"Halált okozó légi közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt emelt vádat az ügyész egy oktató ellen, akinek mulasztásai miatt május 20-án Nyíregyházán egy tanuló a vitorlázó repülőgéppel lezuhant, és életét vesztette - közölte a Szabolcsihírrel Dr. Szilágyi László sajtószóvivő."
Tényleg van olyan bűncselekmény, hogy "oktatás nem megfelelő lepapírozása"?
Ha esetleg nincs, akkor visszatértünk az eredeti kérdéshez (amire egyébként egy "nem tudom" is érvényes válasz lehet), tehát hogy mi a vád tárgyává tett cselekmény és mi annak -- az ügyészség szerinti -- minősítése. Vagyis hogy milyen bűncselekménnyel vádolják az oktatót.
Megint lendületesen cáfolsz valamit, amit senki sem állított.
Érdemi hozzászólás helyett az önkéntes rendőrködessel viszont szétOFFolod a topikot.
Ha egy repülőszerencsétlenség ügyében vádat emelnek egy oktató ellen, akkor bizony nagyon is érdekes és ON kérdés, hogy milyen bűncselekménnyel vádolják. (Ami pont annyira nyilvános adat, mint a vádemelés ténye, amiről az ügyészségi szóvivő adott tájékoztatást.)
Mert nyilván nem mindegy, hogy saját zsebre adta ki a gépet és emiatt sikkasztás a vád (nincs összefüggés a balesettel), vagy okirathamisítás az igazolt órák miatt (lehet összefüggés), esetleg közlekedési vagy foglalkozás körében elkövetett bcsk a vád, mert akkor direkt összefüggést lát az ügyészség az oktató magatartása és a baleset között.
Hogy ez téged nem érdekel (vagy nem érted a különbséget), attól ez még nagyon is ON kérdés.
Szemben a hianyos tudáson alapuló örökös kioktatásaiddal, ami erősen OFF, szóval befejezhetnéd már végre.
Valamennyi gravitáció mindenképp kell, elég durva következményekkel járna már a jelentős csökkenése is.
Érdemes amúgy eljátszani a gondolattal, mi is lenne, ha mondjuk a gravitáció hirtelen a felére csökkenne... A légkör pl. kapásból megritkulna, a légnyomás lecsökkenne, a magasabban élő emberek így pl. nem biztos, hogy nem fulladnának meg azonnal... A dugattyús és gázturbinás gépek leadott teljesítménye erősen lecsökkenne a ritkább levegő miatt, de cserébe legalább a légellenállás is kisebb lenne, ill. fele felhajtóerő is elegendő lenne a repüléshez.
Minden gépjármű sokkal gyengébbé válna, viszont a légellenállás csökkenése az ő gazdaságosságukra is kedvezően hatna. A fékek hatásfoka jelentősen lecsökkenne, hiszen a tapadás felére esne, de a tömeg megmaradna... És továbbgondolva még sok-sok változás lenne, megkockáztatom, hogy az egész életünk felborulna tőle.
De ebből még mindig nem derült ki, hogy milyen bűncselekménnyel vádolják az oktatót.
Hogy tett (vagy nem tett) valamit, ami összefüggésben van a bekövetkezett balesettel, az még önmagában nem bűncselekmény.
A valótlanul beírt repült órák (ha voltak egyáltalán) önmagában hamis magánokirat felhasználása bűncselekményt (leánykori nevén: magánokirat-hamisítás) valósíthatnak meg, de az itt valóban OFF.
Ami viszont ON lehet, az az, hogy mit kellett tennie (vagy nem tennie) ahhoz, hogy a közlekedési vagy foglalkozás körében elkövetett bűncselekménnyel legyen megvádolva.
Ez egy egyelőre még francia lajstromú, és Airbusos hívójelű gép, így minden bizonnyal az Emirates nem vette még tulajdonba, azaz sok közük még nincs ehhez.