Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2007.10.11 0 0 664

Ügyes :-)))

 

Bár szerintem az, hogy a rudazatállító a féktuskó kopását sem tudja teljes mértékben kiegyenlíteni, kockázatot hordoz magában.

De biztosan megoldották a problémát.

Lehet, hogy a könyvben is le van írva a megoldás. Mindenesetre, mivel a könyv csak ideiglenesen van nálam, beszkenneltem (alig 50 oldal, A5 formátumban).

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: hmsoft (663)
hmsoft Creative Commons License 2007.10.10 0 0 663
Így van, a kompozit vékonyabb, ez a rajzokon is látszik. A 33 mm belefér a rudazatállító működési értékébe (az áttételt az öntöttvas és a műanyag között a rudazatállító előtt változtatják, tehát ha jól tévedek, a rudazatállító által kezelendő áttételból eredő rövidülésekre ez sincs hatással). Ebből nekem az következne, hogy műanyag féktuskó alkalmazása esetén az önműködő rudazatállító képes lekezelni a féktuskó teljes élettartama alatti rudazat-hosszváltozásokat, de öntöttvas esetén erre nem képes, tehát ott időnként kézzel is utána kell állítani. Ez a vízszintes emeltyűhöz csatlakozó rúdnál lehetséges, ott az ábrán három furat van egymás után, és írja is a könyv, hogy a kézi állításra szolgál.

Egyébként szerintem ez üzemi feltételként is jópofa: ha öntöttvas féktuskót akarsz használni, akkor több emberhúsra van szükséged. Illetve a műanyag mellett érvelhetsz az áttérés kezdetén: azt mondhatod, hogy úgy kevesebb emberhús kell. Ha meg gyorsan munkát kell adni néhány, egyéb feladatra alkalmatlan ember számára, akkor átmenetileg megnöveled az öntöttvas féktuskós kocsik arányát az állományban. Hálózati szinten ezáltal emberek ezreit lehet munkával megbízni vagy éppen kirúgni. Kész aranybánya a racionalizátori tevékenységhez. Na, hogy tetszik?


hm
Előzmény: MTU-890 (662)
MTU-890 Creative Commons License 2007.10.10 0 0 662

Ahol a 48 mm-es maximális kopási értéket találtad az öntöttvas féktuskókra, ott mennyit találtál a kompozit tuskókra?

A kompozit féktuskókra max. 33 mm kopási értéket írtak ugyanebben a könyvben.

 

Egy másik helyen (most nem találom, de valószínűleg a megadott honlapon lévő könyvek egyikében) az öntöttvas féktuskó kezdő vastagsága 60 mm, a kompozité 50 mm volt. (Legalábbis így emlékszem.)

 

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: hmsoft (661)
hmsoft Creative Commons License 2007.10.09 0 0 661
Mégvalami. Ahol a 48 mm-es maximális kopási értéket találtad az öntöttvas féktuskókra, ott mennyit találtál a kompozit tuskókra?

hm
Előzmény: MTU-890 (659)
hmsoft Creative Commons License 2007.10.09 0 0 660
A mellékelt szövegben csak Téged erősítenek meg: a rudazatállító "tartalékát" aszerint az összefüggés szerint kell nézni, hogy egyenletes tuskókopás esetén minden tuskó 1 mm-es kopása 14 mm rövidülést okoz teherkocsikon és 8 mm rövidülést személykocsikon.

Emellett az az 575 mm csak 525 mm, ugyanis hiába van 575 mm elméleti tartaléka annak a szerkezetnek, ha a szabályzat szerint a figyelembe veendő tartalék csak 525 mm. És valóban egy áttétellel "hátrébb" van a rudazatállító, vagyis az 1:14 aránynak kell összességében kiadódnia. Így viszont, 525 mm mellett csak 37,5 mm tuskókopás volna megengedhető.

hm
Előzmény: MTU-890 (659)
MTU-890 Creative Commons License 2007.10.09 0 0 659

Köszönöm a válaszod.

 

A féktuskókopás miatti rudazatállítással kapcsolatban más a véleményem:

 

Diamond forgóvázas, 4 tengelyes kocsi 1 fékhengerrel és 1 db rudazatállítóval.

A rudazatállító az egyik forgóváz fékvonórúdjában van elhelyezve, tehát már a vízszintes emeltyűk után. Ezért a vízszintes emeltyű áttétele a féktuskó (és az abroncs) kopása miatti utánállítás szempontjából nem játszik szerepet.

Csak a fékrudazat "belső áttétele" (nem tudom a szabatos megnevezést, így most legyen ez) a mérvadó az utánállítás számításánál. Ez a forgóvázak rudazatáttételének összege (1 fékhenger esetén).

 

A Diamond forgóváz áttétele: 2*(V'+G')/G'=7.

2 forgóváz, 1 fékhenger, ezért a "belső áttétel"=14.

(A példában szereplő teherkocsinál a vízszintes emeltyűk kar-aránya: 200/300, így a teljes rudazatáttétel 200/300*14=9,33.)

Az előbbiek szerint 1 mm féktuskókopáshoz 14 mm rudazatrövidítés tartozik, így 48 mm tuskókopáshoz 672 mm-t kell a rudazatállítónak rövidíteni, miközben az oroszoknál használatos 536 és 574 típusúak csak 575 mm-t tudnak. Akkor hogyan történik?

 

Általában más, hagyományos 2 tengelyes forgóvázak áttétele 4 (a függőleges emeltyűk karjai 1:1 arányúak), így az ilyen kocsik "belső áttétele" 1 fékhenger esetén 8, ezért itt a fékvonórúdon csak 8-szoros utánállítást kell végezni.

 

Valószínűleg ez van az egyik orosz könyvben leírva, de bepötyögni nem tudom, ezért inkább felteszem.

 

 

Üdv.: MTU-890

 

 

Előzmény: hmsoft (658)
hmsoft Creative Commons License 2007.10.09 0 0 658
Teherkocsikra azt írja a könyv, hogy a karok hossza öntöttvas féktuskók alkalmazása esetén: A=200 mm, B=300 mm, V'=400 mm, G'=160 mm (fékhengert?l)
Tehát az n2=A/B*(V'+G')/G'=2,33. Ezt néggyel kell szorozni, mivel egyoldali a fékezés (4 féktuskópár), vagyis 9,33 jön ki. A rudazatállító "a" m?ködési hossza minimum 525 mm kell hogy legyen új vagy f?vizsgás kocsi esetében. Azaz 525/9,33=56,25 mm elméleti féktuskó kopás vehet? figyelembe.

Az "emelty?s" rudazatállítónál ezt írják:
A "rudas" megoldásnál a fékez?er?b?l levonódik a visszatérít? rugó ereje. Ez személykocsiknál elenyész?. Viszont teherkocsiknál, m?anyag féktuskók alkalmazásakor, üres kocsira nézve már 30-50% is lehet a csökkenés. Ezért alkalmazzák az "emelty?s" megoldást.

hm
Előzmény: MTU-890 (656)
MTU-890 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 657

http://www.dako-cz.cz/en/prod1.aspx

 

Dako fékalkatrészek ábrái .dwf állományokban.

 

A DLV 3 szelep jelleggörbéje is látható.

Ennek a Knorr "knickventil"-hez hasonló funkciója van?

 

 

Thx: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 656

Két kérdésem lenne:

 

1.)

Az orosz teherkocsiknál hogyan oldják meg a féktuskók kopása során a fékrudazat utánállítását?

Az irodalom szerint az oroszoknál az öntöttvas féktuskóknál max. 48 mm kopással számolnak. A Diamond forgóváz áttétele 7:1, a kocsin csak 1 db rudazatállítót alkalmaznak, ezért 1 mm kopáshoz 14 mm rudazat-rövidítés tartozik. Összesen tehát csupán a féktuskók kopása miatt 672 mm-t kell rövidíteni a rudazaton. Az 536 és az 574 típusú rudazatállítók viszont csak 575 mm állítóképességgel rendelkeznek. Nem hiszem, hogy vékonyabb tuskóknál átgombolnák a rudazatot.

(Egy régebben feltett kérdésemre - miért van a MÁV 654 sor. (Diamond forgóvázas) Fal kocsin 1 fékhenger és 2 db DRV - is az lehet a válasz, hogy 1db DRV-600-as esetén nem lehetséges a teljes utánállítás, 2 db DRV-450-sel viszont már igen.)

 

2.)

Mi az oka annak, hogy az orosz teherkocsiknál a rudazatállító vezérlésénél 1965-től kezdve a hagyományos vezérlésről áttértek az "emeltyűs" vezérlésre. A http://www.zdsim.kiev.ua/?menu=74 honlapon több könyvben van erről szó, de csak az látható, hogy az "A"-hézag így jóval kisebb.

 

 

Thx: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 655

Egy indiai honlapon a légnyomásos fékről:

 

http://www.irimee.ac.in/rst/know/wagonman/e_chp8.pdf

 

(3,8MB.)

 

Angol nyelvű, részletes leírás (ábrákkal) többek között a DRV rudazatállítóról, a C3W és a KE kormányszelepről, ezek működéséről és vizsgálatáról.

 

 

A honlapon egyéb, érdekes témák is megtalálhatók (pl. a vákuum-fékekről, az ott használatos forgóvázakról, stb.).

http://www.irimee.ac.in/rst/know_rst.htm

 

 

Üdv.: MTU-890

 

MTU-890 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 654

Az előző hsz-ben említett kocsi(ko)n lévő Westinghouse P.4.a. kormányszelepről egy képet felteszek.

 

A kocsikon egy - a kézifék állapotát mutató - kar is található mindkét oldalon. Ha a kar függőlegesen áll, akkor a kézifék teljesen fel van oldva.

 

 

MTU-890

 

 

 

Előzmény: MTU-890 (653)
MTU-890 Creative Commons License 2007.09.26 0 0 653

Láttam 2 db brit, gabonás kocsit, melyek Westinghouse P.4.a. kormányszeleppel voltak felszerelve. A kocsik francia gyártásúak.

Mindkét kocsin csak a kézifékes végi forgóvázon volt 1 db "SAB" gyártmányú mérlegszelep. A mérlegszelepről egy képet mellékelek.

 

Érdekesség, hogy a féksúly-feliratok alapján az egyik kocsin önműködő 2 fokozatú raksúlyfékezés, míg a másikon önműködő folyamatos raksúlyfékezés van.

 

Üdv.: MTU-890

 

 

 

 

Előzmény: scsabi (630)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.24 0 0 652

De legalábbis érdekes. Nem véletlenül tettem be. Ha üresben ugyanannyit fékez, mint rakottban, akkor mivégre egyáltalán.

Előzmény: MTU-890 (650)
hmsoft Creative Commons License 2007.09.24 0 0 651
Hát igen, csak kell hozzá egy jókora terem, meg egy csomó vas. Rá is kérdeztem, hogy mennyibe fáj manapság például egy kormányszelep? A tehervonatit (483) tudta a fickó fejből: 18 ezer rubel. Végülis nem is drága...

hm
Előzmény: cs1014 (649)
MTU-890 Creative Commons License 2007.09.24 0 0 650

Itt valami nem OK.

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: Törölt nick (645)
cs1014 Creative Commons License 2007.09.24 0 0 649
Imádom ezt a tipikusan orosz hozzáállást! Mit nekünk szimuláció, próbáljuk ki nagyban! És milyen igazuk van!
Előzmény: hmsoft (648)
hmsoft Creative Commons License 2007.09.23 0 0 648
Ja, egy gyorsvonati és egy tehervonati mozdony levegős állványából, légsűrítő(k)ből, fékezőszelek(ek)ből, meg egy csomó "kocsiból" áll. A "csomó" annyit tesz, mint személykocsiból 40, teherkocsiból 200 darab. Utóbbinak a fővezetéke összesen 3320 méter, azaz maximum ekkora tehervonat állítható össze a teremben (mármint fék szempontjából). Az íróasztal felett egy szép nagy plazmamonitor található, azon jeleníthető meg grafikusan egy-egy fékezés eredménye, és persze az egész logozódik is, az utólagos kiértékelés céljából.

hm
Előzmény: Törölt nick (647)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 647
Próbapad
Előzmény: hmsoft (646)
hmsoft Creative Commons License 2007.09.23 0 0 646
Találós kérdés: mi van ebben a teremben?

hm
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.21 0 0 645
MTU-890 Creative Commons License 2007.09.17 0 0 644

Igazából a töprengés tárgya az, hogy létezik-e hivatalosan olyan megoldás Charmilles-éknál, hogy csak a HBrE forgóvázban van mérlegszelep.

Zagkks kocsikról van szó.

 

Elvileg lehetséges, mert - a rakományból adódóan - tartálykocsiknál nem lehet nagy az eltérés a forgóvázak terhelése között. Azt, hogy ténylegesen van-e ilyen megoldás a Charmilles féknél, nem tudom.

 

Üdv.: MTU-890

 

Előzmény: scsabi (631)
Vendégsín Creative Commons License 2007.09.14 0 0 643

az alacsony psz-ú V46-osokon a kieg. fék fékhengernyomásait befolyásolja-e a vonatnemváltó állása ill. a sebesség?

Nem.

Előzmény: YCbCr (642)
YCbCr Creative Commons License 2007.09.14 0 0 642
Szép estét!
Úgy látom, előző hsz-em elveszett az éterben.
Tulajdonképp annyit szeretnék tisztázni, hogy az alacsony psz-ú V46-osokon a kieg. fék fékhengernyomásait befolyásolja-e a vonatnemváltó állása ill. a sebesség?
Mivel külön nyomásmódosítója van, ezért kétlem, de megerősítést kérnék.
Előre is köszi!
YCbCr Creative Commons License 2007.09.14 0 0 641
Szép estét.
Egy apró kérdésem lenne, amit a könyvben sem találok meg egyértelműen:
Alacsony pályaszámú V46-on, a kiegészítő fék fékhengernyomásaiba/töltési-ürítési sebességébe beleszól a vonatnemváltó ill, a sebesség?
Pneu rajzból úgy ítélem, hogy teljesen külön nyomásmódosítója van a kieg. féknek és az átmenőnek,és semmi összefüggés nincs.Könyv azt írja hogy 40 km/ó felett max 3.6 bar. Oktató azt mondja GG-ben, 40 km/ó alatt 2,1 bar.
Össze lettem keveredvel, de nagyon. Tudnátok segíteni?
Előre is köszönet!
lokführer21 Creative Commons License 2007.09.13 0 0 640

Danke schön!

 

Előzmény: cs1014 (639)
cs1014 Creative Commons License 2007.09.12 0 0 639
Előzmény: lokführer21 (638)
lokführer21 Creative Commons License 2007.09.12 0 0 638

1 olan kérdésem lenne hogy a d5ös fékezöszelepet melyi állásba lehetett lezárni?

Középbe mint a d2est, vagy hogy?

 

ampervadász Creative Commons License 2007.09.08 0 0 637
Sziasztok!

Valószínüleg volt már a topikon a D15-ről + villamosfékről rajz! Nem akartam végigkutatni a topikot de ha Valakinek van róla jellegrajza, megkérném hogy e-mail címemre küldje el! Előre is köszönöm!
daniel81 Creative Commons License 2007.09.08 0 0 636
KE-GP
Azon a harmadik kocsin is rajta kellett lennie valahol, mert mind a két oldalra fel kell festeni, kötelezően.

KE - a kormányszelepet jelöli
GP - tehervonati és személyvonati állása van a kocsi fékberendezésének
Előzmény: papifan (634)
scsabi Creative Commons License 2007.09.07 0 0 635
igen
Előzmény: MTU-890 (632)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!