Keresés

Részletes keresés

aruzsi Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9032
De ha megteszik, akkor is meghetek "vakvilágba".
Baj.

Nem hinném, hogy ICE3-nál, ha elvagdosom az EuroLoop-ot, akkor megy tovább 300-zal, mintha mi sem történt volna.

Milyen biztonsági szintje van a magyar VB-nek...
Semmilyen.
Előzmény: Törölt nick (9025)
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9031

A hatóságnak a monori eset után szintén van ajánlása a forgalmi utasításhoz ez üggyel kifolyólag. Hanyadszor is az elmúlt években?

 

Számoltam visszafelé, sokat!

 

A bármilyen vonatbefolyásolás nem önálló, hanem az adott vasúthálózat forgalmi előírásaira és biztosítóberendezésére épülő rendszerelem. Ezekhez az ott közlekedő járművek berendezései és azok személyzetének ténykedése tartozik rendszerelemként. Meg az adott ország társadalmi és jogi viszonyai, különös tekintettel a közvetlen személyes felügyelet alatt nem álló alkatrészekre.

 

Az egész egy RENDSZER (kellene, hogy legyen).

 

Innen kezdve egyértelmű az, hogy:

- nálunk a PZB pályaelemeit is ellopnák,

- a bármilyen, sínáramkörre alapozott folyamatos jelfeladás elemeinek rongálása járműoldalról hamarabb észlelhető, mint a pontszerű elemé,

- a PZB-t vezérlő biztosítóberendezés nálunk mitől lenne üzembiztosabb, mint a folyamatos jelfeladást működtető,

- mi alapján lennének a PZB-re vonatkozóan használhatóbb szabályok, mint az EÉVB-re,

- mennyivel lenne jobb a járművezetői adatbeviteli, kezelési fegyelem PZB-nél, mint EÉVB-nél,

- stb...

 

 

Előzmény: Törölt nick (9029)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9030
De azért nem bánnám ha beleszólhatnánk...
Kizárt.
Most jövök Lőrincről és a 3 szomszédos ELECTRA Classic+AKF helyett ELEKTA2 és EBO2 lett, távvezérlési lehetőséggel.
Előzmény: Svrend (9026)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9029

Vajh mely vonatbefolyásoló berendezést tekintik annak?

Akkor talán javítani kellene a citált részen.

 

Azért remélem, a saját neveddel legalább tisztában vagy...

Mivel az is tegnap változott, így akadhatnak problémák. :)

 

Mert amit itt zagyválsz, azzal nagyon nem.

Tatabánya környékén rendszeresek voltak a kábellopások. Órákon át tartó jelentős késések voltak, nem is egyszer.

A hatóságnak a monori eset után szintén van ajánlása a forgalmi utasításhoz ez üggyel kifolyólag. Hanyadszor is az elmúlt években?

Az E.1-es szintén felmerült módosítási javaslat a vezetőállás vörös jelzésének idő és/vagy helybeli eltörlésével kapcsolatban.

 

Ez azért eléggé nagy részben a mozdonyvezetőket is "dícsérné", ha valóban így lenne.

Senki nem vitatja, a végeredményre céloztam.

Valahol baj van. Vagy a szabályokkal, vagy a mozdonyvezetőkkel, vagy mindkettővel.

 

Ha mondod, hogy nevetséges, akkor nevetek rajta.

Továbbra is.

 

Ha esetleg érted, és mást mondasz, akkor aszerint járok el.

A helyzet eléggé egyértelmű a GPS-sel. Nincs mit mást mondani, bár elhiszem, itthon hihetetlen.  Naponta használom. De nyugodtan kérdezd meg mástól is. Van kitől.

Előzmény: Vendégsín (9027)
Svrend Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9028
Köszönöm Tamasch és etwg!!
Vendégsín Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9027

A magyar VB-t még biztosítóberendezésnek sem tekintik!

 

Vajh mely vonatbefolyásoló berendezést tekintik annak?

 

Nézzük, ha a magyar VB pályaelemeit elsajátítják.

Kb. káosz, órákra. No meg az utasítás pontjainak folyamatos átalakítás kényszere. Állomástávolság bevezetése avagy sem. A mozdonyoldali berendezések utasításilag megfogalmazott kezelése jó avagy sem.

 

Azért remélem, a saját neveddel legalább tisztában vagy...

Mert amit itt zagyválsz, azzal nagyon nem.

 

A VB problémákból bekövetkezett súlyos, közfeltűnést keltő balesetek száma itthon mitnha nagyobb lenne, mint a PZB-vel felszerelteké külföldön.

 

Ez azért eléggé nagy részben a mozdonyvezetőket is "dícsérné", ha valóban így lenne.

 

PZB? Mikor loptak el mágnest utoljára? Mikor volt ebből komoly probléma?

A valószinüsége kb. annyi, mintha utasszállító ismét tornyházban landol.

 

Kezd erősödni a gyanúm, hogy csak írsz, nem olvasol.

 

Kissé nevetséges ez a dolog, mert PZB nélkül 100 (80) km/h-val közlekedhetek, de pl. a GPS megkövetelte vonalakon, ha bedöglik a GPS berendezésem, akkor a gép szolgálatképtelen. Minő fura nem?

Ha mondod, hogy nevetséges, akkor nevetek rajta. Ha esetleg érted, és mást mondasz, akkor aszerint járok el.

Előzmény: Törölt nick (9023)
Svrend Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9026

Csak nem Te írod ki a tendert Székesfehérvár biztosítóberendezésének kezelési felületére? :-D

 

Á neem.

Majd biztos azt is a Strabag csinálja ;-)

De azért nem bánnám ha beleszólhatnánk...

 

Előzmény: aruzsi (9020)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9025

Persze, elvégre "a biztosítóberendezés szerkezeti függést hoz létre a váltók és a jelzők között, oly' módon, hogy (...)"

Ezt azért egyelőre nem tudja a technika. :))))))

 

"A MÁV rendszerének sajátossága, hogy feltételezi a mozdonyvezető jelenlétét, tehát egy redundáns eszköznek tekinthető. Feladata a közlekedés komplex biztonságának fokozása, de önmagában nem tekinthető a klasszikus értelemben vett biztosítóberendezésnek. ....."

Én csak idéztem.

Forrás: http://fehernegyzet.freeweb.hu/

 


Nem ez a kérdés. Hanem az, hogy mikor fognak legközelebb.

Tehát mégegyszer. PZB meghibásodása esetén (akár pályaoldali, akár mozdonyoldali) 100km/h sebességgel mehetek tovább a végállomásig. DV V3. ZSB 12 §9/4.

Ne akarjátok már nekem bemagyarázni, hogy egy éjszaka alatt egy egész vonalon felszedik a PZB mágneseket! De ha megteszik, akkor is meghetek "vakvilágba".

 

Igen. De ez a papíralapú szabályozás töketlensége és a rendszer öncélúsága okán van, nem az alacsony biztonsági szint miatt.

Ez mennyiben érdekli adott esetben egy balesetben elhunyt utas hozzátartozóját?

Milyen biztonsági szintje van a magyar VB-nek és milyen a PZB-nek?


Előzmény: Infós (9024)
Infós Creative Commons License 2009.01.23 0 0 9024
"A magyar VB-t még biztosítóberendezésnek sem tekintik!"
Persze, elvégre "a biztosítóberendezés szerkezeti függést hoz létre a váltók és a jelzők között, oly' módon, hogy (...)"
Ezt azért egyelőre nem tudja a technika. :))))))

"PZB? Mikor loptak el mágnest utoljára?"
Nem ez a kérdés. Hanem az, hogy mikor fognak legközelebb.

"Nézzük, ha a magyar VB pályaelemeit elsajátítják.
Kb. káosz, órákra. No meg az utasítás pontjainak folyamatos átalakítás kényszere. Állomástávolság bevezetése avagy sem. A mozdonyoldali berendezések utasításilag megfogalmazott kezelése jó avagy sem."
Igen. De ez a papíralapú szabályozás töketlensége és a rendszer öncélúsága okán van, nem az alacsony biztonsági szint miatt.
Görögök is mennek, mint a disznó, és csak néha borulnak. Nálunk is legyen szolgálati szent kép, ami megvéd a bajtól?
Előzmény: Törölt nick (9023)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9023

Jól. Nem véletlenül nem tekintik megfelelő biztonságúnak.

:)

A magyar VB-t még biztosítóberendezésnek sem tekintik!

 

Nézzük mi történne ha a PZB pályaelemeit is elsajátítják:

Nézzük, ha a magyar VB pályaelemeit elsajátítják.

Kb. káosz, órákra. No meg az utasítás pontjainak folyamatos átalakítás kényszere. Állomástávolság bevezetése avagy sem. A mozdonyoldali berendezések utasításilag megfogalmazott kezelése jó avagy sem.

 

A VB problémákból bekövetkezett súlyos, közfeltűnést keltő balesetek száma itthon mitnha nagyobb lenne, mint a PZB-vel felszerelteké külföldön.

 

PZB? Mikor loptak el mágnest utoljára? Mikor volt ebből komoly probléma?

A valószinüsége kb. annyi, mintha utasszállító ismét tornyházban landol.

 

Kissé nevetséges ez a dolog, mert PZB nélkül 100 (80) km/h-val közlekedhetek, de pl. a GPS megkövetelte vonalakon, ha bedöglik a GPS berendezésem, akkor a gép szolgálatképtelen. Minő fura nem?

Előzmény: Vendégsín (9018)
Tamasch Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9022

Itt is talász néhányat, ha végiglapozod.

:)

 

Bár ezek ergonómiai szempontból elrettentő példák.

Előzmény: Svrend (9019)
etwg Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9021

Ha a multban kutakodsz, akkor itt van 2 kiindulási pont.

 

 

DE

 

EN
Előzmény: Svrend (9019)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9020
Csak nem Te írod ki a tendert Székesfehérvár biztosítóberendezésének kezelési felületére? :-D
Előzmény: Svrend (9019)
Svrend Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9019

Kérdés,illetve kérés.

Tudna valaki képeket mutatni, vagy olyan honlapot mondani,ahol külföldi biztosítóberendezések kezelőfelületeit lehetne megnézni? (pult,vágánytábla ilyesmi).

Előre is köszönettel.

Vendégsín Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9018

Nézzük mi történne ha a PZB pályaelemeit is elsajátítják:
A jármű nem tudja (nem úgy mint az ETCSnél) hogy hol kellennie, ezért ha nincs észre sem veszi a hiányát. Ha jól gondolom...

Jól. Nem véletlenül nem tekintik megfelelő biztonságúnak.

 

...a FLIRT, ahol nyugodtan lehet már az ED féket is használni, mert nem nyomáskapcsolós EVM van rajta...

 

Az EVM 120 dobozban soha nincs nyomáskapcsoló. Az a mozdonyberendezés részét képezi. És az, hogy a fékezést jelző kontaktust mia adja, az EVM 120-nak mindegy, ezért a doboz a FLIRT-en is olyan, mint a többin.

Előzmény: CKD Kombinát (9016)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9017
A jármű nem tudja (nem úgy mint az ETCSnél) hogy hol kellennie, ezért ha nincs észre sem veszi a hiányát. Ha jól gondolom...
Csodálkoznék!
1. ETCS-nél ha a köv. balíz nem a helyén van, -> vészfékezés.
Szerintem ilyet tudhat az LZB is.

...a mi mozdonyoldali berendezéseinknek vannak korlátai, még a 75Hz-es folyamatos jelfeladás egy nagyon jó dolog!
A folyamatos jó dolog. A többit nem erőltetném.
2. személyt helyettesítő szerkezet. Semmi más. Csak beleéltük magunkat. Ezen kívül csomó kihívással küzd. Lehet szó szerint érteni: ki Hívás-sal ...
Előzmény: CKD Kombinát (9016)
CKD Kombinát Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9016
Olvasgattam itt az elmúlt napok vitáját PZB kontra magyar 75 Hz-es rendszer között.
Sajnos gondolataimat nem tudtam leírni, mert egy kis kényszerszabadságra küldtek.

Ami megfogalmazódott bennem:
A hazai vonatbefolyásolás is azért nem működik rendeltetés szerűen, és fogja meg feleslegesen a vonatokat, mert a pályaoldali berendezések (nem féltétlenül a vasút hibájából) nem tudnak rendesen működni. Vannak akiknek megtetszik a sugárzókábel, nosza, elviszik, a vonat meg megáll... Vagy viszik az összes kábelt amit találnak, és akkor lehet 15el cammogni.

Nézzük mi történne ha a PZB pályaelemeit is elsajátítják:
A jármű nem tudja (nem úgy mint az ETCSnél) hogy hol kellennie, ezért ha nincs észre sem veszi a hiányát. Ha jól gondolom...
Nos ha így van akkor nem is fogja a kényszerfékezést kikényszeríteni.
Ellenben ha a 75Hz-es jel megszűnik vörös jelzőt kezelítve egyből kényszerfékezés lesz. Csak a biztonság irányába térünk el.

Meg abban sem vagyok biztos hogy a hazai viszonyok között a PZB-vel (lopásokra nem gondolva) nem lennének hasonló üzemeltetési problémák, mint most a 75Hz-essel...:S

A mozdonyoldali berendezés meg egy másik kérdés.
A 75 Hz-es jelfeladásra is lehet akármilyen kiértékelő berendezést kreálni. Nagyon jó példa a FLIRT, ahol nyugodtan lehet már az ED féket is használni, mert nem nyomáskapcsolós EVM van rajta...
Lehetne sebességfüggő is a fékezés kikényszerítése. Gondolok itt arra, hogy 60 km/h-nál pl. csak a 4. felhívásra kellene fékezni, stb...

Tehát attól hogy a mi mozdonyoldali berendezéseinknek vannak korlátai, még a 75Hz-es folyamatos jelfeladás egy nagyon jó dolod! Ezeket a korlátokat meg szerintem át lehetne lépni...
Infós Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9015
Köszi!
Előzmény: Bazsi75 (9014)
Bazsi75 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9014
Csepelen a nyomtató le lett butítva. Most már csak a végállomási indulás, érkezés, páratlan Szent Imre térről való indulását, meg a számlált kezeléseket nyomtatja. Régen minden vonat tengelyszámláló szakasz ugrását is írta. A jelfogóban lévő pc viszont a légyfingást is log-golja. Onnan lehet kinyomtatni ha kell.
Előzmény: Infós (9013)
Infós Creative Commons License 2009.01.22 0 0 9013
Biztos több mindent tud, mint amire _azt_ a nyomtatót odatették, mert az pusztán a "számlált" kezelések miatt került oda, nem a mindenféle általános naplózási funkciók elvégzésére. Aztán "a Bkv így kérte" lett belőle....
Előzmény: aruzsi (9011)
Zénóka23 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9012
Nem olyan nehéz az, csak kicsit foglalkozni kell vele...
Na jó, macerás. :D
Előzmény: aruzsi (9011)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9011
De nem mindenféle jelzőkezelést.
Bár a DPG bekapcsolható mindenféle üzemmódba. Viszont abból kihámozni melyik jelző, mire volt kapcsolva ...
Előzmény: Infós (9010)
Infós Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9010
Csepelen szokott nyomtatni mindenfajta infókat a mátrix. Fontosabb jelzőmeghaladásokat, jelzőkezeléseket stb.
Előzmény: aruzsi (9003)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9009
Siófok és BILK volt az uccsó.
Előzmény: Svrend (9007)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9008
És ez már tudod hány éve úgy van?
Előzmény: aruzsi (9004)
Svrend Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9007

OK!

Nagyon helyes.

Mi is jobban örülnénk egy D70-nek mint ennek az elektronikus "csodának" amin agyalnak. (Ha minden jól megy nemsokára megyek Győrbe tájékozódni).

Sajnos veletek,és Fradival befejezte a pályafutásást.....

Előzmény: JabyGabi (8995)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9006
Igen, az 1.-6. vágányok kijárati jelzőin ilyen gyorsan villog.
Előzmény: aruzsi (9004)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9005
Egyszer az életben!
Mert nem a külsőtér után kezdenek vakaródzni.
Előzmény: JabyGabi (8995)
aruzsi Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9004
Tegnap este felé - napi vonat nem indulás miatt - láttam valami 40-60-as jelzést a Nyugatiban, valahol a CiciCenter alatti jelzők valamelyikén.
Hogy mit mutatott? Baromi gyorsan villogó S-S. Lehet, hogy gyorsabban, mint a régi 120-as jelzés.

Érdekes, hogy ezt nem reklamálják az mv.-k? Pedig gyaníthatóan jó nagy részben így jön meg arrafelé a kijárat.
aruzsi Creative Commons License 2009.01.21 0 0 9003
Ne végy rá mérget!
Előzmény: Infós (9001)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!