Keresés

Részletes keresés

4x4.. Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6637

Köszi a segitséget hasznát fogom venni.

Előzmény: pannonia p10 (6607)
balog001 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6636

Szia nekem volna a kipufogot én ugy oldottam meg,hogy egy tűzoltó készülékből csináltam annak jó a hővezetése! A levegő szürő meg trabanté csak le kellett szűkiteni a szivó részt!

Hátha neked is jó lessz !!

Előzmény: caterpillar20 (6630)
balog001 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6635

Üdv megmondaná nekem valaki,hogy lehet képet feltőlteni ide??

Lacman68 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6634

Sziasztok! Ha valaki most épít és még nem döntötte el,hogy mi legyen az erőmű,akkor ez lehet segítség...Briggs,de Német kiszerelésben,néhány üzemórás csupán.Röpsúlyos kuplungom is van hozzá igény esetén!                                                                           http://indavideo.hu/video/BriggsStratton_8_HP

T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6633

másik dolog. tetem már fel képeket a trakimról és szereném kérdezni szerintetek mennyiért lehetne el adni? csak magában a gépet.

T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6632

akkor esetleg valaki tud nekem olcsón egy lada fordmérőt?

Előzmény: Bobo772 (6626)
T25 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6631

üdv! ugy látom felboritottam a nyugalmat ezzel a fordulatmérös dologgal. de ma ujra próbáltam az egyhegres valami sportmotor müszerével ami ugyszint két ütemü . alapjáraton 4500 mutat diódával is próbáltam ugy is ugyan ez a helyzet. a szimon tökéletesen müködik ez az óra. adtak külcsön egy ilyen laposat azt is kipróbáltam és meg se mozdul a mutató. van egy mercinek az órája azon egy fekete a test egy piros a + és egy züld-sárga vezeték a jel. na ez meg össze vissza ugrál próbáltam diódával is akkor se változik. tehát ez nem nagyon sikerül. még lehet hogy a ladáéval kellene próbálkoznom. többen is azt ajánlották.

Előzmény: Bobo772 (6626)
caterpillar20 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6630

Üdv! Valakinek van valami jó ötlete, pannónia blokkra kipuff és légszűrő gyártás terén? Ha esetleg képes illusztráció is van akkor ne sajánáljátok megosztani :). 

Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6629

"A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott."

 

Akkor ez mi?

egy rotor meg egy elosztó:-) De most az jön,hogy ez a régi gyujtás mert az uj már a trafóból ad szikrát és az mindkét hengernek adja....az is igaz... Ha a trabinál megszakítóról beszélünk és azt eröltetjük gyujtásbeállításnál, attól még a gazdának lehet elektronikus gyujtása és semmit nem ér a megszakítós beállítós leírás, söt még rosszat is teszünk ha próbalámpával nézegeti , mert tönkreteheti a tirisztort... de ez nem a kitraktorról szól és nem sok értelme ennek az egész eszmecserének....

Előzmény: Poc2 (6627)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6628

A ladához valóban kell,mert aott 4 jel 2 fordulatra,vagyis 2 jel egy fordulatra.Ezért kell mindkét megszakítót nézni ha az van bekötve.

 

Viszont említette a kérdező hogy 2 ütemű motoré nem mért neki jól.

 

Erre írtam hogy simán egy hengerre bekötve egy simsoné mondjuk,jól kell hogy mérjen.

Magyarul 1 hengeres kétüteműjé jó kell hogy legyen,bármire is való eredetileg.

Előzmény: Bobo772 (6626)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6627

"a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen"

A 4 hengeres valóban nem az elosztó és rotor állásából méri,hanem ahogy mondod a megszakítót nézi,de ott egy trafó van,és az az egy trafó adja minden hengerhez a szikrát,ezért kell az elosztó.

A 4 ütemű minden második fhp-ben ad szikrát,mert egy ütem egy fél főtengely fordulat.

A két ütemnél van egy szívás-sűrítés,és egy gyújtás-kipufogás!Ezért az minden fhp-ben ad szikrát,tök mindegy hány hengeres. Ha egy dugattyú fhp-ba ér,akko annál szikra is van.

 

"1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek"

Ez így van,de 2 főtengely fordulat alatt következik be a négy jel.Ezért forog fele annyit a rotoror az elosztóan 4 hengeresnél mint a főtengely.

 

"A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad."

 

Miből gondolod hogy a dugattyú fele olyan gyors mint a főtengely?Vagy hogy az egyik dugyattyú lassab a másiknál?

 

"A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással"

Éppen ezért elég az egyik henger fordulatát mérni,a másik is pont ugyanannyit forog.

 

,"akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem.."

 

A kispolák 4 ütemű,parazita szikrás.Az minden fordulatra ad szikrát mindkét hengernek,mivel nincs elosztó!De az egyik henger mindig feleslegesen kapja,mert az pont kipufogó ütemben van,míg a másik munkaütemet végez.Fordul egyet a főtengely,megint mindkettő kap szikrát,csak ekkor az van munkaütemben amelyik az előbb kipufogott.

Előzmény: Bobo772 (6625)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6626

"Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!"

 

Alapjába véve az elsö gondolat a lada 1500-ad forméröböl indult amire én mondtam a trabantomba olyan volt ugy megoldva diódával. Nem a magyar lapos kis fordmérö amit a wartburgba tettek régen.

 

 

 

Lada

 

 

 

 Trabi..wari

Előzmény: Poc2 (6624)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.24 0 0 6625

Hali szerintem nem jól mondod. a 4 ütemü 4 hengeres nem a elosztó és rotor állásából méri a fordulatot. A gyujtáselosztó megszakítóbütyke adja , tehát a 4 ütemü minden dugattyu fhp ba ad egy szikrát a gyujtási sorrendnek megfelelöen.1-3-4-2 pl akkor 4 szikrát ad ami 4 jel a fordmérönek.A trabi 2 bütyke is igy adja a jelet csak az külön trafónak. Ha az egyik trafót méred fele értéket kapod, mert 1 szikramennyiséget mérsz, és nem a 2öt, csak annak a hengernek a fordulatát méred amit épp a megszakító ad.A trabinál is külön megszakito van külön gyujtással, akkor lenne jo az érvelésed ha 1 megszakítós lenne mint a kispolák akkor jó a mérésed, mert a gyujtásnaál trabinál nem ad be szikrát mikor épp ahp ba van a dugó mert ugye akkor szív, és alösürit a forgattyusházba, ott nem kaphat szikrát, ezért van 2 megszakító ja... :-) szerintem..

Előzmény: Poc2 (6624)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6624

Úgy van,a szikrát számolja.De nem mindegy milyen ford.mérő.Az mivel 4 ütemű,2 fordulatra ad 4 szikrát.De ott van elosztó meg rotor.A 4 ütemű motor 2 fordulatra egy szikrát ad.

A 2 ütemű minden fordulatra ad egy szikrát.Mivel külön gyújtásrendszere van a trabantnál a 2 hengernek,ezért elég az egyik hengert mérni.Mindegy hogy hol van melyik dugattyú.Ha felső holtpontba ér,szikrázik.2 hengeresnél meg nem igazán beszélhetünk gyújtási sorrendről,2 üteműnél meg pláne felesleges.

 

Akkor kell mókolni diódákkal,ha nem 1 hengeres kétüteműjé a ford.mérő!

Előzmény: Bobo772 (6623)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6623

Elvileg felét  méri az óra mert 1 szikrát mérsz, 4 ütemünél 4 hengeres esetén is a trafó adta szikrát számolja a fordmérö, ezért kell a dióda a 2 hengerét mérnie.De a trabant nem ad minden fordulatra jelet mert az egyik dugó lenn van míg a másik fenn , gondolom a gyujtási sorrendet és minkaütemet tudod, ez nem kispolszki ,hogy együtt jár a dugó.

Előzmény: Poc2 (6621)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6622

ez 2 ütemű trabant,ennél minden fordulatra gyújt mindkét henger.

Előzmény: Bobo772 (6616)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6621

Na várj!2 megszakító+2 trafó!

Minek a dióda?Az egyik trafó 1-es pontjára kötöd az óra vezetékét a megszakítóval együtt.Mivel mindkét henger minden fordulatra ad jelet,így az egyhengeres kétütemű órája jót mér.Ha diódán keresztül mindkét megszakítót ráereszted az órára,akkor fordulatonként 2 jelet kap/duplán mér.

Előzmény: Bobo772 (6620)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6620

Igen ezért kell egyenirányító dióda a 2 trafóra ami az óra felé enged igy nem engedi össze a 2 trafót., ezért az óra a rendes fordulatot méri.

Előzmény: Poc2 (6619)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6619

Na várj,ezt nem értem.2 ütemű a trabant,elosztó nélkül.Ezért egyhengeres 2 ütemű motorét rá lehet kötni simán.Persze ha elektronikusról beszélünk.A trabinál is egy fordulat egy jel/henger.

Előzmény: T25 (6609)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6618

Tényleg!

Egy kicsit elsiettem a dolgot.

Előzmény: Bobo772 (6616)
T25 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6617

üdv! igen én is valami ilyesmin gondolkodom vagy esetleg dizel fordulatmérö és a generátorról üzemeltetem. de ez még csak tervek.

Előzmény: Bobo772 (6616)
Bobo772 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6616

Nem az kell neki FORDULATMÉRÖ :-DDD  én régen ugy csináltam 2 egyenirényító dioda  a 2 henger 1 es pontjához kötve az összekötve és a lada fordmérö dolgozott is, mert ha egy hengerét nézed az ugye csak fele fordulatot mutatna...

Előzmény: Poc2 (6615)
Poc2 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6615
Előzmény: T25 (6609)
gyurikaur Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6614

Gaz51/Molotov váltó tutira!!!!!

Előzmény: sztanos (6611)
kicsikocs Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6613

Nálam a következők vannak - 2T km óra a meghajtó bowdennel.(bár az utóbbit még meg kell néznem)

                                             - üza átfplyásmérő és ennek a kijelzője.

                                             - 2T Wartburg sebváltó

                                             - Trabant generátor

                                             - Trabant 601 "kék" könyve, azaz komplett elektromos rajz

                                             - "Trabant hogyan tovább?" cimű könyv  szerelési útmutató, több esetben alkatrészadatokkal.

 

Nem is igen eladásra gondoltam, de ha valakinek adathiánya van, nyugodtan keressen meg, illetve csereadatokat várok.

Előzmény: T25 (6609)
gabi94 Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6612

Üdv: uaz szerintem!!

 

Előzmény: sztanos (6611)
sztanos Creative Commons License 2013.02.23 0 0 6611

Szerintetek ez milyen váltó lehet?

 

Luximen Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6610

Egy függőleges tengelyű kis kúpos kuplungú (MTD 55) motor rátehető kis átalakítással valamilyen váltós hajtóműre?

T25 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6609

üdv mindenkinek! olyan kellene nekem hogy trabi motorhoz fordulatmérő óra. ha esetleg valaki tud. csak kéthengeres kétütemü jó. már próbáltam warburgét  meg egyhengeres motorét. de egyik se volt jó. kapásból a warburgé nem mért semmit csak ugrált a mutató az egyhengeres óra meg alap járaton is 4500 -at mért. ha esetleg valaki tud rendes trabi fordulat méröt. elöre is köszönöm.

lorsen2 Creative Commons License 2013.02.22 0 0 6608

Szia nem akarok bele vauzni"de az ETZ blokk nem való traktorba,sokan próbálták már mindenki befürdött vele .Egyszerűen nem bírja a szerkezete és traktorba sokat is eszik ráadásul drága és problémás a gyújtása is(aksi kell)...A JAWA csak egy fokkal különb de az sem igazán vált be traktor vázba(azt én is próbáltam de nem bírta sokáig). Szerintem a Pannónia a befutó bár napokba találkoztam egy 4 ütemű terep motoros talán Aprilia” traktorral amit nagyon dicsért a gazdája igaz 650cc abban van graft.

Előzmény: skoda30 (6566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!