Keresés

Részletes keresés

tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.04 -3 2 468

Lézer lemezjátszó már régóta van, 5 lézernyalábot használ, 2 a hangot szedi, 3 pedig a másik kettőt pozicionálja. Lehet szabályozni, hogy a barázda falának melyik részét tapogassa, így a kopott lemezekből is képes jó hangot kinyerni. Egyetlen hátránya, hogy a lézer nem tud különbséget tenni a barázdafal és a kosz között. Míg a tű képes bizonyos szennyeződéseket "félrelökni" addig a lézer hibátlanul letapogatja őket.

 

Amúgy hangszedő terén is számos eltérő technikai megoldás létezik, némelyik egészen kis mozgatott tömeggel működik.

 

Ami a kopást illeti, Lukaschek egy interjúban elmondta, hogy minden Benz Micro hangszedő teszteléséhez ugyanazt a lemezt használja. Ez a lemez úgy kb negyvenezer lejátszáson van túl, és már hallani rajta, hogy kopott, de még használható. Tiszta lemez, és jól beállított hangszedő kérdése az egész.

Előzmény: naiv_ (466)
gabocza1 Creative Commons License 2021.01.04 -3 2 467

Kissé el vagy maradva, már régen van lézeres letapogatású lemezjátszó, de valahogy mégsem terjedt el...

Előzmény: naiv_ (466)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.04 -4 0 466

Meg kell mondjam, a piacon elérhető összes hangszedő muzeális ipari hulladék (bár most már ROHS...:), össze-vissza karcolja,rongálja a lemezeket, némi fejlődés mutatható csak ki Alva 1877-as évi, majd Berliner modelljéhez képest...:)

Az előre lépés akkor lesz, ha elhagyjuk a tűt, minden bajok okozóját a sztoriból, s helyébe lép valami végtelenül könnyű letapogató - pl. a fény (laser) sugár. Egyik kitűnő rokonom már szekesztett ilyet, több-kevesebb sikerrrel, mellyel "Bartók" típusú hengereket lehetett azok megsértése nélkül visszaolvasni, kissé lassan... De ahogy az elektronika és a processzor technika lépdel előre, elképzelhetőnek tartom az on-line gondmentes működést is, igaz néhány problémát ehhez még meg kell oldani a digitális információk gyors feldolgozása mellett... Hiszen sztereo nformációról van szó, s a laser sugár megelelő irányítása nem piskóta feladat, de szerintem valamilyen holografikus feldolgozás megoldhatná ezt. Remélem a japánok, kínaiak, esetleg az amerikaiak erőteljesen dolgoznak a projekten - az európaiakban nem bízok, azok már erősen ellustultak, és du 15::30-kor ledobják a ceruzát a munkaasztalra, ha egyáltalán felvették (home office)...:) 
Sajnos egyelőre a Shurenak, Ortofonnak, AT-nak stb. nem kell agódnia, s az ipari gyémántnak is lesz még helye... - de a gépészmérnökök sem maradnak munkanélkül, ha valaki lép egy használhatót a projektben.
Egy biztos, a high-end kereskedők nem fognak rosszul járni.

Előzmény: teisfiamblutusz (461)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 465

Szerintem olcsóbb megoldásokkal is célt lehet érni, pl. 15 kilós tömör Corian plinth... Érdemes a hajtáshoz méltó minőségű darabra (SME309) lecserélni a hangkart, a lemezpárnát (plexire, méginkább Achromatra) is, végül veszünk bele egy ilyen kis piros bizb***t ki ne mondjuk, mennyiért, és voila, kész a High End direktrdrájv:)

 

Mielőtt valaki azt hinné, hogy a jó hang receptje ennyiből áll, megismételném Mono kollega figyelmeztetését: "minden híreszteléssel ellentétben NEM lesz feltétlenül jobb a végeredmény, ha egy olcsóbb vagy közepes láncba egy nagyon drága, kifinomult komponenst illesztesz"

 

 

Előzmény: tibtiborkaba_new (460)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 3 462

Ha fikarcnyit is konyítanál hozzá, tudnád, hogy azért raknak alap hangszedőt a lemezjátszókba, mert úgyis mindenki lecseréli valami ízlésének megfelelő komolyabb darabra. Ezt érdemes a forgalmazóval rögtön vásárláskor megbeszélni, mert ha ott veszed meg a jobb hangszedőt, akkor a Red-et beszámítják. Azt, hogy a Red ezer sebből vérzik, a forgalmazó is tudja. Egy márka legolcsóbb, legalapabb hangszedője nem szokott a teremtés koronája lenni, ez közismert, bár neked valszeg ez is újdonság.

Előzmény: teisfiamblutusz (461)
teisfiamblutusz Creative Commons License 2021.01.03 -3 2 461

ha kicseréled a hangszedőjét valami hallgathatóra, az elftárs szerint.:O

akkor a majdani at 140-es is mehet a levesbe..

itt a névtelenség mögé bújva meri ócsárolni, bezzeg ahhoz nincs mersze, hogy a forgalmazónál kiverje a hepajt mekkora bóvlit árul.

Előzmény: naiv_ (450)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 1 460

A kávára gondolsz, amit a kibelezett SP-10-hez fejlesztett? Azok iszonyat pénzekért cserélnek gazdát...

Előzmény: btamas70 (459)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 459

Az a helyzet, hogy Technicsen, mint az Mich Cotter óta ismeretes, nem csupán a hangszedőt érdemes kicserélni... persze úgy nem kevéssel lépnék túl a félmisit. (Egyébként mondta valaki, hogy muszáj mindenből vadiújat venni?)

Előzmény: tibtiborkaba_new (455)
quad Creative Commons License 2021.01.03 -3 0 458

Én - ha jól emlékszem - 1981-ben vettem, Dual/Shure  TKS 390 hangszedővel, de később Ortofon MC200-al hallgattam.

(Ez volt a könnyű, nagy engedékenységű ULM hangszedők "aranykora") 

Előzmény: tibtiborkaba_new (456)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 457

200 angol fonttal drágábban eléri a Rega Planar 3 / Elys szintjét, de legalább Technics, hát köszi...:):)

(Természetesen butaság lenne egyenlőségjelet húzni közéjük, annyira másképpen szólnak.)

Előzmény: tibtiborkaba_new (452)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 1 456

A 741 elég késői. Én egy 704-et tettem rendbe egy kollégának, kb 30ezerbe fájt a makulátlan 704 egy Shure V15 III-al. Egészen jó lett, mondjuk egy rendes kávát elbírt volna a műanyag teknő helyett.

 

A szabályozás csak a szervós motorokat érinti. Amelyik nem szervós, ott segít a tömeg, mert kiegyenlíti a cogging-ot. A tányér tehetetlensége segíti a motort.

Előzmény: Mono SE (454)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 1 455

Nyugodjál le, ha a Technicssel adott alap Ortofon Redet lecseréli valami hallgathatóra, akkor a végösszeg bele fog karcolni az 500k-ba.

Előzmény: teisfiamblutusz (453)
Mono SE Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 454

741-et nem láttam még. A hfm írt egyszer a 721-ről, aminek kapcsán félve ugyan, de vettem egyet a zeneművészetin oktató hegedűművész barátomnak használtan. Féltem tőle, hogy a kifinomult hallásával pont a hegedűhangot fogja kockásítani a DD hajtás ide-oda rángató fordulatszám stabilizátora, de az elmúlt 10 évben hiba és panasz nélkül használta - vagy botfüle van ;))

 

A DD meghajtással azért nem lehet nehezebb a tányér, mert akkor pont nem tudna finoman és gyorsan működni a fordulatszámot szabályozó szervo rendszer. Ugyanakkor meg ez az állandóan szabályozó kontroll kicsit olyan, mintha "digitalizáslná" a szabályozás frekvenciájával a folyamatos analóg jelet. Van, akit ez ösztönösen idegesít, "darabos" moarés lesz tőle a magas tartomány, más meg nem érzékeny rá, meg se hallja.

 

 

Előzmény: quad (451)
teisfiamblutusz Creative Commons License 2021.01.03 -3 2 453

nemrég még arról papoltál 500k alatt nincs jó lemezjátszó!

Előzmény: tibtiborkaba_new (452)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -4 2 452

Pont azért kell hangolni, hogy ne rezonáljon. Én nem mondtam, hogy a Nasotec shell jó vagy rossz, csakhogy van ilyen is. Amúgy high-end fórumokban vannak komoly hívei, én magam nem próbáltam.

 

A videón az nem tangenciális, hanem kvázitangenciális kar. Hibrid. Először talán a Burne-Jones csinált ilyet, de talán a legismertebb a Garrard Zero 100. Én a Thales-t ismerem, az nem rossz Thales - Home (tonarm.ch). Ezekből nagyon drága a jó, mert nagyon nehéz megfelelő minőségben kivitelezni. A Thales-es csávü is az óraiparból indult, a svájci óraipar meg azért ott van, ami a finommechanikát illeti.

 

Az 1500C amúgy nem rossz. Azzal már el lehet kezdeni lemezezni...

Előzmény: naiv_ (447)
quad Creative Commons License 2021.01.03 -3 0 451

Dual 741-esem volt.

 

Mellesleg a Vaterán nemrég árultak egyet 50 ezerért.

Előzmény: Mono SE (448)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 450

Ezekben egyet értünk. Mint látod Thorens dobva. Amúgy én eklektikus izléssel bírok, jazz, komolyzene, minőségi pop/rock - s a dolgozóm jól csillapított terében hallgatom Denon erősítővel majd a játszót sokszor majd fejhallgatón is - kikapcsolódásnak, s készítek lemezeimről mp3-as lenyomatokat, válogatásokat. Az 1500C jó lesz, s biztosan kibír egy-két évtizedet...  

Előzmény: Mono SE (445)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 449

Az egyetlen klasszikus DD Thorens az 535 volt, legalábbis ami Thorens fejlesztés volt. A másik két DD, az 524 és a 738 gyakorlatilag átcimkézett EMT 938 futómű volt. Bitang cuccok, örök élet meg egy nap.

 

A Dual DD automatái sem rosszak, a 7-es sorozat bátran ajánlható, nekem is van valahol egy Dual 701 motorom.

Előzmény: quad (446)
Mono SE Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 448

"DD-s Dual"

 

a 721?

Előzmény: quad (446)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -1 1 447

Ki kell ábránditsalak benneteket ez a shell nincsen sehová hangolva. Nem ez a dolga, nem erre tervezték. Ez "egyszerüen" megoldja (segít megoldani) egyfajta követési problémát, amit a tangenciális jászók sem oldanak meg tökéletesen(?), ki tudja, milyen átvitt és igazi áron (...$...)*. A flexibilis felfüggesztése a shellnek nem dinamikus, hanem statikus (lassu változási) feladatot old meg, nem rezonál, nem része semmiféle hangolt körnek a szándék értelmében, csak annyira, mint bármilyen shell.

Emellett valahogy nem ezzel a shellel jönnek ki a jobb gyárakból a játszók, pedig  van ott erre elég zseton... de a szerző sem ajánlja, egyes 78 lemezeknél tán' hasznos lehet...:))

 

* ((  https://www.youtube.com/watch?v=EELjRBKbU70 (beájultam tőle...:) https://www.youtube.com/watch?v=Dz0GX-p1YOo ))

 

...

De a Technics 1200GR lemeztelenítve  - 1500C - jelentős csapást mér az imperilalizmusra. Megtartja a mama jó tulajdonságait, kis miau és flutter, alacsony rumpli zaj, lépegető exkavátornyi tömeg (tányér is) és kényelmes  - preamp, USB, a design jó. Igaz a diszkós mulatságokról lemondhatunk - ám legyen -  sőt, még egy nyamvadt strobi lámpát sem kapunk, a pöttyözést/csíkozást is lespórolták a tányérról (de a Q/PLL ezt megoldja). Ezért magyarhonban 160k marad a zsebünkben a mamához képest, melyért pacsitadó fejhallgató vehető (most már érdemes, mert kicsi a zaj...) vagy jobb dobozokra, LP-k re költhetjük. 

Előzmény: tibtiborkaba_new (437)
quad Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 446

Őszintén szólva, már bánom, hogy javasoltam neked a Thorens 402-t.

Korábban csak egy bemutató kritikát olvastam róla, adatok megadása nélkül. Ebben emlékeztettek az évtizedekkel ezelőtti utolsó (lehet, hogy egyetlen?) Thorens dd lemezjátszóra, és azt vizionálták, hogy remélhetőleg ez a gép is hasonló sikereket fog elérni. 

 

Így amikor megtudtam, hogy még egy kiló sincs a lemeztányérja, majd leestem a székről. Valahogy hozzászoktam a korábbi Thorensek 3 kilós tányérjához.

 

Ezek ismeretében én jogosnak érzem az említett kritikát. 

 

Nekem az első komolyabb lemezjátszóm egy DD-s Dual automata volt, így kissé elfogult vagyok a DD-kel szemben, viszont egy jó ideje Thorenseket hallgatok, de ennek ellenére - komolyabban megismerve - mégsem ajánlanám a 402-est. 

Előzmény: naiv_ (438)
Mono SE Creative Commons License 2021.01.03 -4 2 445

Az a problem a mai marketingesek és közzösségi média által uralt virtuális térben, hogy a fogyasztó már azokat a véleményeket és teszteket sem tudja megtalálni a google-val, aminek nagyobb hitele van a kábítással és a lefizetett tesztoldalakkal szemben, azaz közelebb van a realitáshoz. Mert mire oda eljutsz, tulajdonképpen még fel sem felvillant az agyadban, hogy mit is szeretnél venni, az algoritmusok már régen tudják, hogy milyen fizetett oldalakat kell a böngésződbe tolni, hogy AZT AKARD, és arra kattints - ami még eszedbe sem jutott ;ĐĐĐ Ennek kikerülésére is vannak persze trükkök.

 

A leglényegesebb kérdést azonban mindenekelőtt érdemes tisztázni, hogy ne keveredj el az árcédulák és tesztek kavalkádjában. Sorban:

 

- mennyi és milyen műfajú a lemezgyűjtemény, amihez a cuccot keresed?

- milyen jellegű a viszonyod ehhez a gyűjteményhez, csak meg szeretnéd hallgatni, szép emlékek, ifjúkor zenéi, esetleg mélyebb az érdeklődés, zeneileg is tematikus az anyag, hogyan hallgatod, háttérzeneként, vagy komolyabb figyelemmel, esetleg zenei érdeklődést elégít ki, stb...

- gyűjteni, gyarapítani szeretnéd-e az analóg lemezeket, zenéket, mennyire vagy elkötelezett a bakelt iránt, hiszen írtad, hogy mp3 gyűjteményed is van...

- milyen a környezet, a készülékpark, amibe illeszkedni kellene a lemezjátszónak, milyen a hifilánc jellege, ára (minden híreszteléssel ellentétben NEM lesz feltétlenül jobb a végeredmény, ha egy olcsóbb vagy közepes láncba egy nagyon drága kifinomult komponenst illesztesz....

 

Ezernyi tisztázandó kérdés után sokkal könnyebb - és olcsóbb - a rendszerbe illő készülék kiválasztása, mintha ész nélkül a legdrágábbat megveszük egy hozzá nem illő rendszerbe. 

Előzmény: naiv_ (438)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 438

Szegény TD-402 kapott az arcára. 
(Felmerül bennem itt az inverz kritikai hozzáállás gyanúja. Ez a lap méregdrága dolgokkal van tele, egy olcsóbb eszköz kaphat vajon jobb eredményt?)

Előzmény: Mono SE (426)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -3 2 437

Koránt sem statikus, a pickup "lötyög" a shell végén. Az egész egy nagyon jól hangolt rendszer.

 

(549) Pinterest

Előzmény: naiv_ (436)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -2 1 436

Ellátjuk egymást olvasnivalóval, de nem erre gondoltam a merev rögzítés alatt, hanem dinamikus szempontból. A fej áll (a karral együtt), s minél kevesebbet rezonál - míg a tű végzi el  a szükséges mozgásokat. Ha jól értem, itt egy statikus korrekcióról van szó, ami ráadásul korántsem általános, és elég jól elvoltak az "audiofil" játszók a megjelenése előtt. 

Előzmény: tibtiborkaba_new (435)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -3 1 435

"A PU-t - nekem úgy tűnik - mindenki mereven rögzíti a karhoz"

 

Ééééés, nem. 

 

[Review] Nasotec Swing Headshell SME (tnt-audio.com)

Előzmény: naiv_ (431)
Mono SE Creative Commons License 2021.01.03 -2 2 434

- Maga olyan perverz, Jóska, beszéljünk inkább a zenéről!

 

- Rendben, Klárika! Mondja, szeretkezett már zongorán?

Előzmény: naiv_ (431)
tibtiborkaba_new Creative Commons License 2021.01.03 -3 3 433

Hajnalka, te ezt nem tudhatod!

Előzmény: XNC (428)
btamas70 Creative Commons License 2021.01.03 -1 2 432

Miután mégis beleszóltál, nincs visszaút, velünk együtt fogod megtapasztalni, hogy "megszokott" kődilettánsainknál mennyivel rosszabb egy D-K szindrómás féltudású :pp))

Előzmény: Mono SE (423)
naiv_ Creative Commons License 2021.01.03 -1 1 431

BARÁZDA - tű - tűszár - rugalmas_tűbefogás - pickupház - kar - karcsapágy - kartartó_bak - sasszi - tányércsapágy -szubtányér+tányér - lemezalátét - lemez - BARÁZDA 

Meg a 3mm-es tömör filc. Ok. De hogy ezek hogyan viszonyulnak egymáshoz - erre kevés a konkrétum. Mi, mennyire befolyásolja a jelenséget, hol, milyen a csatolás... Ezt ma már szépen lehetne modellezni akár egy elektromos szimulátor programmal(mezei rezgőkörökként), ha megvannak hozzá a paraméterek. De 1968-ban ezek nemigen álltak rendelkezésre - az elv gondolom az volt minél kisebbre venni a csatolásokat - ahol lehet - a csillapításokat pedig minél nagyobbra, ahol lehet, így született a posztó korong... Egy posztó korongot bármikor rádobhatok egy Technics vagy TEAC tányérra is, ha már a Thorens se dobja rá... A PU-t - nekem úgy tűnik - mindenki mereven rögzíti a karhoz - talán itt az elv az, a kar legyen merev - a súlya adott határok között mozog - van aki gumírozással csillapítja belülről, az alvázat a környezeti visszahatásoktól (a busztól, HÉV-től, no meg a hangfalaktól, meg a motor visszaható rezgésétől) kell elszigetelni - a tű ehhez képet dolgozzon a saját felfüggesztésén a ki tudja hány mg-jával, de viselve a 2,5g-os tűnyomást.

Előzmény: Mono SE (423)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!