Elvileg csak hajóleves,lajstromszámmal ellátott járműre adják ki a hajózási engedélyt,a tengeri jogsi megléte mellett.
Van néhány kikötői kapitányság,ahol 10 lovasnak álcázott 20-asra kiadják hajólevél nélkül is az engedélyt(pl.Tisno),máshol viszont nem(Biograd,Zadar,stb.)
Ha már itt tartunk, nem tervezem ugyan, tehát csak egy elméleti kérdés. Van egy 4.20 méteres katamarán csónakom 20 lovas motorral - erre kell a kikötő kapitányságon hajózási engedélyt/matricát venni? Ha igen, hogyan azonosítják, tekintve, hogy sem neve sincsen, sem hajó lajstrom száma, mivel Magyarországon nem kell 20 lE-ig?
Ezek szerint erre biztosítás sem kötelező, mivel 15 kW alatt van?
Én már Zágrábtól mindig Krizevice-Koprivnica-Berzence felé megyek. A waze szerint sem hosszabb a menetidő, viszont kiszámíthatóbb, nincs autópályadíj és a határon is hamar átérsz. Krizevice-Zágráb már autóút.
nyilván nagy autópályás dugó mellett kijöhet hogy versenyképes a rövid-országúti útvonal ideje, de azért van hátránya, én régebben jártam arra,
vannak olyan szakaszok ahol rendesen a két sáv szélesség sincs meg (lehúzódni a szembejövő teherautó miatt pl, h biztonságosan kerüljétek egymást), tényleg alsórendű mellékutak ezek zömében, rá lehet unni hogy nem haladsz gyenge forgalom mellett sem, és traktorokat kerülgetsz,
30-80 között gyorsulgatsz mondjuk sokat, annyira a fogyasztás se lesz kedvező amennyire alacsony a sebesség.
Vasárnaptól-vasárnapig megyünk Rabra, de már hétköznap is olyan dugókról olvasok az autópályán, ami elgondolkoztat, hogy nem lenne-e jobb elkerülni a pályázást.
Mondjuk nekünk Barcs vagy Udvar a jó a határátlépésre.
Az autópályáról néhány gondolat: Sokszor felmerül itt
"Mikor induljak, hogy ne legyen sor a kapuknál? Bankcard sáv, de itt sorolj át..., bérelj ENC-t, de így meg úgy fizesd, Revolut stb. Ne bérelj, nem kell. Ez a szakasz fizetős, de mi van, ha én csak addig megyek..."
Országút ! Berzencei határ, nulla várakozás. Hosszabb a menetidő, de le van minden említett gond tudva. Nyugodtan lehet nézelődni, bármi érdekes van csak megáll az ember ahol akar. Pisilni, kivenni valamit a csomagtartóból, fotózni, boltban vásárolni. Olcsóbbak az éttermek a benzinkutak. Csak kunát váltottunk, nincs kártyapara, meg így meg úgy váltják az eurot...
XY kuna, odaadod és kész.
Érdemes mérlegelni szerintem. Lehet variálni, trükközni, de nagyon sok energiát és időt emészt fel észrevétlenül. Nekem nem éri meg.
Lehet a matricában van 2 mentés, de a biztosítás másról szól, arról ha másnak okozol kárt, kvázi megfelel a magyar KGFB-nek. Jól jön, ha mondjuk meghúzol egy 300 milliós yacht-ot... :) A tavaly kötött kötvényünk 1.500.000 kunáig biztosított fedezetet.
De a kérdés, még mindig kérdés - lehet on-line kötni Magyaro-ról?
A hivatalos honlapon a matricánál van olyan opció hogy Edit, ott át tudtam írni, a bizonylatot már az új rendszámra generálta. Pénteken indulnak vele, akkor minden kiderül. A biztonság kedvéért kértem az usert hogy az első benzinkútnál azért ellenőriztesse le.
Tavaly mi is ott váltottuk ki matricát, nincsen benne biztosítás, azt külön kell kötni. Egyébként is más időszakra szól - a kikötői kapitányság által kiállított matrica naptári év végéig érvényes, a biztosítás 365 napig a megkötésétől.