Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fcsaba10 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 149490

ezt hogy lehet zsírozni?? A zsírzószem felül a rugótányéron!! A 2db 8mm csavart sem lehet tőlle meghúzni!!

Sihuhu Creative Commons License 2020.11.13 0 0 149489

Az altalam megadott ceg szegecsel betetet tarcsara. 8...9mm kozott a jo, kozben utana neztem. Van tartalek tarcsam, meg sosem hasznalt betettel, de ismeretlen eredetu a betet. Inkabb lecsereltetem.

 

Nalam a kuplung kinyomasakor koszorgo hang van. A kinyomocsapagy porvedoje erhet hozza valamihez. A pedal nem remeg, meg sem kozeliti a miskolci kocsonyat remegesben. Raadasul pislogos beka sincs benne. :-)

 

Azert megvizsgaltatom, vajon lotyog-e a kinyomovilla csapja a valtohaz ontvenyeben. Erdekes problema mindenesetre. Szerintem jo sokat kell azert ahoz kuplungolni, hogy az kikopjon. :-)

 

Vizsgatanusito nem emlitett hibat kuplung dolgaban, de a koszorgo zajra o sem tudott mit mondani. Vagy 15 ezret biztos futott a kocsi ezzel a kuplunggal, eddig problema belkul.

 

Este hatra megyek a vasert, es ket evig akkor nyugalom vizsga ugyeben.

Előzmény: noszkovonye (149487)
noszkovonye Creative Commons License 2020.11.13 0 0 149488

Képzeld, többen azt mondták, elmennek.. Vannak még elvetemültek :)

Őszintén, én is vacillálok, megéri-e a csekk kockázata ezt a kis "leparkolunk egymás mellé egy kietlen helyen" dolgot.

Előzmény: 59th_Roy (149486)
noszkovonye Creative Commons License 2020.11.13 0 0 149487

Húha, van tárcsám, azon le kéne mérni vagy irányadó lehet, hogy a Zsombiban árult +0,6 mm kb. már jó :D Talán 8,4-8,6 között volt a gyári, a Zsombis meg 7,9 volt amikor megvettem és visszavittem és visszakértem a pénzem.

ha érdekel gyere el, van eladó tárcsám

De a régi újraferodolozását is szokták vállalni, bár én még nem csináltam. Utánakérdezek, ki csinálja. Úgy hirdette magát, hogy olyan vastagra csinálja, amilyet kér a vevő.

 

Nekem is furcsa volt a pedál lenyomásakor, hangja is volt és remegett is - a remegés a tányérszerkezet rugójának törése okozta. És azt, hogy a remegést a pedálban is éreztem pedig az, hogy a kiemelő tengely a váltóház falában kikopott. Nincs perselyezve. Gyanítom neked is lötyög már. Ellenőrizni lehet a motortérből, ha kézzel megmozgatod sugár irányban azt a tengelyt, amit a kuplungpedállal mozgatsz.

Így, hogy az a furat kikopott (sőt, az alu váltóház még a tengelyt is elkezdte fogyasztani!) kiemeléskor értelemszerűen picit ferdén kapta a terhelést a kiemelő csapágy is. Lehet ez is zajforrás akár.

Na meg, ha a lendkerék szabályzást igényelne, annak is van egy remegő érzete, főleg amikor gáz nélkül magasabb fordulatról alacsonyabbra ejti.

Előzmény: Sihuhu (149484)
59th_Roy Creative Commons License 2020.11.12 0 1 149486

Zsírozható gömbfejeket tettem én is be, felülre is , igaz le kell venni a kereket és elég nehéz rádugni a zsírzót, de nem lehetetlen.

 

Más:

Mivel a vasárnapi találkozó biztos elmarad, meg amúgy is esős fos idő van én nem leszek ott.  

Előzmény: fcsaba10 (149485)
fcsaba10 Creative Commons License 2020.11.12 0 1 149485

Helló, vettem talpasokat.Megörültem zsírzószemes 😂😂 a zsiguliknál ez az örök életet jelentette.

Hát itt nem,a zsírzószem menet hossza kb 8mm a futat mélysége 4mm 😂😂.Nem baj lereszeltem méretre.

Gyorsan vettem is egy zsírzó prést 7e ért.A fej az első próbánál szétesett 😂.

Nem baj egy kis tákolás a zsírzószemes talpasok mámorában 😁

Miután fél délelőtt elment a zsírzószemek és zsírzó prés alakításával,észre vettem hogy az egyik talpas alja félre van csúszva 😂😂😂😂

Remélem ez a lemez csak porvédő mert lötyög,a zsír a talpas háza és a lemez között jön ki 😁

Egy hajszálnyit idegöszeropanást kaptam!! És még nem próbáltam kicserélni a talpasokat.

Remélem össze lesz gyógyulva mint a ......

 

Előzmény: noszkovonye (149448)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.12 0 0 149484

Vigyazz, meg a vegen szavadon foglak. :-)

 

Penteken megyek a kocsiert, csillagcsere megvolt vizsgaval egyutt, de...

 

Az egyik kihajtas kiverodott korabban, ezert a ket rozsakereket a szabadonfuto cserejekor, par eve, felcsereltek (igy motorfek uzemben, a szabadonfuto zarasakor remegne, de ez egeszen ritkan elofordulo helyzet). Azota nem kellett zarnom a szabadonfutot, nem jottem le kocsival az olasz Dolimitokbol. :-)

Mester emlitette, nem csusszant-e meg meg a szabadonfuto. Sajnos, ritkan, de mar megteszi. :-(

Emlitette korabban, hogy kicsit sir a valto, kene majd hezagolni a diffit.

 

A fentikre tekintettel csak szetkapodik valamikor a valto. 

 

De ha mar igy alakul, a kuplungtarcsa is cserelodni fog, es meg megnezzuk, miert ad fura zajokat a kuplung kiemeleskor (nem a csapagy), annak mas a hangja.

 

Most jon a felkeszulesi periodus. Minden van, csak a kuplungtarcsa ad feladatot. Milyen vastag legyen legalabb a tarcsa ujonnan betetezve, szegecselve? 

Letezik-e meg a Hajdu kuplung es fek center (1174 Bp., Zsuzsanna u. 18)?

Előzmény: noszkovonye (149483)
noszkovonye Creative Commons License 2020.11.12 0 0 149483

ha kéne, nekem is van jópár váltóalkatrészem, diffi stb

Sihuhu Creative Commons License 2020.11.11 0 0 149482

Fel valtom van a diffi hazig, de ki tudja, milyen allapotu. :-)

Előzmény: Klementina1 (149480)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.11 0 0 149481

Mar vettem egy parat ujonnan, meg volt a zsombiban. De nem gondolom, hogy 180EKm utan annak rossznak kene lennie.

Ha bontani kel, hat bontsak meg a valtot. A diffit is hezagolni kell lassan, es akkor johet meg a kuplungtarcsa csereje is, ha kopott.

Előzmény: Klementina1 (149480)
Klementina1 Creative Commons License 2020.11.10 0 0 149480

Lehet még kapni ilyen rózsakerekeket? Vagy akkor jöhet egy bontott jó váltó, lehet hogy olcsóbb, aztán te meg otthon szépen lassan megcsinálod a másikat :)  Azért szorítok, hogy ne kelljen.

Előzmény: Sihuhu (149479)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.10 0 0 149479

Remelem, e het penteken mar lesz autom a vizsga utan. Ha nem, akkor nem a feltengely csillagokat kell cserelni, hanem a rozsakerekeket. Az pedig zsebbe nyulos, mert szet kell kapni ahhoz a diffit.

Előzmény: Sihuhu (149478)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.02 0 0 149478

Jovo het hetfon mar nagy esellyel fogad a mesterem, raadasul mar mukodik a kocsiemelo gepezete is.

Előzmény: Billzzz (149475)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.01 0 0 149477

Többet nem mint Sihuhu.

Előzmény: 59th_Roy (149476)
59th_Roy Creative Commons License 2020.11.01 0 0 149476

tudsz valamit? :)

Előzmény: Billzzz (149475)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.01 0 0 149475

Jól teszed hogy előre vizsgáztatsz!

Előzmény: Sihuhu (149473)
Billzzz Creative Commons License 2020.11.01 0 0 149474

Örülök hogy nem csak nekem hanem másnak is rendesen gurul a verda. A légellenállás inkább nagyobb tempónál mérvadó. Pályán eléggé érezhető a szélárnyék.

Ha városban lassul a gép valami nem oké. Szorul a fék, rosszul van a futómű beállítva, kevés a guminyomás, stb.

Előzmény: Klementina1 (149464)
Sihuhu Creative Commons License 2020.11.01 0 1 149473

Igen, de Noszkovonyeval kozos szerelonk arra panaszkodik, hogy hiaba gyari a harang, idovel elveszti a rugalmassagat, es velhetoen felszereleskor is tud szakadni.

 

Vittem amugy a vasat elovizsagara, es talaltak aprosagokat: mindket reflektor foncsorbetet csere (mazli, van ket tartalek, mert hat foncsorozas 7000 penz/reflektor), villogoautomata, bal kormanyosszekoto gombcsuklo. Orokos fekjavitas fekolajcserevel, legtelenitessel. Tobbi az kasztni, ill. buracsere.

 

Majusban lenne esedekes, de iden levizsgaztatom, ki tudja, milyen szabalyozas jon januartol. A 2000ppm aloli felmentes iden dec. 31-ig van.

 

Emlekszem, a zoldkartyaval par eve fel evig szivattak a 2T-seket. Az alatt a fel ev alatt sokan kenytelenek foltak katalizatoroztatni, es ez a forgalmiba is bekerult. S onnan nincs visszalepes nekik. En megusztam, mert idoben csinaltattam zoldkartyat, bar meg lett volna fel evem.

Előzmény: 59th_Roy (149472)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149472

Nem szerelés során szokott elszakadni. Felszereled és 2 hónap múlva ha alánézel már ki van repedezve, folyik belőle az olaj. Vagy már ki is hasad.  Az egyik gyártő elmondta, nem is olajálló a gumi amiből készítik, mert az autósboltosok ólcsót akarnak.

 

( Ne tegye fel senki az "olaj helyett, zsír kell bele" című lemezt, nem az a megoldás..)

Előzmény: Sihuhu (149471)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149471

Ha mar feltengely. Hol szakad el a gumiharang a feltengelyen felhuzas kozben? A vizsgatanusitom legutobb mutatta a felhuzas kozben szakadt harangot. Nyilvan, a csillagot illik levenni felrakaskor. Ha nem igy csinaljak, biztosan szakad.

A kulso oldalon meg valami femgyurut kell a harangra huzni. Esetleg ott lehet megtepni?

Előzmény: 59th_Roy (149470)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.31 0 0 149470

Féltengely gumiharang. Az örök mumus!

Találtam egy új helyet ahol lehet rendelni, ők gyártják én már vettem, egész jónak néz ki! Persze majd idővel derül ki mennyire jó.

A cím: Carbo.hu Emailban rendeltem: info@carbo.hu 3600/pár volt az ára.

 

pizo Creative Commons License 2020.10.31 0 1 149469

Az egy nagyon szép útszakasz, sokat jártunk arra míg volt Diósjenőn hétvégi házunk.

 

Zoli

Előzmény: Lipooth (149468)
Lipooth Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149468

Rendszeresen járunk fel Kemencére Diósjenő felől az erdei úton (engedéllyel). Az út Diósjenő felől 5km-ig erősen emelkedik, majd a maradék 14,5 km-en folyamatosan lejt (észre sem venni szinte). Na, mi itt szoktunk "gurulni" 30-40 km/h-val. Mire leérünkk Kemencére, kihül a motor... ;)

Előzmény: Klementina1 (149464)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149467

Szerintem lelkesen beszerezte, most szabadulna toluk. Minimal villogoautomata. Ennel egyszerubbet mar kesziteni sem lehet. Vagy igen...

 

Teljesen elektronikus eseten be kell epiteni egy hanggeneratort. :-)

 

Igen, valoszinuleg a trimmerekkel be lehet allitani a villogas sebesseget. Nem nyultam hozzajuk, orultem, hogy mukodik.

Előzmény: Klementina1 (149464)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.30 0 0 149466

Pedig az eloiras 90 +/-30 villogas. Az elektromechanikus valtozatok mintha az also hatarra lennenek hangolva.

 

En is pont ezt gondoltam, ezert a bolgart be sem tettem. Minig a balkani viszonyok jutnanak eszembe a 80-as evekbol, amikor Bulgariaban minden auto ablaktorlo lapat nelkul volt az utcan.

Előzmény: Klementina1 (149464)
F.E.K. Creative Commons License 2020.10.30 0 1 149465

Volt már, hogy hosszú lejtőn dugóban a motort is leállítottam, szépen legurulgattunk a forgalommal :-)

 

Kormányzárra ügyelni érdemes ilyenkor azért ;)

Előzmény: Klementina1 (149464)
Klementina1 Creative Commons License 2020.10.30 0 1 149464

Köszi a képeket! Látom, az elektronikus vezérlésűben Remix trimmerek vannak :)   A percenként 92 villanás az már kicsit soknak tűnik, de a trimmerekkel biztos lehet állítani. Ez a bolgár viszont nagyon gagyi, a Zsombi bácsi nem is értem miért árul ilyeneket... Van az a szint, ami alá már nem kéne menni.

 

Egyébként manapság már van olyan térvezérlésű tranzisztor, amivel meg lehetne ebbe a kis dobozba teljesen elektronikusra is csinálni a dolgot (jelfogó nélkül), de a Wartburgnál nem lenne olyan jó, mert akkor nem lenne semmi hallható kattogás :)  Meg élettartamra se biztos hogy sokkal jobb lenne.

 

gumi:

Én 2..2,2-re szoktam fújni a kerekeket (165/80 gumim van), az 1,6 szerintem is túl kevés. Nem érzem, hogy rendellenesen vernék a kocsit az úthibák így.

 

gurulás:

Érdekes, hogy ti úgy érzitek ahogy érzitek, nekem teljesen tökéletesen gurul. Ha üresben állok valahol, akkor is a legkisebb lejtőre is elkezd elgurulni az autó. Volt már, hogy hosszú lejtőn dugóban a motort is leállítottam, szépen legurulgattunk a forgalommal :-)

Nekem hátulhűtős van BVF-fel, ez sík úton vagy rövid távon enyhe emelkedőn megerőltetés nélkül elmegy 50-nel 4-esben, ezért hosszabb szakaszoknál általában így szoktam menni. Ha várhatóan nemsokára úgyis lassulni kell, akkor én is hagyom a 3-ast ilyen tempónál, de akkor tényleg jobb a gyorsítás-kigurulás a szabadonfutó izélése miatt.

Előzmény: Sihuhu (149463)
Sihuhu Creative Commons License 2020.10.29 0 1 149463

Ha mar irtam roluk...

Balra az elektronikus villogoautomata (masszivabb konstrukcio, mint a hengeres regebbi valtozat).

Jobbra pedig a bolgar gyongyszem.

 

Előzmény: Sihuhu (149460)
pappgyerek Creative Commons License 2020.10.29 0 0 149462


A nyári szettem 17570 es, elől 2,2 bar, hátul 2,0 bar. De fél mázsa fával a csomagtartóban volt hogy hátulra fújtam 3 bárt.

A téli szettem 15580

1,6-on nem merem tartani, ezek a modern gumik kirepedeznek mint az állat.

A gyári diagonálnál más volt a helyzet, a hosszanti drótok alapból adtak egy merevséget az abroncsnak.

Előzmény: 59th_Roy (149457)
59th_Roy Creative Commons License 2020.10.28 0 0 149461

Köszi az infókat. Szerintem a Ferencvárosira el tudok jönni, ha az időjárás engedi. A többit még nemtudom.

Előzmény: noszkovonye (149458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!