Keresés

Részletes keresés

vaskerék Creative Commons License 2006.09.16 0 0 665

Egy szép kép, négy új SD-70ACe mozdony gépmenetéről. A szinezés Union Pacific.

 

Összteljesítmény: 12.840KW  (4x3210KW)

Össztapadás:       760 tonna  (4x190tonna)

Indító vonóerő:  ~3000KN      (4x750KN)

 

 

 

A kép a www.railpictures.net  -ről származik.

 

etwg Creative Commons License 2006.09.15 0 0 664

A keleti portálja valoban iszonyatosan magas, és gondolom eredetileg mint egy tölcsért kivánták kialakitani, ami keletfelé vastagodo keresztmetszetet adott, igy automatikusan lett volna benne a huzat, de valoszinüleg ez nem lett elég nagy látván a mai hatalmas ventillátorokat.

Amúgy én is a 2. verziora tenném le a voksot.

Előzmény: bodecsabi (663)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 663
Köszi, én is keresek. Párszor már mesélted ezt, és nagyon tetszett az ötlet, de még sehol sem láttam cicafüles alagútról fényképet. (Elképzelni el tudom :)))) )

Mellesleg, a képeken elnézve a Moffat alagút méreteit, szép magasnak tűnik, el tudom képzelni, hogy elfér ott az emeletes konténer.

Persze felmerül az emberben a kérdés: miért ilyen magas az alagút? A húszas években, az alagút építésekor is már ekkora volt felfelé az űrszelvény voltak ilyen magas vonatok? Nem hinném, hogy előrelátóan nagyobbra építették az alagutat, inkább két dolgot tudok elképzelni:

1: később átépítették az alagutat?
2: 1928-ban adták át, hossza kábé 10 kilométer. Akkor még gőzösök jártak benne, így a nagyobb keresztmetszet a jó szellőzéshez volt elengedhetetlen, a dízelkorszakban ennek hasznaképpen ki lehetett használni a nagyobb belmagasságot.

Csabi
Előzmény: manhattani (660)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 662
Előzmény: manhattani (661)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 661

Találtam valami érdekeset a TRAINS-ben.

A genset, jellemzõen tolató (bár road-switchernek hívják) mozdonyokban több (ebben három) dízelmotor-generátor együttes van, és annyi jár, amennyi épp kell. Nyugalomban meg valamelyik egy idõre beindul, hogy készenlétben tartsa a mozdonyt. Jobb, mint a dízelmotoros és akkumulátoros hibrid mozdony. Érthetõ, kis vonatsúlynál és kis gyorsulásnál vagy csak sebességtartásnál több energia kell egy nagy motor dugóit fel-le rángatni, mint a vonatot mozgatni.

Ez a mozdony 3 x 667 LE-s, az UP máris rendelt 80-at, mások meg még 60-at.

A Railpower Technologies képei, a TRAINS-bõl.

manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 660
Azt a cicafül egy, az amerikai tévéről vett VHS felvételemen látom. Ezekből néhányat már DVD-re írtak, amikből néhány épp zorwicknál van, úgyhogy fogalmam sincs, hogy megvan-e nála DVD-n. Mostantól úgy nézem az ami kazettáim, hogy keresem a cicafület, és ha megtalálom, akkor gőzöm sincs, mit teszek, esetleg lerajzolom és beszkennelem...
Előzmény: bodecsabi (649)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.15 0 0 659

Ne keverd a Turbotraint a JetTrainnal...

 

http://en.wikipedia.org/wiki/JetTrain

 

Nem a CN, illetve az Amtrak két különböző, gázturbinás motorvonatára gondoltam,

hanem a Bombardier 2000-ben sínretett vontatófejére, ami az Acela vontatófeje tervei alapján épült.

Előzmény: 007Gergő (658)
007Gergő Creative Commons License 2006.09.15 0 0 658
Jet-trainről az Eisenbahn Magazinban 2006/9-ben van egy cikk.
84-ben még használta őket a CN Kanadában, a 2db amerikai még a 7-es években kiszált. a Newyork - Boston között közlekedett.
Sok probléma volt velük, nem váltakbe, bár a kanadaiak az utolsó évben egyszer sem hibásodtak meg.
Előzmény: vaskerék (641)
RhB Creative Commons License 2006.09.15 0 0 657

Ezt örömmel hallom ,hogy mehet szólóba is.

...de azért nem ez a jellemző... :-)))

 

Eddig csak Mechanó kocsijaim voltak/ de nem nagyképűségből/ szerintem elég elnagyoltak,bár kisúlyoztam őket mégis rosszul futottak.

 

Azt jól látod, hogy elnagyoltak. Ezek a kocsik pont ugyanazok, mint amelyeket 25 évvel ezlőtt is gyártottak, csak most már fém kerékkel vannak és talán a feliratok élesebbek. Neked még műanyag kerekűek vannak, vagy a fémkerekű futott rosszul?

 

...állítólag már nem használják,de egy Gaboos-kocsival...

 

Nem "Gaboos", hanem "caboose"! :-))) Nemcsak állítólag nem használják, hanem ténylegesen sem. Pontosan a modern mozdonyok tágasabb és kényelmesebb kabinjai miatt szorultak ki (de erről majd úgyis írok egy cikket az usavasut.hu-ra :-)))) ). Az viszont eltérő, hogy melyik vasút mikor szüntette meg a használatát. Pl. a CP néhány éve még használta őket a gabonaszállító vonatok végén, talán még most is.

 

Végül is tetszik mindegyik kocsi talán az hosszú négyten gelyes alacsony oldalfalú kevésbé.

 

...az manapság úgysem jellemző, bár egy általad említett SD7/GP7 mögé azért nem árt egy-kettő... :-)))

 

Nem tudod a Láng börzén előszoktak fordulni nem Mechanó amerikai cuccok is?

Nem jellemző, de ha mégis, azt mi úgyis megvesszük előled. :-)))

 

Nekem is rémlik ilyen kép ,hogy valami más társaság gépe elé CP gépet tettek,majd utána nézek...

 

Sokféle mozdonnyal megy együtt (pl. UP, CSX, NS), ilyenekről vannak képeim. Ne strapáld magad a keresgéléssel, csak akkor szóljál, ha BNSF-fel látod... :-)))

 

------------

Amúgy szoktál menni a Lángba? Én megyek most vasárnap is, esetleg ott találkozhatnánk. Tudok vinni mutatni dögös teherkocsikat is. Ha oké a dolog, akkor email-ben vegyük fel a kapcsolatot (miről ismerjük meg egymást, mobilszám meg ilyesmi).

 

 

Előzmény: bézés (656)
bézés Creative Commons License 2006.09.15 0 0 656
Ezt örömmel hallom ,hogy mehet szólóba is.
Egyenlőre /csak nehogy Zorwick meglássa/ Európai javában négytengelyes kocsikból álló vonatokat vontatok vele.Eddig csak Mechanó kocsijaim voltak/ de nem nagyképűségből/ szerintem elég elnagyoltak,bár kisúlyoztam őket mégis rosszul futottak.Az E-bayon szoktam látni gyönyörű kocsikat,de elég húzós az áruk.
Egyszer talán sikerül beszerezni néhányat.Amúgy nagyon tetszene egy zárt tartályvonat a végén ,állítólag már nem használják,de egy Gaboos-kocsival,de jólenne sok kocsiból élló érc vagy szénszállító.Végül is tetszik mindegyik kocsi talán az hosszú négyten gelyes alacsony oldalfalú kevésbé.Nem tudod a Láng börzén előszoktak fordulni nem Mechanó amerikai cuccok is?
Nekem is rémlik ilyen kép ,hogy valami más társaság gépe elé CP gépet tettek,majd utána nézek ,kaptam egy CDnyi fotót amerikai gépekről,meghát itt a neten is rengeteg van ,én a Siti Fotografici-t szoktam böngészni.
Kár,hogy a Kato csak modern gépekkel foglalkozik az a GP 35 ös nem nagyon tettszik.
Előzmény: RhB (652)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 655
Előzmény: etwg (653)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 654
Köszönöm, ezeket a képeket már megtaláltam (sőt, még többet is), de egyiken sem látom a cicafüleket...

Csabi
Előzmény: etwg (653)
etwg Creative Commons License 2006.09.15 0 0 653

Ime a link

 

moffat

 

 

nagyon sokszor át lett alakitva, 1999-ben amikor utoljára jártam ott éppen egy ugy ventillátor szreltek be, ami akkor volt, hogy 2 vagonon hozták és rámolták éppen le.

Előzmény: bodecsabi (649)
RhB Creative Commons License 2006.09.15 0 0 652

Ezért gondoltam az SD-70 esem elé egy Switchert bár jehet,hogy nem lenne szép látvány.

 

Ez tényleg nem lenne szép látvány. Na meg a valóságtól is egy kicsit elrugaszkodott lenne... :-)))

 

Esetleg adjál tanácsot mi illik előfogatnak.

Itt két dologra kell figyelni:

 

1) A valóságban mivel szokták előfogatolni.

 

Itt gyakorlatilag minden, abban az időszakban használt vonali gép előfordulhat. Kinézetre legjobban egy hasonló kategóriájú modern gép passzol, tehát egy SD50, SD60, SD70, SD80, SD90 valamelyik variációja vagy egy GE gép (Dash-8, Dash-9, AC6000). Természetesen lehet második generációs dízel is (pl. SD40, SD45, U...C), de előfordulhat 4-tengelyesel is (pl. GP40, GP50, GP60, U...B stb.). Na persze a típus felsorolás nem teljes. Viszont tolatómozdonnyal nehezen tudom elképzelni...

 

Tartozhat más társasághoz is, de azért lehetőleg fotó alapján válassz mellé "társat", bizonyos kombinációkat pl. még nem láttam. (Sajnos ilyen a korábban szóba került BNSF-CP kombináció is, pedig egymás mellett mászkálnak, mégsem láttam fotót ilyen párosról. Ha valaki tud ilyen fotót, plíz...)

 

2) Modellben hasonló menettulajdonságuk legyen.

 

Ha a két mozdony sebessége eltér egymástól, akkor az erő nagy része egymás szivatására megy el, és nem a vonat húzására. Ebből a szempontból célszerű azonos gyártótól választani, és megintcsak a fent említett hasonló kategóriából. Sajnos a menettulajdonság a vásárlás előtt nem biztos, hogy kiderül. (Pl. nekem a két Athearn GP60M között baromi nagy a sebesség különbség, pedig látszólag két tök egyforma mozdonyról van szó.) Természetesen más modellgyár terméke is lehet hasonló sebességű, de erről egyelőre nekem sincs tapasztalatom. Digit gépeknél a mindenféle CV-értékekkel ezt jobban be lehet játszani.

 

A tolatómozdony ebből a szempontból sem ajánlott, mert ezek modellhű sebesség esetén sokkal lassabbak. Ha mindenképpen rövidebb mozdonyt szeretnél, akkor egy 4-tengelyes vonali gépet válasszál. Sajnos a KATO-nak csak GP35-ese van, amit ebben az időszakban már csak leginkább tolatószolgálatra használtak, tehát nem igazán passzol az SD70 mellé. Viszont ha nem vagy ennyire szigorú, akkor mehet...

 

Amúgy olyat is csinálhatsz, hogy az SD70 szolóban viszi a vonatját, és egy másikat pedig két 4-tengelyessel húzol.

 

-------

 

Milyen tehervonat(ok)at szeretnél?

 

Előzmény: bézés (650)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.15 0 0 651
A régi expressz kocsik voltak olyan magasak, mint ma két konténer egymáson, csak a személykocsik teteje domború, a konténer meg szögletes.

Tehát elég nagymértékben előrelátó vagy szerencsés volt a társaság: az idők során megúszta a cicafülekkel. (Amihez az kellett, hogy már a vonal építésekor legyen elég nagy forgalom, ami elég sok és elég nagy kocsit igényel, vagy legyen elég olcsó munkaerő, amely a magasabb és szélesebb alagutat még a költségvetési lehetőségeken belül megcsinálja, vagy a beruházónak legyen annyi lehetősége, hogy 100 évre tervezhessen.)

Na, de inkább megvárom a készülő összeállítást, amihez előre is minden jót kívánok.

hm
Előzmény: manhattani (647)
bézés Creative Commons License 2006.09.15 0 0 650
Azt hiszem már beszélgettünk a Topikban arról,hogy többféle Vasuttársaság mozdonyait is egybekapcsolták,gondolom bérelték ezeket.Ezért gondoltam az SD-70 esem elé egy Switchert bár jehet,hogy nem lenne szép látvány.Meg elég kicsi terepasztalom van Ezért gondoltam egy hosszú és egy rövid gépet.
A többi jelzett gép pedig egyszerűen tettszik.Esetleg adjál tanácsot mi illik előfogatnak.
Még azt szeretném kérdezni ,hogy ezek a mostani vasuttársaságok nyereségesek,nincs állami dotáció?Mert ha igen adhatnának tanácsot a MÁV Cargónak,mert egyes vonalakon veszteséges az áruszállítás.
A gázturbinás mozdonyról van egy szép kép a Mezei féle könyvben./Union Pacifik/.
Előzmény: RhB (645)
bodecsabi Creative Commons License 2006.09.15 0 0 649
"Ezért a Moffat-alagút felsõ részébe két vájatot csináltak, így olyan, mint a cica feje a két fülével."

Erről van képed? Idáig egyetlen, Moffat-alagútról készült képen sem láttam a cicafüleket...

Csabi
Előzmény: manhattani (647)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 648
Akkor jól gondoltam :-))
Előzmény: hmsoft (646)
manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 647

>Aztán itt jön az állam mint moderátor szerepe, …

Azt sejtem, hogy inkább a Wall Street, including everything… Az állam korlátozza a trösztösödést, a Wall Street meg eldönti, hogy egy vasút építhet-e valahová vonalat, és ha úgy dönt, hogy nem, nem ad rá kölcsönt, és kész.

 

Erõs meggyõzõdésem, hogy az EMD-t azért tartják életben, most épp Kanadában, mert ha megszûnne, a GE mozdonyárai elszállnának, ami rossz lenne sok más üzletnek.

 

Mióta meg a világ globalizálódott, a Boeing ellensúlya az Airbus, mert még a hatalmas amerikai gyártási kapacitások sem lettek volna elegendõk egy ekkora konkurencia létrehozására, bár ez itt OFF egy picit.

 

>a meglévõ kocsik méretei alapján elkészültek a mûtárgyak, már az ûrszelvény határozza meg az újabb kocsik méreteit

Már többször leírtam, ha itt is, bocs. A régi expressz kocsik voltak olyan magasak, mint ma két konténer egymáson, csak a személykocsik teteje domború, a konténer meg szögletes. Ezért a Moffat-alagút felsõ részébe két vájatot csináltak, így olyan, mint a cica feje a két fülével. Félelmetes nézni, ahogy vagy 100-zal száguld ki a konténer sarka a bevágásban.

 

Gondolom, az a földgázturbina teher célokra készül.

Előzmény: hmsoft (643)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.15 0 0 646
...mégvalami, az egyértelműség kedvéért: a cirillbetűs gázturbinás gép tehervonati.

hm
Előzmény: hmsoft (643)
RhB Creative Commons License 2006.09.15 0 0 645

bézés a Börze topikban:

 

Háááát kéne az SD 70-esem elé 1 előfogat,mert állítólag ezek egyedül nem közlekedtek,de szeretnék 1 Switchert,1 SD7-9 -est esetleg 1 GP-7est., RS-11-est.

 

És mindez Burlington Northern akar lenni? Arra azért gondoljál, hogy az SD70 és a felsorolt többi nem igazán azonos korszak! Azok még az első generációs dízelek az 50-es évekből, ezek a nagy vasúttársaságoktól már kikoptak, mire az SD70 és társai meggyüttek.

 

És mi lenne az előfogat?

manhattani Creative Commons License 2006.09.15 0 0 644

Az a gázturbinás mozdony a villamos Acela nem villamosított pályára való kiterjesztése lett volna. Semmi hír az alkalmazásáról, aminek jó oka van. Az Acela alatt átépítették a pályát végestelen végig. Senki nem fogja átépíteni a pályát nagy sebességre Chicagotól Calforniáig. Sajna a személyszállítás nem ér annyit. Majd ha a tehervonatok is nagy sebességgel akarnak menni…

 

> Más kérdés, hogy véleményem szerint a nagysebességû vasút csak villamosított, nagysebességre alkalmas pályán képzelhetõ el, …

Szerintem nem villamosított pályán is elképzelhetõ, bár villamosítotton és Európában gazdaságosabb.

Előzmény: vaskerék (641)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.15 0 0 643
OFF
A keleti oldalon a földgázüzemű gázturbina most az esélyes. A projektet az RZD finanszírozza, egy 2x4000 kW körüli teljesítményű, kétszekciós gépről lesz szó. Az új tervezésű gázturbina ugyan továbbra is fajlagosan többet iszik, mint egy mai dízelmotor, viszont földgázból carszkojeszelóban sok van, óccsóér'. Eredetileg szeptember 1-re el kellett volna elkészülni a prototípussal, úgyhogy a fiúk csúsznak egy kicsit...
ON

hm
Előzmény: vaskerék (641)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.15 0 0 642
A Ford se volt hülye, meg a GM sem. Akkor mondták, amikor nem volt konkurenciájuk.
Aztán itt jön az állam mint moderátor szerepe, hogy ha éppen nem lenne konkurrencia, akkor is legyen. Aztán ez vagy bejön, vagy túl drága ahhoz, hogy bejöjjön, és menetközben ejtik vagy átvariálják - de közben meg egyszercsak előtűnik a természetes konkurrencia.
(Olyan ez, mint egyes hazai tavak vízszintje miatti aggódás: már-már sikerülne valamelyik maffiának sikert elérnie és jó sok pénzért zsíros üzletet lenyúlnia, azt' jön egy kicsit esősebb időszak, és lehet másik munka után nézni...)

Az úrszelvényt meghatározta a kocsik mérete.
...aztán, ha nem valami kietlen pusztaságon halad éppen az a vasútvonal, akkor onnantól kezdve, hogy a meglévő kocsik méretei alapján elkészültek a műtárgyak, már az űrszelvény határozza meg az újabb kocsik méreteit. Egészen addig, amíg már túlságosan gátol, és x beruházás árán lépésekre kerül sor. Viszont az "onnantól" és az "addig" között a vasúttársaság be van szorítva a saját adottságai közé. (Az "addig" után meg majd az új adottságok közé...)

hm
Előzmény: manhattani (639)
vaskerék Creative Commons License 2006.09.15 0 0 641
"vagy a gázturbinás, ami meg ivott, mint állat. Ettõl eltekintve az evolúciós törzsfejlõdés egyenes volt."


Igen, a gázturbinás kissorozatú mozdonyok zsákutcának bizonyultak az '50-es, '60-as években, azonban pár éve a Bombardier "felmelegítette" a technológiát a Jettrain powercar-ban, ahol az Acela alapú, mintegy 100 tonnás vonófej 3750KW teljesítményt produkál a gyártó egyik repüléstechnikában használatos gázturbinájával.

Mi van ezzel a járművel?
Bevált?
Tervezik a sorozatgyártását?
Miért nem hallani róla semmit?
Hány kisérleti darab készült belőle?


Jellemző, hogy kezdetben Kaliforniában Transrapidot tervezgettek, majd 200mp/h (320Km/h) sebességű TGV szerelvényeket, a közelmúltban már "csak" Jettraint, amivel a villamosítás költségeit megtakaríthatnák. Más kérdés, hogy véleményem szerint a nagysebességű vasút csak villamosított, nagysebességre alkalmas pályán képzelhető el, a Jettrain 2x3750KW teljesítménye kevés egy 600 tonnás vonat továbbítására, ahogy a 2x4800KW teljesítményű Acela is csak helyenként képes a 240Km/h sebesség üzemszerü produkálására...
Előzmény: manhattani (639)
manhattani Creative Commons License 2006.09.14 0 0 640

Jó ez a kép, bár a remiz elég nyamvadka :-))

Manhattan 34. utcája környékén, a Pennsylvania station tárolójában dél körül mindig  látható 20-25 szerelvény :-)

Előzmény: seTTebello (638)
manhattani Creative Commons License 2006.09.14 0 0 639

> És a vasúttársaság nem mondta erre azt, hogy a konkurrens gyártó aszonta' nekünk, hogy megcsinálja pirosban is, úgyhogy ha maguk nem, akkor...
A Ford se volt hülye, meg a GM sem. Akkor mondták, amikor nem volt konkurenciájuk.

 

> Na de a fennálló viszonyok is változhatnak, és a technológiai lehetõségek visszahatnak az elérendõ célokra.

A viszonyok: sok áru, amit minél gazdaságosabban (minél kevesebb emberrel) kell elszállítani. Ehhez meg a minél erõsebb mozdony a jobb.

Volt olyan próbálkozás, mint pl. egy Krauss-Maffei dízel-hidraulikus mozdony, ami nem vált be, vagy a gázturbinás, ami meg ivott, mint állat. Ettõl eltekintve az evolúciós törzsfejlõdés egyenes volt. Mi sem mutatja ezt jobban, mint hogy a két legnagyobb konkurens gyár ugyanott kötött ki: 6000 LE-s, Co’ Co’, négyütemû motoros, aszinkron hajtású mozdony.

 

> a mozdony lehetõségeit - a pillanatnyilag elérhetõ technológiákon kívül - a szomszédos rendszerek korlátozzák: ûrszelvény, pálya, állomások hossza, ívsugarak, bizber és társai.

Az úrszelvényt meghatározta a kocsik mérete. A pálya a síkon és a sivatagban egyenes volt, a hegységekben meg kanyargós, mindegyik társaságnak… A teherpályaudvarok meg akkorák, hogy külön autó volt arra, hogy a dolgozó elmenjen a túlsó végéig. A bizber sem volt korlátozó tényezõ, ahogy etwg is írta, ha egy tehervonatnak hétfõn meg kellett állni Chicagoban, vasárnap este elkezdett fékezni.

 

Amikor meg a nagy társasághoz megjött a következõ teljesítményfokozatú mozdony, az öregeket boldogan átvették a kisebb, teher ráhordó társaságok. Na, itt talán volt egy lemetszett oldalág: megesett, hogy egy ilyen átvett mozdonyból kiszerelték a turbót, mert a kisebb társaságnak nem nyújtott akkora elõnyt, mint amennyi gondot a karbantartása jelentett.

Na, úgy látom, lesz itt mirõl írni, már hozzá is kezdtem volna, ha nem most érek haza…

Előzmény: hmsoft (631)
seTTebello Creative Commons License 2006.09.14 0 0 638
bézés Creative Commons License 2006.09.14 0 0 637
Köszön a válaszodat,de azt hiszem maradok a régi módszernél.
Előzmény: hmsoft (636)
hmsoft Creative Commons License 2006.09.14 0 0 636
OFF
Inkább virtuális pénztárca, amely kártyán keresztül tölthető. Végülis egy micro payment-változat, bár egyszeri, kártyán keresztüli közvetlen használat esetén olyan, mint egy online internetes kártyás fizetés.
ON

hm
Előzmény: bézés (634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!