Szia Citroen Xantia HDi, gyári kiegészítőfűtés. (de elözö gazdája elektromos részt kissé átrendezte) Amint az időjárás és az időm engedi akkor leszerelem és megprobálom aztalon beinditani és a kábelezést is leellenörizni.
Egy keringető szivattyú meg egy időzítő ora is érdekelne ha van neked jo árban.
Szia! Balatonfüred mellett! Milyen kocsiban van,gyári vagy utólagos beépítésű? A lángszita/lángcső kormosodásától csinálhat ilyent! A Webasto gépen ki kellene olvasni az 'agyát',de nekem még nem jött meg a gépem hozzá,remélem a j.héten már megérkezik..!?
Thermo top C diesel 98570B kályhám rakoncátlankodik. Jó a vizszivattyú, a befúvó ventilátor, az izzitó stiftre 0.45 ohm ellenállást mértem. ( Ez jó érték?) Tegnap este nem indult el, csak a szellőztetés és kb. bő egy perc után leállt és próbálta újra az sem jött be, ezért lekapcsoltam. Ma reggel elsőre indult, délben és azóta semmi, csak szellőztetés és vége. A tápszivattyút nem indítja, külön impuzust ha adtam neki akkor szállít anyagot. Elvileg ha minden periféria OK. amit inditáskor leellenőriz akkor mennie kellene nem? Mi a szösz baja lehet ami igy jelentkezik?
Balu:
Ahogy olvasom Te vágod a témát. Hol rendelsz helyileg?
Szia Ahogy nézem rajzról nekem két csati van 4 és 2 polusú: 1 - piros - permanens (+) akkuról (biztin keresztül) 2 - barna - test (-) 3 - kék/fehér - diagnosztika csati 4 - kék - inditójel (+)
másik csati: 1 - zöld - üzemanyagszivattyú 2 - zöld - üzemanyagszivattyú
Kiegészitőfütés: 4 lábra (+) jel egy relén keresztűl a motor ECU-tól Állófűtés: 4 lábra és keringető szivattyura (+) egy relén keresztül az idözítő oráról.
Szia! Ok,semmi gond! Elmondtam,hogy most én is beruháztam gépekbe,és sajnos a keretem nem engedi,hogy megvásároljam.! Elnézést kérek! Remélem valaki felismeri bennük az üzletet,és rá csap...! Üdv: balu
Óó bocsi, ha ebben a kiosztásban biztos vagy, akkor nem szóltam, ilyen TT C-vel még sajnos nem volt dolgom.. Nekem is korábban ilyen 50e körüli összeget mondtak vezérlő cserére és az már jópár éve volt..
OK. De ha rossz a vezérlő, attól még elképzelhető, hogy hibátlanul kommunikál? Mert a kályha elérhető, élő adat olvasható, egységek külön vezérelhetők. Ja, azt tőled akartam kérdezni, hogy a vezérlő a katalógusban "hőcserélő ház vezérlőegységgel" néven szerepel és kb. 40eFt?
Megy a 3-asra, az a CAN high. 2-es a CAN low, 6-os az üzemanyagpumpa. 1-es a w-busz, oda megy a távirányító. A vezérlő az a "hőcserélő ház vezérlővel" kb. 40e-ért?
Szia! Van nálam programóra,ráadásul olyan amivel hibakódokat is lehet törölni,és egy hétre előre programozható! Teljesen vadi új,csatlakozóval együtt! Mai nap Pesten tartózkodom 14-14:30h-ig,ha kell akkor hívjál fel az alábbi hozzászólásaimban említett számon! A D3W Z piros vezetéke 12V+,a barna 12V-,a 2db zöld vezeték az üz.anyagpumpa(mind1 a polaritása!),a többi fekete ill.kék(kék/fehér,vagy szürke szürke/fehér) a generátor D+(12V+),és a külső hőgomba amire 12V+-ot kell adni,hogy induljon! Az üzemanyagpumpát is kösd rá,mert anélkül nem fog indulni... Szivattyú nélkül lefog tiltani túlmelegedés miatt!
Szia Köszi az átfogó leirást. Akkor egy 12V viz szivatyú és egy programozható idözítő/óra némi kábelezés és kész az állófűtésem. Nekem már az is nagy elörelépés lenne ha felfütené a motort legalább 60-70fokra. Az utastér annyira nem fontos mert ha a motor már van legalább 50C akkor fuj be annyi meleget hogy hamar kimelegszik. A helyzet az hogy ez a dizelmotor alig melegszik és -10 fok alatt használva rövid távokra eléggé leröviditi az életét.
Szóval nekem régen is volt állófűtésem, és most is van, csak ez még dobozban. De azért már kiműveltem magam valamennyire. Tapasztalatom, infóm Webasto téren van, de az alapon szerintem egyeznek.
Keringető szivattyú mindenképp kell, 1-2 perc alatt túlmelegszik a kályha nélküle, ha nem jár a motor. Webasto kályhák +12V-ra működnek, amíg adott lábán jelen van a feszkó, addig fűt, ha megszűnik, akkor leáll, kiszellőztet és kikapcsol. Állófűtés üzemmódban ez úgy műxik, hogy felfűti a vizet, bizonyos hőfok után bekapcsolja a belső ventillátort, hogy felmelegedjen az utastér, és programórától függő idő után (30 vagy 60 perc) kikapcsol (kézzel is kikapcsolható hamarabb). Hőfok korlát van benne, de nem tudom pontosan hány foknál stabilizálódik, gondolom 80-85 körül.
Szerintem az Eberspacher is ugyanígy működik, de az általad is linkelt oldalon van több Eber. leírás is, abból kiderül pontosan.
Programórát én német e-bay-ről vettem jó áron, itthon új lett volna 23e körül, és a használtakat (ami nagyon ritkán van külön, kályha nélkül) is majdnem ennyiért kínálják - szökőévente 1-et.
A másik lehetőség, hogy átalakító szettet keresel, mind a két gyártó kínál típus-specifikus csomagokat, amiben minden benne van, ami a gyári kiegészítő fűtést állófűtéssé varázsolja (programóra, vízpumpa, kábelezés, stb.) Ezek újonnan nem olcsók (70-150 ezer), de e-bay-en szokott ilyen is lenni (100-200EUR körül ütik le), és jó eséllyel pl. egy Berlingo szett kis ügyességgel adaptálható a Xantiához is. De az is lehet, hogy itt a fórumosok között is lesz, aki tud ilyesmit jó áron.
Sziasztok! Én 99.99% mondom,hogy vezérlő,még a próbapadon sem tudtam elindítani őket a Webasto gyári hibaolvasóval sem(W-bus) Novembertől 6-7db cseréltem,már ha meglátnak a VW-szalonban,automatikusan rendelik az elektronikát tömítés készlettel együtt!
Szia! Van,13eFt teljesen új! Ma megyek Pestre,ha gondolod elviszem ha ott laksz!? Telefonom: harminc/kilencnullakettőnegyvenöthatvannyolc... Ha utolérsz,egyeztetünk...! balu
Szia, hiba olvasás megy, csak nincs benne hiba. Azért nem hiszem, hogy a vezérlővel van baj, mert ahogy írtam, az autó obd csatlakozóján keresztül lehet vele kommunikálni, a teszteket sikeresen végrehajtja. Az autó can buszon keresztül kommunikál a kályhával. Tehát az autó a can buszon indítaná el, ha kell a kieg.fűtés (külső hőm. <5c...), a távirányító pedig a w buszon indítaná négyszögjellel. De egyikre sem indul és közben nem vesz fel hibát.
Egyik fajta Webasto óra képes elindítani. Sajnos sok a hibás T5 készülék. Hiba olvasás még gyári célmüszerrel sem sikerül mindíg. ekkor hibás vezérlőre lehet gyanakodni.