Úgy tudom, hogy a teljes dunai flotta Baján van készenlétben.
Szegeden a kikötőben vannak a Jégvirágok, a jég teljesen beállt, még nem volt rájuk szükség. Tudomásom szerint Tokajon sem mozdultak még ki. A Hármas-Körösön már dolgoztak a jégtörők.
Szükség esetén mind a Jégtörők, mind a Jégvirágok átmennek Jugóba is dolgozni.
Tisztelt Trophy!
A pontonok üzemeltetőjének és tulajdonosának az adatai bár ki által hozzá férhetőek. Természetesen maradjon bárki inkognitóban ez vonatkozik a Rajmundra is. / Másnap egyébként még ujból találkozott Csabával, bocs /.
Lenne egy kérésem Trophy. Irtam egy mailt, ha válaszolnál rá hálás lennék.Üdvözlettel Európa.
Szerintem hagyjuk meg Európa a Dunayacht vezetőjének is inkognitóját, és ne írjunk neveket, főleg, hogy (szerintem) nincs itt és nem tudja megvédeni magát, vagy igazát.
Tehát a Várkert "dokk" ahogy az újságok írták nem bójától, nem elszakadt kötéltől kezdett el süllyedni.
Már két évvel ezelőtt volt egy sérülése az egyik szivar első részében a vízmentes válaszfalig megtelt és orra volt sokáig bukva. Ezt javították úgy-ahogy, de előbb-utóbb várható volt, hogy miután a víz elég rendesen oda, a jobb partba dolgozik a hajlat miatt, ezért állandóan uszadékos, és télen fokozottan jeges, újra sérülni fog.
Az első vizsgálatok szerint feltételezhető, hogy uszadék, vagy jég okozta sérülés következtében a víz beszivárgott, nem beömlött, de annyira hideg volt, hogy már nem érvényesült a Duna alulról fűtő hatása, (hiszen a víz 0 fokos a levegő meg vagy -8) és a szivarokban megfagyott a víz, ezzel további sérüléseket okozott, és megrepesztette a vízmentes szivar válaszfalat. Már második napja érezte a fokozatos süllyedést a tulaj, (akinek ez egyben lakása is) de csak akkor este ijedt meg igazán.
Hosszas munkával, a tűzoltók segítségével megtörtént az áramtalanítás, és a támgerenda, valamint a híd kikötése a fészkéből. Közben annyira szar lett a helyzet, hogy két tűzoltó csak az érkező jegeket terelgette, törte csáklyával. Ami kötelet lehetett fellazítottak, de sajnos a buzgóságban és a sietségben a tűzoltók eloldottak, elvágtak ollóöteleket és az egyik előre tartót is.
Közben ugyan elindult egy mentőhajó Megyerről, (közelebb nem nagyon találtak személyzetest), de fogyot nagyon az idő, és jóformán egy kötélen állt az úszómű.
Végül a Zsófia jött át a túloldalról, hogy átvigye a pesti partra, ahol nincs magaspartfal és legrosszabb esetben is csak a kövezésen ül meg a süllyedő ponton. Olyan jég volt, hogy 4-5 méternél jobban nem tudta a hajó megközelíteni a pontont. Végszóra történt meg a csatolás, a tűzoltók kiemelték a hidat és a támgerendát daruval, eldobták az utolsó kötelet és szép lassan indultak át a túloldalra. Ott zajlottak a további vizsgálatok.
Arra ennék kíváncsi vajon a tűzoltók ezt kiszámlázzák a tulajnak? Ha igen nem lesz olcsó mulatság...
Másnap, miután nem állt le a süllyedés felvitték a "Várkert dokkot" Megyerre javítani.
Szóval kötél nem szakadt szerencsére.
(Európa! A Rajmund nem volt ott... :)))
A Várkertes ponton már a nyáron kapott egy szép találatot egy bazi nagy fagerendának köszönhetően és már ekkor lékesedett csak éppen a tulaj / Bánkúti Úr / amerikában tartozkodott. Most egyébként egy kellemes jégtorlasz alakult ki aminek a terhelése alatt elszakadt az egyik előre tartó kötel./ Az info a felügyelet helyszínen járt kollégájától származik./
trophy: Hé hé nem süllyedt az el csak meglékesedett egy kicsit.Beszéltem a tulajjal azt mondta, hogy egy bója gázolta el az úszóművét.
FOMA: Persze jó kis kék túra.:) Ma este a városvédő Ráday mozijában jégbefagyba állt a Szőke Tisza gőzös. Nekem is úgy tűnik a MAHART olyan hajózás elhárítást csinál minden formában.:((
Kicsit el voltam tűnve az utóbbi időben. Összegyűlt a tennivaló, de hősiesen olvaslak Titeket.
A Kossuth-tal, és a Petőfivel kapcsolatban Európa "kolléga" mindent pontosan elmondott, ahhoz nem tudok többet hozzáfűzni. Csak egy-egy gondolat: A Mahart-nak van egy olyan (számomra kicsit fura) üzleti stratégiája, hogy hajlamos azért belemenni egy rövid-, vagy hosszútávú veszteséges üzletbe, csak hogy nehogy az üzlet elszalasztásával konkurenciát teremtsen magának. Ezért csinálja ezt a huzavonát a Petőfivel is, mert addig sem ál benne a pénze, de mint érdeklődő ott tartja az arcát.
Nem vagyok arról meggyőződve, hogy érdemes beruházások ezek a konferencia turizmust megcélzó nagy utasbefogadóképességű hajók régiből magas költséggel felújítása. Ha csak az elmúlt két évre tekintünk vissza: Indult a Mahart a Budapest motoros megvásárlásával. Ez volt akkor a legnagyobb befogadóképességű szem.hajó. Ekkor már átépítés alatt volt a Zsófia főhercegné motoros, mely egy FOKA-s Z-ből lett (cseppet hűtőház külsejű) rendezvényhajó. Magukat majdnem egy évig a legnagyobb rendezvényhajóként hirdették. Ekkor még voltak próbálkozások a néhai Dimitar Blagoev m/s, ma Katalin m/s újjáépítésére az Újpest-öbölben, de a sors úgy rendelkezett, hogy szerencsétlen inkább ott együltő helyében elsüllyedt. Elterjedt a hír a "Dunakurírral" hogy az élég régóta húzódó építése a Vitalij Zakrutykinnak a vége felé jár, és hamarosan megjelent az első, igazán nagy (kicsit talán sok "átmeneti" megoldással, kevésbé igényes utastérrel (bocs Európa nem bántásiból), de valóban a legnagyobb, ráadásul egylégtérben is a legnagyobb Európa. Pár héttel a nyitórendezvénye után feltűnt egyik késő este egy ismeretlen forma völgymenetben, és egy ismeretlen személyhajó jelentkezett be a rádión pozícióját közölve. Neve: Stadt Passau volt. Hát a szánk tátva maradt mikor mellénk ért. Egy igazi lapátkerekeskerekes, kapukormányos, kicsit szakadtkás felépítményes de batár nagy hajó érkezett a Vigadó térre, és leállt a Zsófia mellé. Már tudtuk, hogy újabb kísérlet a nagylétszámú, céges rendezvények kiszolgálására.
Most tartunk itt.
Biztos van kereslet, kívánom, hogy eloszlódjon, és éljen jól meg mindenki. A Duna is elég nagy, elférnek, de nem tudom érdemes e belevágni újabbakba.
Állóhajókkal is kicsit hasonló a helyzet.
Bocs mindenkitől a sok dumáért.
Még egy utolsó válasz Ep128 kérdésére.
Az a SzOT hajó, ami az Óbudai-öbölben állt a SZOT Budapest volt. Egyvállalkozó vette meg kb. 97-ben, az egyik Jeges vontatta le a Lágymányosi-öbölbe. Ott vágták szét a felépítményét és vas árban adták el kilónként, a corpus-t pedig ezután a gőzölőre levontatva vágták végleg szét.
Ebben az évben süllyedt el a Magyar a Lágymányosi-öbölben. Nagy környezetvédelmi balhé volt belőle.
Végül: Azon nagyon csodálkozom, hogy nem hallottatok az Ybl Miklós téri úszóműsüllyedésről hétvégén. Tele volt vele a sajtó.
Azt esetleg tudj avalaki, hogy mi lett azzal a (volt) búzaszállító Orosz hajóval, ami vagy 10-évig a Szilágyi Dezső térrel (majdnem Batthyany tér) szemben állt, mint szálloda-hajó?
Nagyon ki volt kupálva, belül apszolút "csilivili", akárhány csillagos szobákkal, stb...
Egyszer csak eltűnt, de HOVA? Most merre áll, vagy kivitték az országból tán? (Vissza az oroszokhoz?:-)
Egyébként a Petőfi volt már étteremhajó. A 80-as évek első felében (trphy talán pontosabban emléxik) amikor a BM-klubot felújították, addig a Petőfi helyettesítette a Lánchdnál.
A Petőfit komplett felújításra vitték a nyolcvanas évek végén kilencvenes évek elején az akkori Jugoszláviába, ahol is kicserélték a fenéklemezeket és a felépítményt is, majd teljesen leégett. Ezután visszahozták Újpestre ahol ma is áll, a hajótest vízvonal feletti része erősen rozsdásodik, a felépítménynek csak a tűz után megmaradt része van meg. A vízcsőves kazánból a csővezeték benne van a hélyazata hiányzik, állítólag a gőzgép a MAHART raktárában van/ feltehetőleg már minden érdekesebb réz dolgot leloptak róla /.
A Kossuthnak a teljes gépészete megvan, a lemezeit pedig tavaly tavasszal cserélték ki nagyjából Komárnóban. A kazánja már valószínűleg nem az igazi, a felújjítása sajnos mivel egyedi gyártásban lehetne legyártani igen súlyos pénzeket emésztene fel.
Egyes pénzügyi csoportok végeztek számításokat, hogy mennyiből jönne ki egy új gőzhajó ami kb akkora lenne mint a Kossuth és 350 - 400 millió jött ki nekik.
Valóban jó ötlet a lakóhajó gondolata, csupán parthasználatot kell tudni szerezni. Ezt Pesten szinte reménytelen, pesten kívűl pedig dunaparti telket olcsóban kap az ember mint amennyiből a kikötőt és közműveit az ember megépíthetné magának. A kilencvenes évek elején volt egy-két kezdeményezés / ekkor a MAHART fillérekért árulta uszályai ami jó test lett volna/, de tudtommal a XIII és a III kerület is elutasította a kérelmet.Egyébként nem olcsóbb a felépítmény mint egy jobb lakás négyzetméter ár és akkor még hol van a hajótest ára.Egyébként egy szállodahajó építési költsége átlagos / luxus/ színvonalon ma 12-13 DM/kg.
Tudja valaki (nagyjából) pontosan, hogy milyen állapotban van ("an block") a két hajó?
A test, a gépek, a járulékos tartozékok, stb...
Feltételezem, a Kossuth van az "életképeshez" közelebb, de melyikben mi van benne valyon, és mennyire "romosan"?
Egy másik kérdés:.
A 80-as években (tán a 90-esek elején is még) állt a Hajógyári sziget közelében egy "SZOT Üdülőhajó". Azzal mi lett, tudja valaki?
Oszinten szolva halvany dunsztom nincs az egyeb jarulekos koltsegekrol (karbantartas, vizsgaztatas, stb.), de nem szalloda jellegu lakohajo (tarsashaz) nem eri meg? "Szep helyen, jo levegon, extravagans lakas kiado. Romai part jeligere a kiadoba." :-) Ny-Eu-ban tuti laknak emberek allohajokon, bar ott a lakberek sem pestiek.
Üdv Ep128!
Állóhajó ügyben egykét pontosítást tennék.A parthasználati díj az úszómű / állóhajó/ partra vetített hossza után fizetendő - jelenleg Budapesten két zóna létezik, az egyik a Margit- hídtól a Szabadság-hídig terjed itt 5000 Ft/m/hónap a díj, a többi részen ennek a fele. Ezen összeg ismeretében már nem is olyan biztos, hogy jó üzlet egy állóhajó.Étteremhajók elől az önkormányzatok mereven elzárkóznak / a rossz tapasztalatok alapján joggal /mivel a kései nyitva tartás miatt a hang zavarja a környék lakóit / néha természetesen a lakók túlzásba esnek /.A Petőfivel kapcsolatban annyit, hogy a MAHART mindig más és más ötlettel áll elő, legutóbb még 150 millióból is fel lehetett volna építeniszerintük, viszont a MAHART úgy gondolta volna, hogy valaki megfinanszírozza ezt az összeget és ezért csak 49 %-os magyarán kisebbsáégi tulajdonhányadott kapott volna a hajóból. Ez igen nevetséges ajánlat annak tükrében, hogy egy új hajótest építési költsége 3,5-4 DM/kg.A római parton is biztosan jó üzlet az állóhajó csak éppen okt.-nov.-ben folyamatosan eladásra kinálták mind 2000-ben, mind 2001-ben. Előbb 50 millióért 2001-ben már csak 29 millióért.
Kezembe akadt egy régi cikk, és (miután ráleltem az oldalra, thx. Division by zero) gondoltam rákérdezek...Mi lett ezzel az "üggyel" történt végül is valami az elmúlt 2-évben? (nagyjából akkori a cikk...)
"A roncshajó újra indul?
Egy hajó átlagos élettartama harminc-harmincöt év, de ha vízi járműként kiszolgált már, nem kell feltétlenül beolvasztani. Mint állóhajó sokáig működhet még étteremként, szállodaként vagy diszkó formájában borzolhatja a környéklakóinak idegeit. Fővárosunk belterületinek számító harminc kilométernyi Duna-partján mindössze kilenc vendéglátásra berendezkedett állóhajó van, ami kevésnek tűnik, hiszen a folyó átszeli a Belvárost. Hajón üzemeltetni éttermet látszólag olcsóbb, mint egy exkluzív hely után fizetni az önkormányzatnak. Persze a helyhatóságok nem engednek kibúvót: parthasználati díjat – több tízezer forintot havonta – fizettetnek. Annak ellenére, hogy az állóhajók nem használják a partot, hiszen kikötőpontonok mellett állnak. Ez azért nem jó tendencia – mondja Friedel Raymund, a Hajózási Főfelügyelet osztályvezetője –, mert az állóhajók előbb-utóbb a városkép részévé válnának. Ez feltétlenül igaz a Magyar Közlekedési Múzeum tulajdonában lévő, húsz éve még sétahajóként működő, 1913-ban épült Kossuth gőzösre, amely több mint tíz éve áll a Lánchíd pesti hídfőjénél. Négy éve Vén Hajó néven üzemelrajta étterem és ingyenes múzeum. Dési Péter, a vállalkozás egyik tulajdonosa és igazgatója szerint éttermük egyik különlegessége éppen az, hogy áll a hajó. Nem feltétlenül a minél nagyobb profit elérése a vállalkozás célja – állítja –, az eddig elért összesen ötvenmillió forintnyi nyereséget a hajóra költik. A télen kezdődő felújítás során például kicserélik a teljes fenéklemezt. (Nem bízik költségeik gyors megtérülésében a Római-parton nemrég megnyílt étteremhajó egyik tulajdonosa, Kmetty János sem. Előzetes tanulmányokat nem folytattak a hasonló létesítmények üzletmenetéről, az ötletet a különleges hangulat miatt tartják jónak.
Éttermüket egy harmincöt méter hosszú, hat méter széles lakóhajóból alakították ki. Egy ilyen úszómű ára egyébként megközelíti a hatmillió forintot – átalakítás nélkül.)
A Kossuth nem menet- és forgalomképes. Gépei viszont jó állapotban vannak – az ott
dolgozók gondoskodásának köszönhetően. Ez adta az ötletet Dési Péternek: felhasználva
a Kossuth még ép részeit, fel lehetne újítani a jelenleg a hajójavító öblében rozsdásodó
Petőfi gőzöst, amely 1978-ig a Duna-kanyarban közlekedett kirándulóhajóként.
Dési szerint kétszázmillióból járóképes lenne a Petőfi. A pénzt egy részvénytársaság
megszervezésével próbálja előteremteni. A hajótulajdonos Maharttól azt várná, hogy a
társaságba apportként vigye be a hajót. Békés Pál, a Mahart műszaki igazgatója nem tud
arról, hogy a céget megkeresték volna ezzel az ötlettel, de nyitottak egy ilyen
kezdeményezésre. Igaz, a műszaki igazgató szerint a felújítás költségei a félmilliárdot is
elérhetik.
Próbáltak befektetőt keresni, de nem találtak, így kényszerűségből választotta az önkormányzat ezt a megoldást. Mindenki sajnálja, mert már hozzátartozott a városképhez. Viszont a Tiszayacht Kft-nél készül az utód, a Millennium-komplexum, ami diszkó-étterem-kaszinó-szállodahajó lesz cca. 700 milláért.
Sziasztok!
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!
Egy érdekesség: A "papírhajó" is kikerült a partra tegnap reggel a csepeli Szabadkikötőben. Azt tudjátok hogy azt a csöpp kis hajót egy 300 lóerős Volvo motor hajtja?
Na jó éjszakát...
R
Akkor légyszi nézd meg Hamster 945-ös hozzászólását, és a képre kattintva, a megnyíló újabb képek között van a Bem tér, a már említett vizibuszokkal. Nem fejből találtam ki.
Vizibusz témához: trophy: Az alumínium vizibuszok (főleg ez a típus, ami a képen szerepel) kizárt, hogy ott álltak volna az 50-es években a mai Bem téren.
Körülnéztem Siófokon a vizibuszoknál. A legrégebbi a Györök. A táblája szerint 1943-ban gyártották Vácon. 1943-ban.
Teljesen igazad van. De szerintem - mivel a menetrendi személyhajózás veszteséges szinte mindenhol - talán megbocsátható, hogy nem mondjuk a Kelén oldalát festették ki, mondjuk bi-bi-bííí!
FOMA! A fenéklemzeket nem lehet cserélni? Vagy az túl drága, egyszerűbb partratenni? Hát nincs aki fantáziát lát benne?
Amúgy Szolnokon is beállt a Tisza, ami itt sem túl gyakori.
Emlékszem BP-en az első járműrklám egy 2-es viszonylaton közlekedő ICS-n volt. IBUSZ, és rá egy hétre HERZ szalámigyár.
De a leggusztustalanabb a Barbie baba reklám volt a 4-6-os ICS-n a teljes rózsaszín kocsiszekrénnyel.