Zoltika!
Valóban volt már téma az Európa hajó, de egyébként a III.ker. hajógyári-szigeti valamikori szénrakodó magaspartnál állunk folyamatosan / az Árpád-hídon ha jössz pestről budára, akkor jobbra letekintve látsz minket /. Ha kérdésed van akkor írjál a nagy.hajo@freemailre és válaszolok. Üdv Európa
És Te honnan származol, hol szoktál kikötni, és hol lehet egyébként látni?
(Csak akkor válaszolj, ha ez itt még nem volt téma. Úgy látom, van bepótolnivalóm!)
Charlotte Rhodes, persze..."ÍGY" írják, bocsi, de már olyan régen volt...:-()
Az a hajó is balszerencsés, vagy nem emlékeztek?
Az még (tudtommal) "erdeti" volt az Onedin-ben, tehát egy "valódi" régi Scuner. De a forgatások után pár évvel leégett éjjel egy felborult petróleumlámpa miatt (ha jól emléxem)...Ezt anno még a magyar híradó is leadta mint "érdekes hírt", hiszen itt is ismerték a népek azért a filmsorozat lévén azt a vitorlást...Hogy újáépült-e, vagy végképp az enyészeté lett, nem tudom. (Ti sem?:-)
De volt abban a filmben még pár hasonló szép régi hajó, de persze "fémvázas" utánzatok is, igen...(De azok is szépek voltak!:-))
Meg pár érdekes apróság is előfordult ott...Pl., amikor már megvolt az első gőzöse J.O.-nek, akkor volt, hogy egy "pici gőzössel" (4-emberrel tele volt!:-) mentek a partról a "nagy gőzöshöz", ami beljebb horgonyzott úgy 500m-el...Nem tudom honnan szedték, de tök csilivili volt az is, és MŰKÖDÖTT!:-) Ott pöfögött be a nagyobbik testvéréhez, aztán vissza a partra...(Bírtam J.O. arcát, amikor nézte ami befelé viszi...Ha láttatok már embert undorodni...:-))))))
Na ja...Szerepe szerint ő még 99%-ban a vitorlásokra szavaz, ha hajókról van szó...
Igen szerintem is jól "belőttétek" korban a filmet, nagyjából tényleg akkor lehetett. Meg én is csíptem ott a rakományok körüli marakodásokat, hogy ki mennyiért mit is vigyen, meg biztosítsa-e a hajót, meg a rakományt, vagy csak az egyiket, és akkor melyiket is, stb...:-)
Zajlott az üzleti élet rendesen már akkoriban is...:-)
A sztori szerint Londonban van a vezérszála a sztorinak, ott volt egy csomó jelenet a kikötőben, de valyon tényleg ott vették föl? (Nem hiszem...)
Üdv Zoltika!
Az általad látott hajó az Európa volt. Az általad látott név nem volt más mint annak a cégnek a névrészlete aki a hajón tartott egy rendezvényt, történetesen a TOTAL Hungária Kft.
Üdvözlettel Európa.
Engem csak egy aluminiumcsónak érdekelne. Az a tipus, amit a dunai hajókon használtak ment?csónakként, az a turcsi orrú, csak nem a kétvég?, "banán alakú" hanem a fartükrös változat.
Itt láthatsz hasonlót:
www.nefelejcs.com/~zotya/csonak
Ennek a fartükrös változatát keresem. Nem tudod, nem árulnak ilyet véletlenül az ex flottánál?
Egy-két napon belül felteszem a fartükrös változat képét is, amilyet ténylegesen keresek.
De szerintem, ha valaki ezt látja, ráismer a fartükrösre is.
trophy: Szerintem inkognitóban olvassa valaki a topicot mert a rendező elég rendesen felmászott a jéghátára, szinte az egész öblöt feltörte:)) Más: ma kint voltam a kinyírt Flottilánál egy "rövid leltár erejéig", az állomány majdnem teljes. Beszéltem egy kilóssal aki vigyázza a technikát, kiszedtem a fickóból, hogy egy aknász ára kb. 1.2 m, egy AM-t 3.5 m-ra taksálják. Mesélte, hogy volt egy miskolci szinesfém spekuláns, aki megvette volna az egészet aluminium árában, de elhajtották a rákba:)) Nem vennénk többen hajókat? Biztosan kapnánk flotta kedvezményt!
Zoltika: Sajnos a Petőfi ott figyel az Újpest-öbölben hátul, sajnos ez is a Mahart mostoha gyermeke:((
A BUDA nem a DUNA 908 fkm-nél jár, hanem
a RAJNA 908. folyamkilométerénél, és fel, tehát
hegymenetben, ami ugye a RAJNÁN "hazafelé" tehát
az adatok reálisak.
Köszönöm a választ! Remélem nem gondoljátok, hogy elszemtelenedem, ha mégegyet kérdezek: mi a helyzet a Petőfivel? Utolsó hírem egy újságcikk volt, miszerint valaki egy alapítvány révén próbálná felújítani. Tudtok-e erről újabbat és többet?
Nézd meg majd a lexikonban, mikor volt Európában a nagy filoxéra járvány, ami a szőlőket kipusztította. Közvetlen ezután kezdődik, mert J.O. egyik első üzleti akciója az volt, hogy szőlőtöveket hozott Amerikából. (Emlékezetem szerint 1858?)
A Vigadó 9-es hajóállomáson a Zsófia főhercegné mellett álló hajó egy németországból most megvásárolt lapátkerekes személyhajó. Passauban teljesített hosszú évtizedekig szolgálatot, mint menetrendi kirándulóhajó (tariffjárat). Neve: Stadt Passau volt. A 90-es években leállították, és lassan már 6-8 éve csak állt. A Zsofia tulajdonosa vásárolta meg, és a hajó saját "lábán" eredeti gépeivel jött le Bp.-re tavaly októberben. Új neve Captain Daniel.
Felújítása állítólag tavasszal megkezdődik, de felépítménye korhű marad.
A másik kérdésedben már kicsit bizonytalanabb vagyok, mert legjobb tudásom szerint Hungária nevű hajó csak egy van. Ez a BKV Rt. tulajdonában lévő, egy vállalkozás által üzemeltetett úgnevezett 100-as típus, az egykori "meseflotta" tagja. Nevezetesen ez volt a Kuka motoros. De ez sem méreteiben, sem felépítményében nem hasonlít az Általad említettekre.
Eddig nem olvastam ezt a topicot, de bennetek bízom, hogy két kérdesemre választ tudtok adni.
1. Hónapok óta áll egy hajó az Erszébet híd felett, a Zsófia Főhercegnő mellett. Nevét nem láttam, leginkább a bolgárok néhai (70-es, 80-as évek)2 példányos üdülőhajójára emlékeztet. Mi ez, illetve: mi volt ez?
2. Tegnap 1/2 2-kor láttam a Margit-híd budai hídfőjénél lecsorogni egy korábban részemről sosem látott hajót. Neve Hungária; még leginkább a néhai "Druzsba" (SK), illetve "A Nagy Októberi Szocialist Forradalom 50. évfordulója" (tényleg ez volt az eredeti neve, csak később lett "Szocilaista Forradalom", majd "Fortuna") nevű hajóra emlékeztetett, csak a főfedélzet volt a dunai hajóknál szokatlanul magas. Ez mi, miből lett, kié, és miért pont olyan, amilyen?
Én is Onedin függő voltam, vagyok. Imádtam azt a sorozatot. De ha már a korabeli hajóknál tartunk, be tudjátok-e határolni, mikor játstódott a sorozat?
Majd, ha megírtátok a véleményeiteket, akkor írok egy adatot, ami 2-3 év pontossággal behatárolja a történet kezdetét.
Én is Onedin függő voltam. Ha ma újra leadnák a sorozatot biztos felvenném. Pár évvel ezelőtt a királyi magyar csatornán ismételték, de lemaradtam róla teljesen.
Sas!
Utánaérdeklődtem az Újpest kikötőparancsnokságon ennek a jégtörés dolognak, és az szerepel a kikötőrendben, hogy jegesedéskor 24 órás készenlétben kell állni egy jégtörésre alkalmas hajónak, de elsődleges feladata, hogy medenceközépen egy 10-15 m-es csatornát tartson törve, ezzel biztosítva helyet a jég tágulásának, és így csökkentve a lekötött hajók testére nehezedő nyomást. Azt írja még, hogy a vékony héjszerkezetű hajók csak part közelben állhatnak, az ADN-es hajók, bárkák, pedig bejárat közelében, orral a kijárat felé állítva, ha terheltek, vagy tartályaik nem gázmentesítettek.
Charlotte Rhodes? Valóban jól mutatna az iszapba ragadva, kissé megdőlve :-)))
Amúgy a korábrázolás szerintem elég hiteles volt (üzleti szempontból), számos klasszikus közgazdasági példa volt az üzletek tárgya. A hajók persze modernebbek voltak mint a korabeliek (vastestű modern iskolaklipperek), de gyerekkoromban nekem is ez hívta fel a figyelmemet a témára. Meghát a főcímzene (Hacsaturján: Spartacus II. szvit I. tétel).
Na ennyit mára az off-ról.
Kopaszsas!
Mail megjött, arra küldtem választ is. Ha az első levélen kívül mást is küldtél, (2-ikat) az nem jött meg...:-(
Mindenki!
Volt nekem még egy kedvenc témám hajókon belül, nem tudom hogy vagytok ti ezzel...
A hajókat 3-oldalról szeretteték meg velem kisgyerekként, így elkerülhetetlen volt a téma iránti elkötelezettségem. Ebből az első kettőről itt (is) folyamatosan szó van ahogy látom, de a harmadikról nem nagyon...
1) Dunai hajók, hiszen a Budai rakparton, és a Lupaszigettel szembeni "Római parton" nőttem fel.
2) (Egyik) Nagyapám még TENGERÉSZ volt. (Mert akkoriban még volt magyar tengerész(et)...:-)
3) (Most bizti nevetni fogtok, de a mai napig vállalom!:-) Nekem kedvenc filmsorozatom az Onedin család! Épp a hajós-témája miatt! Szinte extázisban néztem azokat az 50-perceket anno, meg is van egy csomó rész VHS-en, majd digizek...:-)
Gyönyörű Scunerek és Clipperek nyüzsögtek ott pár szép gőzös társaságában...Csodálatos (hatalmas) hajók ezek! Vagy titeket nem hoz lázba az ilyesmi?:-)
(Milyen jól mutatna pedig a Charlotte Trose a Balatonon vagy nem?:-))
LUCzI FERencz: Üdvözöllek az elektronikus médiahajó fedélzetén. Beszéltem a haverommal, majd betekint hozzánk, és mesél majd érdekes dolgokat. Remélem ezek után többször fogunk találkozni a topikgazdával! Ugye?!
Kopaszsas!
Mivel,-ha jól megnézed- én tulajdonképpen a Szent István csatahajónak szenteltem ezt a topicot, ez adta az egész topic apropóját, ezért természetesen, minden információ, minden érdekel err?l a hajóról, és a búvárexpedicióról. Ha tudod, légy szives csábítsd ide a haverodat, minél több infoval. Elkezdtem egy weblapot tervezgetni, ami csak és kizárólag ezzel a hajóval foglalkozik, de még nagyon kevés az anyagom.
Nagy dunai hajómániás vagyok. Örömmel vettem észre, bár ahogy látom másokhoz képest nagy késéssel az új weboldalakat a szabadkikötőnél (Hol járnak a MAHART hajók és Hajók a szabadkikötőben).
A kérdésem az lenne , meg van-e valakinek kezdetektől a mai napig ez a 2 web oldal napi frissítése (ha lehet a nyomtatható verzió). Ha igen akkor pls e-mail-t (robyka5@freemail.hu) küldjön nekem !
trophy: Ma kint voltam a haveromnál a jégtörő VIII-on, és elmeséltem neki azt amit írtál a rendező hajóról. Erre Ő elmondta, hogy most amikor kihajóztak az öbölből, rádión kértek segítséget a rendezőtől, ill. a túlpartról. A segítség a következő formában nyilvánult meg: a fickók bal karjukat kinyújtották a jobb karjukat rárakták majd módszeresen lengették. Gondolom mindenki ismeri ezt az egyezményes jelet. Mit tudsz, meddig szorít még a jég? a magyar Terenke Hill, alias Edushow Szilárd enyhülést igért.
Ep128: Van egy haverom aki néhány éve kint volt a Szent István csatahajó búvár expedícióján. Amit tudok az, hogy megkoszorúzták a roncsot. Rengeteg fotó és videó anyag készült, ha érdekel még valakit akkor jelezze a tasztalon és ide csábítom élményt beszámolni. Ha privát akarod akkor dobj egy mélt.
Szeretném tudni, mi lett az 1971-ben a Margit szigeten lévő "Visegrád" üdülőhajó sorsa. Ha tud róla valaki valamit, illetve az ott szolgálatot teljesítők közül olvassa valaki ezt a fórumot, kérem írjon nekem a vmtft@freemail.hu címre. Szeretnék megtalálni valakit, aki ott dolgozott. Köszönettel: Gyöngyi
A hajózás lehetőségét a nemzetközi viziút teljes szakaszán biztosítani kell, jegesedés esetén pedig ki kell jelölni menedékkikötőket, amiknek járhatónak kell lenni. Bp-en ilyen az Újpesti-öböl, és a Háros-öböl.
Újpesten a rendező töri a jeget, általában naponta, de egy hidegebb éjszaka alatt úgy össze tud fagyni, hogy simán rá lehet menni. Volt olyan, hogy hajóztunk be Újpestre, és előttünk 80-100 méterre korcsolyáztak. Úgy kellett rájuk dudálni. :))
A rendező általában csak a bejárattól a vasúti hídig töri a jeget, mert amögé ilyenkor szinte alig megy hajó. Ebben a szakaszban is csak a mederközép részt aprítja meg, hogy az összeállást megakadályozza. Na meg lusták is a srácok...
Át szoktak menni néha még a híd alatt, hogy a sólyatér előtti részt is megtörjék, de a Váci út felöli oldal, szinte teljes egészében használaton kívüli iparterület, illetve abban az oldalban van a Vízügy bázis, a kitűzők, a Széchenyi, az Érd, és a Jegesek. Ezek maguknak törik elvileg.
Így van nagyon jól láttad! A Pilismaróti-öbölben egész a bejárathoz közel van egy PF (Palágyi Ferenc ex. FOKA) lekötőnek nevezett roncstelep és ott áll ez a kotró is. Van ott egy ősrégi kiégett személyhajóroncs, elevátormaradék, néhány muci, és utoljára mikor ott jártam két dereglye, és egy "telefonfülke" rendező.
Mostanság kell ott lenni valami tisztességes géphajónak is, mert a Visegrád-Nagymaros-Dömös-Zebegény-Esztergom szakasznak ez a téli menedékkikötője, és papirforma szerint folyamatosan kellene a jeget törni.
Szvsz ez a Dunakanyar legszebb mesterséges öble. Hatalmas, hosszú, szélvédett, és még Bp. 150-es víznél is van bennt 17 dm víz.
Szia!
Szinte mindent megtudhatsz a monarchia hadiflottájáról és így a Szent Istvánról is a
http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html címen.
Kép a Szent Istvánról: http://www.hszk.bme.hu/~vb021/szent_istvan_in_pola.jpg
Üdv!
Par eve voltak magyar buvarok egy hivatalos kutatoexpedicion az Adrian, hogy megkeressek a Szent Istvant. Akkor volt is szo az esetleges (persze reszleges) kiemelesrol. Vegul -szerintem helyesen- kegyeleti okokbol elvetettek az otletet, elvegre ez jelenleg nem roncskent, hanem sirkent "funkcional". Ugyanezert a roncs helyet sem kozoltek, hogy megvedjek a szuvenirgyujtokrtol, sirrabloktol. Nagyon erdekes dok. filmet is forgattak rola, vagy a kiralyin, vagy a Dunan ment akkoriban.
trophy: Már bocs hogy neked teszem fel, de a téli kikötőbe beszoktatok hajózni ilyenkor is? Hétfőn kilestem az öbölbe, hogy mi a helyzet arra felé, és a következőt láttam a partról: A hídról anyázta a hüje gyerek a másik két hüje gyereket akik a befagyott öbölben állatkodtak. Egészen elmerészkedtek keresztbe a meder 2/3-áig, vagyis a jég széléig, ameddig a rendező törte a jeget. Azt szeretném tudni, hogy a rendező miért nem az egész munkaterületen dolgozik? A hajójavító öbölben csak a gyár felöli 1/3 részen törik a jeget. A Váci út felöli partról (mert az nem üzemi terület)a kis csávók simán besétálnak. Ha a kölkök alatt beszakad a jég, valszeg csak tavasszal pecázzák ki Őket.
Egy rövid (kép)kér(d)és:
Van esetleg valakinek képe a háborúban kilőtt "legnagyobb" (?) magyar hadihajóról a Szent Istvánról?
Kösz, és üdv!
U.I.: Azt tudni (nagyjából) pontosan, hogy hol van? Ha igen, akkor sosem volt szó a kiemeléséről?