Ebben az esetben a Celsius PV 40-et tudom ajánlani.3 táskás és döntöttek a táskák .A biztonsági hőcserélőt külön kell megvenni nem olcsón. Vagy Termomax .Ez becsövezett Totya meredeken döntve.
Azért mondom az alábbi típusokat mert ezeket az ország minden részén meg lehet venni.
Egy Wilo 25/1-8 keringető szivattyúval keringetem a vizet 1" -os csőben szűkület nélkül.Úgy gondolom az elég jó.Az osztrák tippet köszönöm, bár jobban örülnék neki, ha itthon találnék egy jó kazánt, amit személyesen is megtekintenék.Aztán lehet, hogy marad a jó öreg Totya egy külső biztonsági hőcserélővel.
Rendben, bár egy vízszintes hőcserélőben jó hatásfokkal keringetjük a vizet nem szokott forrani de biztos igazad van. Nézz szét osztrák honlapokon, ott találsz amit szeretnél, ha előre elutalod az árát a kapud elé leszállitják áfa nélkül.
A fizika szerint egy állóvizet melegítunk a vizszintes hőcserélőben.Egy adott ponton gőzzé alakul a víz, ami már aktívabb a víznél és a kazán falán csattanik, ez adja ezt a hangot.A puffanássá degradálodott hang megmaradt, mivel eléggé nem lehetett megdönteni a kazánt a hőcserélő kívánt dőlés eléréséhez.De a próbálkozás minket igazolt.A rendszer egyébként rendben van, abban nincs hiba.
Ha nem vagy sziklaszilárdan elkötelezett a véleményed mellett, de ha az vagy akkor is küldhetnél képeket vagy rajzot a kazánházról ill. a rendszerről. Szerintem itt többen is kíváncsiak lennénk rá.
Halex kazán.Már megdöntöttem és fazonra lett hegesztve az előremenő is.Így most csak néha tompán puffanik a sűrű csattogás helyett.Úgyhogy a vízszintes hőcserélő egy szar megoldás, ezt el kell felejteni örökre.
Vízszintes az vízszintes, egyáltalán nincs megdöntve.Durrog csattog, gőzösödik, levegősödik, ami nyilván egy sor problémát okoz.Nem csak nálam, hanem az ilyen kazánoknál sok helyen.Egyszóval a döntött hőcserélő alap kellene legyen!
Akkor viszont kár szarakodni villannyal, a gáz sokkal kedvezőbb, de más hidraulikai bekötés kell. A puffertól jövő előremenőt és a gázkazán előremenőt be kell kötni egy váltó szelepbe, AB csonkjára a szivattyút visszacsapóval a bojlerre. A bojleren egy kétkapcsolós termosztát.A váltószelep alapesete gázkazán. A pufferben lévő termosztát csak a váltószelepet vezérli, 60fok felett puffer ág nyitott, alatta a gáz. Ha a bojler kapcsol mindkét kapocs zárva, az egyik a szivattyút kapcsolja, a másik a váltószelep mikrokapcsolòján keresztül a gázkazán kapcsolókörét gázkazán indul. Ha a puffer meleg 60 fok felett a váltószelep át van váltva tehát a mikrokapcsoló bontva tartja a gázkazán kapcsolókörét, gáz nem indul. A lakás szobatermosztát, az az egyetlen radiátor pedig termosztatikus radiátorszeleppel. Ennyi szerintem, remélem Nagykunsági kolléga is hozzászól, ő jobban vágja a vezérléseket.
A bojler már adott, még az előző tulaj vette. Nem szeretnék újat venni. Ő a gázkazánról melegítette az indirekt tárolót, lehet nekem is azt kellene. Akkor egy olyasmi vezérlés kellene ami elsősorban a puffer hőmérsékletét nézi, ha van benn elég meleg víz akkor onnan kapja. Ha hideg a puffer, akkor indítsa a gázkazánt plusz a saját fűtőszálat? Vagy csak a gázkazánt?
ariston pro r 100 vts a bojler
Igazából 1 radiátor lenne külön körön ami a pufferrel egy helységben van, nehogy elfagyjon a puffer ha nincs vegyessel begyujtva ami melegítené a puffert. Ezért kellene ezt a radiátort külön is üzemeltethetővé tenni gázkazánnal ha a levegő hőmérséklete 1fok körül jár.
Nalam a fenyobrikett teljesit jobban. Ugyan az a gep kesziti a bukk/togy brikettet is, de a fenyo az 1.5cm-el rovidebb, de 55 grammal nehezebb es joval hosszabb ideig eg. Ma meg veszek a bukk/tolgybol es megint kiprobalom.
Nos azért gondoltam ha nem ragaszkodsz a 100l-hez hanem lenne nagyobb és beállítva egy bizonyos alsó határhőmérsékletre amit a fűtőszál mindenképpen tart és a családnak elég,az mindig rendelkezésre áll, ha viszont fűtesz és van puffer energia az magasabb hőfokra fűt és amíg ez fennáll addig a fűtöszálnak nincs dolga. Ez tök egyszerű szerintem csak a 100l HMW kevés hozzá. A rajzon csak egy kört láttam,de azt írtad két kör lenne.
Erdely, szerintem sokkal jobb brikettel, semmi dolgod vele es nem kell egyszerre kiadni annyi penzt. Nyaron kell megvenni, mert olcsobb es minden honapban egy keveset.
Mert arra gondoltam hogy pl. előfordulhat az a szituáció: a bojlernak kéne az energia mert lehült, a puffer nem tud adni mert a határ alatt van éppen, marad az áram, egy óra múlva hazaérsz befűtesz, de már hiába mert a fűtőszál elintézte a dolgot.