Olyan gondom lenne, hogy az autóm, ( RT 2001 1.4 16V) napi első indításkor viszonylag jó. Ha már meleg a motor, olyan mintha az aksi le lenne merülve. Nehezen forgat. És ha megyek vele, a fordulatszámmérő, és a sebesség mérő, irreális, magas értéket mutat,és ugrálnak a mutatók,le és fel. A motor pedig hallhatóan egyenletesen jár. Ilyenkor a vízhőfok mutató is a fellegekbe emelkedik. Találkozott már valaki ezzel a hibával?
Ezzel én is szenvedek. Az egyik kulccsal működik az ajtózár, a másikkal az indítás. Az indítás is csak úgy működik hogy nyomva tartom gyújtás ráadásakor az ajtózár gombot. De legalább így tudom használni a kocsit. Akku levétel után nálam is csak az egyik kulcsot ismerte fel, azzal működik.
Az a baj hogy a kulcs is kopott az elektronika se jó mert az imobilajzert megbolondítja le kell vennem a akku sarut és a másik kulcsal tudtam indítani.
Üdv mindenkinek 2001-es tháliám van és az egyik kulcsom tönkrement de a másik se fiatal ezért szeretnék beszerezni egy új kulcsot de a szalonban 60 000 ezer ,autósboltban 50 000ezer ki tud jobb ajánlatot hol lehetne olcsóbban venni?
Szia, tönkrement a zsalu mozgató motor. Elöl a befujó motornál található az anyós felöli részén ( a szélvédő alatti muanyag rács alatt) A stekert huzd le, majd kezzel nyissad ki, ameddig nem veszel motort addig használd külső levegővel. Én nem cserélem ki 2 éve így hasznalom.
Túl vagyok életem első szelephézag állításán (1.4 8v), jól sikerült, a motor szépen egyenletesen jár, olajat nem ereszti a szelepfedélnél.
Viszont észrevettem pár hibát a légszűrőház levétele után, ami nem hagy nyugodni.
1. A légszűrőház alján van egy tömítés, ami a fojtószelepre megy rá, nagyon szakadt állapotban van, kicserélném. Sehol sem találtam, hol lehet ilyet venni és mi a pontos neve?
2. A fojtószelepházat tök könnyen ki lehet emelni, ez normális? Fojtószelepház alján levő tömítésnek nem kellene jobban tartania?
3. A légszűrőházat 4 csavar tartja, abból az egyik hiányzik. Szintén nem találok sehol, valaki tudja hol lehet ilyet venni?
-1.4 benzines 8v thalianak(2002) a középtartománya miyen fordulat? a 2000 és 2500 ös fordulatot 3-asban és 4esben milyen sebességnél érem el?(nincs fordulatmérőm) (egyre több helyen olvasom hogy a nyomaték öl, ha 3asban megyek 40-45el az kb jó?hallom hogy pörög a motor de még nem nevetségesen hangosan csak hallató azért már)
-nivópálcát párszor kihúztam és a max felett van vagy 5-6 centivel.többször néztem.és olyan kicsit víz szerü az olaj.létezik ez vagy csak azért van felette mert mikor kihúzom akkor a max feletti részt is "összekeni"?
(10 hónapja volt olajcserén, azóta pár ezret mentem csak és nem töltöttünk rá)
Tudom, hogy már sokszor volt itt kérdés a pollenszűrő és cseréje, de azt jól vettem ki, hogy egy klíma nélküli példánynál ne is keressek ilyet? (2001-es 1.4 75LE). Szóval nincs semmilyen levegőszűrő az utastér szellőzésnél?
Az alap probléma egyébként az lenne, hogy a a szokásosnál sokkal jobban párásodik a kocsi és a pollenszűrő cserét javasolták.
Ha ez nem okozhatja párásodást (mivel nincs), akkor a levegő nyitó-záró zsaluval (?) lehet a gond? Ezt hogyan/hol lehet ellenőrizni, hogy jól működik-e?
Egyéb ötlet, tipp esetleg az indokolatlan párásodásra, illetve annak megszüntetésére?