Keresés

Részletes keresés

Tom_ Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4351
MALWIN! Hajósok mondták, hogy kb. 150-200 tonna az, amit közúton lehet szállítani. Lehet, hogy ők sem tudják jól, de azt kijelentették, hogy a 600-ast csak a Sión lehet felhozni.

Más. Szállítással kapcsolatban egy hozzá nem értő ismerősöm mesélte, hogy régebben egyik reggel arra ébredt, hogy ugatnak a faluban a kutyák, kinézett az ablakon és semmi mást nem látott csak egy hatalmas hajót a kertje előtt. Első lépésben nem értette, hogy mi történt, de aztán kiderült, hogy valamelyik hajót hozták éppen Siófokra (Fonyód vagy a Jókai). A hajó tetején álltak az emberek és az utat keresztező villany, és egyéb vezetékeket emelgették, így nem haladtak túl gyorsan. Sajnos én lemaradtam mindkét szállítási akcióról.

Előzmény: MALWIN (4341)
viking star Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4350
Sziasztok!
Az egyesület alapítása szerintem is nagyon jó ötlet, és tényleg nincs veszteni valónk. Sőt, már akkor is nyertünk, ha magunk mögött tudjuk egyáltalán a létrehozását. Ez azért nem kis dolog. Régebben nem is gondoltam volna arra, hogy ilyen szép számmal rajongunk a hajókért, a hajózásért. Néhány éve még arra gondoltam, hogy csak én vagyok egyedül olyan megszállott, aki olykor az időjárási tényezőket figyelmen kívül hagyva, az éjjelnappali horgászok nagy csodálatára figyelgeti és jegyzi a hajókat a horányi töltésoldalból, egészen addig, amig rá nem leltem a topicra. Akkor pedig, mikor Pedrofon megjelent, naprakészen a kabinos üdülőhajók témájában (ami kiemelten érdekel a folyami hajózáson belül), és szinte naponta küldözgette nekem a képeket az éppen elcsípett "fogásokról", csak bámultam. Mert olyannal már találkoztam, aki oda-vissza ismeri ezeket a hajókat kívül-belül, de olyannal ritkán, aki szeret is velük foglalkozni, és ennyire érdekli a téma. Ez már önmagában is egy nemmindennapi egyesület lenne, amit akkor se kéne felszámolni, ha esetlegesen nem sikerülne a Szombathelyet kimenteni. Talán pont a nemmindennapisága vonzaná majd az érdeklődőket, és akkor egyre nagyobb publicitást kapna. Ez a topic eddig is egy közösség volt, ki a Balatonra, ki a Dunára, ki a Tiszára specializálódva, miért ne folytathatnánk ezt egy rendezettebb, hivatalosabb formában? A közös honlap is jó ötlet. Képanyag van bőven, (pl. Pedro tarsolyában szép számmal:)) nálam is vannak még be nem szkennelt darabok, iletve próbálom még elérni azt az ismerősömet, akinek van sok fekete-fehér képe a néhai gőzösökről (Mugglinak küldtem anno párat belőle), én még tudok rajzolgatni oldalnézeteket (a Bakony lesz a következő, amit még májusban ígértem, csak az oldalkerekeknél abbamaradt a dolog:)) valamint itt vannak a képtárak, a honlapok (az enyimet is elkezdtem frissíteni, csak lassan megy, mert éppen külalakot cserélek, meg webszerkesztőt:)). Egy szó mint száz, mindenképpen megérné, szívesen jelentkeznék. Egyébként hírül is lehetne adni a dolgot, közzétenni, ha másnem legalább azt, hogy nemes célért kűzdünk, emléket állítva ezzel a Magyar Hajózásnak és nemutolsósorban a magyar hajógyártásnak, hátha így is akadnánk támogatókra. Én amikor időm, és lehetőségem engedi amiben tudok, segítek. Szponzort nem ígérhetek, de azért igyekszem én is itt-ott megemlíteni a dolgot, sose lehet tudni, mikre akad az ember:)
Zoltika Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4349
A MAHART tolók Verőce alatt, amelyekről korábban már volt szó a topicban.


"Tanult Kollégám, Zoltika"
... mint kiderült, Veled együtt tanult kollégád... O:)))

Előzmény: muggli (4347)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4348
Szeva Mad (de nem Max, hehe)
hogy hajtogatták előle a fákat, meg leszerelték a különböző kábeleket stb

Igen, pont mint akkor, amikor a litéri készenléti erőmű gázgenerátorát vitték a Sión.Szal víz vagy út egyremegy, ebből a szempontból legalábbis.
Azért lenne út a Balatonra szerintem, legfeljebb kicsit kanyargós.Mondjuk valahol le kéne bontani a vasúti felsővezetéket(mondjuk Simontornyán), ez bizony rázós lenne(áramtalanítva is), de azért lehetne haladni.

Előzmény: Mad Scientist (4345)
muggli Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4347
"...bár lehet, hogy inkább a mezőn fogják heteken át vonszolni, ha megunják, hogy a Sió nyitására, azaz a Balaton feltöltődésére várjanak..."
MALWIN! Látod, egy tudós koponya mire rá nem jön? Ezt már az egyiptomiak is kitalálták, csak elég szálfa kell görgőnek! :-)))))))))))))))))))

Más:
El kellene akkor dönteni, hogy futunk-e egy kört egyesületileg!!! Ára nem sok, egy misét megér a dolog. Amit veszíthetünk, az minimális a siker esetén megőrizhető értékhez képest, s valljuk be őszintén, időnként a kocsmában, vagy a trafikban is otthagyunk elég pénzt, ennél sokkal fölöslegesebb dolgokra. Ez az alapítási költségekre vonatkozik. A további költségehez, ahogy Tanult Kollégám, Zoltika leírta, szponzorok kellenek. A mi zsebünk messze nem bírná azokat. Váom a jenetkezőket és az időpont ajánlatokat.
muggli©

Előzmény: Mad Scientist (4345)
FOMA Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4346
Semmi gond, mert szvsz nem off. Na szóval, én is láttam már sétáló emberke által távirányítóval vezérelt tengelyű trélert araszolgatni, témyleg bámulatos. De akárhonnan közelítünk a Balaton felé, akad néhány híd, felüljáró, egyéb műtárgy, amelyek miatt egyszerűen nem fér el maga a hajó.
Előzmény: MALWIN (4344)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4345
Szerintem itt ezzel egyáltalán nem offolunk!
(Ha vki mégis úgy gondolja, attól elnézést és PgUp-ot kérek:-))

Úgy gondolom, valóban az utak jelentik a szűk keresztmetszetet, bár sok pénzért mindent meg lehet oldani.
A Jókait azt hiszem tizenvalahány millióért hozták el 3 nap alatt, úgy, hogy hajtogatták előle a fákat, meg leszerelték a különböző kábeleket stb.
Egész egyszerűen nem fog elférni ekkora tréler az 2 x 3,5 méter széles utakon, bár lehet, hogy inkább a mezőn fogják heteken át vonszolni, ha megunják, hogy a Sió nyitására, azaz a Balaton feltöltődésére várjanak...

Előzmény: MALWIN (4344)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4344
Jézusom, nem ezt akartam!
Nem akarok most itt offolni, és elkezdeni elmélkedni a sokkerekű, spéci trailerekről, a talajnyomásról, a páronként kormányozható tengelyekről és egyebekről meg arról, hogy ezekkel kis túlzással az "alföldi szerpentinen"(tájékozatlanoknak: a Kiskunhalas-Szeged út)is el lehetne vinni a Vörösmarty-t is.
Szal bocs a borzolásért, én más véleményen vagyok.
Előzmény: FOMA (4343)
FOMA Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4343
Ez pontosan így van. Ha interkontinentális hadászati rakétát lehet közúton szállítani, akkor egy 10 méter széles hajót is. Csak még azt az utat nem építették meg a Balatonig, amin közlekedni tud az a technika.:-)
Előzmény: MALWIN (4341)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4342
Azért 40 * 10 m körüli hajót közúton...?
Előzmény: MALWIN (4341)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4341
Szeva Tom,
nem akarok veled vitatkozni, de az a megállapításod, hogy a boszporusi hajót nem lehet traileren szállítani nem helytálló.
Lehetni lehetne, még a szükséges technika is rendelkezésre áll, inkább a költségvonzat az erősebb érv.
Előzmény: Tom_ (4339)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4340
...amíg a Sió hajózhatóvá válik...

Ezek szerint a BHRT is osztja azt a "hivatalos" optimista álláspontot, hogy itt akkora szárazság volt az elmúlt 4 évebn, hogy most már húdekurvasokesőnek kell esnie a következőkben...
Miközben a vízszint szabályozási minimumot 120 cm-re akarják emelni (egyébként nagyon helyesen), de ez majd +1 méter a jelenlegi szinthez képest.
Belegondoltak abba, hogy mi van ha ez a következő 1-2-3-? évben nem tejlesül? Számoltak-e azzal, hogy netán 5-10-? évig kell bérbeadniuk a hajót a Dunán?
Azt nem tudod egyébként, hogy mikor hozzák el (fel) a Dunára a hajót? Egyáltalán Magyarországon adják bérbe?

Előzmény: Tom_ (4339)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4339
A Lelle típus elhozható traileren, úgy tudom csak a kormányállást kell lebontani. A boszporuszi hajó pedig a Dunán bérbe lesz adva addig, amíg a Sió hajózhatóvá válik, ezt semmiképpen nem lehet traileren elhozni. (Nem hivatalos forrásból)
Előzmény: Mad Scientist (4337)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4338
El fogom még egyszer olvasni a egyesület alapításával kapcsolatos témákat (pl. mit kell hozzá vinni). Elméletileg bármikor fel tudok menni Bp.-re, ha esetleg valami közbe jön, akkor következő biztosan megoldható.
Előzmény: Zoltika (4336)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4337
Ha már Balaton...

A Napi Gazdaság tényként közölte, hogy a BHRT vásárolt 3 selejtezendő hajója helyett 1 db 200 személyes hajót 65 M Ft-ért, és 1 db 650 személyes hajót 170 M Ft-ért Törökországból. Ez gondolom a Tom_ által egyszer már említett boszporuszi átkelőhajó (míg az előbbi a Lelle 3).

Hogy hogy hozzák ide, arra kiváncsi lennék, a vízállás jelenleg 23 cm - 3%, vízpótlást elutasították, a Sió hosszú évekig zárva kell, hogy maradjon.

Előzmény: Tom_ (4335)
Zoltika Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4336
Az alapötlet egy dunai vonatóhajó megmentése volt. A későbbiekben alakult úgy, hogy a Szombathely az, aminek a megmentésére reális lehetőség van. Az első topictalálkozón még a Sopront gondoltuk alkalmasabbnak. Mérete nagyobb, beosztása a későbbi hasznosítás szempontjából kedvezőbb. Valaki (muggli?) kiderítette, hogy a Sopron volt az első Balatonfüreden gyártott dunai vontató. A második topictalálkozón derült ki az, hogy állapota miatt inkább a Szombathely-ben volna érdemes gondolkozni. (A megnyerendő támogatók között mindenképpen szerepelne a hajó névadó önkormányzata is.)

Tom! Az egyesület alapításánál ezek szerint mindenképpen számítunk Rád, ha ezért külön felutazol Budapestre, nagyon megköszönjük! A weblapod éppen egy kiváló minta, amihez hasonlót mi is létre szeretnénk hozni az egyesület keretei között.

Bocs, de tegnap este nem volt időm a folytatáshoz. Talán ma.

Előzmény: Tom_ (4333)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4335
Akkor hozzuk vissza a Balatonra, a "Sió" mellett jól fog mutatni, csak egy kicsit nagyobb. :-)
Előzmény: Pedrofon (4334)
Pedrofon Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4334
Pedig a Szombathely Balatonfüreden épült...
Előzmény: Tom_ (4333)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4333
Kedves Egyesületet Alapítani Szándékozók!

Eddig nem nagyon nyilatkoztam ebben a témában, de azért én sem szeretnék kimaradni a dologból. Ha lehetséges és szükségét látjátok, akkor én is nagyon szívesen beszállnék az egyesületbe, akár mint alapító tag is. Elolvastam Zoltika összefoglalóját a legutolsó találkozóról. Nekem a gondom az volt kezdetben az egyesülettel, hogy igazából a Szombathely megmentését tűzte ki célul, ezért jött volna létre. Tényleg szép hajó, a topictali voltam rajta, kár lenne érte, de én a Balatonnál lakok, így nem nagyon érdekel a sorsa. Nekem jóval fontosabb lenne pl. a Balaton (Beloiannisz) megmentése, de sajnos ott az esélyek még rosszabbak. Most már látom, hogy nem a megmentés az egyetlen célja az alapítandó egyesületnek. A leírt alapcélok (hajózási hagyományok ápolása, kutatómunka, weblap létrehozása, hajófigyelés, stb.) tetszenek, ezekért szívesen lennék egyesületi tag. Ha gondoljátok, rám mindenképpen számíthattok.

Tom

Előzmény: Zoltika (4330)
gigabursch Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4332
Üdv!

Kicsit tartósan kint ragadtam, tegnap du tudtam csak az elmúlt három(!) hét eseményeit végigolvasni. Jól elszaladt a szekér tőlem. Lassan már többet leszek bent, és remélem tudok érdemi segítséget nyújtani.

Tom_ Creative Commons License 2003.10.05 0 0 4331
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok:

- Balaton szabályozásáról leírás került fel (Egyéb - Balatonról fejezet)
- Az Egyéb részben a Hajó-történelem fejezethez új anyag került fel ("A Balatoni hajózás története" címú könyből az "Újrakezdes" és a "A korszerűsítés évei" című fejezet) , így kb. 40 oldalnyi könyv olvasható itt.

Zoltika Creative Commons License 2003.10.05 0 0 4330
Bocsánat, de csak most van időm folytatni. Tegnap nagyon siettem, ezért a sok elütés a szövegben.

A téma, hogy hogyan szerezhet meg az egyesület egy dunai vontatóhajót.

Nagyon lényeges, amit muggli hozzáfűzött: nem szabad a vállalkozást (mármint a vállalkozást a hajó üzemeltetésére) a saját anyagi erőnkre alapozni. Nem is lehetséges. Nekünk a szervezőmunkát kell betennünk: az ügyek vitele, szponzorok szervezése, programok szervezése, publicitás biztosítása.

Nyilvánvaló, hogy az operatív tevékenység néhány emberre fog hárulni. Ha azonban nincs a dolog mögött egy szélesebb támogatói kör, a dolog el sem tud indulni. A támogatói kör alapja lehetne a topic közössége, és az egyesületet is nekünk kellene megalapítanunk, azonban további eszmei és erkölcsi támogatókra van szükségünk. A megszerezni kívánt hajó ugyanis olyan kereskedelmi értéket képvisel (akár ócskavasként is*), amelyet megfizetni nem tudunk, és nem hiszem, hogy tudnánk elegendő szponzort keríteni a megvásárlásához. A hajót csak megkapni tudjuk, megvenni nem. Csak akkor juthat a hajó az egyesület kezelésébe, ha bizonyítani tudjuk

-tényleg közhasznú cél a hajó megőrzése
-van értelme a megőrzésnek
-képesek is vagyunk erre a feladatra

és ezek az érvek erősebbek a hajó pénzért való értékesítéséhez fűződő érdekeknél. Ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, van szükségünk erkölcsi támogatókra, akik előtt az alkalmasságunkat már bizonyítanunk kell. Ilyen erkölcsi, a későbbiekben esetleg gyakorlati támogatók lehetnek:

MAHART
Közlekedési Múzeum
BME Járműgépészeti Intézet
NKÖM
satöbbi.

Sokkal több esélyt látok a támogatók megnyerésére, később a hajó megszerzésére, ha nem csak egy-két ember, hanem egy civil közösség lelkesedése áll a dolog mögött fedezetként.

Vasutas vonalon több példa is akad hasonló célok sikeres kivitelezésére. A NOHAB-GM Alapítvány sikeresen megszerezte az M61.010-est. Most ismét szünetet tartok az írásban, hogy vállalkozó kedvű fiaimmal az eső ellenére elmenjünk felderíteni a Királyréti Kisvasút "vadonatúj" 490.2002 gőzösét. Délután folytatom.

*A legutóbbi topictalálkozón valószínűleg egy nullával eltájoltuk a hajó ócskavas-értékét. A NOHAB-GM Alapítvány vezetője a tonnaszám alapján a bontás bonyolultságától és a hajó színesfém-tartalmától függően 10-15 millió forintra becsülte. A becslés alapja M61.010 ócskavas-ára volt.

Előzmény: Zoltika (4323)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4329
Jó szelet!
egy kis hangulatjelentés a tápai komptól esőben, ma délben:

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

muggli Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4328
Üdv a Vasutasoknak!
Szvsz nem igazán kell a kompokon szállítás közben levegő a vagonokhoz, mert az a fékeket oldja, ott pedig befékezve vannak a kocsik. A rögzítés tudtommal, meg amit láttam már, az kiékeléssel és a kocsik feszítőkkel való rögzítésével történik. Hogy minek a levegőcső a bakra, nem tudom, lehet, hogy kirakodás előtt, hogy ne kelljen annyit szuttyogni a mozdonynak, előre felnyomják a vagonok légrendszerét, így gyorsabb lesz a rakodás. Akkor viszont a vagonokhoz szükséges üzemi nyomásnak kell a csőben lenni. Ezt nem tudom a vasútnál mennyi, a villamosnál olyan 5-6 atm körül volt (A Szuszikon, azaz az 1000-es légfékeseken).
Üdv: muggli©
Előzmény: mdbz (4327)
mdbz Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4327
Szevasztok!

Szükségem lenne egy kis szakértői segítségre. Ha sikerül belinkeélnem a képet akkor azon egy ütközőbak látszik, amihez a kompokon rögzítik a vagonokat. Az érdekelne hogy a képen láthatő levegőcsövön mekkora a nyomás üzem közben?

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ha nem látszik a kép, arra lennék kiváncsi hogyan rögzítik a vagonokat a kompokon.

Kösz!

mdbz

Zoli66 Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4326
Jó szelet!
Bocsánat, hogy nem jelentkeztem, de egy hétig nem jutottam NEThez, de hiába jutottam volna, mert a péntek estém, szombaton 01.34-kor ért véget. Három élet...No, nem panaszkodom, nem is azért mondom. :-)

Megadnám a számaimat: 06203885743 ezt úgy veszem fel, hogy: "Kisvasutak Baráti Köre Egyesület" de azért én vagyok és 0612270255 ez utóbbin főleg Édesanyám és az üzenenetrögzítő van. Mert igaz, hogy a következő 3 hétben, vagy a Magyar Vasútmodellezők Országos Egyesülete (50.vasútmodell kiállításon a Petőfi Csarnokban), vagy a munkahelyemen, vagy a Kemencei Erdei Múzeumvasút híd és támfalépítésén leszek, de leginkább a három között úton a Bodrival (A Bodri fehér, de nem hajó, bár 23 és fél év úszóegységnek is szép kor, hanem Skoda 120L). Otthon? igen, néha ott is.

Gyakran leszek Budapesten, vagy legalább a közelében, ha kapok SMS-t szívesen eljövök, mert jó az ügy! Annyit nem vállalhatok, mint a KBKban, de erre úgyis ott lesztek ti, igazi hajósok! Ami tőlem szárazföldi patkánytól telik azt megteszem! :-)

Baráti üdv! Zoli

Előzmény: Zoltika (4323)
muggli Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4325
Azt hiszem, az előző hozzászólásom kissé félreérthető abból a szempontból, hogy nem csak azok jöhetnek, akik szponzort tudnak hozni, szívesen és szeretettel látunk bárkit az egyesületben. Azoknak, aki nem tudnak szponzort hozni, nem jelent több terhet a tagság, mint a többieknek! Mindenki tud valamit segíteni, ebben biztos vagyok.
muggli©
Előzmény: muggli (4324)
muggli Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4324
Üdv Urak!
Nos, amit Zoltika barátunk, amúgy tanáremberesen, megfogalamzott, nem igényel sok hozzáfűznivalót. Puppi kérdésére visszatérve, a tagdíjjal kapcsolatban, nem a tagdíj nagysága a fontos, ez lehet egy névleges, kicsiny összeg, hanem az általunk elérhető szponzorális lehetőségek, hisz a céljainkhoz a saját anyagi erőnk csak abban az esetben lenne elegendő, ha mindnyájan rendelkeznénk néhány fölösleges millióval. Nos, ez nem így van, tehát, támogatók után kell néznünk. Ez az egyik legnagyobb feladata minden szimpatizánsnak. A legsürgetőbb, hogy létrejöjjünk. Ha van egy jogi formánk, akkor sokkal több eséllyel környékezhetünk meg többé, vagy kevésbé jelentős és számottevő embereket és szerveket, ahonnan segítséget remélhetünk. Röviden ennyi.
muggli©
Előzmény: Zoltika (4323)
Zoltika Creative Commons License 2003.10.04 0 0 4323
Kedves Topictársak!

Most csak röviden tudok beszámolni a tegnapi találkozóról. Kora délután majd kicsit bővebben, illetve abban maradtunk, hogy a jelenlévők külön-külön összefoglalják a topic számára a felvetett gondolatokat.

Sajnos csak négyen voltunk:
Pedrofon
muggli
jakyg
Zoltika.

Az első témában - hogy t.i. alapítsunk-e egyesületet - teljes volt az egyetértés. Egy ilyen egyesület megalakítása viszonylag egyszerű, csak elhanyagolható többletterheket jelent. Guberavera felajánlotta, hogy az egyesület alapításának adminisztrációját megoldja. ehhez az kell, hogy min. 10 fő eltöltsön nála az irodában kb. 3 órát, amíg a jogász mindent elkészít. meg kell fogalmazni a célokat, tisztségviselőket kell választani, és alá kell írni a papírokat. Az egyesület fő célja az eddig a topicon végzett, illetve publikált tevékenység keretekbe foglalása. Az egyesületi forma további, jobb lehetőségeket kínál ezen tevékenységek folytatására. Ezek a tevékenységek:
fotózás
archíválás, kuatómunka
weblap létrehozása és karbantartása
klubélet - közös rendezvények, hajózás, hajózással kapcsolatos helyszínek megtekintése.

Az egyesület ebben a formában kevésbé jelent kötelezettséget, inkább további lehetőségeket. Ha nem jön be a dolog, nem vagyunk aktíavk, akkor sem történik semmi. Az éves adminisztráció elviselhető mennyiségű, ha akarjuk, az egyesületet megszüntethetjük.

Kell hozzá legalább tíz ember az alapításnál.

Ezt a témát viszonylag hamar kitárgyaltuk, és teljes volt az egyetértés. A második témát sokkal hosszasabban tárgyaltuk, és ennek kifejétésére nincs most éppen elegendő időm. A második téma:
szerepeljen-e az egyesület céljai között egy dunai vontatóhajó megszerzése, megőrzése és üzemeltetése?

A jelenlévők véleménye az volt, hogy igen, de csak bizonyos feltételek teljesülése esetén. Ezek közül a fontosabbak:

az egyesület megléte
legyen az egyesületnek olyan aktív magja, amelyik ezt a feladatot felvállaja
előzetes tájékozódás kedvező eredményekkel:
a megszerezni kívánt hajó megfelelő állapota
lehetőség a megszerzésre
az eszmei támogatói kör kiszélesítése
anyagi támogatók beszervezése
értelmes feladatok a hajó és az egyesület számára.

Mindegyik kérdéskörben bíztatóak a jelek, de most már komoly és részletes tájékozódásra van szükség. Ebben az ügyben néhány feladatot felosztottunk egymás között.

Bocs. Most még nagyon sok gondolatot le kellene írnom, de mennem kell. Délután folytatom.

Előzmény: kranführer (4322)
kranführer Creative Commons License 2003.10.03 0 0 4322
De mi történt 3/4 7 után???

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!