.

 

Aki nem rendelkezik ezzel a tudással,esetleg idő híján van megveszi ezt a szolgáltatást amit a végén forintosítódik, nincs ezzel semmi baj .

 

Nem vagyok bizalmatlan,mert mikor hozzám jönnek a nyűgjeikkel az emberek ugyanúgy bízniuk kell bennem .

Egyszerűen csak szeretem magamnak  megcsinálni.

Előzmény: wastegate (54196)
gutbrod Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54203

Ati = wastegate

Előzmény: kgyuri1 (54202)
kgyuri1 Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54202

Aki szeretné egy hozzáértő szerelőhöz vinni a Jazz-t (is), annak jó szívvel ajánlom Atit.

Volt olyan eset, hogy egy másik gyakorlott autószerelő nem tudta megoldani az adott Jazz karbantartási feladatot, akkor vittem Atihoz, és gond nélkül megcsinálta.

 

Lehet spórolgatni, "barkácsolni", de nem biztos hogy hosszútávon megéri.

(Leszögezem nem kapok Atitól az ajánlásért semmilyen jutalékot !) :)

Előzmény: wastegate (54196)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54201

Csak nem bírom ki: hajtókar, vagy hengerfej esetében falhoz is állítanának, ha légkulccsal állnál neki azt meghúzni. Lazítani azt lehet. Lazítsunk :)

Előzmény: Törölt nick (54200)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.29 0 0 54200

Igazad van, lehet rajta állítani.

De az biztos-e, hogy pont a szükséges érék, pl.: 17Nm?

Akkora a szórása, aminél egy gyakorlott kéz is jobb mert függ: légkulcs típusa, kompresszor és a légtartály kapacitása, szállított légmennyiség (tömlő belső átmérője), nyomásérzékelési automatika (egyik csavart még a nagyobb nyomással, míg a másikat már csökkenővel húzod +), ..... - én így gondolom :(

 

Előzmény: Tibi47 (54199)
Tibi47 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54199

A légkulcson nem lehet nyomatékot állítani??? ;-)

Előzmény: Törölt nick (54197)
mike55 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54198

Ha végezettség nélkül, saját célra végzel munkát (az lehet természetesen magas színvonalú), azt az egyszerűség kedvéért hívom barkácsolásnak. Ha ugyan azt műveletet napi szinten végzed ellentételezésért, van róla papírod, így a felelősséged is, az szakmunka, szolgáltatás. Szerinte a barkácsolás egyáltalán nem pejoratív.

Az autószerelés "szépsége" egyébként pont az általad is említett baki a szerelő részéről. Hát olyan bizony van, hogy nagyon megszívatja a szakit is egy beragadt csavar. De, ha az be is törik, akkor van bajban az otthoni barkácsoló, míg a szakember valahogy majdcsak megoldja.

Természetesen az autószerelő választás is bizalomra épül. Ha eleve bizalmatlan vagyok, hogy berakta-e, illetve kellett-e bele, vagy az volt-e a baja dologban, akkor inkább keresek másikat.
Általában minden munkafázisnak van egy elméleti munkaideje, ezért a hozzáértő meg tudja mondani, hogy mi mennyibe fog kerülni hozzávetőleg. Ha ügyes kevesebb idő alatt, ha tapasztalatlan hosszabb idő alatt készül el, ez legyen az ő kockázata.

Ha te biztos vagy magadban, nem sajnálod az időt és megcsinálod, akkor két dolgot nyersz. 1. Pénzt spórolsz. 2. Sikerélményben lesz részed. Szerintem az utóbbi a legjobb.
Mivel a Jazzt életében nem sokszor kell javítani, így nem biztos, hogy érdemes megtanulni nehezebb fogásokat, inkább megcsináltatni, mert 5 év múlva megint kezdheted elölről a fogásokat kitapasztalni.

A fórumot én is nagyra értékelem, egy csomó dolgot tanultam itt. Tegnap pl azt, hogy a kanyarban a kerékcsapágy tud annyit engedni, hogy egy passzentos nem jó ET méretű alufelni küllőbe beleérjen a féknyereg. Eddig azt gondoltam, ha elforog, akkor az rendben van. Mondtam is az asszonynak, hogy képzeld mit olvastam...erre ő, miért a gyárban felrakott is beleérhet? Mondtam, hogy nem. Akkor miért tennél fel olyant ami nem gyári, vagy nem olyan méretű, hogy beleérjen?
Ez pl legyen a "barkácsolók" egyik alapszabálya! Női logika, de van benne igazság.

Előzmény: robertgida111 (54193)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54197

Elméleti ismeret és gyakorlati tapasztalat birtokában = szerelés.

Ezek hiányában = barkácsolás.

Amivel addig nincs gond, amíg nem veszélyezteti az üzembiztonságot.

Én nem ismerek olyan szerelőt, aki (tegye fel a kezét) nyomatékkulccsal tesz be egy gyertyát.

A lentebb csatolt videóban féktárcsa és -betét cserekor sem került elő nyomatékkulcs, mégsem nevezném barkácsolásnak.

Bocs az Off-ért, befejeztem.

wastegate Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54196

Nagymértékű bizalmatlanságot érzek a szavaid mögött ... rosszak a tapasztalataid szerelő vs szerviz ügyben ?

 

w

 

 

Előzmény: robertgida111 (54193)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54195

ha tényleg ért valaki hozzá, és vannak megfelelő célszerszámai, akkor nem barkácsolás. de ha valaki pld wastegate topiktárs tudásából akar táplálkozni, hogy aztán majd maga valahogy megcsinálja, na az szerintem, hangsúlyozom szerintem, barkácsolás. .

Előzmény: robertgida111 (54193)
Piet1952 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54194

Ha nem is barkácsolás, de egy olaj és szűrőcserén kívül  a még az egyszerűbb dolgokoz is kellenek rendes/célszerszámok. Ráadásul  (én legalább is ) csak akkor tudom megcsinálni, ha megmutatják, megcsinálják előttem.

Mondjuk a Jazzen csináltak elöttem egy kerékcsapágycserét, a profi szerelő eléggé szívott vele, mire kiszedte a régit ill berakta az újat (fodrítva:D) és az ABS jeladó is közben tönkrement.... Szóval láttam, de biztos nem fogom soha megcsinálni.

Előzmény: robertgida111 (54193)
robertgida111 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54193

Pár hónapja olvasgatlak benneteket és hálás köszönet pár hasznos infóért.

 

De sajnos ezt nem tudtam megállni hogy ne kérdezzem meg hogy miért barkácsolás az ha valaki eltud végezni otthon egy komplett szervizet,vagy akár fékbetétet-tárcsa,csapágyak,és egyéb kopó alkatrészek cseréjét?

 

 

Ha én teszem bele tudom mi van benne. Persze csak ha nem akarom jól átbaszni magam.

Előzmény: mike55 (54182)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54192

*nyomtavszelesitöt -rosszul irtam, de igy meg mar elég barkács lesz nem?

Előzmény: Taky0227 (54191)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54191

Most ott tartunk hogy küld egy szett megfelelő tehermentesitőt meglátjuk mennyire lesz megfelelö. Nem értem én sem miért kérdezte a gumit. Szerinted 24 óra es max 20 km megtétele alatt ez okozhatott bármiféle kárt a kocsiban? Futómű, fék, motornak?

Előzmény: wastegate (54187)
kisfo Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54190

kb. 30 eve tanultam erröl BME-n

Előzmény: rezgaras (54189)
rezgaras Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54189

Réges-régen az autókat mindig pozitív legördülési sugárral készítették, a negatívot úgy 30-40 évvel ezelőtt vezette be a Mercedes. A fő indok éppen ez volt, hogy defekt esetén nem tépi ki a kezedből a kormányt. Akkor úgy gondolták, ezentúl minden autót negatívval fognak készíteni - persze szabadalmaztatva volt, fizetni kellett érte. Nem tudom, hogy áll most ez a meccs.

 

Előzmény: kisfo (54188)
kisfo Creative Commons License 2016.09.28 0 0 54188

stabilitasi elönye van, nem szimmetrikus üzemben, mert ha az egyik kereknel nagyobb az ellenallas (defekt miatt nem akar oly könnyen gurulni, tapadas mas, utfelület mas), akkor a fellepö erök epp stabilizalo iranyban lepnek fel, pozitiv legördülesi sugarnal a ezetöre nagyobb feladat harul, mert amelyik kerek (pl. defekt miatt) lassabban menne, az auto arra kitörne/kanyarodna, es meg a fellepö erök a kormanyt is arra tekerik

Előzmény: Piet1952 (54181)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54187

Jelen esetben a gumi mérete teljesen elhanyagolható momentum ... a felni nem Ok.

 

w

Előzmény: Taky0227 (54186)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54186

hálás köszönet! a nyomtavszélesitésbe ha lehet én nem kezdek bele, irtam az eladónak akinek az volt a kérdése hogy milyen gumit tettem rá.. 

Előzmény: wastegate (54180)
Norbert41 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54185

Én is ez alapján próbáltam féktárcsát, és betétet cserélni. Vettem hozá mindent, elmentem barátomhoz aki autószerelő. Neki elmondtam, hogy láttam neten hogyan kell, azt mondta akkor álljak neki. Még a csavart sem tudtam meglazítani. Jót nevetett rajtam, aztán megcsinálta. :) Most júliusban vettünk egy Jazzt. 1.2-es 2006-os, pécsi kereskedő kintről hozta be. Így  teljesült régi vágyam, ismét japán az autó. Sokat olvastam a fórumot, rengeteg jó tanácsot olvashattam.

Előzmény: mike55 (54182)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54184

Jazz futóművön nem álltható a kerékdőlés és az utánfutás sem ... egyedül a kerék összetartás állítható.

Alulkormányozottá ill. túlkormányozottá válik és ez magában hordozza a rendellenes kopás lehetőségét.

A fő probléma inkább a stabilitás elvesztése ami száraz útviszonyok között kevésbé érezhető viszont nedves felületen okoz kellemetlen meglepetést.

 

w

 

Előzmény: Piet1952 (54181)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54183

Köszi! Megint tanultam valamit. Viszont ez is megerősít abban, hogy maradjunk a gyári adatoknál a szépség nem minden. 

Előzmény: wastegate (54176)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54182

Barkácsolóknak:

 

Piet1952 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54181

Negativ kormánylegördülési sugárnál a gumi külső fele radírozni fog? (Még akkor is ha tökéletesen van beállítva a futómű?)

Előzmény: wastegate (54179)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54180

Ki kell számolni, hogy megfeleljen a gyári ajánlásnak ... lásd ábrák.

Viszont a kerék tőcsavarok némiképp behatárolják a barkácsolás mértékét.

Nem játék ... borzasztó erők ébrednek forgás közben.

 

w

Előzmény: Taky0227 (54178)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54179

Előzmény: wastegate (54163)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54178

köszönöm! erre hivatkozott az eladó, hogy valószínűleg nem gyári és emiatt nem lehet jó, de akkor indul a visszavásároltatás.

Ha nem sikerülne  szerinted egy 5mm-es nyomtávszélesítő segíthet? 

Előzmény: wastegate (54175)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54177

Nem vagyok híve, de ezen csak nyomtávszélesítő segít vagy kerék csere ...

 

w

Előzmény: Taky0227 (54170)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54176

Annyi köze van hozzá, hogy terhelésen minimálisan billen a kerékagy, féktárcsa a kerékkel együtt viszont a tcsonk áll mint a cövek.

 

w

Előzmény: mike55 (54173)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54175

gyári, mind az első mind pedig a hátsó.

 

Nem megfelelő a felni, nem tudok mást mondani.

 

w

Előzmény: Taky0227 (54174)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54174

Sajnos a kettő közötti állapot a karcolás..alábbi linken vannak képek, szerintetek gyári ez a féknyereg? Belül a felni körbe karcos :(

 

https://drive.google.com/open?id=0BygG6Jk-JUjuSXk3aEhYa05mWjA

Előzmény: mike55 (54173)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54173

Még annyi, hogy a féknyeregnek nincs köze a kanyarodáshoz. Azon vagy elforog, vagy nem. Gondold át még egyszer a problémád. Mi az autó pontos gyártási éve és mi a GD száma? Minek ér neki és mi? Ha van rajta gumi, annak mi a pontos mérete? A gyári méretet kell hasonlítani a kalkulátorokkal.

Előzmény: Taky0227 (54170)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54172

ezek gyári feknyergek vajon?

Előzmény: wastegate (54167)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54171

Nagyon jó áron adta, de nézd meg az ENZO márkát, szinte ugyan ez a kivitel. Szerintem az embléma Honda a felni nem. 
Megnéztem, az info email alapján a lapját, érdekes, hogy ott nem ezt adja ET-ben.
http://www.tyre-shopping.de/aluminium_comfort.php?shop_id=390970710&searchParams=1&resonpage=20&carCreator=14&diameter=16&radCreator=0&fID=162&achskz=VUH&combi=473583&width=6&hbzID=82&sort=1&searchFilter=0&showAdvSearch=0&hideLowstock=1&page=0

A másik ami érdekes a lapon is rajta van, hogy ellenőrizze, hogy elfér-e! Szerintem semmit nem tudsz vele csinálni ezt vissza kell valahogy vetetni.

Előzmény: Taky0227 (54170)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54170

megvan a ludas.. a elől a tarcsafék feknyerge.. Csak az van kozel es forduláskor hozzaér, mit tehetek ez ellen?

Előzmény: wastegate (54167)
vasijazzes Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54169

Megtaláltam! Köszi Wastegate és Tibi47! 

 

Vasijazzes

Előzmény: wastegate (28996)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54168
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54167
Előzmény: Taky0227 (54165)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54166

Igen gyári alufelni, kétségtelen ha papíron jo de valahol hozzaer akkor nem jo.. nem tudom mi lesz a következő lépés, érdemes e foglalkozni nyomtávszelesitessel

Előzmény: mike55 (54164)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54165

Innen rendeltem kifejezetten ugy árulja hogy jo az én jazz emre is..

Akkor azt mondod hogy induljon a visszavásároltatás?

http://m.ebay.com/itm/4x-Honda-Jazz-Originalfelgen-6-0x16-ET53mm-neu-/112149249571?nav=SEARCH

nekem a Honda anno ket felnit ajánlott 

5,5x14 et45

6x15 et45

szamolasom alapján fél cm rel van beljebb a 14 től a 16 os.

Előzmény: wastegate (54163)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54164

A gyári(!!!) Honda felni, gondolom alufelniről beszélgetünk, lehet, hogy nem erre a típusra volt gyártva, hanem a Civicre (2001-2006), ami elvileg jó rá. Szerintem lehet, hogy papíron jó rá, de ha a gyakorlat alapján beleér valahová, akkor az meg tény, azzal nem tudsz mit kezdeni.
A nagyobb ET "beljebb" viszi a kereket, értelem szerűen ez kanyarban korlátos, mert belül elérhet valamit. A kisebb "kintebb", ez meg a csapágyakat terheli jobban. A legjobb megoldás a gyári méretek és olyan számok használata, ami másnál bevált.
Minden más vételnél benne van a nem biztos, hogy jó rá rizikó.
Amúgy arra készülj, hogy ez nem lesz egy finoman futó autó ilyen alacsony gumival, ha véletlenül el is forog majd. 

Előzmény: Taky0227 (54159)
wastegate Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54163

6x16 ET53 kicsit sem stimmel a 2006 os Jazz-ra ... nem rá való és ez elegendő indok.

Fútómű geometriai eltérést is okoz, változik a kormány erő, stb.

 

w

Előzmény: Taky0227 (54157)
artova Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54162

köszi 

kgyuri1 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54161

sz pont atiservice kukac gmail pont com

Előzmény: artova (54160)
artova Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54160

kedves jazzesek!

jó karosszerialakatos kénne...

wastergate --hogy érhetem el?

Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54159

Elvileg az csak az utangyartott a 7x16 et40 a gyári is 15" 6j et53

Előzmény: mike55 (54158)
mike55 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54158

Szerintem nem jó az ET számod. 35-38 lenne a rávaló. Mivel a tiéd nagyobb, így beljebb került a széle.
Keress rá egy ET kalkulátorra.

Előzmény: Taky0227 (54157)
Taky0227 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54157

HELP!!!

2006 os jazz re tettem gyari Honda 6x16 et53 felnit es befelé érinti a műanyagot 195/45 r16 gumival, elvileg semmi nem indokolja hogy hozzaérjen mi lehet a probléma? Patent megereszkedhetett? Nem volt elvileg törve se..

vasijazzes Creative Commons License 2016.09.27 0 0 54156

Köszönöm szépen! :) 

Előzmény: mike55 (54150)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54155

Nem akartam más kenyerét elvenni, csak megosztani ill. meghallgatni mások tapasztalatait. Időközben felvettem vele a kapcsolatot,minden ok.

Előzmény: mike55 (54149)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54154

igen, láttam a "kicsi"-ről képet. Ésszerű, csak én a parkolási gondok miatt nem állhatok át. A helyzeted irigylem.

Jó érvek de még vívódok.

Előzmény: vidi313 (54152)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54153

Ugye.

Ettől még nem ellenség, kár az indulatért.

Előzmény: Tibi47 (54151)
vidi313 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54152

Nem. Lemondtam róla. Nem adok érte több mint 1,7 milliót. Használt motorokkal kapcsolatban fenntartásaim vannak. Néztem egy igen jónak ígérkező használtat, és jó áron Tápén, de nekem nem tetszett, (kormányzási, fordulékonysági problémák miatt) bár elvitték 3 nap alatt. Úgy vagyok vele, motorkerékpárral (robogó) nagyon vigyázni kell, U váz, egyszer buknak vele, könnyen deformálódik, csavarodik, aminek a stabilitás, fordulékonyság, manőverezési képesség, azaz biztonság látja kárát, és két kerék. Az utóbbi 3 motorom csak új vásárlás volt. Helyette vettem egy burkolt, téliesített "motorkerékpárt". :-) Daihatsu Coure 2004-es évjárat 97.000 km-rel szervizkönyv, jó állapot, 1000 ccm-es Toyota blokk, 58 LE, 720 kg, megfelelően dinamikus. Új 50 ccm-es Honda robogót nem kapnék az árán. A 125-ös Honda robogót meg kihasználom, így is előzésnél bele, bele szaladok a 90-be, mit tennék a 300-assal? Jobban van ez így. :-) Országútra Meg a Jazz-t vagy az A2-t használom.

Előzmény: Törölt nick (54147)
Tibi47 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54151

:-))   Ebből látszik, hogy nem csináltál hülyeséget. Más kérdés az, hogy az autószerelők többsége "érzésre" húzza meg a gyertyákat, nem nyomaték kulccsal.

Előzmény: B._Varga (54148)
mike55 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54150

Láncos a motor, nem kell cserélni.
A széles bordás szíjat be lehet szerezni, lassan cserés lesz. Az is lehet, hogy a feszítőnél is kell cserélni, hallani fogod, ha szükséges.

 

Előzmény: vasijazzes (54132)
mike55 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54149

Szerintem nem kellene besértődnöd. W. szaktárs szaki, aki ebből él. A Te hibádra ő tudja a megoldást, más nem itt fórumon. Felajánlotta, hogy megcsinálja. Gondolom, ha dobtál volna egy mailt, azt is megírta volna, hogy ez mennyibe fog fájni.
Kisebb barkácsolásban itt mindig segítettek, de cvt-t talán tényleg nem kellene internetes tanácsok alapján otthon barkácsolni.

Én spórolós vagyok és valamikor az elmúlt században még aktívan szerelgettem a Ladámat. Az utolsó csavarig szétszedtem, összeraktam. Az Opelemen is ment a barkács, mert elég volt hozzá a szokásos szerszámkészletem és gyakorlatom.

A 2006-os Jazznél jöttem rá, hogy pl. a hátsó gyertyák kiszerelésénél kell olyan szár, ami nincs. Az EGR tisztításnak nekiálltam, de rájöttem, hogy kár kínlódni, mert kell hozzá pont oda való szerszám. Az első betétek cseréje simán ment, de hátul elakadtam a kézifékállítóval és nem tudtam megcsinálni. Jobban jártam, ha elvittem egy megbízható szakihoz akinek volt szerszáma, tudása és összesítve sokkal jobban jártam.

A fórumtársak sokat segítettek, ha valami kisebb gondom volt és legalább azt tudtam, hogy ettől még mehetek-e, vagy, hogy kb. mennyibe fog fájni. Abban is, hogy mi a normális fogyasztása egy ilyen gépnek, mi az a mi elvárható tőle.

 

Tehát, ha valaki azt mondja a problémámra, hogy tudom rá a megoldást és meg is csinálom az szerintem már egy komoly előrelépés a megoldás érdekében. 

Előzmény: B._Varga (54141)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54148

Végre valaki aki nem rúg belém, köszi Tibi.

Előzmény: Tibi47 (54143)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54147

+1

 

Akkor nem lesz 300-as?

 

Előzmény: vidi313 (54145)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54146

Persze, hogy megadják az értéket, hisz MINDEN csavart túl lehet húzni.

Előzmény: Tibi47 (54143)
vidi313 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54145

Felnicsavarokat 12,5 Mkp - ra állított nyomaték értékkel húzom meg.

Gyertyakulcson két kis rövid kar van, amibe belekapaszkodva lehet megszorítani a gyertyákat. Azzal átlagos erőt kifejtve nem lesz agyonhúzva a gyertya az alu öntvényben. :-)

Előzmény: Törölt nick (54142)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54144

Tényleg sokat fogyaszt az autó rövid távon. De ezt egyszerűen meg is lehet mérni, hogy ne a levegőbe beszéljünk:

indulás előtt (hidegen) ki kell nullázni a számlálót és 500/1000 méterenként felírni, hogy mennyit mutat fogyasztásra. Különösen fagypont alatt izgalmas értékek jönnek ki.

Tibi47 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54143

Nem akarok beleszólni, de az autó kezelési könyvében is le van írva, hogy a gyertyákat milyen nyomatékkal kell meghúzni.... Egészen pontosan 18 N m.-el.... 

Előzmény: Törölt nick (54142)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54142

Nem röhejes, csak furcsa.

A gyertyánál az alátét nemcsak tömít.

A kerékcsavar v. anya meghúzása már normális lehet nyomatékkulccsal. Te tényleg nem vagy szerelő.

Ettől még nem akartam a kedvedet elvenni tőle. :D

Előzmény: B._Varga (54141)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54141

Mivel nem vagyok autószerelő jobbnak láttam az előírt értékkel meghúzni, mellesleg a kerékcsavarokat is nyomatékkulccsal szoktam meghúzni. Gondolom számodra ez is röhejes.

Előzmény: Törölt nick (54140)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54140

gyertyához nyomatékkulcs - barkács lesz ez, szerintem :)

Előzmény: B._Varga (54138)
kisfo Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54139

de mint tudjuk, egy "modernebb" reszecskeszürös diesel rövidtavon ....nem müködik.  vagy kiirja, hogy menj a palyara - hogy elerjen kipuf.gaz hömersekleteket, stb. - , vagy reszecskeszürövel igen komoly szopas all elö.

 

en sem Jazz egyedinek gondolom ezt, regi autokhoz kepest igen, de benzinenel is ma az emisszios elöirasok es KAT bemelegitese miatt ilyen az applikacio: legyen hamar meleg a kipufogogaz - ez pedig benzinbe kerèl, ami nem az auto menesere forditodik.

...ilyen 1-2 km-es tavon egy ösregi tipus kevesebbet fogyasztana

Előzmény: vidi313 (54137)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54138

Én személy szerint gyertyát cseréltem nyomatékkulccsal meghúzva.( Ez szerintem nem barkácsolás ) A többi hibáról elméletben beszéltünk volna,hogy Jazz GD2 is képbe kerüljön, kb milyen hiba okozhatja. Itt mindenki ilyen kedves vagy csak a veteránok?:(

Előzmény: jazzcool1,2 (54120)
vidi313 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54137

"...a Jazz 2002-2008 sorozat rövid távon, brutálisan sokat fogyaszt még a többi benzineshez képest is!!

Ha már bemelegedett, akkor csodálatos a fogyasztása (múltkor 3,5 l/100 km-t tartottam 50 km-en keresztül!)."

Minden benzinmotornak ez a rákfenéje. Rövid távokon, hidegindításokkal aránytalanul megugrik a fogyasztása a dízelekhez viszonyítva.

Előzmény: gutbrod (54135)
Tibi47 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54136

Nekem az 1.4-es 8-8.5 litert......

Előzmény: gutbrod (54135)
gutbrod Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54135

"Ezt nem tudom megállni, bocs. Én 5.5 km-et tekerek bringával munkába, naponta."

 

Értelek benneteket. Szeretek kerékpározni, de nehéz laptopommal a hátamon, városban nem vállalom a kockázatot. Okkal megyek ilyen rövid távra és még lehetünk egy páran így.

 

vidi313 írta:

"1,3 km távolságokkal, gyakori hidegindítások közepette brutális fogyasztási érték adódik. Olyan 10 liter/100 km körüli... Hiába mondják, hogy ilyen üzemmódra a benzines a megfelelő, a fogyasztás ezt egyáltalán nem igazolja. Ilyen körülmények között egy hasonló kategóriájú dízel nem megy 5,5 liter/100 km fölé."

 

Egyetértek.

Korábban C Corsa-m volt (12 évig), ugyanezen az útvonalon nem volt ilyen jelentős a fogyasztásnövekedés!

Nem, nem sírom vissza! :-) A kocsimmal (1.2 S Cool   2007-es) ezen kívül elégedett vagyok!

 

Korábban írt egy hölgy ide, hogy kis fogyasztású kocsit keres oviba, vásárolni, rövid távra. Mikor megvette, csalódott volt, mert az elvártnál magasabb volt a fogyasztása (engem is mellbe vágtak a fogyasztási értékeim). Kedvükért le kell szögezni, hogy a Jazz 2002-2008 sorozat rövid távon, brutálisan sokat fogyaszt még a többi benzineshez képest is!!

 

Ha már bemelegedett, akkor csodálatos a fogyasztása (múltkor 3,5 l/100 km-t tartottam 50 km-en keresztül!).

Előzmény: prs (54124)
Jazz GD2 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54134

Köszönöm!   Írtam mailt.

Előzmény: wastegate (54111)
Tibi47 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54133

28996. h.sz.

Előzmény: vasijazzes (54132)
vasijazzes Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54132

Sziasztok!

 

Sajnos erre a hozzászólásra nem kaptam választ senkitől :( 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=141098082&t=9098791

 

Ha butaságot írtam akkor légyszíves valaki írja le,hogy miért.Legalább tudjam,hogy mi a probléma ezzel :)

 

Köszönöm ha ír valaki :) 

 

vasijazzes

 

 

jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54131

Honda Royal Motors Bp Fay utca

Előzmény: sialz (54130)
sialz Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54130

Szia!

 

Mi az az RM? :)

 

Üdv,

sialz

Előzmény: jazzcool1,2 (54085)
wastegate Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54129

Válasz ment ...!

 

w

Előzmény: Padlizsános (54126)
prs Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54128

Én ilyen üzemmódra bármilyen autót szégyellnék elővenni.

(Ismétlem: én. Nem ismerem mások motivációit.)

Előzmény: vidi313 (54125)
kisfo Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54127

en is teljesen egyetertek a legutobbi 2 beirassal a rövid tavu hasznalatrol, már 3km kapcsan is irtam: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140993020&t=9098791

 

nyilvan van (altalaban nem örömteli vagy sajnalatos nehezseget ado) körülmeny, amikor igen rövid tavra is autot kell használni, de aki csak teheti, ilyen rövidre ne hasznalja, az autonak sem jo, a levegönek sem, es önmaganak is valoszinü jobb, ha mozog (seta-menes-biciklizes)

Padlizsános Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54126

Wastegate Mester!

 

Szervizelésben kérném a tanácsát. E-mailt ment!

 

Üdv,

 

Padlizsános

vidi313 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54125

1,3 km távolságokkal, gyakori hidegindítások közepette brutális fogyasztási érték adódik. Olyan 10 liter/100 km körüli. Ugyanez az autó országúti tempóval 5 liter alatt fogyaszt.

Hiába mondják, hogy ilyen üzemmódra a benzines a megfelelő, a fogyasztás ezt egyáltalán nem igazolja. Ilyen körülmények között egy hasonló kategóriájú dízel nem megy 5,5 liter/100 km fölé.

Előzmény: prs (54124)
prs Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54124

" Városi körülmények között, ahogy én is használom (~1,3 km munkába, naponta)"

 

Ezt nem tudom megállni, bocs. Én 5.5 km-et tekerek bringával munkába, naponta. Kényelmesen 20 perc.

 

Ami azt jelenti, hogy kiállással/parkolással tuti hamarabb érnék oda, mint te autóval.

És nemcsak ingyen, de a motort sem kínzom az állandó hidegüzemmel.

Előzmény: gutbrod (53848)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54123

A 2006-os és a 2012-es Jazz-hez is adott a szalon Standard besorolású textil szőnyeget (értelemszerűen nem ugyanolyat), de míg a 2006-os most is használható (igaz, az évek során kellett rajta kicsit javítani), a 2012-es viszont kilyukadt a sarkamnál. Gyengébb minőségű, vékony az anyag és a megerősítés sem ott van, ahol kellene. Tudom, nem a Honda gyártja ezeket, de a hivatalos tartozékaik között szerepel.

A feleségemmel ketten használjuk az autót, de ő sem hord magassarkút (és én sem).

Előzmény: kisfo (54121)
kisfo Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54122
Előzmény: kisfo (54121)
kisfo Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54121

a 2008-2015 közötti Jazz-ednel, gondolom - igaz ?  ugy vetted eszre, hogy az kevesbe birja a strapat, mint a 2008 elötti Jazzben ?  - nekem 12 ev es 129e km alatt nem lukadt abban ki a gyari textilszönyeg, igaz, nem magassarkuban vezetek :-)  ..de beirasaid alapjan meglepödnek, ha Te igen :-)

Előzmény: kóboráram (54098)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54120

(hm, távgyógyítással Jazzt barkácsolnátok? szegény használtautó-vásárlók...)

wastegate Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54119

Aki keres megtalál ...

 

w

Előzmény: B._Varga (54118)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54118

Igen kíváncsi lennék,de szerintem Jazz GD2 is.

 

üdv

Előzmény: wastegate (54115)
mike55 Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54117

Nem kellett volna levenni az elejét. A sárvédő ívnél elég levenni három patentot. Nyúlj be és tapogass. Keress lógó vezetéket, de előtte bizti ellenőrzés.

Előzmény: szakmaster (54116)
szakmaster Creative Commons License 2016.09.26 0 0 54116

Sziasztok!

 

Hétvégén H4-es izzókat cseréltem a kedvenc járgányomban (JAZZ 1.2 2006) a lökhárító leszedős, lámpabura kibillentős megoldást választva. Minden rendben ment pár lestrapált műanyag rögzítő patentet leszámítva (pótoltam őket újakkal), viszont amikor a világítást próbálgattam észrevettem, hogy a fényszóró magasság állító nem működik a bal oldali fényszórónál. Motorhangot sem hallok zümmögni a bal oldal felől. Jobb oldal rendesen működik, az összes fokozat állítható a tekerős kapcsolóval. 

 

Kérdésem az lenne, hogy hozzá lehet esetleg férni valahogy  ehhez a magasság állító egységhez vagy megint boríthatom szét a kocsi elejét?

wastegate Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54115

Titokról szó sincs ... akarod, hogy leírjam milyen szerszámok és tudás kell a hiba elhárításához ?

 

w

Előzmény: B._Varga (54114)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54114

Értem,viszont azt nem,hogy miért titkolózol:( Ez egy fórum ami azért van, hogy segítsük egymást...

 

üdv

wastegate Creative Commons License 2016.09.25 0 1 54113

Én nem gondolok semmire, tudom mi a baja és meg is tudom csinálni.

 

w

Előzmény: B._Varga (54112)
B._Varga Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54112

Hello,

 

Nekünk ugyenez a rángatásos téma jött elő nemrég. Egyelőre gyertyacsere megoldotta,de hallottam ,hogy a hátsó sori gyújtótrafók hajlamosak elromlani és szerintem ez is okozhatja.

 

@wastegate: Te is erre gondolsz?

 

üdv

wastegate Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54111

Én tudom mi baja ... ha akarod megcsinálom.

 

w

Előzmény: Jazz GD2 (54109)
dante39 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54110

B-s corsanal volt hasonló kellemetlen élményem, ott a gyújtáselosztó jeladó hagyott ki néha, csere után elmúlt, de gondolom a hondánál más a tematika! veszélyes volt, amikor egy kereszteződésbe behajtva rándult/kihagyott/...

Előzmény: Jazz GD2 (54109)
Jazz GD2 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54109

Szevasztok cartársak!

 

 

Többnyire csak olvasom a fórumot, de most adódott egy kis probléma szeretett jazzünkkel. Korábban, mintha másnak is lett volna hasonló élménye, de nem emlékszem, hogy végül is, mi lett az esete megoldása  ( talán orvoslás Wastegate -nél ... ).

 

Tehát Jazz 2006 CVT. Most ~120e km. Probléma:  1500 - 2000/min fordulat közt egyre gyakrabban érezni olyat, mintha kihagyna a motor, vagy mintha kéziváltósnál hirtelen kidobnám a kuplungot. Szóval ilyesmihez tudnám hasonlítani. 1 pillanatig tart csupán, ~3-4 tized másodperc. Egy rántás szerű élmény. Tehát nem dadog (lehet, hogy még nem ... ). Töltés nem megy el, a műszeregységen folyamatosan rendben világít minden, hibát jelző piktogram nem világít. 1500 környékén akkor jelentkezik, amikor erről a fordulatról kellene gyorsulni (mondjuk 40-ről 50-re) 1/3 gázpedál állással. 2000 -hez közel akkor, amikor éppen fordítva - elveszem finoman a gázt, hogy az 50, vagy 60 -at, síkúton tartsam. 

Egyébként a járgány szépen indul (keményebb gázzal is) nincs remegés, és 2000 felett sem tapasztaltunk hasonlót, és szépen finoman változtatja az áttételt. A kézi programokat is gyorsan, finoman kapcsolja. Fogyasztás rendben. Használat, havi 600km pesten, 250-300km főút, pálya. Motorerőt megfelelőnek érzem, de ez lehet csalóka, mert, esetleg, folyamatában hozzászokhattam valami nem teljesen egészhez...

 

Olaj, és szűrők nemrég voltak cserélve. Gyertyák, CVT olaj 100e nél. Szelephézag állításra most nem emlékszem, EGR +csatorna tisztítás valamivel 80e előtt volt. Az utóbbi 6e km-t már spuri használatával tettük bele. 2 hete volt műszakin (ott is minden rendben volt).

 

Váltó? Motor?

vetter Creative Commons License 2016.09.25 0 1 54108

Imádom ezt a kis autót!!!

 

Én ökör,mikor megvettem ezt a mostanra pénznyelővé vált kombi BMW-t (E91)

Ma pakoltam az enyémbe a babakocsit  és szégyenére a nagy kombi bömbiben kisebb a hely a csomagtartóban mint a Jazz-ben.Nem hazudok!!!

 

Jazz-be,ABC 6s turbo babakocsi összecsuk és mellé állítva egy hatalmas méretű utazóbőrönd állítva simán befér,biztonsággal gond nélkül.

 

Bmw-be ugyanez a babakocsi,de bőrönd sehogy sem fér már el,szerintem.

 

Már csak azért is rápróbálok és majd teszek fel képet.

 

Legszívesebben visszamennék az időben és jól pofán verném magam.

 

Jó kis tanulópénz lesz ez nekem!!Ezek után,ha ezt a kis Jazzt pár év múlva kidobjuk,akkor sem vesztek annyit mint ezen a lomon.Soha többet drága autót!!!!

opi064 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54107

autofelszerelesek.hu Én most hoztam el tőlük gumiszőnyeg garnitúrát, teljesen rendben van a minőség is és a méret is. Rendelhető 8mm-es pluss garnitúra is, szegéllyel, rögzítőpatent-helyekkel, jónak néz ki. Az ára is ok. Nézz rájuk. A Carcarpit-nál jobb minőség (tapasztalat...)

Előzmény: kóboráram (54098)
CZömpi Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54106

A mai kirándulás átlaga :a sebességhatárok betartásával!

kóboráram Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54105

Köszönöm.

 

Egyébként a neten én ezeket a cégeket találtam, ahol Jazz szőnyeggel foglalkoznak:

Főnix,

CarCarpit,

RiGum.

 

Gyárit is lehetne venni, de ezekhez képest min. dupla áron és nekem a jazz2-höz adott standard szőnyeg nem volt túl tartós. Amit 2006-ban adtak az előző Jazz-hez, az sokkal jobb volt.

Előzmény: neos5 (54104)
neos5 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54104

Főnix autószőnyeg,kb 1 hét az átfutás,bár hátul van egy pici mméretprobléma,de egyébként minőségileg azt hozzák amit leírnak.Szerintem korrekt .

Előzmény: kóboráram (54098)
endugu41 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54103

szőnyeget lehet kapni, (gugli), van erre a típusra is.

Előzmény: kóboráram (54098)
JoolsNOS Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54102

Ilyet még nem láttam, de a leírásból az jött le, hogy a sima hangszórkimenetből (magas szintű jel) csinál alacsinyszintűt. Ami ugye az RCA amit tud kezelni az erősítő. Amúgy azzal le lehet egyszerűsíteni a dolgot (ha már megoldott, hogy megy hátra alacsonyszintű jel), hogy aktív mélyládát raksz be, és akkor abban benne van az erősítő és a láda is. Nekem is az van.

Előzmény: robertgida111 (54092)
robertgida111 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54101

Ha hátul is lesz hangszoró azzal csak annyit érek el hogy a kölykök nem nyavajognak h hangosabban , pedig nekem ott elől már elég .  :) de attól még a mély nem jön elő . 

 Legalább nem hallanám a csörgést 2000 körül terhelés alatt :) 

komplett jó zeném van ha kifüstölném a rádiót :)

Jól ki van találva ez az autó,szeretem is,meg is vagyok elégedve, de van egy pár bosszantó dolog amivel nehezen barátkozok.

Viszont ezek egy részét kárpótolja a csendes motor,az hogy nem remeg a kaszni, a váltó,a fogyi,mindenfelé kilehet látni normálisan,a nagy hely,formája még ma is megálja a helyét,stb

Előzmény: kóboráram (54099)
dante39 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54100

Köszi! :) Igen, nagyon megkedveltem már a próbakör alatt! Csapágyat ők ingyen kicserélik nekem, így egyeztünk meg, de azért leellenőrzöm, hogy megtörtént-e a valóságban is! Egyelőre téli gumit veszek a lemez felnikre, alu-t meg majd tavasszal. Messze még a hétvége, mire átvehetem... :(

Előzmény: mike55 (54096)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54099

Talán egyszerűbb lenne pl. a meglevő két hátsó hangszóró vezetékére rákötni a hangszóróidat (a gyári helyett). Halláskárosodást nem fog okozni, de talán jobban szólhat, mint a gyári. Ha nem lesz jó, még mindig vehetsz bele drága cuccokat.

Előzmény: robertgida111 (54092)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54098

Textilszőnyeget csináltatott már valaki? Tapasztalat?

A gyári standard szőnyeg 4 év után kilyukadt.

mike55 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54097

Lehet, hogy sikeresen kinyírod a rádiót a kísérletezéssel, de akkor legalább vehetsz bele olyant amin van gyári kimenet a szubhoz.

Előzmény: robertgida111 (54092)
mike55 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54096

Üdv a klubban!
Ez gyors volt. Gyanítom szerelem első látásra. A Csapágy csere ~30 ezer -névre papírozás ~80 ezer friss műszaki ezek mind előnyök. A költséged utána-a roló ~20-30 ezer - szűrők és motorolajcsere 25 ezer - téligumi 50 ezer alufelni 50 ezer.

Ez árban jó vételnek tűnik. Figyeld a fogyasztási ciklusokat különböző vezetési stílus mellett és válaszd ki a neked legjobb kompromisszumot.
Normál használat mellet főleg hosszabb távokon 6 alatti fogyasztással számolhatsz. Jó utakat!

Előzmény: dante39 (54079)
opi064 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54095

Köszi! Akkor a magyar kutaknál belefér akár 45l is... 

Előzmény: gsis (54094)
gsis Creative Commons License 2016.09.25 0 0 54094

42 literes.

Előzmény: opi064 (54093)
opi064 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54093

Üdv!

Tudja valaki, hány literes a tankja a 2013.-as 1,2-esnek? 

robertgida111 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54092

Köszönöm, már kigugliztam,csak hamarabb írtam mint gondolkodtam :)

Hogy őszinte legyek nem nagyon értek a zenéhez. Ha kell akár két fél autóból is csinálok egyet,de az elektronika soha nem érdekelt. Ezért is kérdeztem h van e kimenet mert azt még csakcsak rávarázsolom, de most guglizás közben jött annyi kábel hogy itt ültem 1 órát és nem sokkal lettem okosabb. 

Viszont találtam valamit amit nem biztos hogy jól értelmezek, mert ( egyszerűen hülye vagyok hozzá :)  )

http://www.monacor.hu/product/show/4616/FGA-22HQ

 

Ezt a hangszoró kimenetre kötöm , aztán az erősítőbe ?

 

Vagy csak simán azt az átalakító kábelt dugom a hangszórókimenetre,és azt az erősítőbe,és elfelejtem ezt a kütyüt ?

 

Minden segítséget szívesen veszek,ha tudtok, mert nem sok lövésem van. ( De akkor is megcsinálom) 

Jó lenne a gyári rádióval megcsinálni.

Köszönöm 

Előzmény: JoolsNOS (54091)
JoolsNOS Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54091

Ilyen kábel megy az erősítőbe, mélyládába.  Googliba beütöd, meglátod.

 

Előzmény: robertgida111 (54088)
wastegate Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54090

Tévedés ... Te sem tudod csak a bal oldalit.

 

w

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54082)
vetter Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54089

Nem minden kereskedő maga az ördög.De kérdem én miért legyen köztem és a leendő autó közt még egy költség,amit a kereskedőnek hívnak,ha meg tudom oldani magam is.

 

Bár így hogy én,könnyen beszélek,mert Németben élünk (sajnos),meg saját hibámból okulva én nem veszek többet otthon használt autót.De ez az én véleményem.Egyébként pont ez a kis kategória amit azért lehet szép számmal találni jót idekint.Az is igaz ezek nem olcsók,de megéri kijönni érte.kellemetlenség meg idő jól tudom,meg kell egy kis megérzés nyelvtudás hozzá,hogy melyiket érdemes megnézni.Mi is nemrég vettünk a miénket idekint és a kevés km-nek köszönhetően,mondhatom azt hogy szinte szalon állapotú kívül belül.Talán ki is merem jelenteni,hogy otthon nálunk ennyi idős ilyen állapotú,talán egy sincs.Ez is egy jó példa,hogy megérte nekem itt megvenni nem otthon.Mindenesetre ebbe most nagyon beletrafáltam,remélem így is marad.Egyszerű kis igénytelen autó ez nem sok hibalehetőséggel,olyan mint anno a wagonr-em.

Előzmény: sialz (54080)
robertgida111 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54088

Köszi a válaszokat. Lehet tudnom kellene , de mi az az RCA ? 

 

Ez nem túl jó hír.Nem diszko autót akarok faragni, de szeretem a basszust :)

 

Ennek tudatában arra gondoltam kesztyűtartóba kap egy másik lejátszót. Tudom hogy van beépítő keret de ez a műszerfal így jó ahogy van .

 

Előzmény: JoolsNOS (54086)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54087

Csak hangszóró kimenet van.

Előzmény: robertgida111 (54078)
JoolsNOS Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54086

RCA? Nincs.

Előzmény: robertgida111 (54078)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54085

az RM-nél 50e volt, öt hónap alatt talán ha ötször használtam, a lényeg, a matrica :-) 

Előzmény: mtr. (54084)
mtr. Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54084

Szia

Én szeretem, ha váltózár is van az autóban. 80-120 eFt. körül építi be a márkaszrviz.

Előzmény: sialz (54080)
opi064 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54083

Üdv a klubban!!

Előzmény: dante39 (54079)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54082

Ha a tiltó kapcsolót megnyomtam volna, akkor az utas nem tudta volna használni az ablakemelőt csak én. Ezzel szemben pont fordítva volt. Ő tudta használni és én nem. Én is értetlenül állok, ha lesz fejlemény, akkor jelzem.

Előzmény: kisfo (54065)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54081

Azt teszem, aztán majd meglátjuk.

Ha baja van, akkor remélem kiforrja magát a gari időn belül.

Előzmény: mike55 (54063)
sialz Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54080

Sziasztok!

 

Új vagyok még itt a fórumon, de megosztanék veletek egy kis tapasztalatot:

Két hónapja nézegettük az autókat amikor eldöntöttük, hogy Jazz akarunk venni, mivel Szegediek vagyunk először itt nézelődtünk, aztán volt pár napunk Pesten ott is megnéztük a kínálatot. Eredmény 10 autóból 8 kintről behozott, túlárazott, lelakott. Aztán két hete elkezdtük kimerészkedni Budapest határain, első úti cél Vác volt, ahonnan már nem volt messze Veresegyház, ahol egy kereskedő udvarában 4 Jazz is találtunk, persze mindegyik kintről volt. Azt mondta ezt viszik most az emberek ezt kell hozni. Nem próbált rábeszélni egyikre sem, kezünkbe adta a kulcsokat és elment telefonálni, mi kedvünkre nézegethettük őket....

Végül megalkudtunk és egy külföldről behozott 2005 1.2 Cool Jazz tulajdonosai lettünk az autónak újkora óta 1 tulajdonosa volt, minden számla, szervizkönyv és a régi forgalmi megvolt hozzá(Tudom, hogy mindent lehet hamisítani). Az autó órájában jelenleg 65e km van és az utastérben még új szag. Az eddig megtett 1000km alatt szépen tette a dolgát a fogyasztás is kielégítő, főleg pályán használva 5,75. Miután megvettük kicseréltem minden szűrőt és a motor olajat és jöhetnek a gondtalan Hondás évek :)

 

Bocs, hogy ilyen hosszúra sikeredett, csak azért írtam le, hogy azért kintről is jönnek be jó autók, persze nem olcsón, de inkább a magasabb vételár mint a hibák javítása.

 

Végül a kérdések

Ti szereltettek bele váltózárat? Milyen fajtát?

Esetleg Szeged környékén nem tudtok ajánlani vkit?

 

Jó hétvégét!

dante39 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54079

Köszi! "Megvettem" az autót, sikerült szereznem vastagság mérőt is, így át tudtam nézni minden elemet 90-100 körüli értékeket mértem! Törve nem volt szerintem, ill a kereskedő is ezt mondta. Rozsdát nem találtam, legalábbis látható helyen nem, aláfeküdtem amennyire lehetett!Bal hátsó kerékcsapágyat cserélni kell, de megcsinálják!Elektromos cuccokat kipróbáltam, működött minden! Amikor kinyitottam az ajtót, éreztem, hogy cigiztek benne, de a kárpit, ülések szépek, nincs kiégetve! Pénzt nem vittem magammal csak kártyát, így el kellett menni egy automatához az előleg miatt, legalább megvolt a próbaút is! Nagyon jó volt vezetni, B corsa után egy álom a váltója, ami kicsit fura számomra, hogy nem látom az autó elejét, kicsit szokni kell!  Azért idézőjelesen vettem meg, mert még csak előleget fizettem, német papírjai vannak ők intézik az adót ezt-azt, átírási költség az árban van!Jövő hét végén mehetek érte! :)

Előzmény: opi064 (54077)
robertgida111 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54078

Sziasztok,jó hétvégét. Olyat szeretnék kérdezni tőletek hogy tudja e valaki hogy a 2005 os digitklimas jazz rádiojan van e erősítő kimenet ???

Köszönöm 

opi064 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54077
Előzmény: dante39 (54076)
dante39 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 54076

Persze mindenképpen átnézem rendesen, sajna festékvastagság mérőm nincs, és nem is tudok szerezni! Évente 3-4 ezer km lesz beletéve sztem, előző autónk sem ment többet! Többnyire város, pár alkalommal 2-300km-es táv! Rolót néztem én is, hogy hiányzik/legalább alkuképes lesz/, biztosan be lehet szerezni utólag! Mindjárt indulok megnézni, kiderül mi a valós helyzet... :)

opi064 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54075

Azért kérdezz rá, hogy volt-e karosszéria javítva, vagy vigyél magaddal festékvastagság-mérőt! Én amikor az enyémet kerestem, szinte mind törött-javított volt,, amit persze csak a konkrét rákérdezésre mondtak el. A hirdetésben mind úgy szerepelt, hogy újszerű, gyönyörű, szalonállapot. Mind hazudik!! 

Előzmény: dante39 (54072)
mike55 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54074

Nincs benne a csomagtér roló. 
A km reális lehet, ha első magyar üzembe helyezésű.
Az ára is rendben, ha benne van a nevedre írás is.
Azért egy százast még számolj rá, ha megveszed, mert ajánlott egy teljes átvizsgálás és szerviz. Lehet, hogy nem kerül majd ennyibe.
A kereskedő is keres rajta, tehát a bekerülési ára 1 millió alatt volt. A teljes polir + festékjavítás +pucera egy 50-es minimum.
Nagy valószínűséggel kinti gép, de attól még lehet jó vétel. Szerintem két műszakival még nyugodtan számolhatsz úgy, hogy van egy stabil autód (5 év), persze attól függ mire és mennyit használod.

Előzmény: dante39 (54072)
bervala Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54073

Nekünk 2006-s volt, amely még Japánban készült. 5 év mulva adtuk el, addig csak az ablaktörlőlapátot cseréltük. Szinte naponta látom a 3. tulajdonosánál és úgy tudom nincs rá panasz.

Előzmény: dante39 (54072)
dante39 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54072

Első ránézésre szerintetek, jó ez az évjárat? http://primaautokft.hu/elado-hasznaltauto-23.html

kóboráram Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54071

A letiltó kapcsoló a vezető ablakára nincs hatással, az utasablakok negatív ágát szakítja meg, így egyik kapcsolóról sem működnek.

Előzmény: Yoshida (54070)
Yoshida Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54070

Ugyan nálunk nem használt funkció, max egyszer kipróbáltam, de nem úgy van, hogy ha tiltasz a gombbal, akkor max az UTAS nem tudja használni az emelőt, de attól még a sofőr ugyanúgy tudja emelni-süllyeszteni? Mert ha igen, akkor mind1, hogy hogy volt a gomb. Vagy ez is változott az újabb jazzeknél?

endugu41 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54069

még precízebben: vissza kell menni nyaralni ugyanoda, jövőre ugyanabban az időszakban. :)

Előzmény: mike55 (54068)
mike55 Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54068

A megoldást én mondtam, nyomogatni oszt ha baja van, akkor kiadja :-).

Előzmény: kisfo (54067)
kisfo Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54067

persze en is !  pl. rasütött a nap es tök meleg, masok a hezagok stb.

csak nem tudjuk hogy valos müszaki hiba (kontakt hömerseklet, nyomas, ...miatt) vagy veletlen kezelesi gond

Előzmény: kóboráram (54066)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54066

Én el tudom hinni, hogy létezhet(ett) ilyen hiba a kapcsolónál és akár meg is szűnhetett. A lényeg az, hogy reprodukálni lehessen a jelenséget és akkor garanciában ki kell cseréltetni a panelt.

 

Előzmény: kisfo (54065)
kisfo Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54065

annak mennyi szerinted az eselye, hogy a közel levö tilto gombot is nyomtad veletlenül ?  ...esetleg a gombot nem is, hanem a panelt a környeken.  (csak te tudod, hogy ujjheggyel vagy egesz kezfejet rateve probaltad)

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54057)
vasijazzes Creative Commons License 2016.09.23 0 0 54064

Sziasztok! A Jazzem 2007-es 107000 Km van benne. Kell cserélni vezérműszíjat vagy láncot vagy bármit is ami benne van? :) Sajnos nem néztem utána,pontosan mi van benne.Mert a szervízkönyv írja,hogy csere x évnél vagy x km-nél csak azért kérdezem.Szóval Wastegate hozzá kell nyúlni? :)Tavaly volt első-hátsó tárcsafék betétekkel csere,üzemanyagszűrő csere,váltóolaj csere,fékolajcsere,8 db gyertyacsere,első szilent+csapágy csere+motorolaj pollenszűrő,légszűrő :) Elvileg a gép hibátlanul megy,nem vettem észre semmi problémát. 

 

Vasijazzes

mike55 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54063

Nyomogasd szorgalmasan amíg garis. A nyomogatások számának függvényében jöhet megint elő a nullánál szerintem néhány tized százalékkal több az esély.
A bal oldali nem megy nyöszörgősebben, mint a többi?

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54057)
wastegate Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54062

Nulla ...

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54057)
mike55 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54061

Jimmy kérésed a képről már előzőleg teljesült. Ahogy én tapasztaltam az 5,5-6 nem releváns eltérés a 15 colosnál. Az ET az én kereséseim alapján 45, de mások is 50-est találtak. Ezzel kicsit beljebb kerül a széle, de nem fog elérni semmit.
Én német fan (precíz népség) is vagyok a japó autók mellett ezért ennek az oldalnak hiszek.
http://www.dezent-wheels.com/AlcarKonfigurator/index.php?lcs=v86byqxns&lng=DE

A sok számra rákerestem, Toyota jött fel.

Télre felesleges 16"-os felni ezért lemeznél 15" a javasolt. Amiket láttam a neten 15 ezer körül azokkal nem lesz gond. A téli guminál én inkább a nedves paramétereket néztem, mert víz több van télen, mint hó, a jégen meg tök mindegy, ha elsokaltál. Meg kell nézni a teszteket és pénztárca barát alapon választani. Én Nokiant vettem, kitűnően viselkedett a rövid télen (februártól).

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54050)
Sogauto Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54060

A felni-gumi keresőknek (Jazz3):

 

A téli acélfelni, amit vettem: 5.5Jx15 4x100-as osztás, 56-os furat, 50-es ET szám. Még ugyan nem jártam vele, de felpróbáltam, illik, gond nélkül elforog. A középvonal az 50-es ET miatt 3 mm-rel esik kijjebb, mint a gyári alufelni esetében, de mivel a gyári felni 6jx16-os, a felni széle beljebb lesz.. Nem prémium, de jó minőségű téli-gumival (pl: F...stone) kb. 120 ezerből kijön egy garnitúra.

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54050)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54059

A jazz3-hoz nincs kapcsolási rajzom, az előzőeknél az utasablakokat egyszerű váltókapcsolókkal lehetett mozgatni, talán most is így van.

A motor árama a vezető kapcsolóján és az utas kapcsolóján is keresztül megy. Ha valamelyik vezetéknél vagy kontaktusnál lenne hiba, akkor nem működne egyik kapcsolóról sem vagy csak egyik irányba. Ha az utas kapcsolójáról mindkét irányban működik, de a vezetőéről nem, akkor a vezető kapcsolójában lehet pl. olyan hiba, hogy az érintkezők nem mozdulnak el a kapcsoláskor.

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54057)
endugu41 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54058

jazz 2 felni jó jazz 3-ra is. (honda.gumi.hu)

Előzmény: kóboráram (54052)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54057

Mit lehet azon elnézni, vagy rosszul emlékezni, hogy nem tudom leengedni az utasom ablakát?? Nyomtam/emeltem a gombot, az ablak nem reagált. Se föl, se le. Az utas viszont tudta mozgatni a saját gombjával. A tiltó gombról tudom, hogy ott van, de ahhoz nem nyúltam. Különben az utas nem is tudta volna működtetni az ablakot. Gondoltam valami érintkezési hibára, ami akkor fennállt, de aztán elmúlt. Csak nem tudom, hogy mekkora lehet ennek a valószínűsége??

Előzmény: wastegate (54054)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54056

Szép-szép, de az új Jazz ebben sem szerepel…

A legújabbat 2014-től írja, de azok az adatok nem egyeznek az új Jazz adataival.

Előzmény: wastegate (54053)
opi064 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54055

A 3 évente 17E Ft.-ért cserélendő defektjavító folyadékkal kapcsolatban: ma voltam a Conrad-nál (elektronikai alkatrészek, autós kütyük, stb...) 3000 Ft körül láttam a defektjav. flakont. Ha valaki épp venni készül, megfontolandó. Német kereskedő cég, normális árút kínál.

wastegate Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54054

Szerintem valamit elnéztél vagy rosszúl emlékszel ...

A vezető oldai panelon van egy kapcsoló amivel le tudod "tiltani" az utasok ablakmozgatását.

 

w

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54048)
wastegate Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54053
Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54050)
kóboráram Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54052

Annyira nem titkos, hogy gumikereskedő oldalakon lehet kapni utángyártott felnit 14-15 ezerért, elég ha beírod a keresőjükbe, hogy Honda Jazz 2015-höz kell.

Előzmény: Fülig Jimmy 8 (54051)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54051

Részben módosítom az előbb leírtakat. A Honda Szallerbeck nagy nehezen kinyomozta és vissza is hívott. Köszönet nekik. Szóval akkor még sem olyan titkosak azok az adatok. Az ő közlésük szerint, Honda Jazz Elegance:

Középfurat 56

Osztókör 4x100

ET szám 50

 

Valószínűleg a Comfort és Trend kivitelben is ezek a helyesek. Hátha valakinek hasznára lesz.

Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54050

Az új Jazzre szeretnék téli gumi szettet, külön acélfelnire szerelve, hogy a komplett kerekeket kelljen majd cserélni. Nos a Honda hivatalos ajánlata brutálisan drága:

 

- 4 db 15”-os acélfelni, GT Radial Champiro Winterpro gumikkal 238 000 Ft

  (üzemanyag "E", tapadás "E", zaj 72 db)

 

- 4 db 15”-os acélfelni, Yokohama V905 gumikkal 254 000 Ft

  (üzemanyag "F", tapadás "C", zaj 70 db)

 

- 4db 15”-os acélfelni, Bridgestone LM001 gumikkal 271 000 Ft

  (üzemanyag "E", tapadás "C", zaj 72 db)

 

Acélfelni esetén csak ebből lehet választani és ebbe természetesen a szerelés még nincs is benne. Szóval úgy döntöttem, inkább veszek a kismillió netes kínálatból a kocsira való lemezfelnit és arra való gumiabroncsot. Csakhogy a helyzet nem ilyen egyszerű. A felni vásárláshoz tudni kellene a Jazz műszaki adatai közül a következőket:

-középfurat

-osztókör

-ET szám

 

Azonban a márkakereskedők ezeket az adatokat nem tudják. Felhívtam az összes budapestit. Az egyik azt is elárulta, hogy a Honda ezeket az adatokat nem adja ki, afféle "titkos információ". Ezzel kényszerítve a vevőt a méregdrága Honda kerékszett megvásárlására. Márpedig ezen adatok nélkül nem lehet az autóra kompatibilis felnit vásárolni. Van-e valakinek ezekre az adatokra nézve biztos információja? Szedte-e már le valaki az új Jazz kerekét, hogy mi van a felnire írva?

 

Nagy nehezen találtam egy autógumi/felni kereskedést ahol már az új Jazzre is kínálnak felnit. (Mindenhol máshol csak a régebbi típusokra kínálnak) Az ő adataik alapján:

A középfurat 56 (ez jónak tűnik, mert a kocsi kerekén a Honda embléma pont ekkora).

A körosztó 4x100 (a saját mérésem alapján ez is jónak tűnik)

ET szám 50 (erre nézve nem tudtam infót szerezni, akárhogy is néztem a kerekeimet)

kisfo Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54049

sosem volt Civic-em - igy erröl csak altalanossagot tudnek.  Jazz-em van 2004 ota.

 

szerintem a Jazz némileg alacsonyabb fenntarthatosagu, kisebb fogyasztasu - ha ez szamit.

neha 800km-es utra szerintem teljesen jo (en is mentem vele sokszor - biztos 50 fölött - megallas nelkül 300+km-eket), masok 800+ km-eket is, "panasz" nelkül, de ez egyedi is lehet: ülesforma es egeszsegügyi allapot, gerinc stb. kompatibilitasa.

 

szerintem ilyen koru autoknal egyedi merlegeles dönt, hogy milyen allapotu.  akarmelyik is a kiszemelt, nezesd meg hozzaertövel vetel elött.  en nem is szükitenem, hogy melyiket, amelyik szerinted jo allapotu, arra vadássz.

 

..esetleg Civic inkabb volt "boyracer" tulajdonosnal, Jazz-t azert "hajtani, mint allat" szerintem keveset vettek.

Előzmény: csubika1980 (54046)
Fülig Jimmy 8 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54048

Egy érdekes tapasztalat. 2 hetes nyaraláson voltam az új Jazzel. Nagyjából az út 7.-8. napján megadta magát az egyik ablakemelő gomb. Jelesül a sofőr oldalon lévő, az utasablakot emelő gomb. Maga az ablakemelő működött, mert az utas a saját gombjával tudta működtetni az ablakot. Kikapcsoltam-bekapcsoltam a gyújtást. Semmi. Másnap sem működött az a gomb. Nem is foglalkoztam vele tovább, gondoltam majd megjavíttatom gariban ha hazaérek. (Az autó 4 hónapos.) Otthon mutatom a család többi tagjának, hogy na tessék, mi történt az új Jazzel pedig japán. A hibás gombot megnyomva az ablakemelő csodák csodája működni kezdett. Azóta is jól működik, semmi baja. Noha nem csináltam, vele semmit. Meg tudja ezt valaki magyarázni??

jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.09.22 0 0 54047

A csudába, hogy csak most tudtam meg :-)

Előzmény: kisfo (54045)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!