Szeretném az autóm külsejét rendbehozni, 5év alatt már annyit políroztam, és vékonyan fújtam (2K akril) kezd megkopni a fényezés. Felület lakkozni szeretném. Milyen szemcseszerkezetű papírral álljak neki "csiszolni" ? Vizesen P1000-el csinálnám, de mivel nem vagyok benne biztos ezért írok nektek. 2-3 réteg HS lakkot szeretnék felvinni a felületre, úgy hogy alatta ne látszódjon a csiszolás nyoma !
A közelmúltban vettem egy használt co hegesztőt. Palacokom és gázom még nincs hozzá, de az eladó adott egy régi kék számlapos O2 reduktort, hogy állítólag azzal használta a kasznis műhelyében és ő is több kasznis és lakatos ismerősétől vette a példát.
Fel tudba esetleg valaki világosítani, hogy miben különbözik az O2 reduktor a CO2 reduktortól? Valóban használhatom CO2-Ag keverékhez?
Az elsőre cirka 20-24 de ott ki kellett találnom a forma jó részét,a többi már megy emlékeim szerint kettő nap alatt. Kézben,nincs hozzá olyasmi sablonom mint G.sának a cuccaihoz.
dolgoztam pár évig (gép- és szerkezet)lakatosként, Co-val is hegesztettem, de egy kocsinak én is csak az egyszerűbb részeinek mernék nekiállni. A hegesztés csak egy része a szakmának. Ha valaki ezt jól csinálja, még alig tud valamit. Mint pl egy festő, aki profin glettel, de máshoz lövése nincs, az nem fog tudni megcsinálni egy munkát.
Szerintem igen, ez a legjobb megoldás, és nem kell ekkora szerkezet, olcsóbban is megoldható, Fertan meg eddig jónak tűnik, csak nem épp arra való aminek reklámozzák.
Hát ez az. Ezért aki egyre jobban belemerül, annál inkább ismeri fel, hogy húú ez se olyan egyszerű, meg az sem olyan egyszerű! A sima lapos folt nem nagy kaland. főleg a taposón, ahol nem látszik. Viszont egy ajtóél, vagy egy domború folt, vagy alakos lemez-folt az már kicsit többet igényel az emberből. Deformálódott lemezek visszazömítéséről kalapálással meg inkább....
Kawa.A kasznis azért egy szakma,mert spec. ismereteket igényel.Tanulj pár évet, utána essél neki,mert drága tanulópénz lesz ismeretek nélkül nekiállni a vasnak.Az itt tanácsot adók küzül,sokan már jó pár éve kaszniznak,hegesztenek.Én harminc éve csinálom,és még mindig tanulok,fejlesztem magam.Megtudod ezt te is tanulni,de ne szivasd meg saját magadat.A gugli jóbarát, keress szakmai oldalakat,és tanulj,ha megvannak az alapok akkor neki eshetsz.Egy co tanfolyam,nem horror összeg,de talán van ismerősöd is aki megtanít.Persze kérdezzél nyugodtan,de válaszainkat csak bizonyos ismeretek,birtokában tudod értékelni.
Rentgeteget hegesztettem CO-val. 0.5-ös lemezt is, meg húztam tizes varratot huszas anyagok közé. hidd el, teljesen mindegy hogy pl Lincoln Electric vagy ESAB huzalt veszel. Csak árban más. A korrózió nem értem miért fontos, hisz ha a drágát veszed meg és nem kezeled rendesen a felületet az is korrodál, ugyanúgy mint az olcsóbb huzal. Itt sokat nem számít a huzal, persze nem arra gondolok hogy a sima drót is jó :). Ha rendesen élre illeszted a lemezeket, szépen meghegeszted és eldolgozod a varratot, amit utána rendesen lekezelsz( kívülről alapozó, gitt, füller stb..., belülről meg alapozó és üregvédő), akkor nem fog rohadni egyik sem. Nekem ez a véleményem és tapasztalatom.
Katalógusokba weboldalakon láttam több féle huzal van és nem átmérőre(pl. 0,8) meg kiszerelésre gondolok(pl 15kg) hanem összetételre és itt nem a porbelest értem.
Gondolom valamilyen ö9tvöző anyagot tartalmaz és mivel még nem hegesztettem COval ezért érdeklődnék,hogy a más és más összetételű huzalok hegesztés után mennyire korozió állóak.Hisz ugye vas és vas közt is van eltérés vagy alu és alu közt is.
Én nem tudom hogy milyen dróttal csináltam 2007 év végén, de az biztos, hogy azóta eltelt négy év, és sem a taposó, sem a jobb hátsó sárvédő ív nem rohad, pedig a fényezőnél egy hónapot állt a szabadban ALAPOZÁS NÉLKÜL! (akkoriban még ecsettel sem voltam hajlandó festeni annyira úúútáltam.. Azóta nagy ecsetművész vagyok - minél vastagabb, annál jobb)
A küszöbvég, amit a bal oldalra csináltam, nem lett összehegesztve és kimasszázva a doblemezzel, ígyhát volt ott egy három négy mm-es rés. na itt, szépen bemosta az összes sarat meg port a küszöbbe. mikor szeptember végén műszakira készítettem fel az autót, akkor vágtam le azt a darabot. Ezen az oldalon is eljött az ívcsere ideje. Hamár levágtam a szétrohadt részt, bekukkantok a küszöbbe is. Hát tele volt nedves földdel. Hát ez így nem maradhat. Kivágtam, majd konstatáltam, hogy a három éves egyes lemez abszolút felület kezeletlenül, tehát se festék, se üregvédő nélkül NEM ROZSDÁSODOTT ÁT! Ez nem azt jelenti hogy a rozsda nem mart a lemezbe, de a csavarhúzó nem szaladt át rajta! Ezt megelőzendő a pótolt küszöbvég(amit másfeles lemezből hajlíttattam, be lett fújva cinksprével)
Egyvalamire lehetőleg figyelj oda, ne legyen dupla lemez sehol. A kettő között áll meg a pára és attól rohad szét.
Fél évvel ezelőtt megcsináltattam a jobb és bal hátsó sárvédőmet, mert a kerékjárati ívnél elindult a rozsda.
A szerelő azt mondta, eléggé kezdő fázisban van a dolog, így nem kell vágni a kasztnit és javítóívet alkalmazni, hanem elég felcsiszolni, glettelni és telibefényezni. Szép lett, jó lett, örültem, O.K.
VISZONT:
Most fél évvel később az egyik oldalon (a másikon ellenőriztem: nem) 5 helyen 3 mm-es hólyagbuborékok keletkeztek.
Ilyenkor most mi van?
A tél volt túl hideg (ez hülyeség :-), esetleg az elvégzett munka minősége kérdőjeles?
Hogyan orvosoljam ezt a kérdést, hogy ne kerüljön nekem ugyanaz a munka mégegyszer tízezrekbe?