Ez a megoldás biztosítja a turbónak a pótlólagos hűtését, akkor is, amikor már megállítják a motort, tehát nem sül meg a turbó egy erős autópályázás után. Legtöbb turbós autóból ezt kispórolják a gyártók.
még egyszer köszönöm, ha már így belelendültünk van a fűtéscsőnél egy kiegészítő elektromos keringető szivattyú, annak mi a szerepe mikor és hogy üzemel, ha valaki tudná előre is nagyon köszönöm.
Egy eredeti gyári extra nálam is ott vár a polcon, egy új tetőablak, nem volt szívem felnyittatni a 480-asunkat, így hát megmaradt, várja gazdáját...;-)
Van ilyen, a volvo4xx fórumon grapee hirdet. Kétféle van, a phase I bordázott üvegű és a phase II-es sima üvegű. De keresheted pemtit is a fenti fórumon, neki van majd mindene négyesekhez.
Amit még kifelejtettem: mindenképp ellenőrizni kell a kormányművet, ne legyen folyás- és szivárgásnyom a kerékjáratoknál, a motortartóbölcsőnél jól ellenőrizhető, ha tisztára mosott az egész, az is gyanús. A teljes felújítás ára 50 ezer Ft körül áll meg.
Mint 480-as rajongó és tulaj, csak biztatni tudlak! Minden lelkesedés mellett azért amire figyelned kell:
Motorikus állapot (olajfolyások a főtengelyszimeringeknél, az olajszivattyúnál, az olajteknőnél, váltónál)
Futómű (stabilizátorpálcák elől hátul kiverődnek, csúnya hangokat produkálva az utastérben)
Fékek állapota (gumifékcsövek, tárcsák, betétek, illetve a kézifék bowden állapota!)
Kipufogórendszer (a hátsó nagydob hajlamos a rohadásra a bemenőcsőnél főleg)
Turbó és légtömegmérő állapota (stabil alapjárat legyen!)
Kasztni állapota (hátsó kerékjárati ív és kerékdobok alja szokott rohadni, ha máshol rozsdás, balesetes javításra gyanakodj)
Beltér (a műszerfal nem lóghat, repedések, csavarhiányok kókányolást jeleznek; a biztonsági öv vezetői épek legyenek, az ülések háttámla feszességállítója működjön, a csomagtér takarója legyen meg, ez vagy egy ponyva, vagy egy roló)
Légkondit nem látok benne, ez nem jó, mert a nagy és döntött üvegfelületek miatt erősen melegedik az utastér. Pemti nevű márkatárs utólagosan tud beszerelni gyárit az autóba, nem egyszerű művelet, de megoldható.
A fekete első-hátső műanyag lökösök elég ritkák, az alap/fapados szériák jellemzője volt. A bal első szúrófény reflektor üvege hiányzik, ez pótlandó!
A mattuló hátsó lámpatestek ne riasszanak, felújíthatók, ha töröttek, az gond (50 ezer Ft egy új, még rendelhető), használtakat még lehet kapni tulajoknál (volvo4xx.hu fóruma kötelező olvasmány, meg a totalcar népítéletében a 480-asról több tulaj is írt, az is átnézendő!)
Az autó ára ritkasága és monitoron keresztüli "jó" állapota ellenére szvsz alulárazott (mi az oka, hol a csavar a rendszerben??), félmillió körüliek azok, amelyekre még azért rá kell költeni ugyanennyit és akkor van egy napi használatra alkalmas, elfogadható állapotú élményautód. Majd jelezd, mire jutottál! Sok sikert!
Van egy belső 480-asokat tartalmazó haveri lajstromunk házi használatra, kapcsolattartásra, megnézem, benne van-e a vas....;-) De a volvo4xx.hu fórum 480-as szekciójában is tedd fel a kérdést!
Köszi, akkor benézek később, hátha addig meggyógyul..
Ez a hármaskép csodás, hiába, a Volvo nem tud mellényúlni. (Ez az új Estate Concept gyönyörű! Más kategória, mint a 480-as, mert nem annyira sportos, de legalább annyira futurisztikus, mint volt a 480-as anno. És gyönyörű minden részletében. A P1800-as pedig... hát igen.)
Fórummotor gondok vannak, második napja nem elérhető, de addig is itt, vagy a nagy VOLVO fórumon lehet kérdezni, gyűlni! egy gondolatébresztő hármaskép, a shooting brake bejött a VOLVO-nak: