Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4360
Jó szelet!
Szóval nem csak én kukkolom szülővárosom webkameráit... :-))
Ma én is láttam valamit, csak azt nem tudom, mit( nem volt nálam gép): a szabadkikötő magasságában egy tolóhajó tologatott néhány bárkát a folyó közepén horgonyzók körül.Nem láttam a nevét, messze volt, különben is vezettem a 6-os bevezető szakaszán..
Előzmény: guberavera (4355)
Pedrofon Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4359
Ilyet még nem láttam, mint ma délben:
16 kabinos állt egyszerre Pesten.
Ilyen sorrendben:
Moldavia
A'Rosa Mia
Viking Star
Swiss Crown
Swiss Crystal
Danube Pearl
Fidelio
Bolero
Sofia
Steaua Dunarii
Primadonna
Amadeus
Amadeus Rhapsody
Franz Liszt
Dnipro
Carpati

Aztán elment 6 és jött a Dunaj.

muggli Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4358
Ők búvár-érdekességetcsinálnak belőlük. Idővel belekják a mindenféle nyálkás állatok és mehetnek a búvárok kukkolni, jó pénzért.
muggli©
Előzmény: guberavera (4353)
FOMA Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4357
Klassz! Ha még egy MD is ment volna a hídon...:-)
Előzmény: guberavera (4355)
Pedrofon Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4356
Én meg ma éppen az Erzsébet hídról fotóztam a hajókat, legújabb mániám ugyanis a hajók szemből fotózása. A Csillag haladt épp felém, mikor elkezdett kürtölni. Amint lefotóztam, észrevettem, hogy nekem szólt és még integettek is. Pedig nem ismerem őket, mindenesetre nagyon jól esett.
guberavera Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4355

Épp áthaladt egy toló a bajai híd alatt.


Tom_ Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4354
guberavera Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4353
Bezzeg az amik nem vacakolnak vasak szétvágásával!

Irány a ...


Tom_ Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4352
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok:

- Duna kotró képei kerültek fel a Galéria - Munkagépek fejezetbe
- Balaton vízállásának alakulásáról két diagram került fel, amely 1975-től 2003. szeptemberig mutatja változásokat az Egyéb - Balatonról fejezetben

Tom_ Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4351
MALWIN! Hajósok mondták, hogy kb. 150-200 tonna az, amit közúton lehet szállítani. Lehet, hogy ők sem tudják jól, de azt kijelentették, hogy a 600-ast csak a Sión lehet felhozni.

Más. Szállítással kapcsolatban egy hozzá nem értő ismerősöm mesélte, hogy régebben egyik reggel arra ébredt, hogy ugatnak a faluban a kutyák, kinézett az ablakon és semmi mást nem látott csak egy hatalmas hajót a kertje előtt. Első lépésben nem értette, hogy mi történt, de aztán kiderült, hogy valamelyik hajót hozták éppen Siófokra (Fonyód vagy a Jókai). A hajó tetején álltak az emberek és az utat keresztező villany, és egyéb vezetékeket emelgették, így nem haladtak túl gyorsan. Sajnos én lemaradtam mindkét szállítási akcióról.

Előzmény: MALWIN (4341)
viking star Creative Commons License 2003.10.07 0 0 4350
Sziasztok!
Az egyesület alapítása szerintem is nagyon jó ötlet, és tényleg nincs veszteni valónk. Sőt, már akkor is nyertünk, ha magunk mögött tudjuk egyáltalán a létrehozását. Ez azért nem kis dolog. Régebben nem is gondoltam volna arra, hogy ilyen szép számmal rajongunk a hajókért, a hajózásért. Néhány éve még arra gondoltam, hogy csak én vagyok egyedül olyan megszállott, aki olykor az időjárási tényezőket figyelmen kívül hagyva, az éjjelnappali horgászok nagy csodálatára figyelgeti és jegyzi a hajókat a horányi töltésoldalból, egészen addig, amig rá nem leltem a topicra. Akkor pedig, mikor Pedrofon megjelent, naprakészen a kabinos üdülőhajók témájában (ami kiemelten érdekel a folyami hajózáson belül), és szinte naponta küldözgette nekem a képeket az éppen elcsípett "fogásokról", csak bámultam. Mert olyannal már találkoztam, aki oda-vissza ismeri ezeket a hajókat kívül-belül, de olyannal ritkán, aki szeret is velük foglalkozni, és ennyire érdekli a téma. Ez már önmagában is egy nemmindennapi egyesület lenne, amit akkor se kéne felszámolni, ha esetlegesen nem sikerülne a Szombathelyet kimenteni. Talán pont a nemmindennapisága vonzaná majd az érdeklődőket, és akkor egyre nagyobb publicitást kapna. Ez a topic eddig is egy közösség volt, ki a Balatonra, ki a Dunára, ki a Tiszára specializálódva, miért ne folytathatnánk ezt egy rendezettebb, hivatalosabb formában? A közös honlap is jó ötlet. Képanyag van bőven, (pl. Pedro tarsolyában szép számmal:)) nálam is vannak még be nem szkennelt darabok, iletve próbálom még elérni azt az ismerősömet, akinek van sok fekete-fehér képe a néhai gőzösökről (Mugglinak küldtem anno párat belőle), én még tudok rajzolgatni oldalnézeteket (a Bakony lesz a következő, amit még májusban ígértem, csak az oldalkerekeknél abbamaradt a dolog:)) valamint itt vannak a képtárak, a honlapok (az enyimet is elkezdtem frissíteni, csak lassan megy, mert éppen külalakot cserélek, meg webszerkesztőt:)). Egy szó mint száz, mindenképpen megérné, szívesen jelentkeznék. Egyébként hírül is lehetne adni a dolgot, közzétenni, ha másnem legalább azt, hogy nemes célért kűzdünk, emléket állítva ezzel a Magyar Hajózásnak és nemutolsósorban a magyar hajógyártásnak, hátha így is akadnánk támogatókra. Én amikor időm, és lehetőségem engedi amiben tudok, segítek. Szponzort nem ígérhetek, de azért igyekszem én is itt-ott megemlíteni a dolgot, sose lehet tudni, mikre akad az ember:)
Zoltika Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4349
A MAHART tolók Verőce alatt, amelyekről korábban már volt szó a topicban.


"Tanult Kollégám, Zoltika"
... mint kiderült, Veled együtt tanult kollégád... O:)))

Előzmény: muggli (4347)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4348
Szeva Mad (de nem Max, hehe)
hogy hajtogatták előle a fákat, meg leszerelték a különböző kábeleket stb

Igen, pont mint akkor, amikor a litéri készenléti erőmű gázgenerátorát vitték a Sión.Szal víz vagy út egyremegy, ebből a szempontból legalábbis.
Azért lenne út a Balatonra szerintem, legfeljebb kicsit kanyargós.Mondjuk valahol le kéne bontani a vasúti felsővezetéket(mondjuk Simontornyán), ez bizony rázós lenne(áramtalanítva is), de azért lehetne haladni.

Előzmény: Mad Scientist (4345)
muggli Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4347
"...bár lehet, hogy inkább a mezőn fogják heteken át vonszolni, ha megunják, hogy a Sió nyitására, azaz a Balaton feltöltődésére várjanak..."
MALWIN! Látod, egy tudós koponya mire rá nem jön? Ezt már az egyiptomiak is kitalálták, csak elég szálfa kell görgőnek! :-)))))))))))))))))))

Más:
El kellene akkor dönteni, hogy futunk-e egy kört egyesületileg!!! Ára nem sok, egy misét megér a dolog. Amit veszíthetünk, az minimális a siker esetén megőrizhető értékhez képest, s valljuk be őszintén, időnként a kocsmában, vagy a trafikban is otthagyunk elég pénzt, ennél sokkal fölöslegesebb dolgokra. Ez az alapítási költségekre vonatkozik. A további költségehez, ahogy Tanult Kollégám, Zoltika leírta, szponzorok kellenek. A mi zsebünk messze nem bírná azokat. Váom a jenetkezőket és az időpont ajánlatokat.
muggli©

Előzmény: Mad Scientist (4345)
FOMA Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4346
Semmi gond, mert szvsz nem off. Na szóval, én is láttam már sétáló emberke által távirányítóval vezérelt tengelyű trélert araszolgatni, témyleg bámulatos. De akárhonnan közelítünk a Balaton felé, akad néhány híd, felüljáró, egyéb műtárgy, amelyek miatt egyszerűen nem fér el maga a hajó.
Előzmény: MALWIN (4344)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4345
Szerintem itt ezzel egyáltalán nem offolunk!
(Ha vki mégis úgy gondolja, attól elnézést és PgUp-ot kérek:-))

Úgy gondolom, valóban az utak jelentik a szűk keresztmetszetet, bár sok pénzért mindent meg lehet oldani.
A Jókait azt hiszem tizenvalahány millióért hozták el 3 nap alatt, úgy, hogy hajtogatták előle a fákat, meg leszerelték a különböző kábeleket stb.
Egész egyszerűen nem fog elférni ekkora tréler az 2 x 3,5 méter széles utakon, bár lehet, hogy inkább a mezőn fogják heteken át vonszolni, ha megunják, hogy a Sió nyitására, azaz a Balaton feltöltődésére várjanak...

Előzmény: MALWIN (4344)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4344
Jézusom, nem ezt akartam!
Nem akarok most itt offolni, és elkezdeni elmélkedni a sokkerekű, spéci trailerekről, a talajnyomásról, a páronként kormányozható tengelyekről és egyebekről meg arról, hogy ezekkel kis túlzással az "alföldi szerpentinen"(tájékozatlanoknak: a Kiskunhalas-Szeged út)is el lehetne vinni a Vörösmarty-t is.
Szal bocs a borzolásért, én más véleményen vagyok.
Előzmény: FOMA (4343)
FOMA Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4343
Ez pontosan így van. Ha interkontinentális hadászati rakétát lehet közúton szállítani, akkor egy 10 méter széles hajót is. Csak még azt az utat nem építették meg a Balatonig, amin közlekedni tud az a technika.:-)
Előzmény: MALWIN (4341)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4342
Azért 40 * 10 m körüli hajót közúton...?
Előzmény: MALWIN (4341)
MALWIN Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4341
Szeva Tom,
nem akarok veled vitatkozni, de az a megállapításod, hogy a boszporusi hajót nem lehet traileren szállítani nem helytálló.
Lehetni lehetne, még a szükséges technika is rendelkezésre áll, inkább a költségvonzat az erősebb érv.
Előzmény: Tom_ (4339)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4340
...amíg a Sió hajózhatóvá válik...

Ezek szerint a BHRT is osztja azt a "hivatalos" optimista álláspontot, hogy itt akkora szárazság volt az elmúlt 4 évebn, hogy most már húdekurvasokesőnek kell esnie a következőkben...
Miközben a vízszint szabályozási minimumot 120 cm-re akarják emelni (egyébként nagyon helyesen), de ez majd +1 méter a jelenlegi szinthez képest.
Belegondoltak abba, hogy mi van ha ez a következő 1-2-3-? évben nem tejlesül? Számoltak-e azzal, hogy netán 5-10-? évig kell bérbeadniuk a hajót a Dunán?
Azt nem tudod egyébként, hogy mikor hozzák el (fel) a Dunára a hajót? Egyáltalán Magyarországon adják bérbe?

Előzmény: Tom_ (4339)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4339
A Lelle típus elhozható traileren, úgy tudom csak a kormányállást kell lebontani. A boszporuszi hajó pedig a Dunán bérbe lesz adva addig, amíg a Sió hajózhatóvá válik, ezt semmiképpen nem lehet traileren elhozni. (Nem hivatalos forrásból)
Előzmény: Mad Scientist (4337)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4338
El fogom még egyszer olvasni a egyesület alapításával kapcsolatos témákat (pl. mit kell hozzá vinni). Elméletileg bármikor fel tudok menni Bp.-re, ha esetleg valami közbe jön, akkor következő biztosan megoldható.
Előzmény: Zoltika (4336)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4337
Ha már Balaton...

A Napi Gazdaság tényként közölte, hogy a BHRT vásárolt 3 selejtezendő hajója helyett 1 db 200 személyes hajót 65 M Ft-ért, és 1 db 650 személyes hajót 170 M Ft-ért Törökországból. Ez gondolom a Tom_ által egyszer már említett boszporuszi átkelőhajó (míg az előbbi a Lelle 3).

Hogy hogy hozzák ide, arra kiváncsi lennék, a vízállás jelenleg 23 cm - 3%, vízpótlást elutasították, a Sió hosszú évekig zárva kell, hogy maradjon.

Előzmény: Tom_ (4335)
Zoltika Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4336
Az alapötlet egy dunai vonatóhajó megmentése volt. A későbbiekben alakult úgy, hogy a Szombathely az, aminek a megmentésére reális lehetőség van. Az első topictalálkozón még a Sopront gondoltuk alkalmasabbnak. Mérete nagyobb, beosztása a későbbi hasznosítás szempontjából kedvezőbb. Valaki (muggli?) kiderítette, hogy a Sopron volt az első Balatonfüreden gyártott dunai vontató. A második topictalálkozón derült ki az, hogy állapota miatt inkább a Szombathely-ben volna érdemes gondolkozni. (A megnyerendő támogatók között mindenképpen szerepelne a hajó névadó önkormányzata is.)

Tom! Az egyesület alapításánál ezek szerint mindenképpen számítunk Rád, ha ezért külön felutazol Budapestre, nagyon megköszönjük! A weblapod éppen egy kiváló minta, amihez hasonlót mi is létre szeretnénk hozni az egyesület keretei között.

Bocs, de tegnap este nem volt időm a folytatáshoz. Talán ma.

Előzmény: Tom_ (4333)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4335
Akkor hozzuk vissza a Balatonra, a "Sió" mellett jól fog mutatni, csak egy kicsit nagyobb. :-)
Előzmény: Pedrofon (4334)
Pedrofon Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4334
Pedig a Szombathely Balatonfüreden épült...
Előzmény: Tom_ (4333)
Tom_ Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4333
Kedves Egyesületet Alapítani Szándékozók!

Eddig nem nagyon nyilatkoztam ebben a témában, de azért én sem szeretnék kimaradni a dologból. Ha lehetséges és szükségét látjátok, akkor én is nagyon szívesen beszállnék az egyesületbe, akár mint alapító tag is. Elolvastam Zoltika összefoglalóját a legutolsó találkozóról. Nekem a gondom az volt kezdetben az egyesülettel, hogy igazából a Szombathely megmentését tűzte ki célul, ezért jött volna létre. Tényleg szép hajó, a topictali voltam rajta, kár lenne érte, de én a Balatonnál lakok, így nem nagyon érdekel a sorsa. Nekem jóval fontosabb lenne pl. a Balaton (Beloiannisz) megmentése, de sajnos ott az esélyek még rosszabbak. Most már látom, hogy nem a megmentés az egyetlen célja az alapítandó egyesületnek. A leírt alapcélok (hajózási hagyományok ápolása, kutatómunka, weblap létrehozása, hajófigyelés, stb.) tetszenek, ezekért szívesen lennék egyesületi tag. Ha gondoljátok, rám mindenképpen számíthattok.

Tom

Előzmény: Zoltika (4330)
gigabursch Creative Commons License 2003.10.06 0 0 4332
Üdv!

Kicsit tartósan kint ragadtam, tegnap du tudtam csak az elmúlt három(!) hét eseményeit végigolvasni. Jól elszaladt a szekér tőlem. Lassan már többet leszek bent, és remélem tudok érdemi segítséget nyújtani.

Tom_ Creative Commons License 2003.10.05 0 0 4331
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok:

- Balaton szabályozásáról leírás került fel (Egyéb - Balatonról fejezet)
- Az Egyéb részben a Hajó-történelem fejezethez új anyag került fel ("A Balatoni hajózás története" címú könyből az "Újrakezdes" és a "A korszerűsítés évei" című fejezet) , így kb. 40 oldalnyi könyv olvasható itt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!