Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
jó reggelt mindenkinek volna egy kérdésem mivel nem tudtam tovább haladni a simo blokkos trakimmal igy neki láttam a robi 66-os omhoz járó és körmös kereket gyártani csak nem tudom a kispolszki kerék nem lessz e nagy réha van valami ötletetek vagy tanácsotok szivesen fogadom.
Üdv!Nem egy jól bevált gép a Fortschritt E931,főleg a gyárilag megépített hajtómü!A meghajtó lánc mitt nem lehet 100%-osan lezárni a csizmát,ez által nagyon sok por és kosz betud kerülni!Motorikusan nagyon jó és megbízható gép kicsi fogyasztással!A gyári kerekekkel nem igazán való kocsizásra mert iszonyat lassú,de ennek is van előnye mert ez által nagyon erős!A motort gyárilag tirisztoros gyujtással szerelték!A barátomnak van ilyen gépe és már nagyon sok mindent átalakított rajta!Kicserélte a gyári kerekeket 5.00x12-e s terra kerekekre....stb!Jah és gyárilag csak 3sebesség van benne előrre és nincs hátramenet!
Igen elég összetett kis gép méretéhez képest nekem is tetszik de én nem is gondolkodok "beszerzésben" egyéb okok végett inkább csak nézegetek egyenlőre :)
szerintem ez jó árban van ahhoz képest ,hogy a briggs,mtd,stb..-ket mennyiért adják és az csak előre megy legtöbb esetben csak egy fokozatban
"""nincs egyik tipussal se bajom csak viszonyításként irtam,mondjuk az Mtd az nem áll hozzám közel haragszok rá :D"""
aműgy szerintem szintén a Fortschritt családban kellene keresni ha kimondottan ehhez az E-931-hez gyártották ... de szerintem ritka mint a fehér holló...
énis most egy iylen trakira pályáznék !!!!!lehet csatlakoztatni kaszát meg midnen lucernát is lehet kaszálni vele meg tolatni is alkatrész is van !!csak kevés van belöle és nem aközelben sajna:S
Helló! Sikerült a szúrőt bekötni. Átszívtam rajta az olajat és jól múködik.Most következik az olajszivattyú tengelyének csapággyal való megtámasztása.Köszi a segítséget.
Szép napot. Olvasd el az aprodon a haszonjárműveknél április 3.-án azt a hirdetést hogy: lombardini motoros stb. Van a srácnak 2 berántos 9 lovas és egy öninditos 15 lovas egytengelyese. fél éve még 160-at kért a kicsikért a nagyért 220-at. Most vitte le az árát. Tel: 06-30-2533352, hívd fel. De ha te építeni akarsz az más téma, élmény és idegeskedés összekutyulva, este 1 stampó nyugtatónak becsapva a két fül közé. én is ebben a cipőben járok. Jó melót és sok türelmet hozzá.
Meg lehet építeni de azért az ön sulyra vigyázni kell meg ahogy elöttem írták a egy ilyen gép után én már csinálnék egy kordély szerüséget mint az oroszoknál láttam ami két kerék és a gép után lehet akasztani és azután pedig ekét sorközmüvelöt vetögépet stb. fel lehet tenni és egy billenö karral a fel le mozgását megoldani.Szerény véleményem.Egy biztos ha megépíted erőben nem lesz hiányod és a fogyasztás is jó lesz.
Gondolkozok egy elég komoly egytengelyes kistraki építésén.Van ithon egy nagy U szelvény keretem,110x80 cm-es,ez lenne a váza.Nemrég vettem egy Lada váltót is 2000 Ft-ért.,amit azóta megszabadítottam a kuplung harangtól.Ajánlott egyik ismerősöm egy Fiat 1.7 D motort üzemképes álalpotban,váltó,kuplung, önindító, generátor, hűtő minden meg van hozzá és mindene működik,kompletten össze rakva adná. 100.000 Ft az ára kompletten,üzemképesen. Szerintetek érdemes lenne megvenni? Utána már csak egy uaz híd kellene,mert uaz kerekem van itthon.Igen,tudom hogy hülyeségnek hangzik ekkora motorból egytengelyes gépet csinálni,de rengeteg videót néztem ehez hasonló GYÁRI egytengelyesekről,amikben 800 ccm körüli motorok vannak,és ami nagyon meglepett,hogy tökéletesen ki tudják használni.Szántanak,kombinátoroznak,boronálnak,vetnek,pótkocsiznak és még rengeteg munkát emgcsinálnak vele,nem is akárhogy.Én elsősorban földmunkára szeretném használni,szántás,boronálás,na meg persze talajmarózás amihez pár napja láttam egy nagyon egyszerű és nagyon olcsó megoldást.(Az egész talajmaró kompletten kijönne 10.000 Ft-ból és némi szabadidőmből).A gépre szeretnék egy TLT szerűséget is, ami ékszíjas kuplungal kapcsolható is lenne.A dízel motor miatt,a fogyasztáson nem aggódok,hiszem alapjárat fölött picivel elhúzna egy egyfejes ekét,megfelelő sújozással és mondjuk közép vagy háromnegyed gázom már a 2-es ekét is elvinné.SZámításaim szerint maga a gép simán kijönne 150.000 Ft ból.Szerintetek érdemes belefogni? Igazság szerint már régóta szerettem volna egy házi kistraktort,de valami miatt mindig elmaradt.Most viszont úgy érzem hogy ezt a gépet tényleg maximálisan ki lehetnbe használni.Szerintetek?
Helló! Lehet a szürö nem jó hozzá. Olyat kell választani amibe,ha a menetes lyukba belefujsz átkell jöjjön a levegö. Ugyanis a szürökböl is többféle van van amit az olajnyomás nyit meg az nem jó neked. A tartálynak magasabban kell lennie mint a szürő és a szivattyú.
Szép jóreggelt. A TZ4K heger 90 mm, NEM JÓ az M6-os ba. Adagolója a TZ4k belső, az M6-os külső. A csepel porlasztó kompletten jó bele. Amúgy jo kis gép, az olajzásra figyelni kell nehogy megragadjon. Egy nap 2-3 dl olajat megeszik a terheléstől függően. Kevesebbet fogyaszt gázolajból mint a nagy tesó. Ha jol van minden beállítva és izzítás is van benne, akkor az első rántásra ugrik. Két beherovka között jól kitalálták a csehek hogyan kell a Holdert "ellopni" a kapitalistáktól. A TZK forumon lehet adatokat olvasni róla, minimum 15 tipust gyártottak. Kerek csokoládé, szögletes csokoládé, mint a ponpon mesében. további szép napot mindenkinek.
Megcsináltam a hidraulika olajszúrőt.Az a gond vele, hogy bekötöttem a szívóágba és nem működik a hidraulika. Lehet, hogy fel kellett volnaelőtte a szúrőt tölteni olajjal ? Szerintem nem folyik keresztül rajta az olaj.Beesteledett és abbahagytam mára.
Hááát, nem tudom mit kezdjek vele. Amikor letették öntöttek a hengerbe olajat, de be van állva. Az adagoló fogasléce úgy szintén. Elvileg egy nagyon jó állapotú a motor. Még keresünk hozzá hengert, mert valahol van.
Helló! Jó messze, de már nem most hanem 8 éve. Az adagolót nemrég láttam újat valamelyik hirdetési oldalon. A vezérlése az adagolónak elég bonyolult ha a karon nagy a lógás ,vagy az adagoló fogasléce nagyon ki van kopva, ezeket azért irom mert sokszor azért nem indul a motor mert a lógás az oka,ez a motor ugyan is menet közben állandóan rángatja az adagoló fogaslécét, ezért preciz vezérlést igényel.
Üdvözlök Mindenkit!Köszönöm mindenkinek a sok jó tanácsot a Zuk váltóval kapcsolatban,és tényleg igazatok van hogy mindenféle képpen megkell támasztani a nyeles tengelyt!Ma szétszedtem az én váltómat és elmentem vele az esztergályos barátomhoz és arra a döntésre jutottam,hogy marad az én váltóm,aminek már megvan csinálva a felfogatás,meg hozzá a kis kardán,csak felújítjuk!Vennem kell bele 2db csapágyat meg 2db szimeringet.meg esztergálni kell bele 1tengelyt meg 2db perselyt!Nagyon egyszerű kis primitív váltó!Egy oldalon van a meghajtó és a meghajtott tengely és mivel a meghajtott tengely üreges így a meghajtó tengely benne van és siklócsapágyas csak eléggé megvan kopva és bevan rágodva,meg megis van egy kicsit hajolva igy esztergálunk bele egy újat!Ma néztem az 1es sebességi fokozat egy az egyben hajt,a kettes pedig gyorsító,többet fordul a hátsó hidat hajtó tengely mint a Pannonia által hajtott tengely!Majd készitek képeket!
Ahogy szemmel látható változás lessz teszek fel képet. Ma a pótkocsi vonórészéhez fűrészeltem egy darab vasat kézifürésszel 80-as munkahenger szárból, türelmes fűrészelés volt, röpke pár óra. Kellemes barkácsolást mindenkinek.
Egy Agrostroj M6-ot vettem meg, ami át van alakítva négykerekűre. Az átalakítás nem sikerült jól, és az idők kezdete óta áll. Én szert tettem rá szép reményekkel, de kezdek lehangolódni. Ma szereztem kopott v mintás TZK gumit, szedegetjük össze az eredeti alkatrészeit, és akarom visszaalakítani. Elvileg mindene megvan. Majd lesz egy eladó targonca kormányozható hidam, csak rá kell rontanom lángvágóval. Olyan 6 mázsára saccoljuk a súlyát! :))
Nagyon baráti volt az ára, de ez a jó viszonyunknak is betudható.
Ez miatt dobtam fel témába a diesel trakim eladását.
Ez a legöregebb tzk motor 6 LE-s, 550cm3 kb, állandó fordulatú, terhelésre önműkődően ad gászt, semmit nem lehet benne kiváltani különleges az olajzó rendszere, kétütemü száraz karteres diesel, az elökamrát fecskendezi és ide lehet izzitó gyertyát rakni bele. Nekem is volt ilyen kidobtam, mert alkatrész nincs hozzá, hacsak szlovákiában nem lehet venni hozzá. A pannoniát megveri erőben, a fogyasztása szerény. Ha jó eröben vagy kézzel is életre lehet kelteni de kell hozzá az izzitás.
Szia.Köszi a dicséretet.A talaj munkám kb olyan 600 öl lesz szántás ha birja, vetés sorközmüvelés krumlit vetéskor be takarni és töltögetni nagyjából enyi lenne.A tengelyt meg tudom támasztani önbe álló csapágyal amin van rögzitö csavar ami a tengelyt szoritja csa ahoz szét kell szedni és a burkulat is el dobható lesz utána de idövel meg kellene csinálnom.a hatóság meg ha kavar(papir sincs)akkor fel állok vele a futóra és a haver kiviszi a telekre.Majd a tiédröl is jó lenne pár kép.