A Hegyalja m/s-t nem ismertem. Tud valaki valamit róla? Hol volt, mit csinált? FOMA! Tudsz valamit?
Kopaszsas!
Tehát a hely, ahol a két hajó egymás mellett összekötve áll:
Budai rakpart, Ybl Miklós tér (Lánchíd Erzsébet híd között) a Várkert casino dokkja.
Jelentem egy egészen friss újságom van kedves FOMA és a többiek.
Ma hajnalban két tiszai személyhajó, melyek közül az egyik pont az általad említett Óbuda m/s, Budapestre érkezett, a Mahart eladta őket.
Egy magánválalkozás vette meg, különjárati hajózás céljára. Teljes felújítást kapnak. Jelenleg az I. ker. Ybl Miklós téri kikötőben állnak.
Asszem ezzel vége is a Tiszai személyhajózásnak.
(a másik vizibusznak a nevét még nem tudtam kideríteni, de délután vizen leszek, azután megírom)
Mindkettő a Horányi építésű, osztott utasteres középkerékállásos, két MAN gépes típus, 100 főre vizsgáztatva.
Locator: A VÉRTES vontató Máj.21. ott figyel. Vasszerkezeti munkákat csinálnak hablemez és effélék.
A Főváros és egyben a térség 2001.évi eseményeinek egyik legnagyobb és leglátványosabb programja minden bizonnyal az 1.Dunai Vizikarnevál lesz, mely programként összefonódik a híd Ünnep eseményeivel. A Duna budapesti szakaszán a Margit-híd és a Petőfi-híd között.
2001.Június 23.Délután fél 2-től. Jó szórakozást!
A jelenlegi rendőrörs épületéből még a Dunára sem látni rá! Fasza nem!
Nyilván a Mahart-nak nagyon fontos az az épületrész. Szerintem konditerem, vagy szoláriumstúdió lesz ott hamarosan.
Tegnap reggel kifogták annak a matróznak a holttestét, aki a Szt. István park előtt álló hajóról esett vízbe munka közben kb. 5 nappal ezelőtt.
Tegnap a személyhajók félárbócú lobogóval közlekedtek.
Sajnos igaz a hír.
Már előző év augusztusában lehetett biztosan tudni, hogy ez az épületrész a "Sárga házból" a Belgrád rkp.-on, amit a BRFK bérelt a Maharttól vissza kell, hogy kerüljön a személyhajózáshoz, mert további hasznosítását tervezik.
Ekkor kezdett el helyet keresni a BRFK DVRK. Volt úgy, hogy az újjáépülő SZOT hajó egy szintjén lesznek, (ami most szálloda a Jászain) de ez nem sikerült.
Ekkor jött ez a kis faház a Lágymányosi-öböl mellett a Kopaszi-gáton.
Az épületet felújították, (úgy ahogy) a bútorokat, technikát év elején elkezdték áthordani, de a nagyduna felőli partot nem tudták úgy kialakítani, hogy a pontonsort, kikötőiket oda átelepítsék. Jelenleg ideiglenesen a Lágymányosi-öböl felől egy kis stégen állnak a hajóik, de az öbölbe Pesti 200-as víz alatt még motorcsónakkal sem tudnak bemenni.
Emiatt áll a Duna m/s, és néha egy-egy hajójuk a Belgrád rkp-i épület előtt.
A 24 órás szolgálatban az ún. mentős járörnek ott belterületen kell éjszakázni, hogy az esetleges mentésekhez hamar odaérjen és ne Lágymányosról induljon. Csak váltani járnak le.
Amíg tehát a pontonjaikat nem tudják levinni, addig lesznek ott még hajók.
Az épület már teljesen üres, csak egy ágy van benne.
"A Vizirendészet budapestiparancsnoksága, amely egyben az ügyelet is elköltözött a Szabadsá-híd pesti hídfőjétől a Kopaszi gátra. A Mahartnak szüksége volt arra az épületrészre, amit a BRFK DVRK bérelt"
Ez mikor volt? Ma ugyanis még mindig ott volt kikötve a Duna m/s, és egy közel vadiúj motorcsónak. Igaz, mozgás nem volt, de a rendőrbódék és kikötők még mindig ott vannak.
Szvsz totális hülyeség lenne a rendőrörsöt áthelyezni a Kopaszi gátra, nincs ott semmi érdekes. Ha kell a hely a Mahartnak, ám legyen, néhány száz méterrel lejjebb a Közraktáraknál bőven volna hely akár komoly rendőrörs kiépítésére is és kikötőhely is van elég.
deve24: Hogyhogy mit csinál? Ha nem voltál még Kecelen akkor feltétlen nézd meg egyszer a Haditechnikai magánmúzeumát. Elképesztő mi van felhalmozva, ez a fickó simán hadatüzenhetne itt Balkánhalivúdban! :)) Tudok még egy jó vasat: Csepel motoros, kitűző volt. Igazából családi-lakóhajó, valahol Győrben figyel, ha érdekekel utána szimatolok, ja és 12 személyes.
Ma reggel és délelőtt az Akadémia előtt álló Rákóczi m/s-on tűzoltási, és vízbőlmentési gyakorlatot tart a tűzoltóság, és a katasztrófavédelem. Kinnt van a tűzolthajó, és a búváregységek is.
A Sióval én dolgoztam, nem beszélnék rá senkit. 16 m-es teljesen zárt test, alacsony kerékállással. Sajnos elszúrták a hajtását és a kormányrendszerét is, ezért túl azon, hogy csigalassú, iszonyat rossz az iránytartósága is.
Az utastéri része osztott, középen a kerékállás választja el. Annyira alacsony, hogy zavaróan rossz a kilátás belőle. Sok évig a Masped üzemeltette a hajót, kb. két éve vette meg a Mahart, de semmire nem tudta használni. Én nem hallottam, hogy el akarják adni.
Mi lenne, majd szétszórják ócskavasnak.
Egy barom a HM-ben kitalálta, hogy ez nem kell, ezen lehet spórolni. Meg is vonták a pénzt azonnal.
Nem baj.
Néhány év múlva majd valaki kitalálja, hogy milyen nagy szükség is lenne valami dunai hajósegységre. Akkor majd lesz tender és veszünk jódrágán pár csicsahajót.
:(
Mit szóltok flottilla felszámolás, eladás ócskavas áron!!?? A parton van vagy 40 db aknaszedő naszád, a vízben négy db komoly hadihajó, mind eladó, mi lesz velük??!!