Sziasztok! Ma délután 18:30 körül láttam az Inotát a Margit híd alatt szeparált hajózni hegymenetben. Ki tudja klé most és mivel foglalkozik?
Más: Tegnap szerencsém volt egy fogadáson részt venni az Európa motoros fedélzetén. A hajót nagyon klasszul megcsinálták. Medence, fény, pompa, csillogás mindenhol. A kormányállás a hajótestbe süllyeszthető, a kipufogó gázokat a hajó oldalára vezették ki, stb. Sajnos a gépházba nem tudtam lemenni protokolláris kötelezettségeim miatt. Gondolom egy vagyonba kerülhetett az átalakítás. Vajon ő volt valaha a szlovák Druzsba?
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: Tünde ms kormányállás, fedélzet.
TOPICTALI: Jó volt a topictali, érdemes volt rá elutaznom. Az elején lévő beszélgetések számomra nem voltak annyira érdekesek, és hozzá sem tudtam szólni, de a hajókon való séta kifejezetten hasznos volt. Köszönöm a szervezőknek a lehetőséget. (Elnézést, hogy most hozom fel a témát, de a topictali óta nem nagyon voltam gépközelben.)
Szia Geomag! Tényleg nem működik a link, pénteken már nem volt időm leellenőrizni. Most újból megpróbálom, hátha mást is érdekel és nincs ideje keresgélni. Pannon Star
TV-ben láttam, CNN, BBC és egyéb hírműsorokban, de most megkerestem egyet a neten is.
A légi felvételeken másképp látszott, keményebbnek tűnt, mert az alját is lehetett részben látni, itt szemból mutatják, nem homokon van, hanem valami kikötőfalra fektetve, imhol
A dél-koreai tájfun kapcsán bejárja mostanában a világot egy-két igen húzós kép, köztük az is, amikor egy elég nagy (legalább is légifelvételről annak tűnő) tengerjáró hajó van félig (?) az oldalára fekve kisodorva a homokra vetve, nem semmi látvány...
Sziasztok
Köszi a tippet Riversea, bár innen nem akart semmi előjönni, de csak megtaláltam a képet. Jó kiállásu hajó és eszembe jutott, hogy 18éve én is jártam Castellón-ban az M/S "Duna" -val, de ez sokkal szebb.
GM
akkor ezek szerint a szerencsétlen külföldi állampolgár aki évek óta magyarországon él és itt is akar maradni csak akkor tud megvenni egy magyar regiszterbe bejegyzett kishajót, ha kiviszi, vámkezeli, kint lajstromoztatja? Azt lehet tudni miért van ez így? Úgy értem ez nem egy kib****tt olajtanker, amit bejegyeznek panamába azt majd jól elsüllyed, csak egy nagyobbfajta motorcsónak!
Tudjátok, hogy nem vagyok a szavak embere! Ezért csak röviden:
Köszönet bf-nek a kellemes vízen töltött délutánért, ismételten gratulálok a saját építésű hajóhoz!
A jelenlévő topictagok, némi kisvasutas bátorításra elhatározták a Hajózás Baráti Kör Egyesület létrehozását. Az alapításhoz minden forumtagot szeretettel várunk ötletekkel elképzelésekkel stb. Ha lehet olvassátok el a kisvasutasok alapító okiratát szerintem sok jó ötlet van benne. A publikus javaslatokat ide a fórumba, egyebeket Muggli levlistájára küldjétek.
Az egyesület alapításával párhuzamosan a tervezett weblapot is el szeretnénk kezdeni, különösen a közelgő csöndes téli estékre gondolva.
Üdvözlettel
Gubera Veronka
Elvileg nincs akadálya, és semmilyen különleges papir nem kell, hogy külföldi állampolgár a saját országában bejegyzett hajóval idegen országban közlekedjen (érv.hajólevél, vezetői engedély, körny.véd.napló,stb.) A lajstromozás helye szerinti lobogót kell viselje a hajó farán jól látható helyen, és 20 méter hosszúságot, vagy 12 fő befogadóképességet meghaladva a hajó orrán az adott ország lobogóját. Nem végezhet idegen országban még ideiglenesen sem semmilyen kereskedelmi tevékenységet, mert az kabotázs-nak minősülne, és a Belgrádi egyezmény ezt tiltja. (áru, kereskedelmi személyszállítás, vontatás, tolás, rendezvénybiztosítás, stb.) Ha a tulajdonos magyar állampolgár, akkor már nem ilyen egyszerű a helyzet.
Viszont a külföldi állampolgár magyar regiszterben lévő hajót ha vesz, és saját országában akarja bejegyeztetni, akkor ki kell vigye az országból, vámkezelnie kell a fogadó ország törvényei szerint, és már regiszterbe vétel után hozhatja be újra az országba.
Külföldi állampolgár magyar regiszterű hajónak 100%-ban tulajdonosa nem lehet.
Igazságod vagyon! Bocsi, nem koncentráltam a személyszállításra! Tudod, szárazföldi patkány vagyok :) teherhajó személyhajó és még sok féle hajó majd belejövök.
Zoli
http://www.kdtvizig.hu/
Ezen a honlapon a "fényképek"-re klikkelve találsz képeket Gemenci,Keselyűsi hajókról,kisvasutról a tavalyi árvíz idején.
80-as évek elején jártam arra és a Sió jobb pertról az alvizen indult egy kiránduló hajó(most is ottlátom a képeken de neve,tulajdonosa sajna nem jut eszembe).A hajóvezetőt Tóninak hívták,ez maradt meg bennem.Mintha valami utazási iroda lett volna a tulaj.
Érdekesek ezek a képek,hasznosak is,egyszer már ajánlottam ebben a topicban,3862-es hozzászólást és az elkövetőjét is ajánlanám,Ő talán többet tud erről.
Sajnos a Bakony belsejében eléggé sötét volt, két kép azért sikeredett egy nyíláson keresztül a tengelyről (1, 2. Nem valami fényes, de azért a lényeg kivehető.:) Muggli képeit sajnos még nem tudtam mind lehozni evvel a modemecskével, de már félúton vannak:))
Szeva Zoli!
Azt speciel tudom, hogy van a Gemenci Erdészetnek hajóparkja.
Személyszállításra viszont még nem nagyon volt példa náluk.
A Veránkát a magyei tanács (anno) üzemeltette..
Amúgy Gemencen nem új dolog a hajózás, az itt működő erdészeti részvénytársaságnak kikötője, és több kisebb teherhajója is van.
A régi időkben pedig a Béda és a Pandúr szigeteken termelt fát KISVASÚTI KOMPOKKAL szállították ki!
Sajnos képem nincs róla, de lehet, hogy a WWW.KISVAUT.HU TÉRKÉPTÁRÁBAN már fent van.
udv Mindenkinek sajnos a talira nem jutottam el a korábban ismertetett okok miat. Csak egy kérdés a Bakony belsejében mi van /gondolom kibelezve/de aki látta érdekelne, személy szerinti mailembe is irhatjátok.
A Hírtv most mutatja, ahogy egy roncsautót kiemelnek a tűzoltók a Dunából (pontos helyszín számomra nem azonosítható). Az autóban talált halakat visszavitték a vízbe...
a viziközlekedésről szóló törvény szerint csak olyan hajót lehet a magyar regiszterbe bejegyezni aminek a tulaja magyar (állpolg + belföldi lakhely, cég esetén min 50% magyar tulajdonban van).
Azt gondolom hogy ha nem magyar akkor a tulaj állampolgársága/honossága szerinti regiszterbe kell bejegyezni.
A hajózási felügyelet egyelőre nem tudott válaszolni, délutánra igértek választ, csak sürgös ezért gondoltam h feldobom itt.
Az nem világos, hogy ha itt fogja használni, akkor miért kell átíratni az írországi regiszterbe?
Szerintem at, hogy a tulaj külföldi, még nem jelenti feltétlenül azt, hogy az ottani regiszterben kell szerepelnie.
De az a biztos, ha felhívjátok a hajózási felügyeletet. a www.kff.hu-ról pillanatok alatt kideríthető a telefonszám.
Segitséget szeretnék kérni. Ha egy külföldi megvenne egy magyar lajstromba bejegyzett kishajót, amit töröltetne és bejegyeztetné az országa szerinti lajstromba, milyen feltételekkel használhatná tovább magyarországon? A hajó el sem hagyná Magyarországot, a dunát, itt szeretné használni az év 365 napjában. Mehet ez minden hivatalos eljárás nélkül, a külföldi hajólevéllel? Vagy be kell jelenteni a magyar hajózási hatóságoknak? (konkrétan írországban tudná bejegyezni valószínüleg a hajót).
Köszönettel, én is, a kíváló túráért! Nem is hinné az ember, hogy miközben a torkolaton "kilátszik a hal hátúszója" [ezt nem én mondtam, de tetszik :) ], az öböl pici szigetét még meg lehet herülni.
Bf4002 kitűnő hajót épített, ezt állíthatom, mert szárazföldi patkány létemre, nem sikerült sem felborítanom, sem zázonyrafuttatnom, sőtt még horgászcsónakot sem fogtam :) Bizony, pedig először volt a kezemben kormányrúd. Tényleg.
.off.
Az este megbeszéltekkel kapcsolatban elküldeném a Kisvasutak Baráti Köre közhasznú alapszabályát. Próbáltam Bf4002-nek freemailból, de nem biztos, hogy elment, kicsit darabos nálunk a net!
MUGGLI Bácsi! mi a te címed?