Keresés

Részletes keresés

VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12065
Van a dolognak egy másik oldala is. Ha valaki egy adott típuson (pl. V63) és egy adott vonalon szolgál csak és kizárólag, abba egy idő után bele lehet fáradni. Érdekesebb a dolog, ha egyszer egy Giganttal ICR -t viszek Nyíregyházára, más alkalommal egy nehéztehervonatot egy Szergejjel a Bakony vonalon, nem ?

(Nem foglaltam állást !!! csak elgondolkodtatásra szántam.)

Vagy ragaszkodjunk a jelenlegi MÁV gyakorlathoz ?

baloghgabika66 Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12064
"Ha jelentkezik Kiss Pistike az MVV-hez, aki megkapja a vezénylését, de közöljük vele, hogy a vezénylésben szereplő géppel nem mehet, mert az Nagy Jánosé, legyen kedves más gépre átírni az activity-t, szerinted mit fog szólni?
Ha ő "csak" vezetni tud és szeret és nem belenyúlni a programba, akkor máris szívjon a vezényléssel? Nem hiszem, hogy ez lenne a járható út. (A nevek kitaláltak!)"

Ez így rendben van, de szerintem ha valaki elég kreatív, annak engedélyezni kéne, hogy gépet váltson az activity editor segítségével. Szerintem valakinek a beosztott gépét más is viheti, tönkretenni úgysem tudja:). Én ezzel csak azt akartam elérni, hogy aki szeret szerkesztgetni, annak legyen lehetősége saját gépet betenni a vonat elé.

Előzmény: IST (12060)
VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12063
[folytatás] Ezt oldja meg a consistok cseréje az aktivitikben, erre van kitalálva az Activity Editor. (Települ default.) Egy, főleg jó, új act. írása nem a világ legegyszerűbb dolga, de egy kész act. -ben a consist cseréje (beleértve saját consist alkotását) igen egyszerű.

"Ha ő "csak" vezetni tud és szeret és nem belenyúlni a programba, akkor máris szívjon a vezényléssel?"

Nincs köztünk olyan, aki ne tudná a consistokat cserélgetni egy activityben. (Nagyon remélem.)

Én nem tulajdonítanék oly nagy jelentőséget a pályaszámoknak. Ha valaki vágyálma a Gigant, attól még nem lesz lelki beteg, hogy nem a V63-152 -est vezetheti, hanem be kell érnie mondjuk a V63-041 -sel. Sőt vannak eléggé megviselt külsőt tükröző Szilik, nem hiszem, hogy valaki lelkizne rajta, miért nem egy frissen felújítottat vezethet. (Kivétel a valósághoz kötődő személyes élmény, pl. valakinek az apja egy adott pályaszámú gépen szolgál stb...)

Amúgy én soha nem írtam olyasmit, hogy egy vezér csak és kizárólag egy adott pályaszámú gépen teljesítsen szolgálatot.

Lényegében minden kérdésben egyetértünk, kivéve, a consistcsere nehézségi fokának megítélését.

Előzmény: IST (12060)
oldmumus Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12062
Lementem egy bombrajderes szemellyel Szolnokig es mindenhol megallva 1:59:34
VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12061
Elnézést kérek, de az idézett részletről azt gondolom, hogy nem valamiféle magánjellegű, bizalmas dolog. Ha mégsem szokás, akkor mégegyszer bocsánat.

"Hadd ne kelljen már az összes activity-t megcsinálni az összes átfestéssel, és ezek lehetséges kombinációival az MSTS Szakigazgatónak!"

DE HISZEN EZT MONDOM ÉN IS !

Előzmény: IST (12060)
IST Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12060
Hmmm...
Mint te is írtad, ez egy e-mail volt. Amiből nem szoktunk idézni nyilvános fórumon a küldő megkérdezése nélkül. Pláne úgy, hogy csak egy részét írod ki. Én ezért küldök neked egy "szívbéli ejnye-bejnyét".

Amit idéztél az az én álláspontom. Nem az MVV-é, nem az illetékes szakigazgatóé, hanem az enyém.
Nem fogok lobbizni a saját gépek ellen sem és mellette sem. Csak szeretnék rávilágítani arra, hogy a nagyszerű ötlet nem biztos, hogy célszerű/megvalósítható/megéri a belefektetett időt.

Az rendben van, hogy te meg tudod csinálni. Csináld!
Az is rendben van, hogy más is meg tudja csinálni.
Csinálja!
DE
Hadd ne kelljen már az összes activity-t megcsinálni az összes átfestéssel, és ezek lehetséges kombinációival az MSTS Szakigazgatónak! Az hatalmas meló lenne, ráadásul hetente vagy 5 új festésű Szilit készítenek a T. urak (hajrá, csak így tovább!), szóval hetente dolgozhatná át az egészet.
(Azt meg csak zárójelben kérdezem meg, hogy az átfestésekkel a gépek belső nézete is változik, valamint a menettulajdonságok is? Hiszen úgyis belső nézetből vezet mindenki, nem?)

Ha jelentkezik Kiss Pistike az MVV-hez, aki megkapja a vezénylését, de közöljük vele, hogy a vezénylésben szereplő géppel nem mehet, mert az Nagy Jánosé, legyen kedves más gépre átírni az activity-t, szerinted mit fog szólni?
Ha ő "csak" vezetni tud és szeret és nem belenyúlni a programba, akkor máris szívjon a vezényléssel? Nem hiszem, hogy ez lenne a járható út. (A nevek kitaláltak!)

Továbbra is hangsúlyozom: _szerintem_.

Majd meghallgatjuk az MSTS Szakigazgató véleményét is.

Az MVV MSTS Üzletág próbaüzem megkezdésének határideje 2004. május 1.
Tehát legkésőbb(!) május elsejével meg kell indulnia a forgalomnak.

Előzmény: VBL (12059)
VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12059
IST írta nekem e-mailben többek közt:

"Ha valaki a saját, kedvenc pályaszámú gépével szeretné megtenni a vezénylést,
akkor hajrá, módosítson az activity-n, önállóan. Ha meg tudja csinálni,
csinálja."

Hát, aki ezt nem tudja megcsinálni, (megtanulni a kedvenc gépe kedvéért) annak egy szívbéli ejnye-bejnyét küldök ...(Még én is meg tudom, pedig nem vagyok egy nagy buherátor :DDDDD )

Eldőlt tegnap mikor robog először MSTS szerelvény MVV pályán ?

Zsivany Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12058
Miből gondolod, hogy Kelenföld kell? :)
Előzmény: maczko (12053)
Zsivany Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12057
Köszi a segítséget, de már megkaptam a szükséges képeket.
Előzmény: maczko (12053)
Zsivany Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12056
Nem, de most írtam neked, arra a címre jöhet hétköznap.
Előzmény: www.arvai.hu (12050)
VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12055
IST -nek: Lesz hivatalos közlemény a tegnapi elnökségi ülésről az MVV weblapján ?
VBL Creative Commons License 2004.04.16 0 0 12054
"Felverjük majd a Bakony csendjét a hangtompító nélküli M62-esekkel:))))"

De romantikus lélek vagy baloghgabika66, csak aztán nehogy összerúgd a port a környezetvédőkkel, akiknek manapság eléggé alacsony az ingerküszöbük :-)))

Előzmény: baloghgabika66 (12052)
maczko Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12053
Zsivány! Megvan.
Kelenföld jó?
Előzmény: Zsivany (12017)
baloghgabika66 Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12052
GaGe: Akkor mi gyakran fogunk együtt dolgozni:)). Felverjük majd a Bakony csendjét a hangtompító nélküli M62-esekkel:)))).
Előzmény: GaGe (12051)
GaGe Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12051
Én sztem akár naponta is el tudok válalni rövidebb, 1-1,5 órás meneteket, lényeg, hogy "nagydiesel" legyen :) (Szergej, Ludmilla, Me26 vagy ilyesmik. Me26 még bele is fér, mert Dispolokos :)
Előzmény: IST (12049)
www.arvai.hu Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12050
Küldtem egy mélát az itteni címedre. Megkaptad?
Előzmény: Zsivany (12047)
IST Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12049
Az ötletek jók, van olyan, ami nagyjából hasonlóan létezik is (lásd: gépek felsorolása, csoportosítása telephely szerint, képtár), DE
idő, idő, idő
Ez az aminek szűkében vagyunk.

A kétgépes menetet nem tartom valószínűnek, de majd a T. Igazgató Úr elgondolkodik rajta.

Azért nem szoktunk kirúgni senkit, mert nem teljesít egy adott feladatot. Ejnye-bejnyét mondunk neki és bízunk benne, hogy a következőt megcsinálja.
DE
Ha valaki több hónapja nem csinál semmit, az valószínűleg nem is szeretne tag lenni. Elég sok olyan jelentkezést is kaptunk, akik úgy tűnik nem gondolták át ezt az egészet. Jelentkezik, küldöm az első levelet és vezénylést, és még csak vissza sem ír hónapokig, az érdeklődő levelek ellenére sem.
Persze van olyan, hogy valaki nem ér rá akkor teljesíteni a vezénylést, mint amikorra ki van az adva. Semmi gond, létezik a mail, telefon, személyes találka, vissza lehet mondani, meg lehet változtatni, találunk rá megoldást, nincs belőle probléma. De ha nem szól semmit, csak elfelejti/nincs kedve megcsinálni, akkor hadd nézzünk rá csúnyán.

Annak örülök, hogy tudnál vállalni heti 2 vagy több menetet. Viszont odaírtad te is, hogy "valószínűleg". Szóval nem biztos.
Ezért van úgy meghatározva jelen pillanatban az MVV "alapszabálya", hogy havi 1 kötelező menetet mindenkinek teljesítenie kell. Így az is csatlakozhat, akinek nincs annyi szabadideje, de szereti a vasutat, és az is, akinek havonta többezer kilométer levezetésére van ideje. Ezért is van kitalálva a vezénylésen kívüli menet, illetve a menetrendek, aminek a vonataira lehet jelentkezni az éppen ráérő mozdonyvezetőnek.

Mindegy, majd idővel kialakul, hogy mik az igények, és azokból miket lehet megvalósítani.

Előzmény: baloghgabika66 (12045)
VBL Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12048
baloghgabika66: Sok rokonszenves, remek ötlet, különösen a képtár, és a "hónap képe". (Használjuk azt a Print Screen gombot, ha már van !)

Maradjunk annyiban, hogy heti két menet teljesíthető. Bizonyos munkafegyelem azonban kell, mint ahogy a valós vasútnál is van. Természetesen betegség, vagy "számítógép-mentes" szabadság, üdülés figyelembeveendő a Vezetőségen.
Utóbbi laptoposokra nem vonatkozik :-)))

Én mára leálltam, jó esti vonatozást !

Előzmény: baloghgabika66 (12045)
Zsivany Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12047
Szuper! :)

Mail ment!

Előzmény: Törölt nick (12042)
VBL Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12046
Tervem: A V63 vonatbefolyásoló rendszer fényjelző lámpasorának átmásolása a V43 kabinba, amiből sajna kimaradt. Van rá esélyem, hogy a TS Cab Editor valamint Photoshop segítségével sikerüljön, vagy ne is próbálkozzak vele ?

(Gondolom az eredeti Szili cab. szerzője külön az én kedvemért nem helyezi fel a sátorjelzőt ...)

baloghgabika66 Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12045
Én valószínűleg tudnék teljesíteni heti 2 menetet, valószínűleg többet is. Sőt. Viszont felesleges azért valakit úgymond "kirúgni", mert nem teljesít egy adott feladatot.
Szerintem ezt úgy is meg lehetne csinálni, hogy pl.
Lenne egy szénvonat Innentől-Onnanra. Szükség van pl. két szergejre hozzá. Mondjuk elvállalom Én, és Csitti. Akkor a 147-es, és 145-ös gépeket vetjük be. Csitti átírja úgy az activityt, hogy a 145-ös legyen elöl, én meg a 147-est tolom előre. Esetleg többen is elvállahtatják a dolgot. ( mármint nem úgy értem, hogy a végén 27 szergej húzná azt a szerencsétlen vonatot:)))).

Nemcsak a kiértékelésről lehetne képet csinálni, hanem magáról a menetről. Lehetne egy külön képtárat csinálni ennek, ahová betennék olyan Gigant-Clubosan a képeket, és mellé commentet tennénk, hogy pl: "V43-2300 Nyíregyházán 2004 Május 2-án." Lehetne díjazni a képeket is, hogy pl a "Hónap képe".

Továbbá a Virtuális TS-ezésnek fenntartott oldalon az összes gépet fel lehetne tüntetni képpel, adatokkal, állapottal. Ki lehetne találni "virtuális hibákat".

Zsivany Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12044
Semmi bajom velük, csak nem volt odaírva...

Szuper jól néznek ki!

Előzmény: V63-017 (12040)
-CatKiller- Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12043
Jók ezek, csak azt nem értem miért nem a lowpolisat festetted át?
Előzmény: V63-017 (12040)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12042
Zsivány: kérdezted a Budapest térképes albumot légifelvételekkel meg van-e valakinek. Ha az ortho fotós albumra gondolsz, nekem megvan. Ha szükséged van belőle valamire és a scannelt kép megfelel beszéljük meg.
Előzmény: Zsivany (12017)
GaGe Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12041
"Jadro lapján is említett ugyancsak tetszetős KMJ megy a "nyíregyházás" Global-lal is, nem kizárt, hogy még egynehány vonal is elfogadja ..."
Minden olyan pálya megy vele, ami az alap TS sínkészletett használja.
Előzmény: VBL (12037)
V63-017 Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12040
Zsivány!

Igen, az! Miért, nem lehet rajta észrevenni? Vagy valami baj van vele?

Csitti

Előzmény: Zsivany (12015)
VBL Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12039
"Tény, hogy az emberek töbsége nem olvassa el a telepítőben megjelenő szövegeket. A letöltési helyen semmi nem int az óvatosságra."

Igen, de épp azért (is) van a fórum, hogy tisztázódjanak a dolgok. Mint ahogy tisztázódtak is. Kár lenne, ha a fentiek miatt nem lenne ez hivatalos MVV útvonal.

Előzmény: www.arvai.hu (12038)
www.arvai.hu Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12038
Ezen elvitatkozgattunk már. Tény, hogy az emberek töbsége nem olvassa el a telepítőben megjelenő szövegeket. A letöltési helyen semmi nem int az óvatosságra. Arról sincs szó, hogy bármi a Global-ba is pakol. Mitől szabványos az Xtracks és mitől nem ennek a pályának a bővített sínkészlete? Az Xtracks elfogadott, egységesített, a fejlesztők rendszerint ez alá fejlesztenek. Az ehhez szükséges dokumentáció is benne van a csomagban.
Előzmény: VBL (12037)
VBL Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12037
"Bp-Nyíregyháza vonal telepítése itt a fórumon olvasottak alapján "kissé" macerás." (IST)

Ismer valaki ilyen szépen kidolgozott, objektumgazdag MAGYAR és villamosított pályát ? Én nem. De ha van, szóljatok, érdekel.

Nem tudom miért volt macerás egyeseknek és miért nem másoknak (köztük nekem sem, aki 43 éves fejjel biztos nem tartozom az ifjú titánok közé ...)
Néhány dolgot azért megjegyzek:
1.) Az alap activityket törölje, aki nem akar a consistok cseréjével bajlódni
2.) A Global mappáról egyébként is illik biztonsági másolatot csinálni minden olyan alkalom előtt, ha tartalma változik.

Szóval, időnként cserélgetni kell az azonos nevű, de értelemszerűen más-más helyre mentett Globalt -t, ennyi az egész, ezért kárpótol a pálya szépsége, kidolgozottsága. Sőt ! Jadro lapján is említett ugyancsak tetszetős KMJ megy a "nyíregyházás" Global-lal is, nem kizárt, hogy még egynehány vonal is elfogadja ...

Előzmény: IST (12036)
IST Creative Commons License 2004.04.15 0 0 12036
"ami heti 2 kötelezően teljesített menetet jelent."

Akinek ez sok, az nem való mozdonyvezetőnek !

Megint csak azt tudom mondani, tapasztalatból, hogy ez márpedig sok. Valószínűleg 1-2 hétig még menne a dolog mindenkinél, aztán pedig jönnének a kifogások, hogy most ezért nem tudtam, most azért nem, stb.
Ezért van az, hogy a vezénylésen kívüli meneteket is elfogadjuk. Tehát lehet végigmenni a pályákon magánszorgalomból (vonalismeret jelleggel), az is bekerül a statisztikába, értékelve lesz. De csak az után, hogy az illető teljesítette a kötelező feladatát.

Szerintem két pálya elég. Mondjuk a Bakony és a Budapest-Nyíregyháza, mindkettő nagy sikert aratott. Továbbra is amelett lobbizok, hogy legyen villamosított vonal. Sajnos a Bp.-Vác iszonyúan objektumszegény, amit azért is fájlalok, mert az utat a valóságban több százszor megtettem, Vácon lakom. :-((

Lobbiznod nem kell, mi is szeretnénk egy villamosított vonalat is.
Csakhogy a Bp-Nyíregyháza vonal telepítése itt a fórumon olvasottak alapján "kissé" macerás. Nem az én tisztem megítélni, hogy alkalmazható lesz-e vagy sem, de ha készül hozzá egy (esetleg kettő-három) olyan file, amivel lehet normálisan telepíteni, és ami elvégzi a Global könyvtár (vagy micsoda) ide-oda másolgatását adatvesztés nélkül és egyszerűen, akkor gondolom felkerül a játszható vonalak listájára.
De erről majd tényleg inkább más fog nyilatkozni, én ugyanis nem értek hozzá.

Előzmény: VBL (12032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!