Én úgy emlékszem, azzal volt összefüggésben, hogy akkoriban újították fel az Alkotás utat, és emiatt nem járt a 61-es villamos. Egyébként ez ott van az általad említett oldalon is, kicsit lejjebb. Gondolom, a Villányi úti szakasz átmenő forgalmát akarták ráterelni a 12-esre, a villamospótló helyett.
Kiegészítések az autóbusztörténetekhez.A nyíl után található a kiegészítés. 5 busz története:a 105-ös busz immár a deák f.térről közlekedik az apor vilmos tér felé--1995.márc.5 8 busz története:Az alábbi forgalmi változás történt: -8/a jelzésű autóbusz a március 15.tér ls a gazdagréti tér között közlekedett. -8/b jelzéssel temetőjárat közlekedett a március 15.tér és a Farkasréti temető között---1991 12 busz története:A 12-es autóbuszok boráros tér-petőfi híd-BAH csomópont között közlekedtek---1995.aug.1 44busz története:a 44/a megszűnt---1982 48-as busz története--a 148-as buszról annyit tudok,hogy 1995.aug.1-jén szűnt meg 87-es busz története:a 87/B autóbusz megszűnik--1995.július.1 90-es busz története:a 190-es busz megszűnik---1995.május.15
A 87-es buszcsaláddal kapcsolatban: a 87B járat valamikor a 70-es évek végén (esetleg 80-as elején) indulhatott, nekem úgy rémlik, hogy eredetileg a repülőtérig járt, és később vágták vissza a VÁV-hoz. Ami a megszűnését illeti, az 1991-es vonalhálózati térképen szerepel utoljára, de ettől függetlenül kb. 1994-95-ig még egész biztos, hogy közlekedett. Igaz, nem túl gyakran, talán 2 menet volt reggel, 1 meg délután, de arra emlékszem, hogy sokáig "vadásztam" rá, mert arrafelé laktunk. Szóval nagyjából akkor szűnt meg hivatalosan, és utána már tényleg csak repülőnapokon közlekedett, különjáratként.
Egyszerűen jelöld ki az internetcímet a böngészősávban, majd CTRL+C lenyomása után az itteni hozzászólás ablakban CTRL+V gombot nyomod meg!
Ha pedig meg akarod itt nevezni, akkor viszont az ablak alatt ott van a link. Oda belinkeled a CTRL+V-vel (vigyázz! az ott látható http:// töröld ki!) és a szöveghez odaírod, hogy xxxx (amit akarsz!), majd felvesz, és pici várakozás után ugyanabban a sorban beszúrás és végül mehet!
Sziasztok!Hogy kell hullámos vonalat írni?Ezt azért kérdezem,mert akarok nektek mutatni egy honlapot,de van benne egy hullámos vonal és így nem tudom leírni
A budapesti tömegközlekedés villamoshálózatában igen sok egyvágányú villamosjárata volt. Az egyvágányú villamosok forgalma igen minimális volt. Sajnos őket a megnövekedett utasforgalom, illetve a metróépítés tüntette el, de egy rövid szakaszon a 3-as vonalán ma is találkozhatunk (Bihari utca [Fertő utca]).
Többek között az alábbi villamosjáratok voltak az egyvágányú villamos-vonalak:
~ Az óbudai 5-ös (Flórián tér - Filatorigát)
~ Az újpesti 8-as (Újpest - Megyer)
~ A lőrinci 40-es (Pestlőrinc - Pestimre)
~ A nagytétényi 43-as (Budafok - Nagytétény)
~ A nagykörösi úti 51-es (Használcikk piac - Pestimre)
~ A zuglói 64-es (Nagy Lajos király útja - Füredi út)
~ A rákospalotai 65-ös (MÁV-telep - Czabán Samu tér)
A 46-OS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1912-TŐL NAPJAINKIG (1962.):
1912.12.02.
A 46-os villamosok Rókus Kórház - Légszesz utca - Keleti pályaudvar - Damjanich utca útvonalon közlekedtek.
1913.07.04.
A 46-os villamosok Keleti pályaudvar - Felsőerdősor utca - Nyugati pályaudvar útvonalon közlekedtek.
1944.
A 46-os villamosok közlekedése - Budapest ostroma miatt - leállt.
1945.06.22.
A 46-osvillamosok Keleti pályaudvar és Nyugati pályaudvar között közlekedtek.
1946.02.14.
A 46-os villamosok - a nagykörúti villamosforgalom tehermentesítésére - Keleti pályaudvar felől a Nyugati pályaudvar után a Szent István körúton és a Személynök /Balassi Bálint/ utcán át a Kossuth Lajos térig közlekedtek.
1948.08.01.
A 46-os villamosok ismét Keleti pályaudvar és Nyugati pályaudvar között közlekedtek, a Szinyei Merse utcán át.
1952.10.25.
A 46-os villamosjárat megszűnt.
/Pótlására a vonal egyik szakaszán a 21-es, illetve a 23-as villamosok; valamint a másik szakaszán a 73-as trolibuszok közlekedtek tovább./
1958.02.17.
A 46-os villamosok Petőfi híd, budai hídfő - Nagykörút - Margit híd - Déli pályaudvar útvonalon közlekedtek.
A villamosok 40 perc alatt tették meg az útvonalukat.
Sajnos nem tudok. Otthon megnézem a 3k-t, abban van 1967-es buszmenetrend, de abból is csak annyit fogok tudni, hogy akkor léteztek-e már az 50-es betétjáratai.